Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Naiset paljastavat painonsa.... eivät oikeasti lihavia...

Itsekin lihava, mutta sen tajuava
19.09.2019 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006244086.html

Iltasanomissa väitetään, että kuvat todistavat, että naiset eivät todellakaan ole lihavia, vaikka painoindeksi muuta kertoo.
Minä olen toista mieltä. Kuvissa on enemmän ja vähemmän ylipainoisia naisia.
On eri asia, jos ihan OIKEASTI viihtyy liikakilojensa kanssa, kuin väittää, että ei ole ylipainoa.
Jos keskimittainen nainen painaa yli 90 kg, niin ei sen pitäisi millään mittapuulla olla normaalia.
Kehopositiivisuus ei ole sitä, että väitetään mustaa valkoiseksi.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helv*tissä tuo Elsa voi muka painaa 96 kiloa? Ei ainakaan noissa jutun kuvissa voi mitenkään olla tuon painoinen. Eihän sillä ole edes vatsaa. Sitten tajuaisin, jos olisi armoton lihasmimmi, mutta ei se näytä siltäkään. En tajua.

Vierailija
2/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ovat osanneet valita hyvän kuvakulman. Jos joku kuvaisi heitä vähän kauempaa niin ei tosiaan näyttäisi samalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole laihaläskejä, lihaksia varmaan löytyy. Kenelläkään ei näytä olevan ylimääräistä vatsarasvaa, joka on todellisen lihavuuden merkki.  Olen ap:n kanssa eri mieltä. 

Vierailija
4/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tarkoita loukata tai haukkua tuossa jutussa omalla kuvallaan esiintyviä rohkeita ihmisiä, 

vaan lähinnä keskustella siitä, miksi lihavuus tai vähintäänkin lievä ylipaino halutaan normalisoida?

Ihmiset varmasti ovat terveempiä, kun painoindeksi ja terveyssuositukset otetaan tosissaan. 

Tiedän, että painoindeksi ei päde todella lihaksikkailla ihmisillä, mutta tässäkään jutussa ei ollut kyse siitä.

Vierailija
5/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämänkaltainen juttu on ollut aikaisemminkin. olisi hyvä tietää että miksi samasta asiasta on pitänyt tehdä uusi juttu. jos vielä tulevaisuudessa tekevät tämänkaltaisia juttuja, niin voisivat pyytää kuvia yleisurheilua harrastavilta normaalipainoisilta. tosin on epädotennäköistä että tuollaista tekisivät kun osa ihmisistä voisi tuollaisesta pahoittaa mielensä.

Vierailija
6/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Isot luu”

Vierailija
7/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa. Pari noista oli selvästi ylipainoisen näköisiä ja lopuistakin suurin osa vyötärölihavia. Ylipainoisesta on tulossa uusi normaali. Kova on tarve vakuuttaa itselle ja muille, että ei ole ylipainoa.

Itse olen normaalipainon ja ylipainon rajalla, 160 cm ja 65 kg. Käyn salilla eli lihasta löytyy. Olen esimerkiksi työyhteisöni hoikimpia. Silti voin myöntää, että painoa on liikaa.

Nykyään ei kannata verrata itseään muihin. Se terve, normaalipaino ei löydy sieltä, vaan johtaa harhaan, koska keski-ikäisistä melkein kaikki ovat ylipainoisia tai vyötärölihavia.

Vierailija
8/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Isot luu”

Meinaatko että luiden leveys ei vaikuta ihmisen painoon? Miksi sitten luiden pituus vaikuttaa? Kukaan ei ihmettele että 180 senttinen painaa enemmän kuin 150cm pitkä olematta läski, mutta yhtäkkiä rotevan pitäisi painaa saman verran kuin siron, vaikka luiden leveydessä olisi sama 20% ero.

Vierailija
9/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nääkin mimmit huutaa sitä kuinka he hyväksyvät kehonsa, ja pitävät sitä kauniina. Joo se on ok ja tosi hyvä juttu. Tavallisia ja näetteköhän ne on.

Miksi sitä ylipainon hyväksyntää pitää silti hakea ihan iltapäivälehtien sivuilta?

Jos hyväksyy kehonsa sellaisenaan ja rakastaa itseään oikeasti niin ei sitä ole mitään tarvetta tuoda esille tuhansille ihmisille.

Vierailija
10/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo lihavia. Lihavuuteen on vain silmä tottunut. Toista oli nuoruudessani 1960-luvulla, kun kaikki olivat hoikkia, silloin se oli normaalia. Nyt on normaalia olla pyylevä tai lihava.

Täti 166/66kg, joka tietää olevansa pullukka. Nuorena olin 166/54 ja silloin olin normaali. En enää.

Vierailija
11/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi näyttää sopusuhtaiselta ensimmäisessä kuvassa, mutta seuraavassa takalistokuvassa näkyy se kaikki läski, minkä on onnistunut peittämään ensimmäisessä.

Vierailija
12/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi näyttää sopusuhtaiselta ensimmäisessä kuvassa, mutta seuraavassa takalistokuvassa näkyy se kaikki läski, minkä on onnistunut peittämään ensimmäisessä.

Jep, taas näitä ”en oo läski, mullon vaan muhkea perse” -tyyppejä.

On se paksu takapuolikin ihan vain, niin, iso perse. 😏

Vierailija
13/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paljon yleisempää että normaalipaino tarkoittaa laihaläskiä.

Vierailija
14/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset näissä kuvissa ovat selvästi ylipainoisia. Itsekin olen ylipainoinen 170 cm pitkä nainen. Itselleni ehdottomasti korkein paino, missä vielä näyttää normaalipainoiselta, on 62 kg tai alle.

Vierailija
15/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä ole kahta sanaa... Itse keikun ylipainon rajamailla ollessani 186cm pitkä ja 87 kiloinen mies ja osa noista naisista painaa selvästi enemmän kuin minä, vaikka pituutta on toistakymmentä senttiä vähemmän.

Vierailija
16/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pahalla tahdollakaan näe noissa kuvissa ylipainoisia ihmisiä. Miltä näyttää normaalipainoinen teistä, jos nämä ovat lihavia? Ehkä olisi aika laajentaa "normaalin" käsitettä. Ymmärrän terveydelliset riskit, mutta ne ei muutamalla kilolla vielä ole merkittäviä. Musta joku noista sanoi hyvin, että mielenterveys on tärkeämpää kuin normaalipaino.

Vierailija
17/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kaikki n.20kg lihavampia kun minä 172cm 68kg, enkä minäkään laiha ole. Käyn salilla ja läsyäkin on eli kyllä noi on oikeesti ylipainoisia. Vyötärön ympärys tulisi naisella olla alle80cm niin terveys kiittää, mulla just tuo 80cm.

Vierailija
18/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pahalla tahdollakaan näe noissa kuvissa ylipainoisia ihmisiä. Miltä näyttää normaalipainoinen teistä, jos nämä ovat lihavia? Ehkä olisi aika laajentaa "normaalin" käsitettä. Ymmärrän terveydelliset riskit, mutta ne ei muutamalla kilolla vielä ole merkittäviä. Musta joku noista sanoi hyvin, että mielenterveys on tärkeämpää kuin normaalipaino.

Muutama kilo? Noilla on ylipainoa yli 30kg. Sinun silmäsi on jo tottunut näihin ylipainoisiin, joten  luulet niiden olevan normaaleja.

Vierailija
19/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsa ja Salla-Mari mielestäni ihan normaalipainoisen näköisiä. Ehkä nuori ikä jotenkin heittää noita BMI-laskureita? Toisaalta ne ovat vain viitteellisiä.

Muut ovat mielestäni hieman pulleita, mutta tärkeintä että ovat itse itseensä tyytyväisiä.

Itse 160 cm/67 kg ja kyllä se tuomio "lievä ylipaino" aina välillä ahdistaa, koska koen kuitenkin olevani ihan sopiva ja kaunis juuri tällaisena ja tässä painossa.

Vierailija
20/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen itseni isompana, kuin nuo, vaikka mitat ovat 165/65.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi