Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurjistatko elämääsi ilmastonmuutoksen vuoksi?

Vierailija
23.09.2019 |

Jätätkö lomamatkan väliin, vaikka tiedät loman olevan sinulle hyväksi tai valitsetko kasvisruoan, vaikka pihvi kyllä maistuisi tai jotain muuta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Just ostettiin toinen auto.

Vierailija
2/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan - jouduin jättäytymään pois työstäni, että voisin matkustaa Greta Thornbergin perässä, kun hän kertoilee totuuksia ilmanmuutosta.

Vierailija
4/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just grilli päällä ja lihat tirisee ja perjantaina Vietnamiin lomalle.

Vierailija
5/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Ei lapsia, niin ei tarvitse miettiä tulevaisuuttakaan.

tänä vuonna vasta 8 lentoa, mutta onhan tätä vuotta vielä jäljellä...

Lihaa syön ihan yhtä paljon kuin ennemmin, enkä diesel-autoakaan ole vaihtamassa enkä todellakaan ole autoilusta luopumassa.

Vierailija
6/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vähentänyt reippaasti eläinkunnan tuotteita ruokavaliostani, mutta en koe sitä kurjistamisena. Päinvastoin, syön nyt paljon monipuolisemmin ja terveellisemmin. Vegaaniksi en ole ryhtymässä eikä sitä edes ihmisiltä odotetakaan, mutta meillä kaikilla olisi kyllä velvollisuus vähentää etenkin punaisen lihan ja maitotuotteiden kulutusta elämässämme.

Vaihdoin pääkulkuvälineeni julkisista pyörään, mikä on tehnyt elämästäni parempaa eikä kurjempaa. Hyötyliikunta lisääntyi ja lippurahat säästyvät.

Muovin välttely ja tunnollinen kierrättäminen käy minulta luonnostaan ja on kotikaupungissani tehty todella helpoksi.

Suurin ilmastotekoni, eli vapaaehtoislapsettomuus, vasta elämästäni parempaa tekeekin ;) en ole koskaan muutenkaan halunnut lapsia ja lapsiperhearki kuuluu pahimpiin painajaisiini, joten ihan kiva plussa omatunnolle että lapsettomaksi jääminen on kiistattomasti parasta mitä yksityishenkilö voi ilmaston hyväksi tehdä 😂

Ainoa ilmastosyntini on tosiaan matkustelu, vaikka sitäkin olen jonkin verran vähentänyt niin reissaan silti aika paljon enemmän kuin keskivertoihminen. Minkäs sille voi että maailman näkeminen ja seikkaileminen on suurin intohimoni? Toisaalta reissaan pidempiä aikoja kerrallaan (3-6vk) reppu selässä ja hyödynnän paikan päällä junia, enkä lentele atlantin yli viikon kaupunkilomille tai muualle eurooppaan viikonloppupyrähdyksille.

Ja kun laskee kaiken elämästäni yhteen, varsinkin sen lapsettomuuden, niin hiilijalanjälkeni jää oikein huomattavasti pienemmäksi kuin kenenkään, jolla on lapsia, tai yksityisautoilevan lihaa/maitotuotteita joka päivä syövän perusjampan.

Vierailija
7/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt olenko ainoa ilmastotrolli.

Tokihan mä tiedän että loppu tulee väistämättä kun jokainen intialainen hankkii itselleen jääkaapin. On silti hauskaa asua neukkukuutiossa, pyöräillä töihin ja postailla facessa gretan puheita facessa. Kun setämiehet menettää hermonsaja alkaa paasaamaan, sen hauskempaa ei olekaan :D

Vierailija
8/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
9/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tällaista p askaa? Vaikea kuvitella että näin tietämättömiä ihmisiä on Suomessakin. Trumpin kannattajilta tällaista pöljyyttä voisi odottaakin. Herätkää jo todellisuuteen, kohta elämä vasta kurjaa onkin, jos/kun mitään ei tehdä.

Vierailija
10/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 1970-luvulla. Meitä peloteltiin silloin uudella jääkaudella ja ydinsodalla.

Nyt nauran vain paskaisen naurun näille ilmastohörhöille, mutta pahaa tekee, kun pieniä lapsia ja nuoria turhaan syyllistetään. Se on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
11/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Uskon ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, mutta olen sitä mieltä että antaa mennä vaan, tuhotaan me ihmiset itsemme pois täältä planeetalta niin ehkä muut elämänmuodot sitten lopulta saa taas tilaa elää. Lapsia minulla ei ole eikä tule, joten tulevien sukupolvien kohtalo ei  niin kiinnosta.

Vierailija
12/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menen täysillä, ilmastohöpinät ei voisi vähempää kiinnostaa, tulevien sukupolvien murheeksi jää. Tyhmä ihmislaji saa ihan rauhassa hukkua omaan pas*aan.

Vierailija
13/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjistaminen on varmaan väärä sana, koska en koe että elämäni olisi hirveän kurjaa, mutta pyrin elämään ilmastotietoisesti. Olen 20v, minun sukupolveni ehtii ilmastonmuutoksesta kärsimään. Noudatan kuitenkin kohtuutta, en nyt koko elämää ala ilmaston ehdoilla suunnittelemaan. En luovu itselleni tärkeimmistä asioista ilmaston takia.

-Lomamatkat ovat kamalia, niin ilmasto antaa hyvän puolitekosyyn jättäytyä pois kun perhe tai miehen perhe lähtee.

-Ostan lähes kaikki tavarat käytettynä, uutena vain jos ei löydy sekä sängyt ja sohvat yms.

Kirpputorilla on ihan hyvää tavaraa, ja monesti edullisempaa. En koe, että tämä heikentää elämänlaatuani ollenkaan.

-Ekosähkö on euron kalliimpaa/kk kuin markkinoiden halvin. En usko, että sillä eurolla on elämänlaatuuni sen kummempaa merkitystä.

-Käytän matkoillani pyörää. Auto löytyy mieheltä, mutta pyrimme olemaan käyttämättä sitä. Se on kuitenkin kiva olemassa koska välillä tulee jotain yllättävää mihin sitä tarvii.

-Pyrin syömään kasvispainotteisesti. Ilmastosyistä olen lisännyt kasviksia ruokavaliooni, ja myös siksi, että mieheni kärsii perinnöllisesti korkeasta kolesterolista. Maidon olen korvannut vedellä, en tykännyt maidosta muutenkaan, ja join sitä vain tottumuksesta. Koen, että kasvisruoka auttaa minua syömään terveellisemmin, ja jos haluan lihaa, voin sitä edelleen syödä.

-En halua lapsia muutenkaan, mutta on paljon kivempi sanoa että se johtuu ilmastosta, koska silloin olet epäitsekäs. Jos sanot että et halua lapsia koska haluat elää omaa elämääsi ja olet nuori nainen, niin olet maailman itsekkäin mulkero.

Vierailija
14/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teini 1970-luvulla. Meitä peloteltiin silloin uudella jääkaudella ja ydinsodalla.

Nyt nauran vain paskaisen naurun näille ilmastohörhöille, mutta pahaa tekee, kun pieniä lapsia ja nuoria turhaan syyllistetään. Se on henkistä väkivaltaa.

Muistan kanssa lukeneeni National Geographicin lehteä, joissa oli isoja juttuja tuosta uudesta jääkaudesta, silloin siitä kohkattiin samalla tavalla kuin nyt tästä lämpenemisestä

Vierailija
15/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kurjista. Valtio kurjistaa sitä kyllä ihan pyytämättäkin. Niin, ja ainoa mitä nyt haluaisin olisi se että sähköä saisi kohtuu hinnalla, ja polttoöljyä, ja että autolla voisin näin semivammaisena ajella. Lentänyt en olekaan koskaan aikuisiälläni, ja kierrättänyt olen aina, ja ostanut vain juuri sen minkä tarvitsen. Että kiitos teille kaikille että annatte tmä ilmastosavuverhon tuhota monen elämän.

Vierailija
16/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa ja huollan vaatteita/pyrin ostamaan kirppareilta ja vain tarpeeseen. Lisäksi olen vaihtanut kertakäyttöisiä hygieniatuotteita (mm. siteet, vanulaput, karvanajohöylä) kestovaihtaehtoihin. En edes matkusta paljoa ja edellinen ulkomaanmatka lentäen oli kaksi vuotta. En kyllä päätä raapimallakaan saa tuosta keksittyä, miten elämäni on kurjempaa kuin jos vaikka omistaisin auton, kun en sitä tarvitse.

Vierailija
17/17 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista autoa ja huollan vaatteita/pyrin ostamaan kirppareilta ja vain tarpeeseen. Lisäksi olen vaihtanut kertakäyttöisiä hygieniatuotteita (mm. siteet, vanulaput, karvanajohöylä) kestovaihtaehtoihin. En edes matkusta paljoa ja edellinen ulkomaanmatka lentäen oli kaksi vuotta. En kyllä päätä raapimallakaan saa tuosta keksittyä, miten elämäni on kurjempaa kuin jos vaikka omistaisin auton, kun en sitä tarvitse.

Nuo siis ovat pari esimerkkiä, teen muutakin, esim. kierrätän.

T. Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan