Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos paljastuisi, että älykkyysosamääräsi olisikin vain 100?

Vierailija
20.09.2019 |

-

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten olisin keskivertoälykäs. Valitettavasti en ole vaan mitattu äo on 137.

Vituttaa ajatella kokoajan kaikkea, aivot ylikierroksilla eikä niitä saa koskaan hiljaiseksi.

Sama juttu, tosin sain pisteen vähemmän kuin sinä. Aivojen jatkuva prosessointi tuntuu raskaalta, ja ihmisiin pettyminen (työelämässä selkäänpuukotusta yms.) vie uskon ihmisiin ja ajaa masennukseen.

Vierailija
82/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamääräsi = kuvittelemasi ÄO miinus 15.

Apua, siis 85? Yritän kompensoida iloisella hymyllä, ei liian päälle käyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ÄO on 95 työpaikan psykologisten testien mukaan. Olen vaativassa asiantuntija-ammatissa. Ei haittaa pätkääkään. 

jos se ÄÖ ois korkeampi, se olis helppoa asiantuntijan hommaa. tyhmille kaikki vaativaa .

Niin totta. Olen tehnyt monenlaisia hommia eikä mikään ole ollut vaativaa. Edes sellaisena pidetyt. Yleensä uhkaa tylsistyminen ja on vaihdettava työtä johonkin uuteen ja erilaiseen jotta on hetkeksi aikaa mielenkiintoa ja haastetta, kunnes oppii ensin suoriutumaan ja lopulta luistelemaan työvelvoitteista.

Vierailija
84/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ÄO on 95 työpaikan psykologisten testien mukaan. Olen vaativassa asiantuntija-ammatissa. Ei haittaa pätkääkään. 

jos se ÄÖ ois korkeampi, se olis helppoa asiantuntijan hommaa. tyhmille kaikki vaativaa .

Niin totta. Olen tehnyt monenlaisia hommia eikä mikään ole ollut vaativaa. Edes sellaisena pidetyt. Yleensä uhkaa tylsistyminen ja on vaihdettava työtä johonkin uuteen ja erilaiseen jotta on hetkeksi aikaa mielenkiintoa ja haastetta, kunnes oppii ensin suoriutumaan ja lopulta luistelemaan työvelvoitteista.

tervetuloa adhd-maailmaan.  toivottavasti löydät sen oikean paikan, minä en vielä ole löytänyt,mutta ehkä joskusk.

Vierailija
85/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "vain" 100? Minun äo-tilanteeni on "ei pystytä mittaamaan, ei suostu tekemään ensimmäistäkään tehtävää". 100 olisi parannus siihen.

Miksi et suostunut tekemään tehtäviä. Eikö olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärtäisit itseäsi paremmin.

Tuollaiset testit eivät kerro ihmisistä niin paljon kuin sinä haluat ajatella niiden kertovan. 

ohis

Vierailija
86/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

92 psykologin testien mukaan.

Vaativalla erikoisalalla asiantuntijana olen ollut jo 5 vuotta.

Oletko rakennekynsiasiantuntijavai lähihoitaja?

Vierailija
87/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mielenkiintoisin anti omissa testeissäni oli se, että olin kaikissa niissä osa-alueissa keskimääräistä älykkäämpi tai aivan asteikon yläpäässä, missä olen aina pärjännyt huonoiten elämässä ja minulla on ollut eniten vaikeuksia.

Vierailija
88/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testi mittaa alkeellista (koska koulutustaso ei saa vaikuttaa) matemaattis-loogista ajattelua ja se on varmasti 1/10 älykkyysestä. Eipä kerro yhtään mitään.

Saahan sitä selitellä itselleen mitä haluaa kun luulemansa 135äo olikin vain 102aö:)

Vierailija
89/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun taitaa olla ihan oikeastikin. Mutta näillä eväillä mennään =)

Vierailija
90/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SomaIeiden keskimääräinen ÄO on 68.

Vierailija
91/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi yllättynyt, olen aina pärjännyt huonosti kaiken maailman älypeleissä ja älykkyystesteissä. Pahimpia kompastuskiviä ovat matematiikka ja ne tehtävät, joissa pitää päätellä mikä kuvio on jonossa seuraavana. Pelkkää hepreaa. Olen kuitenkin ihan onnellinen ihminen jolla on "ihan kiva" elämä, joten 100 pinnaa ei maailmaani juuri järäyttäisi. Olen jo hyväksynyt sen etten ole penaalin terävin kynä.

Vierailija
92/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vain? 😃

Vierailija
93/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten olisin keskivertoälykäs. Valitettavasti en ole vaan mitattu äo on 137.

Vituttaa ajatella kokoajan kaikkea, aivot ylikierroksilla eikä niitä saa koskaan hiljaiseksi.

Voisi kuvitella, että äo vaikuttaisi käytökseen. Harmi, ettei näin ole, mutta syynä on ehkä perhetausta. 

Vierailija
94/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei se mun elämää mitenkään muuttaisi. Ehkä miettisin että yllättävän hyvin silti pärjään vaikka älyllinen kehitys jäänytkin vajaaksi. 

Vierailija
95/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testi mittaa alkeellista (koska koulutustaso ei saa vaikuttaa) matemaattis-loogista ajattelua ja se on varmasti 1/10 älykkyysestä. Eipä kerro yhtään mitään.

Valituissa paloissa oli muinoin Mensan testejä. Sellaisia, missä oli, että jatka kuvasarjaa. En osannut niitä ollenkaan.

Mutta oikeassa psykologin tekemässä monituntisessa tutkimuksessa sain paljon yli 100 lukeman. Kaiken kukkuraksi matemaattis-loogisesta osuudesta täydet. (mikä kyllä oli sikäli odotettavissa, että opiskelin teknillisessä korkeakoulussa.) Mutta Mensan kuvasarjoista en osannut yhtään mitään.

Vierailija
96/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi yllättynyt, olen aina pärjännyt huonosti kaiken maailman älypeleissä ja älykkyystesteissä. Pahimpia kompastuskiviä ovat matematiikka ja ne tehtävät, joissa pitää päätellä mikä kuvio on jonossa seuraavana. Pelkkää hepreaa. Olen kuitenkin ihan onnellinen ihminen jolla on "ihan kiva" elämä, joten 100 pinnaa ei maailmaani juuri järäyttäisi. Olen jo hyväksynyt sen etten ole penaalin terävin kynä.

Mulla on nuo samat kuin sulla. Silti matikka sujuu aika hyvin. Pitkästä matikasta m.

Vierailija
97/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri sen verran älykäs jotta tajuat kuinka matala älykkyytesi on ja ymmärrät mistä jäät paitsi. Kun et ole huippuälykäs. Ymmärrät ettet selviä kuin rutiinin omaisessa työssä. Ymmärrät että olisi antoisampaa olla vaikka tutkijana lääketieteen laitoksella. Parempi elämä on lähellä kuin käden ulottuvilla mutta kuitenkin tavoittamattomissa kuin kuu taivaalla.

Vierailija
98/98 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamääräsi = kuvittelemasi ÄO miinus 15.

Älykkyysosamääräsi, jos olet mies: kuvittelemasi ÄO miinus 5.

Älykkyysosamääräsi, jos olet nainen: kuvittelemasi ÄO plus 5.

"The disparity between actual IQ and perceived IQ has also been noted between genders by British psychologist Adrian Furnham, in whose work there was a suggestion that, on average, men are more likely to overestimate their intelligence by 5 points, while women are more likely to underestimate their IQ by a similar margin."

https://en.wikipedia.org/wiki/Illusory_superiority#IQ