Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun saat lapsivieraita, mistä et heidän vierailussaan pidä?

Vierailija
23.09.2019 |

-

Kommentit (233)

Vierailija
41/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks asiaa mitkä mun hermot saa todella kireälle.

1. Avataan kaappeja ilman lupaa

2. Kosketaan ikkunoihin

Vierailija
42/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua lapsivieraita kaikkien yllä mainittujen asioiden vuoksi ja kun eräs ystävä sanoi että "voisivat tulla kylään kun mulla on vapaapäivä", en vastannut tuohon mitään, ohitin vain asian. Tykkäisin nähdä kyllä ystävääni ilman lapsia, mutta kun ystävä ei tätä ymmärrä sitten millään, vaikka olen suoraan hänelle sanonut että en niin piittaa lapsista. Ja hän on tiennyt tämän asian ihan aina, ennen kuin hän edes sai lapsia. Nyt sitten vetää herneitä nenästään kun en pidäkään hänen lapsistaan...no, en pidä yhtään kenenkään lapsista, joten mielestäni turhaa suuttua asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ärsyttävän tuttavaperheen lapset tonkivat aina kaikki laatikot meillä, etenkin eteisessä jossa iso jännä piironki.

Ostettiin miehen kanssa piruuttain valtava dildo, sellainen tosi houkuttelevan näköinen läpikuultavan vaaleanpunainen lelu joka kimalteli. Sen kokoinen ettei mahdu ainakaan minuun ;D

Laitoin sen erääseen piirongin laatikkoon esille että varmasti huomataan jos laatikko aukeaa. Ei mennyt kuin 30 min niin toinen lapsista oli sen löytänyt ja heilutteli sitä innokkaana kädessään että mikä hieno tämä on ja miten sen saa päälle.

Isänsä punastui ja änkytti että laita se pois, äitinsä katsoi kauhistuneena että mitä lie bakteereja tuosta saa :D

Eivät enää koskaan tulleet meillä käymään. Yes! Suosittelen teillekin.

Vierailija
44/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset ovat ahneita. Eräskin söi 8 muffinssia.

Osa pennuista kyselee kaikkea, esim. mikä tää on, miks toi on tossa. 

Jotkut nuuskii kaikki paikat, avaa kaapit, laatikot. Todella ärsyttävää.

Ärsyttävää on, että syödessä sotkevat kätensä ja sitten laappivat paikat likaisiksi.

Ja ällöttävintä mitä olen nähnyt, on nenäkaivuun tuloksen syöminen ja takaliston ruopiminen. YÄK.

Suurin osa lapsista on ollut ihan ok, jotkut jopa kivoja. Näistä otan aina varoittavia esimerkkejä omille lapsilleni, joiden todellakin toivon osaavan käyttäytyä kyläillessään.

Tuo kysely o muuten joskus rasittavaa! :D Miks tuo kattila on tossa pöydällä?- No siksi kun se on laitettu siihen.

Miksi sulla on vihreä käsipyyhe? -No siksi kun olen saaut sen lahjaksi ja se on hyvä pyyhe. -Miksi sinä otat sen haarukan laatiskosta? -No kun ajattelin syödä tuota ruokaa haarukalla.

Vierailija
45/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks asiaa mitkä mun hermot saa todella kireälle.

1. Avataan kaappeja ilman lupaa

2. Kosketaan ikkunoihin

Ja kun kosketaan LCD-näytölliseen telkkariin, silloin mä nään punaista!

Vierailija
46/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että lasten vanhemmat olettavat, että voivat kyläilynsä ajaksi ulkoistaa lastensa viihdyttämisen isäntäväen harteille. Tämä on mun kokemuksen todella yleistä, muuten ihan fiksuja ihmisiä kaikki mutta tämä on kyläillessä yhdistänyt lähes kaikkia vanhempia. Aivan helvetin ärsyttävää. Kun etupäässä mä ainakin haluaisin jutella nimenomaan niiden vanhempien kanssa, en tuhlata koko aikaa lasten vahtimiseen ja heidän kanssaan leikkimiseen, joka on mun mielestä vieläpä ihan helkkarin tylsää.

Vierailija
47/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vierailussa siitä vaiheesta kun tajuavat lähteä kotiin koko sakki!

Vierailija
48/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meteli ja riehuminen sekä se, että pistetään pää juuri sinne, mihin ei saisi. Eli komeroihin, ullakolle, tutkitaan kaappien laatikoita. Meillä yksi vieras kersa päätti mönkiä meidän sängyn alle, sängyn alta ei ollut imuroitu vähään aikaan ja ipana oli yltä päältä pölyssä sen sukelluksen jälkeen.

:DDD

Oltiinkohan me teillä? 

Kävi nimittäin juuri noin kerran yhdessä "siistissä" kodissa. Eikös ipana päättänyt jostain syystä mennä sängyn alle ja tuli harmaan pölykerroksen peittämänä juoksentelemaan olkkariin. 

En tiedä olinko minä vai emäntä nolompi 

Vierailija
49/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä "inhoan lapsia ja heidän vanhempiaan kylässä" -kommentteja. 

Miksi ihmeessä sitten kutsutte heitä kotiinne? Ei kukaan kutsumatta tule. Jos tulee, niin käännyttää sitten ovelta pois. 

Vierailija
50/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meteli ja riehuminen sekä se, että pistetään pää juuri sinne, mihin ei saisi. Eli komeroihin, ullakolle, tutkitaan kaappien laatikoita. Meillä yksi vieras kersa päätti mönkiä meidän sängyn alle, sängyn alta ei ollut imuroitu vähään aikaan ja ipana oli yltä päältä pölyssä sen sukelluksen jälkeen.

:DDD

Oltiinkohan me teillä? 

Kävi nimittäin juuri noin kerran yhdessä "siistissä" kodissa. Eikös ipana päättänyt jostain syystä mennä sängyn alle ja tuli harmaan pölykerroksen peittämänä juoksentelemaan olkkariin. 

En tiedä olinko minä vai emäntä nolompi 

Miksi et vahtinut lastasi?

Vierailija
51/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että lasten vanhemmat olettavat, että voivat kyläilynsä ajaksi ulkoistaa lastensa viihdyttämisen isäntäväen harteille. Tämä on mun kokemuksen todella yleistä, muuten ihan fiksuja ihmisiä kaikki mutta tämä on kyläillessä yhdistänyt lähes kaikkia vanhempia. Aivan helvetin ärsyttävää. Kun etupäässä mä ainakin haluaisin jutella nimenomaan niiden vanhempien kanssa, en tuhlata koko aikaa lasten vahtimiseen ja heidän kanssaan leikkimiseen, joka on mun mielestä vieläpä ihan helkkarin tylsää.

Siis joo, aivan sama täällä! Vanhemmat tulevat kylään rentoutumaan ja "pitämään vapaata" lapsistaan kun kyllä isäntäväki katsoo heidän kullannuppujensa perään kun kuitenkin tykkäävät niistä kun ne ovat niin suloisiakin. Just. Jos vanhemmat haluavat tulla ihan vain rentoutumaan kylään, miksi he eivät hanki lastenvahtia kotiinsa ja lähde kylään ihan vain aikuisten kesken? Niin paljon mukavampaa kaikille.

Vierailija
52/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten kutsutte heitä kotiinne? Ei kukaan kutsumatta tule. Jos tulee, niin käännyttää sitten ovelta pois. 

Ei kai kukaan kutsukaan! Mutta ei tohdi kieltääkään tulemasta kun ovat tunkemassa kylään.

Vierailija
53/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monella varmaan se, että haluaa nähdä sukulaisia ja ystäviään ja heidän kanssaan vaihtaa kuulumisia ja joillakin voi olla sellainen tilanne, että niitä lapsia ei saa minnekään hoitoon.

Vierailija
54/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei korjata lapsen jälkiä lähtiessä. Esim annettu kahvipöydässä taaperolle pulla mutusteltavaksi ja se on 99 % pitkin lattioita, tuolia ja pöytää ja sitten vaan lähdetään ulos ovesta lapsen kanssa. Tai sellaiset isommat lapset jotka jatkuvasti keskeyttävät aikuisten keskustelun ja vanhempi salamana antaa kaiken huomionsa tälle keisarille.

Tietysti jos sotku on erityinen, niin on oikeus odottaa vanhemman siistivän ainakin päällisin puolin. 

Muuten kyllä periaate on minusta, että vieraiden jäljet siivoaa emäntä/isäntä. Vuoroin vieraissa käydään ja en myöskään ala tiskaamaan ym. toisten kodissa. 

On vähän eri asia korjata kupit aikuisten jäljiltä astianpesukoneeseen kuin pestä pöytä, pöydänjalat, tuolit ja lattia. Ja jos olen kaverilla kylässä, korjaan omatkin astiani vähintään tiskipöydälle. Mutta onhan niitä tosiaan vanhempia, jotka vaikka kahvilassa antavat lastensa sotkea 360 asteen säteellä kahden metrin matkalta kaiken lattiasta kattoon, ja ajattelevat, että eiköhän sekin ole henkilökunnan hommaa. Se henkilökunta kun tuppaa nykyään olemaan yksi henkilö, joka on kassalla, täydentää vitriinit ja korjaa niiden ihmisten tarjottimet, jotka ei vaivaudu laittamaan sitä itse tarjotinvaunuun.

Vierailija
55/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää on, että syödessä sotkevat kätensä ja sitten laappivat paikat likaisiksi.

Ja ällöttävintä mitä olen nähnyt, on nenäkaivuun tuloksen syöminen ja takaliston ruopiminen. YÄK.

Suurin osa lapsista on ollut ihan ok, jotkut jopa kivoja. Näistä otan aina varoittavia esimerkkejä omille lapsilleni, joiden todellakin toivon osaavan käyttäytyä kyläillessään.

Tuo kysely o muuten joskus rasittavaa! :D Miks tuo kattila on tossa pöydällä?- No siksi kun se on laitettu siihen.

Miksi sulla on vihreä käsipyyhe? -No siksi kun olen saaut sen lahjaksi ja se on hyvä pyyhe. -Miksi sinä otat sen haarukan laatiskosta? -No kun ajattelin syödä tuota ruokaa haarukalla.

Pienokainen opettelee maailmaa. Tavallaan se on suloista, mutta tietysti rasittavaa välillä. 

Tämä "miksi"-kausi on kyllä humoristinen. Nämä miksi-ketjut jatkuvat loputtomiin. 

-Äiti, miksi nyt on niin kylmä?

-Öö, kun talvi lähestyy ja on sellainen pohjoisrintama ja ... 

-Miksi talvi lähestyy

-Öö, kun se on vain sellainen luonnonlaki ja riippuu avaruuden kappaleiden liikkeistä ja kun me ollaan täällä maapallolla, niin aurinko on Suomeen nähden... 

-Miksi on luonnonlaki

-Mennään nyt kotiin välipalalle. 

Olen muuten huomannut, että miehet jaksavat selittää paljon paremmin näitä. Oli jokin jenkkitutkimuskin, että miesten kanssa eläneet lapset menestyvät paljon paremmin koulussa. Voi olla vähän homopropagandaa tässä, en perehtynyt tarkemmin. 

Vierailija
56/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää että lapsia ei vahdita ja oletetaan, että kaikkien kodit on lapsiystävällisiä. Yksi isä siirsi meillä pöydän paikkaa ja laittoi sen hellan eteen, jotta kullannuppu ei pääse kääntämään hellan nappeja. Minusta vanhempien tehtävä on valvoa, että näin ei käy, ei sisustaa uudelleen toisten kämppää. Yksi muksu kerran kollas kaikki kaapit ja isänsä vaan nauroi että lapsen kanssa pääsee tutkimaan kaiken.

Se myös ärsyttää, kun juhlissa vasta katetaan kahvipöytää ruoan jälkeen ja jonkun kullannuppu ei jaksa hetkeä odottaa ja sitten aloitetaan kakut ja herkut ennen aikaisesti sille yhdelle muksulle ennen kuin kattaus on valmis ja on edes kehoitettu kaikkia käymään pöytään.

Ja mulla on omiakin lapsia enkä ole täysin lapsivastainen....

Meillä ei ole enää pikkulapsia ja kotimme on nykyään täten kahden aikuisen koti ja sisustuskin sen mukainen tottakai. Eräs äiti jaksaa AINA pauhata miten täällä on lasia, maljakoita, kynttilöitä jotka hänen lapsensa voi vetää alas ja satuttaa itsensä. No en kyllä ala heidän vuokseen sisustamaan kotiani uuteen kuosiin! Jos kerran tulevat meille kylään, on äidin velvollisuus katsoa lapsensa perään ja jos lapsi jotain rikkoo, korvata se, minun kotini on sellainen jollaiseksi sen olen sisustanut! En kutsu pieniä lapsia kotiini, mutta en kielläkään jos ovat kylään tulossa, kunhan vain muistetaan että maassa maan tavalla.

Mä pelkäsin kun lapsi oli pienempi että lapseni saattaa RIKKOA jotakin, en sitä että lapsi itse loukkaantuisi jos kaataa kalliin vaasin :D

Vierailija
57/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaihe mikä on ihan oleellinen osa lapsen hehitystä :)

Pahimmat kyselijäthän usein 3-4 vuotiaita.

Todella ärsytävä vaihe näin vanhemmankin näkövinkkelistä 😆

Vierailija
58/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää jos ajatellaan että kaikki asiat järjestetään meidän lasten ehdoilla. Suvussamme on tällainen perhe. Tulevat myöhässä jokapaikkaan kun mussukka ei nukahtanut tai ruoka ei maistunut tai pukeminen ei ollut kivaa tai leikit oli kesken... olettavat että koko suvun yhteiset päivälliset alkavat sitten kun he suvaitsevat tulla paikalle, ei suinkaan silloin kun alunperin sovittiin. Jälkkäri syödään joskus kahden tunnin päästä kun mussukka nukahti ja eihän me muut nyt voida mussukan selän takana herkutella. Yhteiseen mökkiviikonloppuun ei tule mieleenkään itse hankkia mussukan lempivälipaloja vaan kaupassa kävijälle annetaan listoja siitä, mikä jugurtti käy, pitää olla se tietty maku ja valmistaja ja jos otatte oivariinia leivälle niin se ei käy mussukalle, ottakaa floraa ja vähäsuolainen se olla pitää. Argh!

Vierailija
59/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää että lapsia ei vahdita ja oletetaan, että kaikkien kodit on lapsiystävällisiä. Yksi isä siirsi meillä pöydän paikkaa ja laittoi sen hellan eteen, jotta kullannuppu ei pääse kääntämään hellan nappeja. Minusta vanhempien tehtävä on valvoa, että näin ei käy, ei sisustaa uudelleen toisten kämppää. Yksi muksu kerran kollas kaikki kaapit ja isänsä vaan nauroi että lapsen kanssa pääsee tutkimaan kaiken.

Se myös ärsyttää, kun juhlissa vasta katetaan kahvipöytää ruoan jälkeen ja jonkun kullannuppu ei jaksa hetkeä odottaa ja sitten aloitetaan kakut ja herkut ennen aikaisesti sille yhdelle muksulle ennen kuin kattaus on valmis ja on edes kehoitettu kaikkia käymään pöytään.

Ja mulla on omiakin lapsia enkä ole täysin lapsivastainen....

Meillä ei ole enää pikkulapsia ja kotimme on nykyään täten kahden aikuisen koti ja sisustuskin sen mukainen tottakai. Eräs äiti jaksaa AINA pauhata miten täällä on lasia, maljakoita, kynttilöitä jotka hänen lapsensa voi vetää alas ja satuttaa itsensä. No en kyllä ala heidän vuokseen sisustamaan kotiani uuteen kuosiin! Jos kerran tulevat meille kylään, on äidin velvollisuus katsoa lapsensa perään ja jos lapsi jotain rikkoo, korvata se, minun kotini on sellainen jollaiseksi sen olen sisustanut! En kutsu pieniä lapsia kotiini, mutta en kielläkään jos ovat kylään tulossa, kunhan vain muistetaan että maassa maan tavalla.

Mä pelkäsin kun lapsi oli pienempi että lapseni saattaa RIKKOA jotakin, en sitä että lapsi itse loukkaantuisi jos kaataa kalliin vaasin :D

Samoin...

Ei vitsi kun kyläilijäperheiden vanhemmat lukisivat tätä ketjua ja ottaisivat jotain onkeensa....Edes jotain kun jäisi takaraivoihin niin hyvä!

Vierailija
60/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhden tuttavaperheen 7-vuotias haluaisi aina meiltä mukaansa jotain tavaraa. Kiikuttaa milloin minkäkin esineen minulle ja mankuu, että haluaa sen, voisiko saada sen... Vanhemmat vaan hymyillen katselee eikä sano mitään. Minusta tämä on aika outoa, ne on meidän kodin tavaroita enkä niitä ajatellut tuttavaperheelle lahjoittaa. Sama lapsi varastaa herkkuja, jos vaikka olohuoneessa on kulhossa karkkeja, pöllii niitä.

Toinen on villit lapset, jotka puutarhassa hyppii kukkapenkeissä ja katkoo oksat pensaista ja puista.

Meillä on pihassa asfalttia, betonia, nurmikkoa ja kolme puuta. Eli ei mitään istutuksia tai muita jossa voisi edes talloa. Niin miksi, MIKSI lasten pitää olla roikkumassa omenapuun hennoissa oksissa, riipiä puskaisesta puusta lehtiä ja ohuita risuoksia, ja hakkaamassa sitä paksurunkoista puuta(koska sille ei voi muuta vahinkoa tehdä, kun ei yletetä oksiin, eikä repimään lehtiä) kaikella mikä käsiin osuu? Jos näitä kieltää tekemästä, niin sitten aletaan kuopimaan nurmikkoa millä tahansa mitä löytää, ja jos ei löydä mitään, niin vaikka sitten kengällä. 

Miksi pitää väkisin yrittää sotkea rikkoa ja hajottaa? Kertokaa te, oi tällaisten lasten vanhemmat, että mikä siinä on takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan