Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Hyvä kysymys. En ole ikinä laskenut.
Pikaisesti miettien, ehkä noin 80 kirjaa.
Olen ajatellut, että minulla on enemmän kuin monilla, ehkä sitten enemmän kuin -- joillakin.
varmaan ainoastaan n.800 kpl. Vuosittain hankin 10-15 lisää.
Ihana keskustelu ja aihe melkein vuoden takaa. Rakastan kirjoja, mutta meillä ei siltikään ole niitä hirveän paljon. Tällä hetkellä jotain 100 ja 200 välillä. Unelmani on erillinen kirjastohuone täynnä kirjoja - ja nimenomaan hyviä kirjoja! Säännöllisesti pistän omasta hyllystä kiertoon kirjoja, joita en sinne itse enää kaipaa ja siksi niitä ei tuon enempää olekaan. Omistaminen ja kirjojen määrä ei olekaan se tärkein, vaan se laatu. Mutta olisipa se ihanaa, kun olisi paljonpaljon hyviä kirjoja hyllyt täynnä!
Minä olen niin eri mieltä kaikkien niiden kanssa, joiden mielestä kirjat ovat rumia ja turhia pölynkerääjiä. Mielestäni monet kirjat on ihan äärettömän kauniita. Varsinkin kovakantiset, vaikka onhan niissäkin eroja. Lisäksi hyvät kirjat tuovat muistoja ja tarinoita mieleen, ihanaa!
Toki sekin on hienoa, jos ajattelee asiaa ympäristön kannalta ja suosii kirjastoa tai e-kirjoja. Mutta en vaan voi kuvitella kotia ilman kirjoja.
Lastenkirjoja on liikaa, mutta yritän hävittää niitä koko ajan. Aikuisten kirjoja on vain joitain korjausoppaita, keittokirjoja, käsityökirjoja ja muutama romaani. En ostele lainkaan kirjoja, vaan lainaan kaiken kirjastosta.
Meillä ei ole kirjoja ja olen siitä tyytyväinen. Työssä ollessani ja ruuhkavuosina ei pahemmin ehtinyt lukemaan . Nyt yli eläkkeellä kohta seitsemänkymppisenä luen e-kirjoja ja kuuntelen valtavasti äänikirjoja.
Kaikkea tietokirjojakin tulee padista luettua.
Lasten kirjoja 70-80 luvulta meillä on suht paljon.
Luojan kiitos ,ei mitään kirjasarjoja,,,ongelmajätettä.
30 hyllymetriä. Nyt on sääntö, että useampi kirja saa lähteä ennen kuin uutta laitetaan hyllyyn, olen aika pitkälti uutuuksissa siirtynyt e-kirjoihin. Mutta ei ole aikeita luopua vanhoista kirjoista.
En jaksa laskea. Varmaan 6m (hyllyinä) ja 2-3 laatikollista varastossa. Ostan harvoin fyysisiä kirjoja, lainaan mieluummin kirjastosta tai hommaan sähköisen version.
Minulla on alakerrassa oma kirjasto ja se ihan täynnä.Nyt kertynyt jo yläkerran hyllyillekin aikamoinen määrä.Nyt aloitettava vanhimmasta päästä lukeminen uudelleen,
Joitain kymmeniä ympäri taloa. En harrasta kirjojen keräilyä. Tosi harvoin tulee luettua sama kirja moneen kertaan. Etenkään sellaista mitä ei voisi helposti lainata. En täysin ymmärrä ihmisiä jotka säilyttää vuosikymmeniä jotain kirjoja hyllyssä. Jos kirjaa ei kukaa lue niin mitä varten sitä säilytettään?
Huonon kirjan laitan roskiin. Hyvän kirjan annan ystävälle. Kirjat kuuluvat luettavaksi. Eivät kirjahyllyihin pölyttymään.
PALJON.
Ei koske "pidetään hyllyt tyhjinä ja steriileinä"-säännöstö mua :D Sä voit lukea silmät päästäs miettimättä, että joku on kirja-makusi urkkinut bonus- ym. korttien välityksellä jo ostohetkellä, tehnyt makuasi seuraavat toimenpiteet; kirjassa ei ole mikkiä, kameraa, kelloa joka tikittäisi johonkin jok'ikisen kirjan parissa viettämäsi sekunnin etc. Kirjassa ei ole lukijan myyntiä kolmansille osapuolille, vaikkapa ny Vauvan nettikeskustelun tyyliin :D Ah, mä rakastan kirjoja. Ostan ne käteisellä, mieluiten kirppiksiltä, joilla kortit eivät käy.
Liikaa. En tykkää e-kirjoista enkä kirjojen kuuntelusta. Kirjan lukeminen on ihan parasta!
Ehkä 10 metriä. Siitä saa luvan lähteä ainakin 7 metriä pois. Pari vuotta sitten voisi sanoa että kirjametrejä oli kuin kirjastossa... Olen jo vähentänyt paljon.
Nyt luen pääosin e-kirjoja, monta sataa nidettä vuodessa. En koe että paperikirjoja olisi enää pakko haalia. Nekin ovat tavaraa ja tavara tekee kaikesta vaikeampaa.
On vaikea hoitaa muuttoja, on ostettava aina lisähyllyjä, kirjoihin tulee myös tomua ja varsinkin vanhemmissa kirjoissa voi olla sinänsä harmittomia jäytiäisiä mutta kokonaisuutena on helpompi elää ja hengittää kun on pienempi tavarataakka.
En enää haaveksi kirjastohuoneesta. Haluan että ne kirjat joita mulla on nyt, ovat sellaisia jotka myös luen uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen vuosittain tai ainakin joka toinen vuosi. En näe enää järkeä säilyttää kirjaa vain sen takia että se on kirja. Mitä enemmän niitä on, sen harvempia lukukertojakin niille tulee.
Kirjoja on, PALJON. Kirjat eivät lähetä tietoja lukemisajastasi sekunnin murto-osan tarkkuudella sivullisille. Kirjassa ei ole kameraa, mikkiä. Voit ostaa kirjan esim. kirppikseltä ilman kortteja = kirjaostosi, mielenkiinnon kohteesi aihe, ei rekisteröidy mihinkään. Todellakin suosin kirjoja. Steriili "pinnat tyhjinä"-massatyyli ei koske mua :)
Minäkään en tiedä metresitä, mutta tuhansia niteitä on. Hyllyjä 10 kpl kooltaan 80cm x 2m kaikki täynnä.
Ihanaa kuinka monella vielä sadoittain tai tuhansittain kirjoja. Meillä on olohuoneessa noin 5x2,5m hyllyllinen täynnä, ja toisessa huoneessa vielä 1,5x2m . Lisäksi levyjä ja elokuvia tuhansittain. Jatkuvasti saamme kuulla tutuilta ja vierailijoilta kommentteja, että ei tällaista enää missään näe, ja me kohauttelemme olkapäitä sillä ajatuksella, että taidetaan tuntea sitten aika eri ihmisiä. Minun puolestani asiasta ei pitäisi tehdä numeroa suuntaan tai toiseen (vaikka numerot juuri annoinkin, hups). Se on vain meidän tapamme nauttia viihteestä, emmekä koe erityisesti olevamme keräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lastenkirjoja on. Aikuisten kirjoja muutama Leinon runokirja. Luen monta kirjaa viikossa, lainaan kaikki kirjastosta. Eivät mahtuisi kotiini, enkä koskaan halua lukea uudestaan samaa kirjaa.
Mitä varten sinä säilytät kirjoja? Luetko niitä aina vaan uudestaan? Ihan nätisti kysyn, uteliaisuudesta.
Minusta on outoa, että luet noin paljon, muttet silti ole koskaan lukenut niin hyvää kirjaa, että haluaisit lukea sen vielä uudelleen.
Olen samaa mieltä, mulla on osa kirjoista luettu jopa kymmenisen kertaa ja omistan ne juurikin siitä syystä ettei mikään estä mua palaamaan kirjan tunnelmaan kun siltä tuntuu. Tarinat muistan läpikotaisin, se fiilis on se mihin aina palaan.
Multa löytyy kirjoja noin 6 hyllymetriä. Ihan uusia, sekä läpirakastettuja romaaneja, että harrastus-, ja ammattikirjallisuutta.
Ennen digiaikaa tieto ja kaunokirjalliset tuotokset olivat mustaa valkoisella. Isovanhempien, vanhempien ja oman sukupolven sekä omista kirjoista kertyi monille kotiin helposti tuhansien opusten kotivara. Ei se nyt ole kovinkaan poikkeuksellista. Ei sen ihmeellisempää kuin sekään, että ulottuvillasi verkoissa on miljardeja kirjoja. Oleellista on kuitenkin vain se mitä niistä olet lukenut, käsittänyt, omaksunut ja sisäistänyt - positiivisesti elämääsi.