Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?
Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.
Kommentit (384)
Sellainen ystävä, joka kerran lainasi ja lopulta oltiin lainauksesta käräjillä, joten en lainaa enää toiste. "Kaveri" ei palauttanut autoa sovitusti eikä ihme - yöllä oli kännipäissään kolaroinut sen, auto varastettiin kahdesti (!) eri ihmisen toimesta yön aikana ja oli minun sen löytäessä täysin romuttamokamaa.
Että ei ikinä. Kyseessä oli vieläpä hyvä kaveri. Tosin sekin entinen nykyään, korvauksiakaa. ei ole tullut vaikka käräjistäkin jo aikaa kulunut 15 vuotta.
Mun periaate on semmoinen, että en ikinä lainaa mitään minkä menetys tuhoaisi ystävyyden. Jos lainaan 50e tosi hyvälle ystävälle, jolla on tiukkaa, niin tiedän ettei ystävyys kaadu siihen, jos hänellä ei olekaan varaa maksaa takaisin. Jos lainaan 10 000euron auton ja hän tuhoaa sen, niin silloin ystävyys on vaakalaudalla. Siksi en ota sitä riskiä. Omalle lapselle tai puolisolle voisin lainata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos on provo. Tällaisia ihmisiä oikeasti on.
On joo. Kaverini pitää autostaan parempaa huolta kuin lapsistaan. En voisi kuvitellakkaan tilannetta, että hän lainaisi autoaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei luota sun ajotaitoosi?
Mitä tarkoitat? Ymmärtääkseni autoissa on vakuutus vahinkoja varten.
Vakuutuksenottaja menettää bonukset vahingon sattuessa eli ne vakuutukset on hänelle törttöilysi jälkeen jatkossa entistä kalliimpia.
Muutoinkaan et nyt taida ymmärtää ja ajatella muuta kuin omaa parastasi.
Missä tällainen bonusjuttu muka on?
Nyt viimeistään varmaa ettei kannattanut lainata.Tuskin osaisit ajaakaan.
Auton ylläpitäminen eiole ilmaista, ei sillä tietenkään ajeta 24/7 jos eiole rekka tai bussi, ja silloinkin tulee seisontaa vapaapäivinä ja huollossa.
Et sinäkään varmaan kodissas ole jokapäivä, voit varmaan vuokrata sen bilettäjille aina kun kykenet?
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikea ystävä. Itserakas ja ahne ystävä
Samaa mieltä :(
ap
Miksi ystävän pitäisi lainata autoa? Mä ymmärrän ystävääsi hyvin. En minäkään haluaisi , että autoni täyttyisi toisen laatikoilla ja tavaroilla.
Luuleeko jotkut että auton vakuutus maksaa saman täysin riippumatta siitä miten sitä rytätään?
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko jotkut että auton vakuutus maksaa saman täysin riippumatta siitä miten sitä rytätään?
Yleensä kyllä maksaa korjauksen jos vahinko ei ole tahallinen, eikä kuski ole humalassa.
Kokemus on opettanut, ettei kannata lainata mitään kenellekään. Paljon on jäänyt tavaroita sille tielleen tai palautunut rikkinäisenä. Edes pahoitteluja näistä ei ole tullut. Itsellä se periaate, etten lainaa mitään keneltäkään. Jos tarvitsen jotain, niin ostan sen tai sitten olen ilman. Hyville ystäville voin tehdä joskus palveluksia kuten antaa kyysin jonnekin, mutta autoa en koskaan antaisi lainaksi.
Maksaisitko siis vakuutusmaksutkin?
Eikö se oikeasti tulisi halvemmaksi vuokrata se auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolhin juuri ihan itse omaa autoani. Vakuutus toki osittain korvaa vahingon, mutta kaskon omavastuu + bonusten menetysten aiheuttama vakuutusmaksujen kallistuminen seuraavan 3 vuoden ajaksi yhteensä 700 eur. Olisitko valmis mukisematta korvaamaan ystävällesi tämän, jos jotain sattuisi vai tulisiko riitaa tuosta? Epäilen, jos auton vuokraaminen on mahdoton menoerä. Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: järkevä ystävä ei tarjoa autoaan lainaan.
Nollakauttaviis, NOLLA-KAUTTA-VIIS!!! Nyt loppuu trollin ruokinta! Jumalauta, nopeat nokoset ottaa niin heti häviää kaikki roti toiminnasta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä maksaa korjauksen jos vahinko ei ole tahallinen, eikä kuski ole humalassa.
Ei riitä.Omavastuu ja vakuutusmaksu nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolhin juuri ihan itse omaa autoani. Vakuutus toki osittain korvaa vahingon, mutta kaskon omavastuu + bonusten menetysten aiheuttama vakuutusmaksujen kallistuminen seuraavan 3 vuoden ajaksi yhteensä 700 eur. Olisitko valmis mukisematta korvaamaan ystävällesi tämän, jos jotain sattuisi vai tulisiko riitaa tuosta? Epäilen, jos auton vuokraaminen on mahdoton menoerä. Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: järkevä ystävä ei tarjoa autoaan lainaan.
Miksi kaikki täällä näyttää ajattelevan, että autolle sattuu joku vahinko? Kuinka usein te kolhitte niitä teidän autoja?
En kutsuisi tuollaista ihmistä ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
1,5/5. Liian ilmiselvä provo, mutta hämmentävästi monet nieli syötin koukkuineen päivineen.
Jatkossa kun tehtailet näitä, niin muista, että kun vastailet ihmisten kysymyksiin "ongelmastasi", niin muista panostaa niihin vastauksiin. Nämä provopostaukset toistavat aina samaa kaavaa, eli aloituksessa selkeästi tunteita herättävä kärjistetty tilanne, ja sitten aloittajan vastaukset ovat hyvin lyhyitä tokaisuja, jotka eivät oikeastaan vastaa, avaa tai perustele mitenkään aloittajan oletettua mielipidettä vaan lyövät vaan lisää bensaa liekkeihin olemalla tarkoituksella kärjistetyn yksipuolisia ja jopa tyhmiä vastauksia.
Eli muista nähdä sen verran vaivaa, että näitä ei heti tunnistaisi provoiksi. Luo muille mielikuva siitä, että tilanne ja ongelma ovat todellisia. Enemmän kuin kolmen sanan virke -töksäytysvastauksia jokaiselle. Pitää pystyä parempaan. Odotan jatkossa laadukkaammin toteutettuja provoja.
-Opettajasi
Ja ennen kaikkea: älä piiskaa kuollutta hevosta. Kun sinut on bustattu, on aika siirtyä elämässään eteenpäin. Se provo meni jo, siitä täytyy osata päästää irti.
MMS85 kirjoitti:
Auton ylläpitäminen eiole ilmaista, ei sillä tietenkään ajeta 24/7 jos eiole rekka tai bussi, ja silloinkin tulee seisontaa vapaapäivinä ja huollossa.
Et sinäkään varmaan kodissas ole jokapäivä, voit varmaan vuokrata sen bilettäjille aina kun kykenet?
0/5
Typerä vertaus. 0/5 sille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos on provo. Tällaisia ihmisiä oikeasti on.
Sano se sitten niille ihmisille, mutta ÄLÄ RUOKI TROLLIA!!!
Minulla on ystäviä joille uskaltaisin lainata autoani ja muutakin ja sitten on ystäviä joille en uskaltaisi. Taidat kuulua ystäväsi silmissä siihen jälkimmäiseen kategoriaan.
Olen lainannut autoani kaksi kertaa pidemmäksi ajaksi. Kummallakin kerralla olen tiennyt, että kaveri pitää sitä kuin omaansa ja korvaa jos rikkoo.
Toisella kerralla hajosi ja kaveri maksoi, kun vaan vihjasin. En pyytänyt rahaa lainasta, vaikka ajoivat kumpikin noin 1000km. Lainaan näille heti uudestaan jos tarvitsevat ja pystyn pärjäämään saman ajan ilman autoa. Millekkään huithapelille en lainaa autot ovat kuitenkin keskimääräistä kalliimpia ja tehokkaampia.