Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä sienet?

Vierailija
20.09.2019 |

En siis puhu nyt mistään taikasienistä. Nehän on eläviä... ihmeellistä materiaalia ja se lakin alla oleva juttu. En niitä käsittele itse tästä syystä. Mielelläni kyllä syön.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään kasvien

juuria ja kukkaruukkumultaa. Hirveä ajatuskin, että joutuisi vaihtamaan mullat ruukkukasville. Pyörtyisin varmasti.

Joo tämä mullakin! Ap

Vierailija
82/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Kanttarelli on ainoa mitä uskallan poimia. Se on niin selvästi erotettava sieni. Kerran vuosia sitten tattien sekaan eksyi valkoinen kärpässieni ja sen myrkytyksen kokeneena voin kertoa, että on ihan asiallista pelätä. Kävi pelkästään tuuri, ettei yksikään lapsi sitä kastiketta syönyt. Mutta aikuisillekin se oli aikamoinen rumba, kun piti ravata vielä kuukausia sen jälkeen labrassa missä mitattiin maksa-arvoja.

Vierailija
84/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä sienet valloittaa maailman.

Vierailija
85/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään. Kanttarelli on ainoa mitä uskallan poimia. Se on niin selvästi erotettava sieni. Kerran vuosia sitten tattien sekaan eksyi valkoinen kärpässieni ja sen myrkytyksen kokeneena voin kertoa, että on ihan asiallista pelätä. Kävi pelkästään tuuri, ettei yksikään lapsi sitä kastiketta syönyt. Mutta aikuisillekin se oli aikamoinen rumba, kun piti ravata vielä kuukausia sen jälkeen labrassa missä mitattiin maksa-arvoja.

Miten ihmeessä valkoinen kärpässieni voi eksyä tattien sekaan?? Luulisi nyt ihan viimeistään sieniä kastikkeeseen peratessa huomaavan, että ei tämä mikään tatti ole.

Vierailija
87/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silokki vie yöuneni.

Vierailija
88/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sienet on kuvottavia, niljakkaita ja kai tavallaan symboloi kuolemaa.

Vierailija
89/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa bioastia. Siellähän on joku lämmin, elävä hajoamisprosessi meneillään.

Ajattele, jos sieltä nouseekin joku päivä Bio-Hirviö.

Zinc

Vierailija
90/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet ovat karuja

Vierailija
91/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Lapsuudessa mummo opetti paljon sienistä ja tunnistan todella huvin keräämäni sienet. Jos joku epäilyttää jätän metsään. Syksyisin saa kerättyä koko pakkasen täyteen ja osa kuivatettya niin että vuodeksi riittää syötävää. Ihan parasta että jopa täällä Helsingin keskustassa asuneena pääsen lyhyellä bussimatkalla metsään keräämään sieniä.

Vierailija
92/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa hieman vielä näin aikuisenakin. Lapsena pelkäsin kauheasti, nykyään välttelen pahimpia sieniä metsässä. Kierrän esim. paikat missä on paljon punaisia kärpässieniä kaukaa.

Vierailija
93/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kammonnut sieniä niin kauan kuin muistan. En pystyisi metsästä esim. keräämään sieniä tai edes koskemaan niihin. Joku niissä ällöttää. Muutama päivä sitten näin ison kärpässienen ja sydän pamppaili kauhusta :D olen aina luullut olevani sienikammoineni poikkeus....tuntuu ettei muilla ole tätä kammoa...

Sama täällä ja tosiaan kärpässieni on pahin.

Vierailija
94/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pelotti kun kärpässieni alkoi uhittelemaan metsässä mutta mieheni hyppypotkaisi sienen lakin yläpuolella ja sihisi. Sieni pisti lakkinsa lyttyyn ja oli hiljaista sientä sen jälkeen.

Vierailija
95/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat jotenkin pakokauhua, syytä en tiedä itsekään.

En pidä sienien mausta tai rakenteesta, pahin on suppilovahvero, perkeleen kitkerä ja vahvanmakuinen sieni. Olen useampaan otteeseen koittanut syödä kaikenmaailman kermaisia kastikkeita ym. missä maun ei pitäisi erottua kamalasti, aina vaan erottuu. 

Vierailija
96/96 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkia sieniä. Emännän hiivasieni taitaa olla maukkain. Taikasieni ja punakärpässieni on vapaa-ajalla hyviä. Valkokärpässienet olen säästänyt pahan päivän varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä