Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen exän velat miehelle, olenko kohtuuton?

Vierailija
20.09.2019 |

Suhteemme on edennyt siihen pisteeseen, että voisimme miettiä yhteenmuuttoa. Minua kumminkin häiritsee yksi asia: miehen exän velat miehelle. Mies oli maksanut heidän viimeisimmän asuntonsa takuuvuokran ja eron jälkeen ex oli jäänyt asumaan kyseiseen asuntoon. Olivat sopineet, että ex maksaa kyseisen summan miehelle kunhan muuttaa asunnosta pois. Tästä sopimuksesta on jo nelisen vuotta aikaa.

Minä taas olen päättänyt, etten muuta miehen kanssa yhteen ennen kuin katkaisee tuon viimeisenkin sidoksen exäänsä. Eivät ole mitenkään puheväleissä, mutta mies silti kiltisti olettaa, että exä oikeasti maksaa päälle tonnin takuuvuokran kunhan ehkä joskus muuttaa tuosta asunnosta pois. Mies ei silti ymmärrä tätä minun "kapinointiani". Mikä olisi paras keino saada mies kasvattamaan pallit ja pyytämään sitä summaa? Ja olenko teidän mielestäni kohtuuton tämän vaatimukseni kanssa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea tapa toimia tuossa on se, että mies antaa exälleen velan anteeksi, jolloin kaikki siteet exään katkeavat.

Vierailija
22/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen exälleni velkaa, (maksut sovittu osissa) ja nauraisin kaikki pihalle jos hän/hänen nykyinen tulisi pyytämään rahoja kerrasta takaisin, koska nykyinen vaatii. En todellakaan suostuisi, vaikka pystyisin. :) kehottaisin vaan pitämään huolta omista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supervaikea tilanne.

Voi ihan hyvin olla, että mies on erotessaan ajatellut, että on kohtuullista exää kohtaan, että saa jäädä ns pysyvään velkaan sen tonnin siitä asunnosta. Että vaikka se on velkaa, niin se ei oikeasti ole sitä kuin nimellisesti.

Jotkut ihmiset ajattelevat, että erotessa pitää pitää huolta siitä exästä, että hän pärjää kohtuullisesti eteenpäin. Että mies on ajatellut, että se tonni on ihan kohtuullinen tappio, minkä on valmis kestämään.

Itsekin kun erosin aikoinaan, niin exä soitti kerran vuodessa ja kyseli, että miten pärjään siihen saakka kunnes löysin uuden pysyvän parisuhteen. Ajatteli varmaan, että minä olen se haavoittuvampi osapuoli (mikä piti paikkansa) ja halusi minulle hyvää, vaikka erottiinkin.

Kaikki erot eivät ole riitaisia ja joskus sitä ajattelee, että on rakastanut sitä partneria niin paljon, että vaikka ei enää rakastakaan ja haluaa erota, niin haluaa kuitenkin huolehtia siitä.

Eli siis, minusta on kohtuutonta sinun vaatia, että mies sitä tonnia vaatii, hänenhän rahaansa se on ja jos haluaa sillä varmistaa, että exällä on katto päänsä päällä, niin eikö se kerro pelkästään positiivisia asioita miehen luonteesta? Jos teillä tulee joskus ero, mies todennäköisesti haluaa huolehtia jos mahdollista, että sinäkin selviät erosta eteenpäin, ettet joudu mieron tielle.

Exällä on jo uusi mies kierrossa, joten se siitä huolenpidon tarvitsemisesta

AP

Vierailija
24/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika outo näkökulma, että tehdyn sopimuksen rikkominen olisi osoitus "pallien kasvattamisessa". Oikeasti palleja tarvitaan siihen, että on sanansa mittainen mies. Vaikka olisi nyt katsottuna miten paska sopimus hyvänsä, niin tehty mikä tehty.

Vierailija
25/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen exälleni velkaa, (maksut sovittu osissa) ja nauraisin kaikki pihalle jos hän/hänen nykyinen tulisi pyytämään rahoja kerrasta takaisin, koska nykyinen vaatii. En todellakaan suostuisi, vaikka pystyisin. :) kehottaisin vaan pitämään huolta omista asioista.

Sinulla onkin maksusuunnitelma. Exän suunnitelma on (ehkä) maksaa kun joskus (ehkä) muuttaa kyseisestä asunnosta pois.

AP

Vierailija
26/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla onkin maksusuunnitelma. Exän suunnitelma on (ehkä) maksaa kun joskus (ehkä) muuttaa kyseisestä asunnosta pois.

AP

Asia ei edelleenkään kuulu sinulle.

Vierailija
27/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä oli heidän suunnitelma ja sopimus, että exä maksaa kun muuttaa. Joten älä marise.

Vierailija
28/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuli tiukkoja kommentteja. Minä toisaalta ymmärään ap:n tunteet.

Voisin kuvitella omalle kohdalleni, että jos mieheni odotelisi exältään yli tonnin saatavaa niin silloin hän tavallaan" roikkuisi vanhassa suhteessa".  Mikäli miehellä ja exällä ei ole yhteisiä lapsia niin silloin ei pitäisi olla myöskään mitään vaateita puoleen eikä toiseen. Meidän elämässä ei ole mitään "keinotekoisia" siteitä exiin, eli meidän ei tarvitse olla heihin enää yhteydessä!

Ap tietää nyt, että miehensä ex ei ole taakse jäänyttä elämää vaan roikkuu heidän arjessaan jollakin tasolla siihen asti kun ovat saaneet tilit selviksi!

Eli ap:n ei kannata muuttaa yhteen. Siitä asiasta olen 100% samaa mieltä.

Vierailija
29/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minun pitäisi odottaa vaikka 20 vuotta ennen kuin mies katkaisee viimeisetkin välinsä exäänsä, jonka kanssa ei ole edes puheväleissä? On tässä taas hyvää palstalogiikkaa.

AP

Vierailija
30/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli minun pitäisi odottaa vaikka 20 vuotta ennen kuin mies katkaisee viimeisetkin välinsä exäänsä, jonka kanssa ei ole edes puheväleissä? On tässä taas hyvää palstalogiikkaa.

AP

Ei sinun tarvitse odottaa yhtään mitään. Mitä kuvittelit? Että me määräämme miehen vaatimaan rahan eksältään? Ei, vaan sinä olet päättänyt, ettet muuta yhteen ennen kuin asia on hoidettu, ja se on varmasti paras ratkaisu kypsyystasosi huomioon ottaen. Jatkatte siis seurustelua kuten tähänkin saakka eli ilman yhteen muuttamista.

Vierailija
31/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pienet ongelmat... itsellä tuli juuri 200 000e lisämaksettavaa ostetusta asunnosta. Pakko vaan siitäkin selvitä. Enää ei tonnit tunnu missään.

Vierailija
32/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet tyhmä !😂 exä maksaa sitten kun joskus muuttaa pois. Aika moni pariskunta eroaa ja toinen jää vanhaan asuntoon asumaan. Enpä ole ennen kuullut että kukaan vinkuisi jostain takuuvuokrasta. Sopimus on sopimus. Jos olet köyhä niin mene töihin. Ei sinua välit exään kiinnosta vaan olet köyhä rahanahne luuseri.

Vierailija
33/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Sinun järjelläsi ehkä kannattaisi valita sellainen mies, jolla ei ole eksiä. Jos tuollainen saa noin raivonvaltaan ihmisen, niin siihenkin on saatavilla ihan ammattiapua.

Vierailija
34/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei sinun tarvitse odottaa yhtään mitään. Mitä kuvittelit? Että me määräämme miehen vaatimaan rahan eksältään? Ei, vaan sinä olet päättänyt, ettet muuta yhteen ennen kuin asia on hoidettu, ja se on varmasti paras ratkaisu kypsyystasosi huomioon ottaen. Jatkatte siis seurustelua kuten tähänkin saakka eli ilman yhteen muuttamista.

En tässä tarkoittanut yhteenmuuton odottamista, vaan ylipäätään. Muutetaan yhteen, hankitaan lapsia yms ja miehellä on silti turha side exäänsä vain, koska ei kehtaa pyytää rahojansa.

AP

Vierailija
35/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei ole minun rahaani, mutta kyllä se talouteen vaikuttaa jos on tonni kiinni jossain, mistä ei itse edes hyödy. He eivät ole edes puheväleissä, joten miten mies voi edes tietää asuuko exänsä enää siinä asunnossa.

AP

Vaikuttais ettei ole tonnista kiinni miehesi elämä. Minä aikoinani sanoin maksavani exälleni 2000e takuuvuokran, kun muutan silloisesta asunnosta pois. Kun tuli se aika, niin ei exääni kiinnostanu se raha eikä halunnut sitä. Hänellä ei ollut siitä rahasta kiinni. Tosin meillä on kyllä välit ja ollaan pelkkiä ystäviä. En tiedä sitten jos olisi riidoissa erottu.

Sinun talouteesi toi 1000e ei vaikuta kyllä yhtään, koska sinun rahoja ne ei ole.

Vierailija
36/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

En tässä tarkoittanut yhteenmuuton odottamista, vaan ylipäätään. Muutetaan yhteen, hankitaan lapsia yms ja miehellä on silti turha side exäänsä vain, koska ei kehtaa pyytää rahojansa.

AP

Siihen on hyvin simppeli ratkaisu: miehesi antaa asian olla. problem solved.

Vierailija
37/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei ole minun rahaani, mutta kyllä se talouteen vaikuttaa jos on tonni kiinni jossain, mistä ei itse edes hyödy. He eivät ole edes puheväleissä, joten miten mies voi edes tietää asuuko exänsä enää siinä asunnossa.

AP

Miehesi voi asian tarkistaa, jos se häntä kiinnostaa. Toisekseen, sinä et varmastikaan tiedä tilanteesta kaikkea, voi olla, ettei miehesi ole sinulle koko asiaa avannut.

Vierailija
38/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei kuulu sulle pätkääkään. Toivottavasti mies tulee järkiinsä eikä halua muuttaa sun kanssa yhteen.

Vierailija
39/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Sinä olet päättänyt, että tuo asia on este etenemiselle, joten tee nyt ihan itse johtopäätökset.

Vierailija
40/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No onhan se suunnitelma miehelläsi eksänsä kanssa. Eksä maksaa kun muuttaa. Hölmökö olet? Et ymmärrä yksinkertaista asiaa.