IS: Naiset paljastavat painonsa.... eivät oikeasti lihavia...
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006244086.html
Iltasanomissa väitetään, että kuvat todistavat, että naiset eivät todellakaan ole lihavia, vaikka painoindeksi muuta kertoo.
Minä olen toista mieltä. Kuvissa on enemmän ja vähemmän ylipainoisia naisia.
On eri asia, jos ihan OIKEASTI viihtyy liikakilojensa kanssa, kuin väittää, että ei ole ylipainoa.
Jos keskimittainen nainen painaa yli 90 kg, niin ei sen pitäisi millään mittapuulla olla normaalia.
Kehopositiivisuus ei ole sitä, että väitetään mustaa valkoiseksi.
Kommentit (115)
Ei hyvää päivää, 175cm/96kg ja ei muka ole jättiläski.
Olen 181cm/85kg mies ja mullakin on muutama kilo ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset ovat ihan jäätävän kokoisia hevosenpuolikkaita. On niin nautinnollista mättää roskaruokaa sisuksiin ja painaa 90- 100 kiloa ja väittää että nyt on niin hyvä olla, mielenterveyskin on parhaimmillaan ja ollaan niin kovin onnellisia.. Heti iskee hirveä masennus ja ahdistus jos pitää syödä niin kuin normaalipainoiset ihmiset syövät, alkaa uhrautuminen ja vaakakupissa yms. vaikeroitu. Voi elämä tätä nykyaikaa. Läski on läskiä, ei se muutu verhoamalla se johonkin kummallisiin kehopositiivisuuksiin yms höpötyksiin.
Olen ihmetellyt kun tuttava perheen tyttö +20v ja muutamat lähikauppojen ym. Vastaavat nuoret aspa naiset turpoavat kuin pullataikinat, en pysty ymmärtämään.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Milloinkahan tulee artikkeli tavallisista miehistä ja kerrotaan, että nämä miehet ovat oikeasti seksikkäitä Tinderissä ja ansaitsevat irtoseksiä ja suhteita. Heitä ei saa syrjiä.
Vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille puolelle, että mies kiristää vyötä ja venyy elämässä samalla, kun nainen downshiftaa oman viehättävyytensä suhteen.
Öh, milloin viimeksi kävit vaikka kaupassa katsomassa miltä suomalaiset miehet näyttää? Heistä suurempi osuus on ylipainoisia kuin naisista, eikä pukeutuminen tai yleinen olemus muutenkaan viestitä kovin suuresta pingottamisesta ulkonäön suhteen. Sitä paitsi nämä naiset on ihan hyvän näköisiä. Muistan kyllä että sinua miellyttää todella nuoret tytöt ja nämä on aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tulee artikkeli tavallisista miehistä ja kerrotaan, että nämä miehet ovat oikeasti seksikkäitä Tinderissä ja ansaitsevat irtoseksiä ja suhteita. Heitä ei saa syrjiä.
Vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille puolelle, että mies kiristää vyötä ja venyy elämässä samalla, kun nainen downshiftaa oman viehättävyytensä suhteen.
Hyvät naurut sain :D
Yläpeukku. Niin ja vastaus on että ei koskaan, koska yhteiskunta on "gynosentrisminen" eli:
"centred on or concerned exclusively with women; taking a female (or specifically a feminist) point of view."
https://en.wikipedia.org/wiki/Gynocentrism
T. Mies
Ei toi Dad body -juttu muistu teille mieleen?
Tuossa artikkelissa valehtelee joko kuvat tai painot.
Missä tuossa luki että nämä naiset ansaitsevat irtoseksiä.......?
Kaikki noista naisista näytti ihan hyvältä! Ja miten toiset edes jaksaa välittää niin paljon toisten painosta? Pitäisikö hankkia omaan elämään jotain muuta ajateltavaa?
Itse olen 170cm ja painan reilu 100kg. Ja olen tyytyväinen itseeni mikä varmaan harmittaa näitä täällä vikisijöitä 😂
Hyvin huomaa, että ihmiset on jääny jumiin siihen 90-luvun heroin chick -lookkiin...
jos on tissit, jotka ei ole kumia, ja reidet, joissa ei ole metrin rakoa välissä, niin on lihava. asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo lihavia. Lihavuuteen on vain silmä tottunut. Toista oli nuoruudessani 1960-luvulla, kun kaikki olivat hoikkia, silloin se oli normaalia. Nyt on normaalia olla pyylevä tai lihava.
Täti 166/66kg, joka tietää olevansa pullukka. Nuorena olin 166/54 ja silloin olin normaali. En enää.
Lihavia? Give me a break. Pitkiä ja lihaksikkaita pikemminkin.
60-luvulla ihannoitiin vapaata rakkautta ja sairaaloista alipainoa. Kertooko Twiggy mitään?? Oma äitini oli nuori tuolloin ja "harrasti" laihduttamista. Anoreksia ei ollut tervettä silloinkaan, vaikka mitä selität. Äitiänikin haukuttiin riisitautiseksi merkittävän alipainonsa takia.
Mutta trollihan sinä olet 🙄
Kyllä nuo kaikki ovat ylipainoisia pituuteen nähden, vaikkeivät näytä läskeiltä.
Ei ehkä mitään jäätäviä läskejä, mutta selvästi ylimääräistä on. Itse olen 167cm ja painan 63kiloa ja ainakin mun sirolle kropalle painoa on liikaa. En missään nimessä siis ole lihava, ihan normaalipainoinen, mutta kyllä huomaa, että vatsassa ja käsissä rasvaa reilusti. Mun mieheni taas on 185cm ja 85kiloa ja on tosi urheilullinen ja lihaksikas, rasvaprosentti alle 10. Ja nuo naiset ovat lyhyempiä ja painavat lähes kaikki sen 10kg enemmän kuin mieheni. Eikä kukaan heistä näyttänyt miltään lihaskimpulta, joten.... fakta nyt vaan on, että ylipainoa on suurimmalla osalla ja reilusti. Nykyään tosiaan lievä tai suurempi ylipaino on uusi normaali ja niitä oikeasti normaalipainoisia ja hoikkia kauhistellaan
No onhan noi nyt isohkoja cmoon ihmiset
Jos ette kiloja näkisi, olisitte ihan eri mieltä kaikesta
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kiloja näkisi, olisitte ihan eri mieltä kaikesta
Vaikka en olisi tietoinen heidän painoistaan niin kyllä mä jumalauta ihan silmälläkin nään että tuhteja mammoja ovat. Ei nyt mitään 200kg valaita, mutta isokokoisia. Uskokaa nyt tämä.
Nyt riitti, en enää selaa tätä foorumia. Työ ootte niin ilkeitä.
Eivät nuo naiset lihavia ole. Ylipainoisia kyllä. Kaikilla on ylimääräista rasvaa joko vähän tai vähän enemmän.
Lievän ylipainon ja lihavuuden välillä on välimuotoja.
Minä olen 169 ja painan jotain 66-67 ja on selvästi ylimääräistä rasvaa, vaikka olen normaalipainon rajoissa. Näytän kuitenkin suunnilleen samalta kuin ensimmäisen kuvan nainen, enkä voi uskoa noita artikkelin painolukemia. Jos painaisin 80-90 kiloa olisin todella läski.
Kyllähän noista näkee että olkavarret on paksut ja kunnon vyötäröä ei ole, selvästi ylipainoisia. Hämääkö se ettei kasvoista juurikaan huomaa?
^ Niimpäniin. Olet 169cm ja 66kg, entä jos olitsit +30kg, eli 96kg (lähellä tässä jutussa olevaa mimmiä.)
Väittäisitkö omalta kohdaltasi, että et olisi lihava?
Miksi väität näistä mimmeistä?
Ja kuka muka näkee näillä naisilla lihasta? HALOO?
Kyllä se ihan sitä itseään -läskiä- on se pyöristymä, eivät ole urheilullisia nämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo lihavia. Lihavuuteen on vain silmä tottunut. Toista oli nuoruudessani 1960-luvulla, kun kaikki olivat hoikkia, silloin se oli normaalia. Nyt on normaalia olla pyylevä tai lihava.
Täti 166/66kg, joka tietää olevansa pullukka. Nuorena olin 166/54 ja silloin olin normaali. En enää.
Lihavia? Give me a break. Pitkiä ja lihaksikkaita pikemminkin.
60-luvulla ihannoitiin vapaata rakkautta ja sairaaloista alipainoa. Kertooko Twiggy mitään?? Oma äitini oli nuori tuolloin ja "harrasti" laihduttamista. Anoreksia ei ollut tervettä silloinkaan, vaikka mitä selität. Äitiänikin haukuttiin riisitautiseksi merkittävän alipainonsa takia.
Mutta trollihan sinä olet 🙄
Sori nyt, mut kukaan ei heistä ole mun silmään lihaksikas. On nuo isokokoisia. Ei myöskään tarvi heittää sitä ääripäätä eli sairaalloisen laihaa tähän. Nykyään ollaan ihan sokeita oikealle normaalipainolle ja hoikalle. Twiggy nyt oli tosi laiha eikä sellainen laihuus ole hyvästä. Mutta oikeasti luonnostaan hoikkaa pidetään automaattisesti anorektikkona, vaikka se on ollut normaali aikoinaan. Nykyään 20-30kg ylipaino on normaali
Nuo ovat jäätävän kokoisia matameja luonnossa, kuvat on joko käsiteltyjä tai jotenkin sellaisessa kulmassa otettu, ettei totuus näy. Olisi pitänyt tehdä joku video heistä, niin olisi näkynyt millaisia lihapullia ovat.