Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos paljastuisi, että älykkyysosamääräsi olisikin vain 100?

Vierailija
20.09.2019 |

-

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Näköjään leikkaa hemmetin hyvin tuollakin älykkyysosamäärällä, joten ei syytä huoleen. 

Vierailija
22/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "vain" 100? Minun äo-tilanteeni on "ei pystytä mittaamaan, ei suostu tekemään ensimmäistäkään tehtävää". 100 olisi parannus siihen.

Miksi et suostunut tekemään tehtäviä. Eikö olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärtäisit itseäsi paremmin.

Siis tuohan oli vitsi... En ole käynyt mittauttamassa, joten en ole testitilanteessa kieltäytynyt tekemästä. Tiedän vain etukäteen, että hermo menisi piipertäessä jotain typerää tehtävää, jonka tuloksella ei ole mitään väliä. Ratkaisen ihan mielelläni matemaattisia juttuja (en tosin ole mikään ihmelapsi tässä aihealueessa), kun niillä on todellinen käytännön tarkoitus. Se, että selvitetään jotain minuun liittyvää numeroa, ei ole mielestäni tärkeä asia. Minua se numero ei ainakaan kiinnosta, oli se sitten mitä tasoa tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Paljonko se pitäisi olla ja missä voi testata?

Ihmisten keskimääräinen älykkyys on 100.

Psykologit ja neuropsykologit testaavat.

Jos itse kustantaa, on kallista, koska testeihin menee useita tunteja.

Lapseltani testasi koulupsykologi, jotta osasi ohjata oikeaan paikkaan, kun havaittiin lukihäiriö.

Multa testattiin yths:ssä, kun ilmeni ongelmia opiskelussa ja psyykkisessä jaksamisessa. (Oli kylläkin hyvä tulos)

Vierailija
24/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "vain" 100? Minun äo-tilanteeni on "ei pystytä mittaamaan, ei suostu tekemään ensimmäistäkään tehtävää". 100 olisi parannus siihen.

Miksi et suostunut tekemään tehtäviä. Eikö olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärtäisit itseäsi paremmin.

Minua ei ainakaan kiinnosta tehdä kaikenmaailman koukero-pallo-viiva -tehtäviä. Maailmassa on hurjan paljon asioita, joista olen kiinnostunut, mutta juuri tuo kyseinen tehtävätyyppi ei kiinnosta minua yhtään. Yleensä en tee asioita, jotka eivät kiinnosta minua.

- ohis

Vierailija
25/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin herääväni painajaisunestani.

Vierailija
26/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan oli vitsi... En ole käynyt mittauttamassa, joten en ole testitilanteessa kieltäytynyt tekemästä. Tiedän vain etukäteen, että hermo menisi piipertäessä jotain typerää tehtävää, jonka tuloksella ei ole mitään väliä. Ratkaisen ihan mielelläni matemaattisia juttuja (en tosin ole mikään ihmelapsi tässä aihealueessa), kun niillä on todellinen käytännön tarkoitus. Se, että selvitetään jotain minuun liittyvää numeroa, ei ole mielestäni tärkeä asia. Minua se numero ei ainakaan kiinnosta, oli se sitten mitä tasoa tahansa.

Mullakin menisi hermo, jos joutuisi miettimään kolmen aiemman kuvan perusteella, millainen on neljäs.

Mutta ne oikeat testit eivät ole tuollaisia. Me on paljon monipuolisempia. Ei mitään tuollaisia matikan pöhkäilytehtövän kaltaisia. En voi sietää niitä. (pitkästä matikasta Magna)

Vierailija
27/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeman tietäminen ei muuttaisi mitään. Ei se ainakaan lisää älykkyyttä toisi. Selvittävä on siis kuten tähänkin asti.

Vierailija
28/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ihan mukavaa. mielellään ottaisin kyllä ÄO 70. Itsellä mitattu 128..ei tuo sen kummempaa hyvää olla keskivertoa parempi. Itseasiassa varmaan näkymät sattuu

mies51v

Vierailija
29/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika ylpeä itsestäni, että olen sentään kyennyt kirjoittamaan laudaturin paperit ja suorittamaan korkeakoulututkinnon, vaikka en ole keskimääräistä älykkäämpi.

Vierailija
30/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Just ton takia en uskaltaisi tehdä rwsrejä. Jos olis alle sata....

Vierailija
31/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten olisin keskivertoälykäs. Valitettavasti en ole vaan mitattu äo on 137.

Vituttaa ajatella kokoajan kaikkea, aivot ylikierroksilla eikä niitä saa koskaan hiljaiseksi.

Minulla on tuo sama ongelma (se jonka äo alle sata). Syy voi olla siis myös ahdistuneisuus jne, joka aiheuttaa jatkuvan ylivireän olon ja ajatusten loukkaamisen. Ajatuksesi ovat varmasti älykkäämpiä kuin minun, mutta eivät ne normaalisti laukkaa hallitsemattomasti. Itse huomaan tämän siitä että kun olen rauhallinen ja olo on hyvä, on pääkin hiljainen, vähän aikaa.

Vierailija
32/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärän testaaminen n hyvin helppoa. Tyhmä ihminen lähtee ratkaisemaan ongelmaa ajattelematta ilman ideaa, kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja. Älykäs ihminen ihmettelee asiaa hetken ja miettii miten asian saisi ratkaistua mahdollisimman helposti. Kaikkialla on ideoita, ne pitää vain tajuta.  Älykkyys eroaa ihmisten välillä siinä kuinka nopeasti havaitsee idean.

Vierailija
33/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin aika ylpeä itsestäni, että olen sentään kyennyt kirjoittamaan laudaturin paperit ja suorittamaan korkeakoulututkinnon, vaikka en ole keskimääräistä älykkäämpi.

Minä kirjoitin sillä alle sadan ääoolla vain een paperit ja pääsin vain neljään korkeakouluun (2 amk, 2 yliopistoa), toki en jaksanut kaikissa opiskella.

Vierailija
34/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hieman hämmentynyt, ehkä miettisin että alkaako suvussa kulkeva Alzheimerin tauti mulla jo 46-vuotiaana. Mulla on eräästä luonnontieteestä tohtorintutkinto ja työhakuprosesseissa testeissä on todettu ”akateemista keskitasoa korkeampi älykkyys” (mitä ikinä sellainen onkaan).

Vierailija
35/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitatut itselläni ovat yli 170! tuollaisilla sadan, en tiedä mitä tekisin,

tod.näk. yrittäsin kehittää älyäni.

Vierailija
36/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärän testaaminen n hyvin helppoa. Tyhmä ihminen lähtee ratkaisemaan ongelmaa ajattelematta ilman ideaa, kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja. Älykäs ihminen ihmettelee asiaa hetken ja miettii miten asian saisi ratkaistua mahdollisimman helposti. Kaikkialla on ideoita, ne pitää vain tajuta.  Älykkyys eroaa ihmisten välillä siinä kuinka nopeasti havaitsee idean.

Siksi vireystila ja keskittyminen ovat hyvin tärkeässä osassa, sillä aivot prosessoivat ongelmaa itse tilanteessa. Aivothan prosessoivat jatkuvasti tiedostamattomassakin tilassa kuten nukkuessa.

Vierailija
37/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hieman hämmentynyt, ehkä miettisin että alkaako suvussa kulkeva Alzheimerin tauti mulla jo 46-vuotiaana. Mulla on eräästä luonnontieteestä tohtorintutkinto ja työhakuprosesseissa testeissä on todettu ”akateemista keskitasoa korkeampi älykkyys” (mitä ikinä sellainen onkaan).

Mitä? Eikö ylivertainen älykkyytesi riittänyt ymmärtämään kyseistä termiä?

Vierailija
38/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuu kaikilla taas ~130 ÄO. 

Vierailija
39/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menisi hermo, jos joutuisi miettimään kolmen aiemman kuvan perusteella, millainen on neljäs.

Mutta ne oikeat testit eivät ole tuollaisia. Me on paljon monipuolisempia. Ei mitään tuollaisia matikan pöhkäilytehtövän kaltaisia. En voi sietää niitä. (pitkästä matikasta Magna)

Millaisia ne oikeat testit sitten on?

Vierailija
40/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla rentouttavaa olla noin tyhmä. Maailma on kuitenkin rakennettu keskiverto ihmisille joten kerrankin olisin sisällä kaikessa.