Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Naiset paljastavat painonsa.... eivät oikeasti lihavia...

Itsekin lihava, mutta sen tajuava
19.09.2019 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006244086.html

Iltasanomissa väitetään, että kuvat todistavat, että naiset eivät todellakaan ole lihavia, vaikka painoindeksi muuta kertoo.
Minä olen toista mieltä. Kuvissa on enemmän ja vähemmän ylipainoisia naisia.
On eri asia, jos ihan OIKEASTI viihtyy liikakilojensa kanssa, kuin väittää, että ei ole ylipainoa.
Jos keskimittainen nainen painaa yli 90 kg, niin ei sen pitäisi millään mittapuulla olla normaalia.
Kehopositiivisuus ei ole sitä, että väitetään mustaa valkoiseksi.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeää ylipainoahan se on, jos nainen painaa lähelle 100 kiloa. Turha väittää mitään muuta. Siinä eivät tiukista tiukimmatkaan vartalosukat ja spandexit auta. Avatkaa nyt jo herran jumala silmät totuudelle - laardi on laardia eikä muuksi muutu.

Tämäkin aivopesuartikkeli laittaa entistä enemmän tsemppaamaan ja pysymään hoikkana. En missään nimessä haluaisi noille painolukemille. Hirvittää jo ajatuskin.

Vierailija
22/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän todellakin pahalta, 163cm/85kg. Nuo kaikki naiset näyttää todella hyvältä minuun verrattuna. En voi uskoa, että kuvat olisi muokkaamattomia. Tää viimeisin muka vain 5kg minua pienempi. Kuvan perusteella ei ole mahdollista, ei mitenkään. Ehkä 15kg ois oikeempi ero meikäläiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää mimmit kuvittelee että läski muuttuu automaattisesti lihakseksi kun vietetään Better Bodiesit jalkaan ja otetaan saliselfie pinkin juomapullon kanssa pukuhuoneessa.

En sanoisi heitä lihaviksi, mutta selkeästi ylipainoisiksi.

Vierailija
24/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa jutussa väitetty etteivät olisi ylipainoisia.

Vierailija
25/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kaikilla on myös vaatteet millä pystyy pilottamaan esim. vatsaa. Kaikilla paisti mekkoa käyttävällä on korkeavyötäröiset housut mitkä automaattisesti litistää ja piilottaa vatsaa.

Vierailija
26/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "ylipaino" on kulttuurissamme vahva, yhtä kuin läski ja epäonnistunut. Itse bmi-taulukossa on ylipainolle eri asteet: lievä, merkittävä, vaikea ja sairaanloinen. Lievä ylipaino on todellakin sitä lievää, ei juurikaan terveyteen vielä vaikuttavaa. Ihmisten mielikuva kuitenkin normaalipainoisesta ihmisestä on kasvanut. Normaalipainoinen oli ihmisten silmissä pienempi ihminen 50vuotaa sitten..

Vierailija
27/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei kuulu painaa yli 75kg, vaikka olisi kuinka pitkä. 

Alle 175cm pitkät tulisi painaa alle 65kg.

Vierailija
28/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lehdet ruotivat naisten ulkonäköä joka päivä?

Vierailija
29/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, miksi aina keskitytään pelkästään sinne painoindeksin pulleampaan päähän ja normalisoimaan sitä. Joutuuhan laihatkin sietämään kaikenlaista naljailua kehostaan ja painostaan.

Vierailija
30/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei kuulu painaa yli 75kg, vaikka olisi kuinka pitkä. 

Alle 175cm pitkät tulisi painaa alle 65kg.

Ketä varten? Sua? Ei kiitos. Mun BMI näyttää merkittävää ylipainoa (Hui kamala mikä jäätävä läski olenkaan!), mutta mun mielenterveys ja tyytyväisyys kehooni on kaikista parhaimmillaan näissä mitoissa. Ylipainostani ei ole ollut mitään haittaa terveydelleni. Ei korkeaa verenpainetta (päinvastoin), ei rasvamaksaa ja kuntoni on erittäin hyvä, koska liikun. Vatsarasvaa ei ole juuri ollenkaan. Minä en laihduta sun mieliksi, heti jos verenpaine alkaa nousta tai rasva alkaa kertyä vatsaan niin alotan laihduttamisen. Nyt sille ei ole tarvetta.

Vierailija
31/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset ovat ihan jäätävän kokoisia hevosenpuolikkaita. On niin nautinnollista mättää roskaruokaa sisuksiin ja painaa 90- 100 kiloa ja väittää että nyt on niin hyvä olla, mielenterveyskin on parhaimmillaan ja ollaan niin kovin onnellisia.. Heti iskee hirveä masennus ja ahdistus jos pitää syödä niin kuin normaalipainoiset ihmiset syövät, alkaa uhrautuminen ja vaakakupissa yms. vaikeroitu. Voi elämä tätä nykyaikaa. Läski on läskiä, ei se muutu verhoamalla se johonkin kummallisiin kehopositiivisuuksiin yms höpötyksiin.

Vierailija
32/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo lihavia. Lihavuuteen on vain silmä tottunut. Toista oli nuoruudessani 1960-luvulla, kun kaikki olivat hoikkia, silloin se oli normaalia. Nyt on normaalia olla pyylevä tai lihava.

Täti 166/66kg, joka tietää olevansa pullukka. Nuorena olin 166/54 ja silloin olin normaali. En enää.

Tämä on taas toista äärilaitaa. Olet mitoissasi normaalipainoinen, et "pullukka". Painoindeksiin "normaali" mahtuu noin 15 kilon skaala.

Vierailija
33/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ymmärrä tuota ajatusta, että "ei näytä ylipainoiselta" ja sitten kuitenkin painoindeksi on 33+. Ei sillä ole mitään merkitystä miltä näyttää, jos totuus on toinen.

Mutta ymmärrän oman ylipainon hyväksymisen, jos vaihtoehtona on vakava syömishäiriö.

Vierailija
34/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, miksi aina keskitytään pelkästään sinne painoindeksin pulleampaan päähän ja normalisoimaan sitä. Joutuuhan laihatkin sietämään kaikenlaista naljailua kehostaan ja painostaan.

Katsoin videota, jossa puhuttiin Tess Hollidayn ja Eugenia Cooneyn somessa saamasta palautteesta. Tess Holliday on sairaalloisen ylipainoinen malli ja Eugenia Cooney on Youtube-tähti, jolla on anoreksia. Eugenia on onneksi saanut nyt ihan viime aikoina saanut hoitoa, mutta kevään kuvissa hän näyttää siltä, että hän voisi kuolla hetkellä minä hyvänsä.

Molemmilla on vakava syömishäiriö, mutta toinen saa ylistävää palautetta ulkonäöstään ja toinen saa haukut niskaansa. Kuka arvaa kumpaa haukutaan ja kumpaa ylistetään?

Tess Holliday saa ihan mielettömiä kehuja ulkonäöstään ja vartalostaan, ja Eugenia Cooneyn ulkonäköä haukuttiin. Eugeniasta sanotaan, että hänen pitäisi syödä jotain; hakea apua syömishäiröönsä; hän on huono esimerkki toisille etc. Harva kertoo Tessille, että hänen kannattaisi syödä terveytensä takia vähemmän tai että hän näyttää siltä, että hän voisi kuolla hetkellä minä hyvänsä.

Mielestäni kenenkään ulkonäköä ei saisi haukkua, mutta Tessin saama palaute on järkyttävää. Hänen seuraajansa eivät ole laisinkaan huolissaan hänen terveydestään ja he näkevät Tessin kauniina ja kehopositiivisena naisena. Kannatan kehopositiivisuutta ja se on mielestäni hyvä asia, mutta sitä ei tulisi käyttää tekosyynä vanhojen, huonojen elintapojen jatkamiseen. Kehopositiivinen ihminen rakastaa itseään ja vartaloaan ja tahtoo sen pysyvän terveenä.

Vierailija
35/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missäs on miesten kuvat?

Vierailija
36/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videota, jossa puhuttiin Tess Hollidayn ja Eugenia Cooneyn somessa saamasta palautteesta. Tess Holliday on sairaalloisen ylipainoinen malli ja Eugenia Cooney on Youtube-tähti, jolla on anoreksia. Eugenia on onneksi saanut nyt ihan viime aikoina saanut hoitoa, mutta kevään kuvissa hän näyttää siltä, että hän voisi kuolla hetkellä minä hyvänsä.

Molemmilla on vakava syömishäiriö, mutta toinen saa ylistävää palautetta ulkonäöstään ja toinen saa haukut niskaansa. Kuka arvaa kumpaa haukutaan ja kumpaa ylistetään?

Tess Holliday saa ihan mielettömiä kehuja ulkonäöstään ja vartalostaan, ja Eugenia Cooneyn ulkonäköä haukuttiin. Eugeniasta sanotaan, että hänen pitäisi syödä jotain; hakea apua syömishäiröönsä; hän on huono esimerkki toisille etc. Harva kertoo Tessille, että hänen kannattaisi syödä terveytensä takia vähemmän tai että hän näyttää siltä, että hän voisi kuolla hetkellä minä hyvänsä.

Mielestäni kenenkään ulkonäköä ei saisi haukkua, mutta Tessin saama palaute on järkyttävää. Hänen seuraajansa eivät ole laisinkaan huolissaan hänen terveydestään ja he näkevät Tessin kauniina ja kehopositiivisena naisena. Kannatan kehopositiivisuutta ja se on mielestäni hyvä asia, mutta sitä ei tulisi käyttää tekosyynä vanhojen, huonojen elintapojen jatkamiseen. Kehopositiivinen ihminen rakastaa itseään ja vartaloaan ja tahtoo sen pysyvän terveenä.

Tämä juuri on täysin sairas ilmiö nykypäivänä. Ylipainoisia naisia ylistetään kilpaa mediassa ja somessa, ja se johtuu ainoastaan siitä että lihavia on nykyään niin valtava määrä. Tokihan he haluavat nähdä kaltaisensa ihmiset kauniina. Minusta se on outoa, suurilta osin siksikin kun omassa nuoruudessani 80-90- luvulla oli kamalaakin kamalampi kohtalo olla lihava ja iso. Nyt se on mennyt päälaelleen ja tuntuu, että isokokoisuus on se mitä ihaillaan ja laihuutta ja hoikkuutta pidetään rumana.

Vierailija
37/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinjalla on upea peba.

Vierailija
38/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168/61 ja silti näytän noiden kuvien perusteella samalta kuin saman pituinen 90 kiloinen matami? En tajua ollenkaan miten tuo on mahdollista ilman kuvankäsittelyä... Jos painaisin 20 kiloa enemmän, näyttäisin oikeasti tosi läskiltä.

Vierailija
39/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- näyttääkö tää mimmi ylipainoiselta?

- no ei nyt, ihan normaalipainoiselta, ei laiha mut ei lihavakaan

- se painaa 93 kiloa

- IHA HIRVEE LÄSKI MITEN SE VOI OLLA NOIN LIHAVA IHAN KAUHEETA ON SE KAMALAA KUN IHMISET EI TAJUA MITEN LÄSKEJÄ NE ON

- et olis tajunnut säkään ilman että sulle kerrottiin sen paino. Etkä sä edes kyseenalaistanut annettua painoa ennenkuin aloit sättiä.

Vierailija
40/115 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan tulee artikkeli tavallisista miehistä ja kerrotaan, että nämä miehet ovat oikeasti seksikkäitä Tinderissä ja ansaitsevat irtoseksiä ja suhteita. Heitä ei saa syrjiä. 

Vaaka kallistuu koko ajan enemmän sille puolelle, että mies kiristää vyötä ja venyy elämässä samalla, kun nainen downshiftaa oman viehättävyytensä suhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi