Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te himosäästäjät oikein säästätte?

Vierailija
21.09.2019 |

Tuntuu olevan trendi että säästää ja sijoittaa pitää niin isosti tänä päivänä, mutta miksi näissä jutuissa yleensä välittyy se että säästetään vaan siitä säästämisen ilosta?

Itse keskituloinen ja itsekkin pidän muutaman tonnin puskuria tilillä, mutta miksi pitäisi kituuttaa ja laittaa kaikki joutava esim. osakkeisiin?

Tälläkin palstalla oli muutama viikko sitten juttu (tosi tai ei), jossa vanhuskodissa kuolleelta oli tyyliin jäänyt 70 tuhannen perintö, itse ajattelin että tuollakin summalla vainaja olisi elämänsä aikana saanut monen monta hienoa kokemusta elettyä?!?

Itse asun omistusasunnossa ja koen että se kyllä riittävä perintö lapsille kun aika jättää eikä sen suurempaa varallisuutta tarvetta kerryttää missään muodossa, joka sitten vaikka lapsille perinnöksi jäisi.

Kommentit (361)

Vierailija
1/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys, vakava sairaus, puolison kuolema... Siinä ainakin muutama syy, mistä selviytymiseen ei välttämättä parin tonnin puskuri tilillä riitä.

Vierailija
2/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei keskituloisena jää säästöön mitään, kun pitää maksaa asunto- ja autolainaa ja hoitaa muut lapsiperheen kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaa. Elän hyvää elämää ilman rahallisesti merkittävää kulutusta. Nautin luonnosta ja ystävien seurasta. En osta krääsää, matkustele usein tai syö ravintoloissa. Olo on tasapainoinen ja varallisuutta kertyy tasaisesti.

Vierailija
4/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys, vakava sairaus, puolison kuolema... Siinä ainakin muutama syy, mistä selviytymiseen ei välttämättä parin tonnin puskuri tilillä riitä.

Oletko kuullut vakuutuksista? Mä olen hoitanut vakuutukset pahan päivän varalle. Säästöt on sen sijaan hyvän päivän varalle. Säästän osakerahastoon eläkepäiviä varten (siis tuhlaan ne ihan itse eläkkeellä) ja pankkitilille säästän remonttia ja lomamatkoja varten.

Luottokortti on 5000 euron luottorajalla siksi, että jos esim. työttömyys- tai sairaustapauksessa korvauspäätös kestää, eikä olisi ruokarahaa.

Vierailija
5/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa olisin ymmärtänyt alkaa säästämään nuorempana. Nyt säästössä 25000 pahan päivän varalle, olen sinkku eli kukaan ei auta jos sairastun tai jään työttömäksi. Pienestäkin tilistä kun laittaa esim. 100e kk säästöön tulee vuoden mittaan mukavaa puskuria.

Vierailija
6/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 30-v lapseton työssäkäyvä pariskunta.

Maksetaan rankasti tätä omaa taloa. Tarkoitus saada velka niin pieneksi nopeasti, että saadaan ostettua sijoitusasunto.

Nythän näyttää siltä, että virallinen eläkeikä karkaa meidän tavoittamattomiin, joten säästämme omaa tulevaisuutta varten. Että ei ihan satavuotiaaksi tarvitse raataa töissä.

Tarkoitus muuttaa pois Suomesta ja elää sijoituksilla.

Tietysti on aina se mahdollisuus, että kuolema korjaa ennen kuin ehdimme säästöistä nauttia.

Säästämisestä ei kuitenkaan ole meille mitään haittaakaan niin miksipä ei?

Vierailija
7/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voin elää helpompaa elämää "sitten joskus".

Kituutan vielä ainakin pari vuotta, jolloin passiiviset pääomatulot riittävät siihen että työelämä saa väistyä pienempään rooliin.

Vierailija
8/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle!

Vierailija
9/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut vakuutuksista? Mä olen hoitanut vakuutukset pahan päivän varalle. Säästöt on sen sijaan hyvän päivän varalle. Säästän osakerahastoon eläkepäiviä varten (siis tuhlaan ne ihan itse eläkkeellä) ja pankkitilille säästän remonttia ja lomamatkoja varten.

Luottokortti on 5000 euron luottorajalla siksi, että jos esim. työttömyys- tai sairaustapauksessa korvauspäätös kestää, eikä olisi ruokarahaa.

Ohis...oletko kuullut, että jotkut sairastuvat jo alaikäisinä eivätkä saa koskaan mitään vakuutuksia sairastumisen varalle, koska sattuu olemaan tietty sairaus?

Vierailija
10/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos vaikka sattuu käymään niin, että totalisen kilahtaa siinä työelämässä, voi sille koko touhulle paremmin mielin haistattaa paskat kun ei ole rahasta pulaa. Itsellä ainakin alkaa olemaan kohta ajankohtaista.

Vierailija
11/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuteen. Esimerkiksi lomamatkaan tai hajonneeseen pesukoneeseen. Kumpi nyt tuleekaan ensin eteen. Ei siis ole mitään satojatuhansia, eikä edes tuhansia tilillä, ei ole mahdollisuuksia sellaiseen.

Vierailija
12/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuutta ja sairautta varten. Etenkin, että olisi varaa yksityiseen kotihoitoon. Haaveilen myös että pääsisin hoitoihin ulkomaille, jos ei täällä hoideta, mutta tiedän sellaisten summien säästämisen yksinasuvan pienestä palkasta olevan käytännössä mahdotonta. Kun vuokraan menee niin paljon.

Vierailija
13/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kittuuta vaan vietän suht normaalia elämää. Sijoituksissa on 6 numeroinen summa tuottamassa rahaa. Haluan pystyä elämään sattui mitä tahansa ja siksi säästän ja sijoitan. Hääppöstä eläkettä en tule saamaan.

Vierailija
14/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää.

Amen.

Vierailija
15/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ihmettelee 70 000 euron perintöä, vaikka itseltä on ilmeisesti jäämässä isompi perintö? Kun ap ei enää pysty asumaan asunnossaan, niin se luultavimmin lutetaan rahaksi pankkitilille. Siinä vaiheessa kun ei enää itse ole kykenevä päättämään rahankäytöstä, niin hankala sitä on muidenkaan tuhlata.

Vierailija
16/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jäädä pois työelämästä kuusikymppisenä. Aikaa on viitisen vuotta ja säästötilanne näyttää hyvältä. En itseasiassa ole edes elänyt pihistellen.

Vierailija
17/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään, nuo "säästäjät" eivät oikeasti elä mitään elämää. Yksikin harrastaa "luonnosta nauttimista". Saalikaa mun nauraa BUAAHAHAHA!

Vierailija
18/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä säästettyjä rahojaan voi tulevaisuudessa käyttää ihan mihin haluaa, ei sitä etukäteen tarvitse päättää.

Saanko puolestani kysyä, miksi ihmeessä ostelisin tavaraa, matkoja yms mitä en oikeasti tarvitse, vain siksi että mulla on hyvä palkka?

Vierailija
19/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita syitä. Säästän että voisin auttaa lapsiani kouluttautumaan, jos he sitä haluavat. Säästän että voisin ehkä joskus toteuttaa jotain unelmiani. Säästän koska se on minulle jo lapsena opetettu. Mutta vaikka säästän, elän kyllä silti oikein mukavaa elämää koko ajan, enkä koe jääväni mistään paitsi koska säästän.

Vierailija
20/361 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyyttä varten tarvitse Suomessa säästää. Itse jäin työttömäksi ja minulla oli siinä vaiheessa kesäloman jäljiltä (kun osaan elää, toisin kuin te metsänreunaa huviksenne tuijottavat) 6000 euron edestä luottokortit miinuksella. Ansiosidonnaisella saatoin hyvin maksaa vuokran ja ja elää melko normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi