5. lapsi tulossa. Ainoastaan vanhempani onnittelivat
Muut kommentit ovat olleet tyyliin:
"OK"
"heheh, en usko"
"Eikö mikään riitä"
"Oliko vahinko"
"Miten te jaksatte"
"Miksi"
"Joko olis viimenen"
Ettekö häpeä?
Kommentit (518)
Ihmeissäni olen lukenut kommentteja. Surullista ja vihamielistä luettavaa. Meillä on neljäs lapsi harkinnan alla. Ikäeroa edelliseen lapseen tulisi vähintään kuusi vuotta. Tulomme riittävät hyvin hyvän elämän elämiseen isommallakin perheellä. Ystäväpiirissämme on useita lääkäreitä, psykologeja ym. ja monella on 3-4 lasta. Kenelläkään ei ole valtavaa tukijoukkoa kannattelemassa arkea, miksi olisi? Asiantuntijatyössä pystyy usein työaikaan vaikuttamaan, mikä helpottaa lasten hoidon/harrastusten järjestämistä.
Ei kukaan rakkauden puutetta epäile, vaan järjen puutetta. Ja kun ero kuitenkin tulee, lapsista tulee sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap! Tämä palsta on täynnä elämäänsä kyllästyneitä, joista ei kannata välittää. Lapsissa on Suomen tulevaisuus, ihan mahtavaa!
Mutta onko Suomessa lapsille tulevaisuutta ja jos on niin millainen? Sitäkin voisi miettiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti joku mielikuvaharha että suurperheet on köyhiä. Tuttu lääkäripariskunta jolla 6 lasta tienaa sellaiset 25 000e/kk brutto, toinen on osastonylilääkäri ja toinen päivystää paljon. En nyt menisi tällaisille huutelemaan että helvettiäkö teette lapsenne yhteiskunnan elätettäväksi, ettekö osaa ehkäistä, otan osaa kun olette imbesillejä, mehän ne teidän lapset elätetään jne.
Vähän vois miettiä kommentoijat ennenkuin leipäläpi aukeaa. Usein olette itse kouluttamattomia, työttömiä ja mt-ongelmaisia vielö kaupan päälle.Miksi tehdä kuusi lasta jos työelämä on noin raskasta että toinen on johtajalääkäri ja toinen joutuu päivystämään? Miten siitä enää irtoaa vanhemmuutta lapsille? Älytöntä.
Mitä hittoa kommentoit kun et tiedä mistään mitään? Toinen lääkäreistä ei esim päivystä lainkaan eli on illat kotona ja toinen taas päivystää jotta voi olla arkisin viikolla kotona.
Mikään ei vela-valittajille kelpaa ikinä! Ei sekään että itse maksetaan perheen kulut ja isot verot.
Tiesitkö että lapsia halutaan koska ne on IHANIA. Tästä sinä et tietenkään ymmärrä mitään.
Jos toinen on sairaalan osastonylilääkäri, niin hän ei tosiaankaan ehdi istua illat kotona, jos ajatellaan vaikka klo 17 eteenpäin. Toki jos tulee kotiin klo 20 niin lasketaanhan sekin illaksi, siinä ehtii lapset sitten peittelemään yöunille. Mikä se sellainen lääkäri on joka päivystää, että voi olla arkisin kotona? Lääkärihän päivystää oman työvuoronsa LISÄKSI, eli tekee välillä lähes 20 tuntista päivää. Mutta ei sen jälkeenkään pääse esim kahta arkipäivää kotona istumaan. Taitaa nyt olla tämä sun juttu semmonen hätäpäissään keksitty satu.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että jos nainen tekee enemmän kuin neljä lasta, niin joku mättää. Oli se sitten uskontoon liittyvää tai sellaista, että huomaa vihdoin olevansa hyvä jossain eli synnytykset on helppoja tai sitten wt porukan tapa ”tienata” muiden veronmaksajien rahoilla.
Faktat:
1. Aikaa keskittyä kuhunkin lapseen yksilöllisesti ei jää
2. Oma raha ei riitä. Pitää olla iso asunto ja tila-auto. Ruokaa kuluu valtavasti. Tavaraa tarvitaan valtavasti.
3. Parisuhteelle ei jää aikaa
4. Naisen työura kärsii jatkuvista raskauksista
5. Naisen kroppa on kovilla jatkuvista synnytyksistä
6. Isovanhempien ja muiden läheisten aika kuluu vain tämän yhden perheen auttamiseen
7. Lapsi kärsii
Olet melko väärässä. Kaikilta osin.
T. Viiden äiti, lakimies/partner lakifirmassa
On se veloilla rankkaa kun pitää kaikenlaisia päätelmiä keksiä itselleen omam päätöksen tueksi...
Minä onnittelen, kun lapsi syntyy tai pari on naimisissa. Raskaudesta kertojalle yleensä toki kommentoin jotain positiivista, kuten "onpa ihana uutinen". Taikauskoa ehkä, mutta onnittelut vasta kun lapsi on äidin sylissä.
Apn tapauksessa miettisin, onko lapsiperheen elämän raskautta tullut valitettua kavereille sen verran usein, että nyt vilpittömästi ihmettelevät, miksi lisäätte taakkaanne.
Itse kahden lapsen äitinä voisin hyvin kuvitella jakavani ajan, energian ja rahat vielä yhdelle lapselle, mutta kolme lisää tähän olisi aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti joku mielikuvaharha että suurperheet on köyhiä. Tuttu lääkäripariskunta jolla 6 lasta tienaa sellaiset 25 000e/kk brutto, toinen on osastonylilääkäri ja toinen päivystää paljon. En nyt menisi tällaisille huutelemaan että helvettiäkö teette lapsenne yhteiskunnan elätettäväksi, ettekö osaa ehkäistä, otan osaa kun olette imbesillejä, mehän ne teidän lapset elätetään jne.
Vähän vois miettiä kommentoijat ennenkuin leipäläpi aukeaa. Usein olette itse kouluttamattomia, työttömiä ja mt-ongelmaisia vielö kaupan päälle.Miksi tehdä kuusi lasta jos työelämä on noin raskasta että toinen on johtajalääkäri ja toinen joutuu päivystämään? Miten siitä enää irtoaa vanhemmuutta lapsille? Älytöntä.
Mitä hittoa kommentoit kun et tiedä mistään mitään? Toinen lääkäreistä ei esim päivystä lainkaan eli on illat kotona ja toinen taas päivystää jotta voi olla arkisin viikolla kotona.
Mikään ei vela-valittajille kelpaa ikinä! Ei sekään että itse maksetaan perheen kulut ja isot verot.
Tiesitkö että lapsia halutaan koska ne on IHANIA. Tästä sinä et tietenkään ymmärrä mitään.Jos toinen on sairaalan osastonylilääkäri, niin hän ei tosiaankaan ehdi istua illat kotona, jos ajatellaan vaikka klo 17 eteenpäin. Toki jos tulee kotiin klo 20 niin lasketaanhan sekin illaksi, siinä ehtii lapset sitten peittelemään yöunille. Mikä se sellainen lääkäri on joka päivystää, että voi olla arkisin kotona? Lääkärihän päivystää oman työvuoronsa LISÄKSI, eli tekee välillä lähes 20 tuntista päivää. Mutta ei sen jälkeenkään pääse esim kahta arkipäivää kotona istumaan. Taitaa nyt olla tämä sun juttu semmonen hätäpäissään keksitty satu.
Kylläpä nyt on kommentoinnin tarve kova. Kaikki lääkärit ei päivystä. Olen itse sattumalta sotepiirissä talousosastolla töissä ja ihan yleinen käytäntö on se että ylilääkärit ei päivystä. Ilmoittavat asiasta jo virkaan valittaessa ja lääkäripulan takia työnantaja joutuu hyväksymään lääkärin vastimat ehdot.
Lapset ko perheessä on hoidettu todella ihanasti ja hyvin. Sun oma elämäsi on ilmeiseti surkea kun toisten onnea pitää vähätellä. Mieti nyt itse miksi ottaa noin koville - todennäköisesti silsi kun et itse pysty samaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap! Tämä palsta on täynnä elämäänsä kyllästyneitä, joista ei kannata välittää. Lapsissa on Suomen tulevaisuus, ihan mahtavaa!
Mutta onko Suomessa lapsille tulevaisuutta ja jos on niin millainen? Sitäkin voisi miettiä..
Voi elämä. Kyseessä on yksi maailman rikkaimpia, hyvinvoivimpia ja turvallisimpia maita, joka on vuodesta toiseen kaikkien vertailujen kärkikahinoissa. Suurin uhka onkin juuri lasten väheneminen, mikä näkyy jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että jos nainen tekee enemmän kuin neljä lasta, niin joku mättää. Oli se sitten uskontoon liittyvää tai sellaista, että huomaa vihdoin olevansa hyvä jossain eli synnytykset on helppoja tai sitten wt porukan tapa ”tienata” muiden veronmaksajien rahoilla.
Faktat:
2. Oma raha ei riitä. Pitää olla iso asunto ja tila-auto. Ruokaa kuluu valtavasti. Tavaraa tarvitaan valtavasti.
6. Isovanhempien ja muiden läheisten aika kuluu vain tämän yhden perheen auttamiseen
7. Lapsi kärsii
Minä taas olen huomannut, että uraa tekevillä suurperheiden vanhemmilla on homma hanskassa. Eniten apua tarvitsevat pullamössövanhemmat, jotka ovat saaneet toisen lapsen lyhyellä ikäerolla. Esikoinen on tietysti päiväkodissa, jotta äiti selviytyy vauvan kanssa. Jostain syystä näillä ei mene myöskään parisuhteessa hyvin, sama avuttomuus ja huono egosentrinen asenne elämään näkynee siinäkin. Ero tulee juuri näille 1-2 lapsen pullamössövanhemmille herkimmin, jolloin lapset kärsii.
Mikä ihmeen SUURperhe muka 5 lasta on?
1-2 lasta on keskiverrtoperhe
3-4 sekin vielä normaali perhe
5-6 vähän isompi perhe
7-8 voi olla jo iso perhe
Ja vasta 9-10 ja sitä enemmän SUURPERHE.
Joku 4-5 on ihan normi lapsiluku minkä kalsi työssäkäyvää vanhempaa hanskaa kahdestaan ihan helposti. Joku 5 lasta ei ole vielä edes mikään ”lauma”. Katsokaa 14 lapsen lestaperheitä, ne on vasta isoja ja sielläkin ne lapset pääsääntöisesti hoidetaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat:
7. Lapsi kärsiiOlet melko väärässä. Kaikilta osin.
T. Viiden äiti, lakimies/partner lakifirmassaOn se veloilla rankkaa kun pitää kaikenlaisia päätelmiä keksiä itselleen omam päätöksen tueksi...
En usko sekuntiakaan että olet partneri lakifirmassa. Saati viiden lapsen äiti. Et roikkuisi vauvapalstalla pätemässä.
Meillekin on viides lapsi tulossa. Osa on onnitellut, osa on kommentoinut jotain harvinaisen idioottimaista.
Niille ääliömäisille kommenteille et vain voi mitään, joten älä perusta niistä liikaa. Kertovat enemmän sanojansa älykkyydestä kuin teistä. Jos vielä saatte lapsia, kannattaa valita tarkoin, kertooko asiasta tällaisille tyypeille. Jos ihmettelevät, miksi ette ole kertoneet, voitte sitten sanoa syyn.
Teidän lapsiluku on teidän asia, ei naapurin Reijon, Tiina-tädin tai sen entisen työkaverin, Kimmoko se nyt oli. Tiinaa saattaa harmittaa, että kaikki eivät toimi niin kuin hän aikanaan, Reijo taas kokee ehkä hauskaksi vitsailla jotain puhkikulunutta, koska mitäs sitä nyt asiallisesti onnittelemaan ja se Kimmo... No niin, ette ole kovin läheisiä, joten ehkä mikään ylitsevuotava onnitteleminen ei vain tunnu luontevalta.
Osa ihmisistä varoo muutenkin onnittelemasta etukäteen.
Pääasia on, että olette itse onnellisia tulevasta vauvasta. Ei siihen muiden sanomisia tarvita.
Ehkäisy on keksitty. Miksi pitää tehdä lapsia toisten elätettäväksi kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat:
7. Lapsi kärsiiMinä taas olen huomannut, että uraa tekevillä suurperheiden vanhemmilla on homma hanskassa. Eniten apua tarvitsevat pullamössövanhemmat, jotka ovat saaneet toisen lapsen lyhyellä ikäerolla. Esikoinen on tietysti päiväkodissa, jotta äiti selviytyy vauvan kanssa. Jostain syystä näillä ei mene myöskään parisuhteessa hyvin, sama avuttomuus ja huono egosentrinen asenne elämään näkynee siinäkin. Ero tulee juuri näille 1-2 lapsen pullamössövanhemmille herkimmin, jolloin lapset kärsii.
Juuri tämä. Naapuristossa on paljon pullamössöjö joilla kummatkin ispvanhemmat jatkuvasti auttaa ja hyysää. Meillä kahden uravanhemman isolla perheellä homma toimii ilman isovanhempia. Olemme erittäin hyviä ja nopeita organisoimaan ja ratkomaan ongelmia. Muut soittavat ongelman tullessa mummolaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy on keksitty. Miksi pitää tehdä lapsia toisten elätettäväksi kysyn vaan.
Et tainnut lukea ketjua. ”Toisten elätettäviksi”, niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että lapsia halutaan koska ne on IHANIA. Tästä sinä et tietenkään ymmärrä mitään.Jos toinen on sairaalan osastonylilääkäri, niin hän ei tosiaankaan ehdi istua illat kotona, jos ajatellaan vaikka klo 17 eteenpäin. Toki jos tulee kotiin klo 20 niin lasketaanhan sekin illaksi, siinä ehtii lapset sitten peittelemään yöunille. Mikä se sellainen lääkäri on joka päivystää, että voi olla arkisin kotona? Lääkärihän päivystää oman työvuoronsa LISÄKSI, eli tekee välillä lähes 20 tuntista päivää. Mutta ei sen jälkeenkään pääse esim kahta arkipäivää kotona istumaan. Taitaa nyt olla tämä sun juttu semmonen hätäpäissään keksitty satu.
Kylläpä nyt on kommentoinnin tarve kova. Kaikki lääkärit ei päivystä. Olen itse sattumalta sotepiirissä talousosastolla töissä ja ihan yleinen käytäntö on se että ylilääkärit ei päivystä. Ilmoittavat asiasta jo virkaan valittaessa ja lääkäripulan takia työnantaja joutuu hyväksymään lääkärin vastimat ehdot.
Lapset ko perheessä on hoidettu todella ihanasti ja hyvin. Sun oma elämäsi on ilmeiseti surkea kun toisten onnea pitää vähätellä. Mieti nyt itse miksi ottaa noin koville - todennäköisesti silsi kun et itse pysty samaan. :)
Käsitit väärin. Tarkoitin että ylilääkäri ei ehdi viideksi kotiin istumaan eikä tämä sinun mainitsemasi toinen vanhempi joka on päivystävä lääkäri, ehdi myöskään kotona istuskelemaan. Huoh. Rasittavaa tämä tankkaus ja rautalangasta vääntäminen.
Toivottavasti kukaan ei oikeasti välitä muiden mielipiteistä koskien lapsilukua tai muita OMAN elämänsä päätöksiä. Itse hankkisin halutessani vaikka 10 lasta, aivan sama mitä joku trolli/sekopää netissä pahaa oloaan ulos oksentaessaan on siitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat:
7. Lapsi kärsiiOlet melko väärässä. Kaikilta osin.
T. Viiden äiti, lakimies/partner lakifirmassaOn se veloilla rankkaa kun pitää kaikenlaisia päätelmiä keksiä itselleen omam päätöksen tueksi...
En usko sekuntiakaan että olet partneri lakifirmassa. Saati viiden lapsen äiti. Et roikkuisi vauvapalstalla pätemässä.
Roikun ja päden koska olen äitiyslomalla. Teen töitä iltaisin. Se hyvä puoli on olla yrittäjä että itse saa päättää työajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitit väärin. Tarkoitin että ylilääkäri ei ehdi viideksi kotiin istumaan eikä tämä sinun mainitsemasi toinen vanhempi joka on päivystävä lääkäri, ehdi myöskään kotona istuskelemaan. Huoh. Rasittavaa tämä tankkaus ja rautalangasta vääntäminen.
Katkeria, sanoi kettu pihlajanmarjoista!
Faktat:
7. Lapsi kärsii