Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen exän velat miehelle, olenko kohtuuton?

Vierailija
20.09.2019 |

Suhteemme on edennyt siihen pisteeseen, että voisimme miettiä yhteenmuuttoa. Minua kumminkin häiritsee yksi asia: miehen exän velat miehelle. Mies oli maksanut heidän viimeisimmän asuntonsa takuuvuokran ja eron jälkeen ex oli jäänyt asumaan kyseiseen asuntoon. Olivat sopineet, että ex maksaa kyseisen summan miehelle kunhan muuttaa asunnosta pois. Tästä sopimuksesta on jo nelisen vuotta aikaa.

Minä taas olen päättänyt, etten muuta miehen kanssa yhteen ennen kuin katkaisee tuon viimeisenkin sidoksen exäänsä. Eivät ole mitenkään puheväleissä, mutta mies silti kiltisti olettaa, että exä oikeasti maksaa päälle tonnin takuuvuokran kunhan ehkä joskus muuttaa tuosta asunnosta pois. Mies ei silti ymmärrä tätä minun "kapinointiani". Mikä olisi paras keino saada mies kasvattamaan pallit ja pyytämään sitä summaa? Ja olenko teidän mielestäni kohtuuton tämän vaatimukseni kanssa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan pienet ongelmat... itsellä tuli juuri 200 000e lisämaksettavaa ostetusta asunnosta. Pakko vaan siitäkin selvitä. Enää ei tonnit tunnu missään.

Mistä lisämaksusta johtuu? Eristako?

Vierailija
42/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan pienet ongelmat... itsellä tuli juuri 200 000e lisämaksettavaa ostetusta asunnosta. Pakko vaan siitäkin selvitä. Enää ei tonnit tunnu missään.

Mistä lisämaksusta johtuu? Eristako?

Erostako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

White trash. Mekkala tonnista.

Kiva, että sinulla on varaa jaella ilmaista rahaa ympäriinsä.

AP

Oon vähävarainen, ns. kädestä suuhun elävä, ja silti vastaavassa tilanteessa olisin valmis sanomaan miehelle että antaa vaikka halutessaan exälleen anteeksi sen velan, niin jääpähän sekin asia taakse. Pääasiassa kokisin niin, että asia ei kuulu mulle ollenkaan ja mies hoitaa (tai on hoitamatta) asian itse. Se olisi ihan eri asia, jos mies alkaisi lainailemaan rahaa exälleen suhteemme aikana.

Sun tapauksessa taitaa olla rahan sijaan oikeasti kyse huonosta itsetunnosta. Pelkäät noinkin pientä "vanha velka-sidettä" joka miehellä exään on. Itsetutkiskelun paikka sulle.

sivusta

Vierailija
44/44 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha ei taloudelliseen tilanteeseen vaikuta (mies pystyy esim. yhteisen asunnon vakuudesta maksamaan puolet), niin asia ei ulkopuoliselle kuulu. Kukin tehköön omat ratkaisunsa omista rahoistaan.