Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos paljastuisi, että älykkyysosamääräsi olisikin vain 100?

Vierailija
20.09.2019 |

-

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärän testaaminen n hyvin helppoa. Tyhmä ihminen lähtee ratkaisemaan ongelmaa ajattelematta ilman ideaa, kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja. Älykäs ihminen ihmettelee asiaa hetken ja miettii miten asian saisi ratkaistua mahdollisimman helposti. Kaikkialla on ideoita, ne pitää vain tajuta.  Älykkyys eroaa ihmisten välillä siinä kuinka nopeasti havaitsee idean.

Siksi vireystila ja keskittyminen ovat hyvin tärkeässä osassa, sillä aivot prosessoivat ongelmaa itse tilanteessa. Aivothan prosessoivat jatkuvasti tiedostamattomassakin tilassa kuten nukkuessa.

En ole koskaan eläessäni kyennyt lukemaan mitään koska keskittymiseni ei ole siihen riittänyt. Vedän kaiken mitä ikinä olen kirjoittanut hatusta.

Vierailija
42/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole testannut, koska ei sillä ole mitään merkitystä elämääni. Elän elämääni tyytyväisenä, kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Mensan nettitestistä 105äo. Nyt tiedän etten ole penaalin terävinkynä ja tyydyn osaani. No ei tämä yllätys ollut kun älli ei riittänyt lukioon menoon. Minusta ei koskaan tullut mitään. Joskus haaveilin edes siististä toimistotyötä mutta en enää. Olen sopeutunut likaiseen suorittavantason työhön niin etten muuta tahdo enää tehdäkään.

Vierailija
44/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Mensan nettitestistä 105äo. Nyt tiedän etten ole penaalin terävinkynä ja tyydyn osaani. No ei tämä yllätys ollut kun älli ei riittänyt lukioon menoon. Minusta ei koskaan tullut mitään. Joskus haaveilin edes siististä toimistotyötä mutta en enää. Olen sopeutunut likaiseen suorittavantason työhön niin etten muuta tahdo enää tehdäkään.

Mitäpä tuosta. Olet älykkäämpi kuin yli puolet suomalaisista, jos äo on 105.    :)

Vierailija
45/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ensinnäkin mikään Mensan nettitesti ei ole kovin hyvä. Se ei kartoita älykkyyttä varmaan kovin laajasti, vaan siinä on kysymyksiä, että jatka kuvasarjaa.

Mun yhdellä läheisellä on 98 ja selvisi lukiosta.

Vierailija
46/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla ihan mukavaa. mielellään ottaisin kyllä ÄO 70. Itsellä mitattu 128..ei tuo sen kummempaa hyvää olla keskivertoa parempi. Itseasiassa varmaan näkymät sattuu

mies51v

Suo anteeksi, mutta perin vaikea tuon viestin perusteella uskoa sun olevan älykäs.

Vierailija
47/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ei oo.

Joten jos lehmällä olisi pyörät, se olisi maitoauto. Mutku ei oo.

Vierailija
48/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "vain" 100? Minun äo-tilanteeni on "ei pystytä mittaamaan, ei suostu tekemään ensimmäistäkään tehtävää". 100 olisi parannus siihen.

Miksi et suostunut tekemään tehtäviä. Eikö olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärtäisit itseäsi paremmin.

Siis tuohan oli vitsi... En ole käynyt mittauttamassa, joten en ole testitilanteessa kieltäytynyt tekemästä. Tiedän vain etukäteen, että hermo menisi piipertäessä jotain typerää tehtävää, jonka tuloksella ei ole mitään väliä. Ratkaisen ihan mielelläni matemaattisia juttuja (en tosin ole mikään ihmelapsi tässä aihealueessa), kun niillä on todellinen käytännön tarkoitus. Se, että selvitetään jotain minuun liittyvää numeroa, ei ole mielestäni tärkeä asia. Minua se numero ei ainakaan kiinnosta, oli se sitten mitä tasoa tahansa.

Mullakin menisi hermo, jos joutuisi miettimään kolmen aiemman kuvan perusteella, millainen on neljäs.

Mutta ne oikeat testit eivät ole tuollaisia. Me on paljon monipuolisempia. Ei mitään tuollaisia matikan pöhkäilytehtövän kaltaisia. En voi sietää niitä. (pitkästä matikasta Magna)

Millaisia ne oikeat testit sitten on?

En muista kuin 4 tehtävää.

Semmoiset kuvat, joissa oli vain muutama viiva ja sitä kuvaa piti täydentää.

Sitten oli muutama ruutu ikään kuin sarjakuvaa, mutta väärässä järjestyksessä. Ne piti laittaa oikeaan järjestykseen.

Sitten oli naama, johon piti lisätä yksityiskohtia (kuten nenä, korvat jne)

Sitten oli joku semmoinen laskutehtävä, joka olisi ratkennut verrantoa käyttämällä, mutta kun ei saanut käyttää kynää ja paperia, ei luvut pysyneet mulla mielessä.

Sitten vielä oli joku muistia testaava tehtävä. (piti vissiin muistaa jotain sanoja)

Tässä oli vain hyvin pieni osa.

Vierailija
49/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt olis edes se 100.

Vierailija
50/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen joka tapauksessa sellainen kuin olen, joten ei se paljastus muuttaisi minua joksikin muuksi. Minua on usein sanottu tyhmäksi ja usein on sanottu myös hyvin älykkääksi, joten varmaan muut ihmiset olisivat yllättyneitä jos olisin normaaliälyinen.

