Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?

Vierailija
20.09.2019 |

Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.

Kommentit (384)

Vierailija
141/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, jos on provo. Tällaisia ihmisiä oikeasti on.

Sano se sitten niille ihmisille, mutta ÄLÄ RUOKI TROLLIA!!!

trollihullu. hakeudu hoitoon tuon ongelmasi kanssa

Vierailija
142/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, jos on provo. Tällaisia ihmisiä oikeasti on.

Sano se sitten niille ihmisille, mutta ÄLÄ RUOKI TROLLIA!!!

trollihullu. hakeudu hoitoon tuon ongelmasi kanssa

0/5, pelaat nyt ihan väärässä sarjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. En pysty kuvittelemaankaan että kehtaisin kaverin autoa pyytää tuohon hommaan.

Kyllä se pitää vuokrata, tai sitten pummata vanhemmilta / sukulaisilta / työpaikalta, mutta kaverilta ei lainata. Kelaa jos siihen autoon tulee joku pienikin naarmu, niin siitä tulee sanomista. Samoin tuollainen kaverin hyväksikäyttö ei kuulosta hyvältä. Ei kaverin autoa, vaikka haluaisit maksaa saman kuin pakun vuokraaminen olisi.

Vierailija
144/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä joille uskaltaisin lainata autoani ja muutakin ja sitten on ystäviä joille en uskaltaisi. Taidat kuulua ystäväsi silmissä siihen jälkimmäiseen kategoriaan.

Ollaan tietääkseni toistemme parhaat ystävät joten en usko, että tästä on kyse.

ap

Vierailija
145/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudulla on ainakin näitä kympin pakuja vuokrattavana vaikka kuinka paljon, eli 10 euroa per tunti. Jos tavaraa on vähän ja muutto nopea, ei tähän satasta mene.

Vierailija
146/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä joille uskaltaisin lainata autoani ja muutakin ja sitten on ystäviä joille en uskaltaisi. Taidat kuulua ystäväsi silmissä siihen jälkimmäiseen kategoriaan.

ap

Lopeta. Lopeta välittömästi.

Vierailija
147/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solsidanin Ove jäänyt varmaan katsomatta?

Vierailija
148/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin mikään tavara lainassa paranee. 

Mikäli ystävän ap:lle lainaama auto jostakin syystä hajoaisi, niin arvelisin, että kaikki vaiva ja kulut joutuisi kuitenkin maksamaan autoaan ystävällisesti lainannut auton omistaja jolle vain kerrottaisiin, että nyt tämä sun autos hajosi tänne tienvarteen, tuu hakeen pois ja järkkää samalla mun tavaroille jatkokyyti.

Vierailija
149/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyse ei olekaan "parhaista ystävistä" vaan esim. ajotaidosta, luotettavuudesta yms ominaisuuksista.

Vierailija
150/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PK-seudulla on ainakin näitä kympin pakuja vuokrattavana vaikka kuinka paljon, eli 10 euroa per tunti. Jos tavaraa on vähän ja muutto nopea, ei tähän satasta mene.

Tiedättekö Kuopiosta noita 10 euron pakuja?

Vierailija
151/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ei tiedä. Onko ystävä muutenki tarkka tavaroistaan. Jotkut ovat hyvin nuukia lainaamaan mitään. Meneekö muutossa paljon aikaa jne. Onko ystävällä toinen auto. Ajatteleeko että autoon tulee jotain naarmuja tai likaantuu. Sano ystävällesi tai laita viesti että Voitko mitenkään lainata. Teemme muuton todella huolellisesti ja varovaisesti, ei laiteta paljaalle auton lattialle mitään, suojataan pinnat. Ja jos jotain pientäkin roskaa niin siivotaan.

Vierailija
152/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun ei tiedä. Onko ystävä muutenki tarkka tavaroistaan. Jotkut ovat hyvin nuukia lainaamaan mitään. Meneekö muutossa paljon aikaa jne. Onko ystävällä toinen auto. Ajatteleeko että autoon tulee jotain naarmuja tai likaantuu. Sano ystävällesi tai laita viesti että Voitko mitenkään lainata. Teemme muuton todella huolellisesti ja varovaisesti, ei laiteta paljaalle auton lattialle mitään, suojataan pinnat. Ja jos jotain pientäkin roskaa niin siivotaan.

Tämän pitäisi olla itsestään selvää ilman mitään vakuutteluja.

Vierailija
153/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vuokraa paku, ei maksa paljon. Sinulla ei taida olla ajokokemusta paljonkaan. En lainaisi itsekään. Vielä,kun saa jännittää, että mitä tuhoa olisit tehnyt.

Näinhän se on tehtävä. Harmittaa vain maksaa tavallaan turhasta kun tuo muuttaminen maksaa muutenkin. 

Jos sinua harmittaa maksaa muutostasi, niin arvaapa harmittaisiko kaveria maksaa sun muutosta...

Olipa tyhmä vertaus. Ei kaverini maksaisi mitään muutosta. Kuten sanoin jo aloituksessa maksaisin tietenkin itse bensat.

No, jos sinulle sattuisikin auton kanssa jokin vahinko, kuka maksaisi vakuutuksen omaavastuuosuuden ja menetetyistä bonuksista aiheutuvat rahalliset tappiot?

Miksi autoa lainaan haluavat eivät vastaa tuohon kysymykseen? Maksaisitko vakuutuksen omavastuuosuuden ja menetetyistä bonuksista aiheutuvat tappipt? Jos et, miksi ystäväsi pitäisi lainata autoa?

Vierailija
154/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vuokraa paku, ei maksa paljon. Sinulla ei taida olla ajokokemusta paljonkaan. En lainaisi itsekään. Vielä,kun saa jännittää, että mitä tuhoa olisit tehnyt.

Näinhän se on tehtävä. Harmittaa vain maksaa tavallaan turhasta kun tuo muuttaminen maksaa muutenkin. 

Jos sinua harmittaa maksaa muutostasi, niin arvaapa harmittaisiko kaveria maksaa sun muutosta...

Olipa tyhmä vertaus. Ei kaverini maksaisi mitään muutosta. Kuten sanoin jo aloituksessa maksaisin tietenkin itse bensat.

No, jos sinulle sattuisikin auton kanssa jokin vahinko, kuka maksaisi vakuutuksen omaavastuuosuuden ja menetetyistä bonuksista aiheutuvat rahalliset tappiot?

Miksi autoa lainaan haluavat eivät vastaa tuohon kysymykseen? Maksaisitko vakuutuksen omavastuuosuuden ja menetetyistä bonuksista aiheutuvat tappipt? Jos et, miksi ystäväsi pitäisi lainata autoa?

Ainakin puolet omavastuusta olisi kohtuullista korvata.

Vierailija
155/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on paras kaveri, joka on maailman ihanin ihminen, mutta en silti enää ikipäivänä lainaa hänelle yhtikäs mitään. Monet kerrat olen tavaroitani lainaillut, ja hän ei ole niitä kunnioittanut sitten pätkän vertaa. On hukattu, rikottu, pöllitty. Ikinä en ole korvausta näistäkään tavaroista saanut. Sitten yksi kaunis päivä päätin että enää en lainaa.

Vierailija
156/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla lainata, mutta mielelläni voin ajaa autoa itse  ja olen muuttoapuna. Näin olen auttanut pari kertaa yhtä ystävääni. 

Vierailija
157/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummeihin kyllästynyt.

Meidän naapuri mielellään käy lainaamassa kaikennäköistä, laina-ajat venyy ja tavarat ei ainakaan paremmassa kunnossa palaudu, jotain on jopa jäänyt sille tielleen. 

Vierailija
158/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin puolet omavastuusta olisi kohtuullista korvata.

Ei, vaan koko omavastuu + bonusmenetykset. Miksi ihmeessä auton omistajan pitäisi ottaa tappioksi lainaajan aiheuttama vahinko?

Vierailija
159/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lainaisi minäkään 😉 enkä myöskään pyytäisi lainaksi keltään koska tajuan kuinka kalliista ja tärkeästä omaisuudesta on kyse. Sähän siinä koitat käyttää kaverias hyväks. Onneks ei suostu sun kynnysmatoksi. Jos oot vähänkin höveli tyyppi/kuski ja kaveris tietää sen, on pelkästään fiksua häneltä kieltäytyä. Ikävän harvaa ihmistä kiinnostaa nykyään toisen omaisuus kun se on aina minä, minä, minä... ja etkö oikeesti tajua mitä sen vakuutukselle tapahtuu ja mikä vaiva siitä koituu jos törttöilet? Ja lopuksi; hän saattaa tarvita autoaan itse. Sehän on kuitenkin hänen omaisuuttaan.

Vierailija
160/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella autonomistajat vaikuttavat itsekkäiltä ihmisiltä.

Eivät todellakaan vaikuta. Minulla ei ole autoa, eikä ole koskaan ollut, mutta ikinä en pyytäisi kaverin autoa lainaan muuttoa varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi