Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Onhan niitä, vaikka oon kierrättänyt.
14m kotona, mökillä vielä pari lisää esillä. Laatikoissa vielä ehkä 4m lisää. Arvioitu silmämääräisesti.
Kaverisi taitaa olla aika nuori ja tottunut sähköisiin kirjoihin.
Sen voin sanoa, että omistamani kirjat lisääntyvät aina täyttämään käytettävissä olevan tilan. Ylikin.
Vierailija kirjoitti:
14m kotona, mökillä vielä pari lisää esillä. Laatikoissa vielä ehkä 4m lisää. Arvioitu silmämääräisesti.
Kaverisi taitaa olla aika nuori ja tottunut sähköisiin kirjoihin.
Lisään nyt vielä että sitten on pari metriä miehen entiseen työhön liittyviä kirjoja, mutta ei kai sellaisia lasketa.
Noi mainitsemani on pääasiassa romaaneja. Tykkään iltaisin lukea kännykän sijasta oikeaa kirjaa.
Aivan liikaa. Yli kolmekymmentä hyllymetriä. En vain pysty luopumaan yhdestäkään kirjasta.
Mittasin myös kirjarivit, ja 19 metriä niitä on yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Mittasin myös kirjarivit, ja 19 metriä niitä on yhteensä.
Lisäys. Tähän määrään en laskenut puolison työhuoneessa olevia kirjoja.
TV-huoneessa ja työhuoneessa yhteensä 6 "lundiallista" aivan täynnä. Kellarin harrastushuoneessa kolmisen "lundiallista" (siis lundia-hyllyn levyistä kattoon asti noin 7 hyllyä kussakin - isot kirjat tarvitsevat tilaa).
Romaaneista yleensä noin 10 lukemattomina odottamassa kullekin sopivaa inspiraatiota. Harrastusalan ja ammattialan kirjat luettu kaikki. Sitten osa vielä erilaisia selailu- ja "keräily" kirjoja. Paljon lainaan kirjastosta luettavaksi. Mökillä "hömppää" puoli lundiallista.
N. 35 - 40 hyllymetriä kotona ja käytössä. Enemmän, jos lasketaan kaikki taloudessa olevat kirjat (osa laatikoissa varastossa). Lisäksi käytän kirjastoa viikottain eli tilaston mukaan vuosilainaus n. 450 opusta (hieman yli tai alle, vuodesta riippuen).
N. 40 metriä. Hävitän niitä koko ajan ja lasten kirjoista olen hävittänyt n. 400 kpl mutta silti on jäljellä vielä monta hyllymetriä.
Noin parikymmentä. Lähinnä Harry Potterit, Waltaria, muutama tiedekirja ja pari hömppäkirjaa viihdykkeeksi. Tahdon hyllyyni vain kirjoja joita voin lukea uudelleen.
Miten noita kirjoja saisi parhaiten (helpoiten) muutettua rahaksi? Vai onko ne ajat jo menneet, löytyy suosittuja romaaneja ja tietokirjoja...ja tietysti lastenkirjojakin tarpeeksi...
En tiedä hyllymetreistä enkä lukumääristä, mutaa PALJON. Olohuoneen isossa hyllyssä kaunokirjallisuutta ja makuuhuoneen hyllyssä pääasiassa ammattikirjallisuutta, mutta nykyään myäs kaunokirjallisuutta. Joku tuolla ylempänä puhui ongelmajätteestä. Hän olitavallaan oikeassa. Mieli tekisi vähentää kirjojen määrää, mutta minnepä niitä viet, kun paperinkeräys lienee ainut mahdollisuus. Kannet vain irti ja palavaan jätteeseen ja sivut sanomalehtilaatikkoon. Sielu suorastaan kirkuu tuskasta, kun kirjat pitää raiskata. Mutta: mitkään Netflixit tai e-kirjat eivät korvaa perinteistä paperista kirjaa, sanokoon kuka tahansa mitä tahansa.
N. 124 gigatavua. Kuvia toki osassa noista kirjoista.
En tiedä. Ostin talon irtaimistoineen jossa on valtavasti edellisen asukkaan kirjoja 30 luvulta lähtien. Ainakin 50 banaanilaatikkoa pakkasin. Kiikutin ne kaikki yläkertaan (joka nyt varastona) kunnes tiedän mitä niille teen. Oon sieltä muutaman ottanut iltalukemiseksi mutta jotenkin näytöltä helpompi lukea missä vain. Äänikirjoja kuuntelen enemmän kun voi samalla siivota, lenkkeillä tms.
ego teko on olla ostamatta kirjaa. hygienia palo ja paino vaarallisia. on siinä peri kunnalla roudaamista ja kansien repimistä kun valittujen palojen dekkareita ja mitä missä milloin vie keräykseen. siivonnut monia kuolin ja ero pesiä n.5000 kirjaa keräykseen pistäneenä tiedän mistä puhun. jännä tuote hinta n.20-35e ostettaessa myydessä siitä ei kukaan maksa mitään kirja varastojen pitäjät kuvittelevat niillä olevan jotain arvoa päin vastoin
Hyviä vinkkejä pölyjen pyyhkimiseen kirjahyllystä? Jumalaton souvi ottaa kirjat pois ja pyyhkiä pölyt kirjoista ja hyllyistä. Itselläni on Lundian avohyllyjä, niin se oikein tykkää kerätä pölyä kirjojen taakse.
Kun kirjat ovat pystyssä, ne lasketaan monista eri hyllyistä (lasten ja aikuisten erikseen, itseasiassa jokaisen perheenjäsenen siis omassa hyllyssään), niin varmaan vain noin 3-4metriä, ja niistäkin toivoisin pääseväni eroon. Johan ne on luettu, jotain lahjaksi saatuja lähinnä. Kirjastoon palautin tänään kestokassillisen, varmaan lähipäivinä moinen määrä on takaisin kotona. Mun mielestä kirjoja ei tarvitse omistaa, hyvät voi lainata aina uudelleen ja uudelleen, jos haluaa. Ja me maltetaan odottaa, ei tarvii olla "se uutuus mulle heti nyt". Niin valtavasti on lukemattomia vanhempia kirjojakin.
Noin 15 hyllymetriä + lastenkirjat. Aika vähän mielestäni, useimmilla tutuilla on enemmän.
Minulla on yksi noin 60cm leveä vaatekaappi täynnä kirjoja. Jokaisella hyllyllä on kaksi riviä eli noin 120 cm ja hyllyjä on kuusi. Ovat painavia ja kova työ ajoittain tyhjentää ja siivota pölystä. Lisäksi muuallakin asunnossa on kirjapinoja. Eivät ole mitään oikeaa asiatietoa vaan ihan hömppää. Nyt olen päättänyt että jos ostan uutta, niin hyllyt käydään läpi ja joku heitetään vastaavasti pois, mieluiten kaksikin.