Vierailija
51/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "vain" 100? Minun äo-tilanteeni on "ei pystytä mittaamaan, ei suostu tekemään ensimmäistäkään tehtävää". 100 olisi parannus siihen.

Miksi et suostunut tekemään tehtäviä. Eikö olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärtäisit itseäsi paremmin.

Siis tuohan oli vitsi... En ole käynyt mittauttamassa, joten en ole testitilanteessa kieltäytynyt tekemästä. Tiedän vain etukäteen, että hermo menisi piipertäessä jotain typerää tehtävää, jonka tuloksella ei ole mitään väliä. Ratkaisen ihan mielelläni matemaattisia juttuja (en tosin ole mikään ihmelapsi tässä aihealueessa), kun niillä on todellinen käytännön tarkoitus. Se, että selvitetään jotain minuun liittyvää numeroa, ei ole mielestäni tärkeä asia. Minua se numero ei ainakaan kiinnosta, oli se sitten mitä tasoa tahansa.

Mullakin menisi hermo, jos joutuisi miettimään kolmen aiemman kuvan perusteella, millainen on neljäs.

Mutta ne oikeat testit eivät ole tuollaisia. Me on paljon monipuolisempia. Ei mitään tuollaisia matikan pöhkäilytehtövän kaltaisia. En voi sietää niitä. (pitkästä matikasta Magna)

Millaisia ne oikeat testit sitten on?

En muista kuin 4 tehtävää.

Semmoiset kuvat, joissa oli vain muutama viiva ja sitä kuvaa piti täydentää.

Sitten oli muutama ruutu ikään kuin sarjakuvaa, mutta väärässä järjestyksessä. Ne piti laittaa oikeaan järjestykseen.

Sitten oli naama, johon piti lisätä yksityiskohtia (kuten nenä, korvat jne)

Sitten oli joku semmoinen laskutehtävä, joka olisi ratkennut verrantoa käyttämällä, mutta kun ei saanut käyttää kynää ja paperia, ei luvut pysyneet mulla mielessä.

Sitten vielä oli joku muistia testaava tehtävä. (piti vissiin muistaa jotain sanoja)

Tässä oli vain hyvin pieni osa.

Taisi olla musteläiskätehtäväkin.

Vierailija
52/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatu Vanhanen 👍

Vierailija
53/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole "penaalin terävin kynä", niinkuin ei suurin osa muistakaan. Tuo kertoo aivan normaalista keskivertoälykkyydestä ja tuskin sinänsä estää lukio- tai korkeakouluopinnoista suoriutumista. Sun viestistä paistaa itsensä vähättely enemmän kuin "alhainen" älykkyys ja se taitaa olla se, mikä on saanut sut alisuoriutumaan.

Vierailija
54/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärän testaaminen n hyvin helppoa. Tyhmä ihminen lähtee ratkaisemaan ongelmaa ajattelematta ilman ideaa, kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja. Älykäs ihminen ihmettelee asiaa hetken ja miettii miten asian saisi ratkaistua mahdollisimman helposti. Kaikkialla on ideoita, ne pitää vain tajuta.  Älykkyys eroaa ihmisten välillä siinä kuinka nopeasti havaitsee idean.

Riippuu varmasti siitäkin, miten paljon välittää koko asiasta. Jos pitää sitä yhdentekevänä, miksi rupeaisi miettimään sitä, vaikka olisi kuinka älykäs.

Vierailija
55/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testi mittaa alkeellista (koska koulutustaso ei saa vaikuttaa) matemaattis-loogista ajattelua ja se on varmasti 1/10 älykkyysestä. Eipä kerro yhtään mitään.

Vierailija
56/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitatut itselläni ovat yli 170! tuollaisilla sadan, en tiedä mitä tekisin,

tod.näk. yrittäsin kehittää älyäni.

Älä puhu p@skaa.

Vierailija
57/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti antoi 105 ja Tieteen Kuvalehden testi 125. Viimeksimainittu nyt onkin aika pilipalitesti ja tekee kaikista fiksuja. Silti toivon "totuuden" löytyvän jostain noiden lukujen väliltä...

Vierailija
58/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin varmaan suht helposti ÄO:ni, jos se olisi keskiverto.

Jos saisin alle 100, ajattelisin, että "sehän selittää" ja tuumisin, että minun pitää vain nähdä asioissa tavallista enemmän vaivaa.

Jos saisinkin paljon yli 100:n, olisin huojentunut, mutta toisaalta en oikein tiedä mitä sillä tiedolla tekisin. Olen toiminut elämässäni itseäni vastaan, ja jos se ei johdu älykkyyden puutteesta, niin sitten jostain muusta, ja mahdollisia selityksiä on vaikka kuinka. Niiden selvittäminen on paljon vaikeampaa kuin ÄO:n, eivätkä ne välttämättä selviä koskaan ja saattaisin älykkyydestä huolimatta jäädä loppuiäksi käytännössä tyhmäksi.

Vierailija
59/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hätää, tämän palstan selailuun riittäisi varmaan 50...

Yliälykkäistä harva saa loppujen lopuksi aikaan sen kummempia asioita kuin tavan tallaaja.

Vierailija
60/98 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mua haittaisi.