Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te himosäästäjät oikein säästätte?

Vierailija
21.09.2019 |

Tuntuu olevan trendi että säästää ja sijoittaa pitää niin isosti tänä päivänä, mutta miksi näissä jutuissa yleensä välittyy se että säästetään vaan siitä säästämisen ilosta?

Itse keskituloinen ja itsekkin pidän muutaman tonnin puskuria tilillä, mutta miksi pitäisi kituuttaa ja laittaa kaikki joutava esim. osakkeisiin?

Tälläkin palstalla oli muutama viikko sitten juttu (tosi tai ei), jossa vanhuskodissa kuolleelta oli tyyliin jäänyt 70 tuhannen perintö, itse ajattelin että tuollakin summalla vainaja olisi elämänsä aikana saanut monen monta hienoa kokemusta elettyä?!?

Itse asun omistusasunnossa ja koen että se kyllä riittävä perintö lapsille kun aika jättää eikä sen suurempaa varallisuutta tarvetta kerryttää missään muodossa, joka sitten vaikka lapsille perinnöksi jäisi.

Kommentit (361)

Vierailija
41/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuisten oikeesti, miten vanhoillista väkeä täällä oikein on? Kuulutteko johonkin uskonlahkoon?

Vierailija
42/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää.

Amen.

Ei nämä toisensa poissulkevia vaihtoehtoja vaan rinnakkaisia valintoja. Elämä on kompromisseja.

Olen kuule niin paljon nähnyt elämässäni näitä vanhojapiikoja, jotka hokevat ettei heidän elämässään koskaan tapahtu mitään. Säästöjä heillä kyllä on. Sitten käyvät pari kertaa vuodessa pääkaupungissa oikein teatterissa :))))

Se kuulkaas onkin todella jännittävää, kun ulosottomies käy vähän hakemassa tavaroita pois :))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti säästä mutt a pakostakin jää suuri osa tuloista säästöön kun olen lopettanut kaiken tarpeettomaan kuluttamisen.

Kivaa kun on mitä lapsille jättää.

Vierailija
44/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikuisten oikeesti, miten vanhoillista väkeä täällä oikein on? Kuulutteko johonkin uskonlahkoon?

Alkoi nälviminen kun ei muuta keksi?

Vierailija
45/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes viisti kysyä, milloin tämän palstan_ämmät_viimeksi olisvat Pariisin oopperassa katsomassa Wagneria tai huippuravintolassa samassa kaupungissa...

Vierailija
46/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää.

Amen.

Ei nämä toisensa poissulkevia vaihtoehtoja vaan rinnakkaisia valintoja. Elämä on kompromisseja.

Olen kuule niin paljon nähnyt elämässäni näitä vanhojapiikoja, jotka hokevat ettei heidän elämässään koskaan tapahtu mitään. Säästöjä heillä kyllä on. Sitten käyvät pari kertaa vuodessa pääkaupungissa oikein teatterissa :))))

En ole edes vanhapiika, ihan naimisissa. Musta on mukava tehdä pari kolme kertaa vuodessa teatterimatka. Otan väliajalla vielä liköörinkin :)

Vierailija
47/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on sairautta, joka estää elämisen.

Vierailija
48/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes viisti kysyä, milloin tämän palstan_ämmät_viimeksi olisvat Pariisin oopperassa katsomassa Wagneria tai huippuravintolassa samassa kaupungissa...

Pitäisikö kaikkia kiinnostaa samat asiat kuin sinua? Kuin sekaisin jotkut voi olla.

Vierailija
49/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eikö säästäväinen voi olla pakana kaupungissa, kun alkoi joku ihme vouhkaaminen maalaisista ja lahkolaisista.

Vierailija
50/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku persaukinen on unohtanut ottaa lääkkeensä. Onneksi Suomessa persaukisellakin on varaa niihin. Säästi tai ei.

Vierailija
51/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on todiste siitä, että te jotkut maalaisnaiset säästätte että olisitte "kilttejä tyttöjä" tai "koska ihmisen pitää olla säästäväinen".

Kai teidän mielestä myös kodin on oltava aina siisti ja jopa ilta pitää pestä korvantaustat :))))

Herätkää sieltä 1800-luvun topeliaanisesta unestanne tähän nykymaailmaan!

Elätkö sikolätissä etkä peseydy koskaan?

Vierailija
52/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei keskituloisena jää säästöön mitään, kun pitää maksaa asunto- ja autolainaa ja hoitaa muut lapsiperheen kulut.

Ööh. Sinähän olet sijoittanut autoon ja asuntoon. Yhtälailla se raha on säästössä kuin niillä jotka säästää säästötilille tai sijoittaa sijoituksiin. Sulla se omaisuus on konkreettista.

Ei helvetti. Auto ei ole millään tasolla sijoitus, EIKÄ siinä ole raha säästössä...

Vierailija
53/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen on sairautta, joka estää elämisen.

Jonkin sortin mielisairautta on sekin, että toisia pitää jatkuvasti jollain tavalla lytätä alemmas että saisi itse tuntea olevansa jotenkin parempi. Kuten juuri nämä jotka on kateellisia toisten säästäväisyydestä ja rahoista ja se oma kyvyttömyys taloudenhallinnassa pitää saada jotenkin käännettyä paremmaksi.

Vierailija
54/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys, vakava sairaus, puolison kuolema... Siinä ainakin muutama syy, mistä selviytymiseen ei välttämättä parin tonnin puskuri tilillä riitä.

Työttömyys olisi ehkä ainoa asia, jonka takia voisi säästää, mutta kai sitä vähemmälläkin pärjäisi.  Puolison kuolema ei vaikuttaisi mitenkään talouteen, vakava sairauden myötä saisin erittäin hyvää työkyvyttömyyseläkettä tai muuten vain korvauksia. 

Eläkekin tulee olemaan erittäin hyvä, kun en ole Suomen eläkejärjestelmässä. 

Toistaiseksi en ole nähnyt mitään syytä säästää, kun tuo työttömyyskin erittäin minimaalinen vaihtoehto. 

Vierailija
55/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmiset säästävät asunnonvaihtoa varten tai ostaakseen sijoitusasunnon tai kesämökin. Moni säästää mielummin isoon remonttiin, kuin maksaa sen rahoitusvastikkeena. Omakotitalossa on varmaan koko ajan mietinnässä joku seuraava projekti.

Terveydenhoitoonkin kannattaa olla puskuria esim hampaisiin saa menemään käsittämättömän paljon rahaa.

Minä haaveilen, että jonain talvena voisimme tehdä lasten kanssa pidemmän irtioton lämpimään. Se ei onnistu muutamalla tonnilla, kun kulut kasvaa eikä palkkaa tule.

Vierailija
56/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois kiva ostaa joskus oma asunto.

N31

Vierailija
57/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säästän ja sijoitan, mutta en ole kuitenkaan unohtanut elämistä (matkustelen, syön ulkona ym. jos huvittaa). Minusta ihmisellä on hyvä olla varallisuutta esim. mahdollisen työttömyyden tai sairauden varalle. Toisaalta taas tiedostan sen, että rahastojen ja osakkeiden arvot saattavat jossakin vaiheessa olla pyöreä nolla mm. ilmastonmuutoksen (ihmiset eivät kuluta samalla tavalla).

Vierailija
58/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole säästänyt juurikaan mitään, koska olen perinyt 250 hehtaaria metsää. Saan lisätuloja metsänhoidosta kuten harvennushakkuista. Ja jos tulee erittäin paha rahatilanne, sitten myydään metsää. Tosin jätän myynnin vain erittäin pahan päivän varalle. Tuo metsä on kyllä jonkinlainen varalaskuvarjo. 

Vierailija
59/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti säästä mutt a pakostakin jää suuri osa tuloista säästöön kun olen lopettanut kaiken tarpeettomaan kuluttamisen.

Kivaa kun on mitä lapsille jättää.

En luottaisi enää tuohonkaan. Tulevaisuudessa hoivafirmat vievät eläkeikäisten rahat ja jos he eivät vie, niin varmasti keksitään joku vero tms. jotta omaiset eivät peri rahoja. Mulla on mennyt luotto tähän systeemiin.

Vierailija
60/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen te sitä rahaa tuhlaatte niin paljon?

Onko heikko itsetunto että pitää kulutuksella pönkittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi