IS: Naiset paljastavat painonsa.... eivät oikeasti lihavia...
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006244086.html
Iltasanomissa väitetään, että kuvat todistavat, että naiset eivät todellakaan ole lihavia, vaikka painoindeksi muuta kertoo.
Minä olen toista mieltä. Kuvissa on enemmän ja vähemmän ylipainoisia naisia.
On eri asia, jos ihan OIKEASTI viihtyy liikakilojensa kanssa, kuin väittää, että ei ole ylipainoa.
Jos keskimittainen nainen painaa yli 90 kg, niin ei sen pitäisi millään mittapuulla olla normaalia.
Kehopositiivisuus ei ole sitä, että väitetään mustaa valkoiseksi.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän todellakin pahalta, 163cm/85kg. Nuo kaikki naiset näyttää todella hyvältä minuun verrattuna. En voi uskoa, että kuvat olisi muokkaamattomia. Tää viimeisin muka vain 5kg minua pienempi. Kuvan perusteella ei ole mahdollista, ei mitenkään. Ehkä 15kg ois oikeempi ero meikäläiseen.
Mä olen 165 ja painan 78 kiloa. Olen pyöreä. Himmeä urheilu lapsena on vaikuttanut lihasmassan muodostumiseen ja tiiviyteen. Mulla on isohkot pohje- ja reisilihakset ja muhkea takapuoli (ei juuri rasvaa kuin sisäreisien puolella). Rinnat on kokoa valtava. Vatsaa toki on jonkun verran, mutta siihen ei juuri huomio kiinnity - isot tissit saa senkin näyttämään suhteessa pienemmältä.
Pelkästään tuossa jalkojen ja takamuksen lihaksistossa sekä tisseissä on aika paljon painoa vs. lättänämpi takapuoli ja aakuppi. Ruumiinrakenne vaikuttaa paljon. Jos on persjalkainen, samalla painolla on lihavamman näköinen kuin pitkäjalkainen ja lyhyempiselkäinen.
Auttaa jo paljon, kun opettelee pukeutumaan ruumiinrakenteensa mukaisesti ja sopivankokoisiin vaatteisiin, vaatteen kokolapusta viis.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Milloinkahan tulee artikkeli tavallisista miehistä ja kerrotaan, että nämä miehet ovat oikeasti seksikkäitä Tinderissä ja ansaitsevat irtoseksiä ja suhteita. Heitä ei saa syrjiä.
Vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille puolelle, että mies kiristää vyötä ja venyy elämässä samalla, kun nainen downshiftaa oman viehättävyytensä suhteen.
Öh, milloin viimeksi kävit vaikka kaupassa katsomassa miltä suomalaiset miehet näyttää? Heistä suurempi osuus on ylipainoisia kuin naisista, eikä pukeutuminen tai yleinen olemus muutenkaan viestitä kovin suuresta pingottamisesta ulkonäön suhteen. Sitä paitsi nämä naiset on ihan hyvän näköisiä. Muistan kyllä että sinua miellyttää todella nuoret tytöt ja nämä on aikuisia.
Juu, mutta kukaan ei ylistä miten normimiehet on ihania <3
Naisilla auttaa se että useimmiten lihotessa rinnat vetää 5kg rasvaa per kappale ja loput menee takapuoleen ja reisiin jolloin keskivartalo näyttää suhteessa hoikalta. Olisi ollut valaiseva esimerkki jos mukana olisi yksi kunnon omenalihava nainenkin, sillä sellaisiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo naiset lihavia ole. Ylipainoisia kyllä. Kaikilla on ylimääräista rasvaa joko vähän tai vähän enemmän.
Lievän ylipainon ja lihavuuden välillä on välimuotoja.
Minä olen 169 ja painan jotain 66-67 ja on selvästi ylimääräistä rasvaa, vaikka olen normaalipainon rajoissa. Näytän kuitenkin suunnilleen samalta kuin ensimmäisen kuvan nainen, enkä voi uskoa noita artikkelin painolukemia. Jos painaisin 80-90 kiloa olisin todella läski.
Olen samaa mieltä. Vaikea uskoa, että moni noista naisista painaa yli 90 kg! Kuvat on otettu TODELLA imartelevasta kulmasta tai sitten niitä on muuten muokattu. Itse olen 170 cm pitkä, 75 kg lihava ja luulen näyttäväni aika samalta kuin nuo naiset. Silti minulla on aika lailla matkaa yli 90 kiloon.
Pakko myöntää, ettei noista suurin osa näytä silmääni lihavilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo kaikki ovat ylipainoisia pituuteen nähden, vaikkeivät näytä läskeiltä.
Eihän jutussa muuta väitettykään.
Nauran selkäketkona :D Niin pitkää naista en ole nähnyt että 100kg painolla olisi lähellekään normaalipainoinen. Kyllä jos alle 170cm nainen painaa grammankaan yli 65 kg niin fläsää se on eikä mitään muuta, turha yrittää. Ei se _välttämättä_ haittaa, mutta riippuu tapauksesta toki.
Vierailija kirjoitti:
^ Niimpäniin. Olet 169cm ja 66kg, entä jos olitsit +30kg, eli 96kg (lähellä tässä jutussa olevaa mimmiä.)
Väittäisitkö omalta kohdaltasi, että et olisi lihava?
Miksi väität näistä mimmeistä?Ja kuka muka näkee näillä naisilla lihasta? HALOO?
Kyllä se ihan sitä itseään -läskiä- on se pyöristymä, eivät ole urheilullisia nämä
Ja tuo urheilullisuus on kanssa kyllä yksi selitysten selitys. En siis sillä, etteikö naisella voi niitä lihaksiakin olla, mutta kyllä siitä ylimääräisestä painosta suurin osa on silti ihan silkkaa itseään eli pelkkää läskiä kun normipainon ylärajallekin on matkaa se 10-15 kiloa..
Eikä siinä, jokainen painakoon just sen verran kuin haluaa ja hyvältä tuntuu, mutta tuo selittely on naurettavaa. Eikö olisi fiksumpaa joko hyväksyä ne omat kilonsa (mitä väliä muiden mielipiteistä) ihan sellaisenaan tai sitten laihduttaa ne pois jos ne ei itseä miellytä. Jos ne kerran ei ole ongelma itselle, niin miksi niitä pitää sitten selitellä muille?
Nyt olisi aika läskimarssille aivan pride henkeen.
Sellainen vajaa kilometri riittäisi.
Kävin juuri katsomassa oman painoindeksini, joka sanoi 22, eli normaalin rajoissa. Vaikea uskoa että nuo painavat n. 30kg enemmän kuin minä ja ainakin ensimmäinen näyttää kuvassa itseäni hoikemmalle. Tosin uskon kyllä että tuo BMI ei kerro kaikkea. Mutta uskon myös että osalla on näissä kuvissa käytössä taktiikat tiukat vaatteet ja kuvakulmat.
Juu eivät ole urheilemalla kyllä saaneet painoaan lähelle 100kg😂 jos oikeesti urheilee sen verran että lihasmassaa tulisi niin reilusti, silloin kulutus olisi niin suuri että rasvaprosentti olisi kyllä todella alhainen, toisin kun noilla naisilla rasvaprosentti kuvien perusteella huitelee varsin korkealla (lihaksikas vartalo on vaatteet päälläkin eri muotoinen kuin lihava vartalo, tämä on fakta.)
Jostain se paino kertyy ja se on YLIMÄÄRÄISTÄ. Näyttäkööt sitten kuinka hyvältä omasta tai muiden mielestä, mutta ei se nyt niin ole etteikö vaakalukema kertoisi MITÄÄN. Monen mielestä ilmeisesti nuo naiset ovat aivan normaalipainoisen näköisiä vaikka ovatkin ylipainoisia. Tämä johtuu siitä että nykyään ylipainoisiin on totuttu kun niitä on suuri osa väestöstä. Se ei kuitenkaan tee siitä yhtään sen terveempää tilaa kuin ennenkään.
Minun silmään nuo kyllä näyttävät lihavilta, itse urheilijana ja urheilupiireissä liikkuvana tuttavapiirini koostuu lähinnä urheilijoista joten kyllähän sitä ylipainoisen tunnistaa aika helposti kun on tottunut siihen että ympärillä on niitä bmi <20... Täysin eri näköisiä kuin nuo naiset vaikka eiväthän hekään mitään hirveän lihavia ole, silmiini kuitenkin huomattavan isokokoisia.
Ovat entisen anoreettisen minäni mielestä lihavia ja nyt sairaalloisen lihavana pidän heitä sopivan kokoisina.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri katsomassa oman painoindeksini, joka sanoi 22, eli normaalin rajoissa. Vaikea uskoa että nuo painavat n. 30kg enemmän kuin minä ja ainakin ensimmäinen näyttää kuvassa itseäni hoikemmalle. Tosin uskon kyllä että tuo BMI ei kerro kaikkea. Mutta uskon myös että osalla on näissä kuvissa käytössä taktiikat tiukat vaatteet ja kuvakulmat.
Kilppariongelman vuoksi itse kärsin lihasköyhyydestä, vaikka kardiokestävyyttä löytyi vaikka muille jakaa. Lääkityksen myötä tuli 5 kiloa painoa lisää, mutta vyötärö kapeni. Ja juoksuajat tippuivat pari minuuttia per kilometri.
Monet on nykyjään kyllä aika isoja. Minä 166cm ja 67kg olen suorastaan hoikka ainakin ikäisekseni neljääkymppiä lähestyväksi naiseksi:D
Voi jessus. Se raitapaitainen on täysin normaalipainoinen. Se että on mahassa yksi tai kaksi makkaraa, ei tarkoita ylipainoa. Minä olen lyhyt ja painaessani 52 kiloa oli yläasteen terkkari huolissaan. En olisi saanut laihtua grammaakaan. Itse en ikinä nähnyt itseäni pienenä ja oli minulla pieni maha silloinkin. Minulla on liian iso notko selässä ja se työntää mahaa eteenpäin. Samoin se turpoaa kaikesta mitä suuhuni laitan. Miten hiton luinen täytyy olla, että ei ole ylipainoinen XD.
Minulta meni kyllä tämän jutun pointti pahasti ohi. Luulisi, että tärkeintä on terveys, ja sen puolesta kenenkään naisen ei varmasti tulisi painaa yli 90 kg. Miksi pitää tehdä juttu, jossa taas kerran yritetään tehdä ylipainosta normi, kun sen on terveydelle haitallista.
BMI:n ja peilikuvan sijaan kannattaisi mielummin mennä vaikka kehonkoostumusmittaukseen, josta selviää suuntaa antavat faktat omasta terveydestä, esim. paljonko on viskeraalirasvaa ja rasvaprosentti ylipäätään sekä lihasmassa osuus.
Että joo en kyllä käsitä että MILLOIN se paino on ok, kun joka ikinen gramma on lihavuutta. Toisilla paino tulee lihaksista, toisilla ei.
Ps. Sinä joka kirjoitit "lihotessa." SE SANA ON LIHOESSA. Opetelkaa nyt jo vihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Minulta meni kyllä tämän jutun pointti pahasti ohi. Luulisi, että tärkeintä on terveys, ja sen puolesta kenenkään naisen ei varmasti tulisi painaa yli 90 kg. Miksi pitää tehdä juttu, jossa taas kerran yritetään tehdä ylipainosta normi, kun sen on terveydelle haitallista.
BMI:n ja peilikuvan sijaan kannattaisi mielummin mennä vaikka kehonkoostumusmittaukseen, josta selviää suuntaa antavat faktat omasta terveydestä, esim. paljonko on viskeraalirasvaa ja rasvaprosentti ylipäätään sekä lihasmassa osuus.
Minun kehonkoostumusmittaukseni olisivat antaneet minulle tuomion, että täytyy laihduttaa ja tehdä sitä sun tätä, jotta TERVEYTENI EI VAARANNU! 1!1! Tämä painaessani 52 kg. Täysin normaalipainoinen, hoikka olin. Ja terkkari sanoi, etten saa laihtua ollenkaan.
Silti tiesin aina, että kehonkoostumusmittaukset antaisivat minulle tuomion LIHAVUUDESTA ja TERVEYTENI OLEVAN VAARASSA XD. Ihan vain siksi, etten ollut lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Milloinkahan tulee artikkeli tavallisista miehistä ja kerrotaan, että nämä miehet ovat oikeasti seksikkäitä Tinderissä ja ansaitsevat irtoseksiä ja suhteita. Heitä ei saa syrjiä.
Vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille puolelle, että mies kiristää vyötä ja venyy elämässä samalla, kun nainen downshiftaa oman viehättävyytensä suhteen.
Öh, milloin viimeksi kävit vaikka kaupassa katsomassa miltä suomalaiset miehet näyttää? Heistä suurempi osuus on ylipainoisia kuin naisista, eikä pukeutuminen tai yleinen olemus muutenkaan viestitä kovin suuresta pingottamisesta ulkonäön suhteen. Sitä paitsi nämä naiset on ihan hyvän näköisiä. Muistan kyllä että sinua miellyttää todella nuoret tytöt ja nämä on aikuisia.
Juu, mutta kukaan ei ylistä miten normimiehet on ihania <3
Naisilla auttaa se että useimmiten lihotessa rinnat vetää 5kg rasvaa per kappale ja loput menee takapuoleen ja reisiin jolloin keskivartalo näyttää suhteessa hoikalta. Olisi ollut valaiseva esimerkki jos mukana olisi yksi kunnon omenalihava nainenkin, sillä sellaisiakin on.
Minulla ainakaan rasva ei tartu lihoessa rintoihin tai pakaroihin vaan menee suoraan vatsaan. Muuten olen luonnostani leveähartiainen ja kapealanteinen. Hartiat olivat todella hoikkanakin opiskelijana niin leveät, että monille miehille tuli komplekseja hartioistaan rinnallani. Hartioistani myös kyseltiin
, että olenko uimari jne. Eli kaikille naisille paino ei tule samaan paikkaan.
Itselläni raskauskilot tulivat varmaan turvonneisiin rintoihin ja vatsaan. Rinnat palautuivat pieniksi, mutta vatsarasva oli ja pysyi kovasta dieetistä ja treenistä huolimatta sitkeästi. Muuten moni ihasteli kyllä kapeaa takapuolta ja hoikkia sääriä ja käsivarsia. Koska leveät hartiat yhdistyvät usein suureen rintakehään on todella vaikea löytää sopivia rintaliivejä, joissa olisi sopiva ympärysmitta sekä riittävän pieni kuppi.
Onnekkaita ovat naiset, joilla paino menee strategisiin paikkoihin ja he saavat olla kurvikkaita näyttämättä tankeilta esimerkiksi neule- tai collegepusero yllään. Leveähartiaiselle nyt muodikkaat lasketut olkapäät eivät sovi laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin samaa. Pari noista oli selvästi ylipainoisen näköisiä ja lopuistakin suurin osa vyötärölihavia. Ylipainoisesta on tulossa uusi normaali. Kova on tarve vakuuttaa itselle ja muille, että ei ole ylipainoa.
Itse olen normaalipainon ja ylipainon rajalla, 160 cm ja 65 kg. Käyn salilla eli lihasta löytyy. Olen esimerkiksi työyhteisöni hoikimpia. Silti voin myöntää, että painoa on liikaa.
Nykyään ei kannata verrata itseään muihin. Se terve, normaalipaino ei löydy sieltä, vaan johtaa harhaan, koska keski-ikäisistä melkein kaikki ovat ylipainoisia tai vyötärölihavia.
No sinä et vertaa itseäsi edes virallisiin painosuosituksiin, kun normaalipainon sisälläkin koet olevasi liialla läskillä varustettu.
Tämä juuri häiritsee. Joko ihannoidaan ylipainoa tai sitten normaalipainoisetkin ovat läskejä ja oikeastaan kaikki, joiden BMI on yli 18, näin kärjistäen. Sirorakenteinen voi ollakin tuhdin näköinen normaalipainon yläpäässä, mutta yhtään harteikkaampi/persevämpi, jolla paino jakautuu tasaisesti, näyttää juuri siltä, mitä on: normaalipainoiselta.
Normaalipainoisen naisen rasvaprosentti on siinä 22-25%. Jos on enemmän, on pläski ihan riippumatta siitä mitä peili, BMI tai Voimaantuneiden Tyttöjen Kerho asiasta on mieltä.
No sinä et vertaa itseäsi edes virallisiin painosuosituksiin, kun normaalipainon sisälläkin koet olevasi liialla läskillä varustettu.
Tämä juuri häiritsee. Joko ihannoidaan ylipainoa tai sitten normaalipainoisetkin ovat läskejä ja oikeastaan kaikki, joiden BMI on yli 18, näin kärjistäen. Sirorakenteinen voi ollakin tuhdin näköinen normaalipainon yläpäässä, mutta yhtään harteikkaampi/persevämpi, jolla paino jakautuu tasaisesti, näyttää juuri siltä, mitä on: normaalipainoiselta.