Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä sienet?

Vierailija
20.09.2019 |

En siis puhu nyt mistään taikasienistä. Nehän on eläviä... ihmeellistä materiaalia ja se lakin alla oleva juttu. En niitä käsittele itse tästä syystä. Mielelläni kyllä syön.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään kaloja 🙈. En oikeen uskalla uida pitkään, koska en tiedä, mitä veden alla tapahtuu.

Vierailija
22/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars kirjoitti:

No mitäs noista, mutta entäs limasienet. Ilmestyvät yhtä-äkkisesti, pystyvät liikkumaan ja pääsevät vaikka talouspaperin läpi. Osaavat etsiä ruokaa sokkelossa ja kiivetä ja saalistaa. Silti ovat yksisoluisia eliöitä, jostain eläimen ja kasvin väliltä. Mielenkiintoisia ja jänniä otuksia.

Mites tämä hyytelöeläin, joita on noussut katiskojen ym mukana? On valtavia, miten käy vesistöjen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pelottaako teitä sienet, ehkä polkuja saattaa pelottaa, minua ei.

Vierailija
24/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään kaloja 🙈. En oikeen uskalla uida pitkään, koska en tiedä, mitä veden alla tapahtuu.

Mua pelottaa ne kasvit vedessä kun ne kietoutuu jalkaan kiinni, tai niin ainakin luulen. :)

Vierailija
25/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioastiapelko täälläkin!

Vierailija
26/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kyllä, että en osaa kuitenkaan olla poimimatta niitä.

Ja sitten kun ne on poimittu, on edessä valtava duuni: saaliin perkaus, säilöntä, kokkaus ja syöminen.

Tykkään siis sienestää, mutta tuo jatko-osa ei innosta lainkaan. Tunnen sieniä hyvin ja niitä löytyy etsimättäkin ja vaikken varta vasten olisi lähtenyt sieneen. Ihan tavallinen kävelylenkki lähiympäristössäni niin ihan sillä tavoin löytyy. Näin syksyllä pitää siis aina kuljettaa sienten varalta veistä mukana, on ne niin kamalia, kyyläävät reittini varrella...

Vierailija
27/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lähden sienimetsään. Tarkoitus nyt saada ainekset simppeliin kastikkeeseen, jota valmistan jauhelihapihvien lisukkeeksi.

Vierailija
28/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuvittelen aina luonnonvesissä uidessani, että mun varpaisiin tarttuu jonkun pitkätukkaisen hukkuneen ruumiin hiukset.

Uin siis vaan uima-altaassa.

Vierailija
29/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna lähden sienimetsään. Tarkoitus nyt saada ainekset simppeliin kastikkeeseen, jota valmistan jauhelihapihvien lisukkeeksi.

Muutin juuri uuteen kaupunkiin(Kuopio), joten en tiedä vielä mitä odottaa tai mistä etsiä. Hyvä, jos saan ainekset tuohon kastikkeeseen.

Vierailija
30/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammonsa kullakin. Pelkään kyllä uidessa jos näen pohjassa kettinkiä (laiturien ankkurit yms) ja nousen ennätysvauhtia vedestä pois, mutta sienet ei pelota.

Mulla sama järvenpohjaromukammo. Ihan järjetön mutta minkäs teet kun tulee kiire 😂 mielenkiintoista tietää etten ole ainoa jolla tämä kammo🤔

Mun kuumepainajaisissa seison aina kuivaksi imetyn Paijänteen reunalla ja katson sitä järvenpohjaa kauhun vallassa.

Vierailija
31/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin alkukantaisia pelkoja nuo syvä vesi ja sienet. Omat riskinsä molemmissa.

Vierailija
32/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin alkukantaisia pelkoja nuo syvä vesi ja sienet. Omat riskinsä molemmissa.

Totta. Olemme heidän jälkeläisiä, jotka noita pelänneet. Ne pelkäämättömät taas ovat jättäneet jälkeläiset hankkimatta.

Vierailija
33/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on nimitys: mycophopia.

Vierailija
34/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on nimitys: mycophopia.

Ihan mykofobia vain. Ei kaiken tarvitse olla englanniksi, varsinkin kun on kysymys kreikkalaisperäisestä lainasanasta.

Vierailija
35/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, joku muukin pelkää sieniä :D kyllä ne ovat ällöjä ja jotenkin outoa kun ihmiset syövät liikkuvaa rihmastoa.

Vierailija
36/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on teorioitakin että sienet ei ole alunperin tältä planeetalta vaan istutettu tänne muun sivilisaation tuomana. Pimeässä hohtavat sienet on erikoisia ja kauniita, pystyvät sietämään radioaktiivista säteilyä, nyt löydetty nää sienet jotka voi ratkaista maapallon muoviongelman, ”syövät” muovia. Ja taikasienet tietysti ovat matkalippuja näihin muihin sivilisaatioihin/ulottuvuuksiin/multiversumeihin :)

Vierailija
37/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään rottia. Joskus pöntöllä istuessa mietin, että mitä jos rotta on päässyt jotenkin putkistoihin ja puraisee kun pissaan. Sitten kuvittelen että pimeällä rotat juoksee nurkissa, vaikka tuskinpa kun on kissakin. Se kyllä tuo vain hiiriä ja oravia portaille. Mulla on rottakammo.

Vierailija
38/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, joku muukin pelkää sieniä :D kyllä ne ovat ällöjä ja jotenkin outoa kun ihmiset syövät liikkuvaa rihmastoa.

Just se!

Vierailija
39/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainoastaan silloin kun koira oli pentu ja yritti poimia suuhunsa kaikki sienet pihoilta ja pientareilta, myös ne myrkylliset.

Vierailija
40/96 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään rottia. Joskus pöntöllä istuessa mietin, että mitä jos rotta on päässyt jotenkin putkistoihin ja puraisee kun pissaan. Sitten kuvittelen että pimeällä rotat juoksee nurkissa, vaikka tuskinpa kun on kissakin. Se kyllä tuo vain hiiriä ja oravia portaille. Mulla on rottakammo.

Meillä äiti lapsena pelotteli makeansyönnistä, että jos syö liikaa karkkia, niin alkaa peppu haista sokerilta, ja sitten kun menee vessaan, rotta tulee ylös pytystä ja puraisee takapuoleen. Olin aika herkkä lapsi ja näin oikein painajaisia rotista jotka käy kiinni takapuoleeni. Ja vieläkin kammottaa rotat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän