Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi ja se on vihkiraamattu. Tosin "piilossa" kaapissa.
Kuka oli vihkipappi?
Taitaa olla jotain 15. Suurimman osan olen myynyt kirpalla pois. Miksi säilyttää kirjoja jos niitä ei aio enää lukea uudestaan?
Nykyään on n. 300 kpl.
Viime muutossa heitin roskiin viitisenkymmentä.
Sitä ennen myin varmaankin 10 hyllymetrillistä.
Ehkä parisataa, jos kaikki lastenkirjatkin lasketaan. Rakastan kyllä lukemista ja käyn joka viikko kirjastossa mutta en juurikaan osta kirjoja. Jos saan joskus lottovoiton, ostan ensimmäisenä uuteen taloon jättimäisen kirjahyllyn täyteen suosikkikirjailijoideni kirjoja. Sitten istun kirjastohuoneessani ja selailen niitä kaikki päivät lasten ollessa koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vain lastenkirjoja on. Aikuisten kirjoja muutama Leinon runokirja. Luen monta kirjaa viikossa, lainaan kaikki kirjastosta. Eivät mahtuisi kotiini, enkä koskaan halua lukea uudestaan samaa kirjaa.
Mitä varten sinä säilytät kirjoja? Luetko niitä aina vaan uudestaan? Ihan nätisti kysyn, uteliaisuudesta.
Kirjat on myös keräily esineitä. Ne on usein esteettisestikin hienoja, ja jos kirjassa on vaikka kirjailijan omakätinen omistuskirjoitus jollekin henkilölle niin kaikki varmaan tajuaa mitä se tekee keräilyarvolle. Ja kyllä minä luen kirjoja myös uudestaan.
Minulla on n 18 metriä hyllyissä, ja varastossa 3-4 metriä. Vasta hävitin n / metriä , mitta kyllä kiitä kerääntyy taas,
Muutamia satoja kirjoja, en usko että yli tuhatta. Osa ihan turhia, joista voisi luopua, mutta en raaski roskiinkaan laittaa. Ulkomainen käännös kirjallisuus ei taida olla juuri minkään arvoista.
Minulla on ollut noin 200-300 kirjaa. Hävitin ne kerralla ja jätin vain liikunta kirjat jolla oikeasti tekee jotain kun jumppailee. Ja karttakirja nostalgisista syistä.