Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5. lapsi tulossa. Ainoastaan vanhempani onnittelivat

Vierailija
19.09.2019 |

Muut kommentit ovat olleet tyyliin:
"OK"
"heheh, en usko"
"Eikö mikään riitä"
"Oliko vahinko"
"Miten te jaksatte"
"Miksi"
"Joko olis viimenen"

Ettekö häpeä?

Kommentit (518)

Vierailija
81/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti suomi ja ihmiset ylipäätään eivät ole lapsivihamielisiä. Vain av-palsta on. Täällä on katkerat velat jotka ovat niin sekopäitä koiriensa/kissojensa kanssa että kaikki miehet kiertää ne kaukaa, ja sitten kostavat pahan olonsa vihaamalla lapsia ja äitejä. Samoin täällä on peräkammarin uli-miehet jotka naisvi-han takia syytävät jokapäiväistä lompakkolois/yhteiskunnan elätti -syyttelyään naisille.

Älä siis ap luule että täällä saamasi kommentit ovat normaaleita. Lämmin onnitteluhalaus sinille, mikään muu ei ole niin hienoa kuin saada ihmeellinen, ainutlaatuinen ja ohana lapsi! Onnea!

Asia taitaa olla juurikin näin. Yhtä asiaa ihmettelen, miksi nuo kyseiset ihmiset hakeutuvat tänne?:)

Vierailija
82/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko teillä resursseja (taloudellisia, henkisiä ja ajallisia) kasvattaa viittä lasta? Voisin kuvitella, että jotain ongelmaa on jos kerran juuri kukaan ei onnittele. Toki on totta, että Suomessa syntyvyys on hälyyttävän alhaalla ja asialle tulisi tehdä jotain, mutta olusi hyvä ymmärtääse, ettei tässä talkoisiin tarvitse ruveta niiden, joilla ei ole oikeasti resursseja kasvattaa niitä lapsia.

Tämä tuli minullakin mieleen. Varmasti on jotain häikkää perheessä jos kukaan ei onnittele. Jos he olisivat varakkaita ja asuisivat 7h+k okt, heillä olisi aupair, miehen tuloilla pystyttäisiin elättämään koko perhe kun äiti on kotona niin varmasti olisi tullut onnitteluja.

Miksi kukaan onnittelisi jos matalapalkka-alalla töissä olevat tekevät neljä lasta.

Kunnon luutunut 50-luvun tuulahdus.

T. Uraäiti jolla monta lasta ja isä on kotona, ÄIDIN palkalla eletään ja on se 7h+k talokin ostettu

Hieno juttu että teillä on noin. Monesti vaan ihmiset tekee sen 5 lasta ja äiti jää kotiin. Miehen 2000e palkka ei sitten yllätysyllätys riitäkään siihen 7 ihmisen elättämiseen. Mielestäni on aivan sama kumman palkalla eletään, kunhan eletään muuten kuin tukiloisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 🙂

Vierailija
84/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en onnittelis, mutta ottasin osaa. 

Harmi, että kohdallasi kasvatus on totaalisesti epäonnistunut.

Vierailija
85/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin monet vastaajat tässä ketjussa, olen sitä mieltä että jo perustapoihin kuuluu onnitella, vaikka itse ajattelisi mitä. Toisen loukkaaminen ja mielen pahoittaminen ei ole oikeutettua vain siksi että "sanoo suoraan mitä ajattelee".

Ketään ei haittaa, jos onnittelee. Onneahan kaikki tarvitsee.

Onnea, ap!

Samaa mieltä. Kyllä minäkin menin sanattomaksi, kun siskoni ilmoitti menneensä kihloihin. Koskaan en ole hänen miehestään ihmeemmin välittänyt, mutta mitäpä minä olen siskoni elämään puuttumaan. Niinpä vain onnittelin, koska niin kuuluu tehdä. Toinen siskoni antoi sitten mielipiteensä maistraattivihkimisestä ( = kuin koiran vihkisi), eikä tämä ensimmäinen sisko olekaan sitten ihmeemmin tekemisissä tämän uskovaisen kanssa.

Vierailija
86/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä näkisi mitään syytä onnitella moisesta typeryydestä. Älyttömän itsekästä ja piittaamatonta hankkia noin monta lasta kuluttamaan vähäisiä luonnonvaroja. Hei, se raamatun "Lisääntykää ja täyttäkää maa" ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi teillekään hihhuleille!

Muista tämä kun virut pas ka vaipoissasi vanhainkodissa, jossa veroamaksavat lapseni sinua hoitavat. Osa lääkäreitä, osa hoitajia ja heitä on monta. Lapsilisä jonka olen heistä saanut, on maksettu moninverroin takaisin, kun ovat työtä tehneet. Opiskelunsakin rahoittivat lainalla( jota maksavat) ja omalla työnteollaan. Eivät yhteiskunnan tukimuodoilla. Kukaan myöskään heistä ei syö lihaa. Kolmella on auto, muut julkisilla tai pyöräillen. Eivät matkusta lentokoneella kuin työnpuitteissa( konferenssit ym)

Ja tämä tarina on tosi.

Nimim. Monen äiti. Viekää vankilaan.

Vierailija
87/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se muille kuulu onko nolla vai viisi lasta varsinkin jos hoitaa hommansa itse.

Meillä on 2 lasta koska heihin riittää rahkeet niin henkisesti kuin taloudellisestikin.

Vierailija
88/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä näkisi mitään syytä onnitella moisesta typeryydestä. Älyttömän itsekästä ja piittaamatonta hankkia noin monta lasta kuluttamaan vähäisiä luonnonvaroja. Hei, se raamatun "Lisääntykää ja täyttäkää maa" ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi teillekään hihhuleille!

Muista tämä kun virut pas ka vaipoissasi vanhainkodissa, jossa veroamaksavat lapseni sinua hoitavat. Osa lääkäreitä, osa hoitajia ja heitä on monta. Lapsilisä jonka olen heistä saanut, on maksettu moninverroin takaisin, kun ovat työtä tehneet. Opiskelunsakin rahoittivat lainalla( jota maksavat) ja omalla työnteollaan. Eivät yhteiskunnan tukimuodoilla. Kukaan myöskään heistä ei syö lihaa. Kolmella on auto, muut julkisilla tai pyöräillen. Eivät matkusta lentokoneella kuin työnpuitteissa( konferenssit ym)

Ja tämä tarina on tosi.

Joo tää ainainen lapsilisäkitinä. Saan neljästä lapsesta lapsilisää muistaakseni (ihan sentilleen en muista) 450e/kk. Riittää kahteen kauppreissuun. Maksan veroja 3800e/kk. Oliskohan ihan nyt niin että veroillani katan lapsilisän ja maksan muutaman muunkin sosiaalietuuden. Ja kohta tähän vastaa joku että käytät tietä, infraa, viemäreitä. Niin käytän mutta sossulokitkin käyttävät. Maksan veroina myös omien lasten koulunkäynnin (reaalilustannus 6000e/vuosi per lapsi) ja muutaman mt-ongelmaksen sinkkuvelan terapiatkin vielä päälle.

Älkää aina jaksako kitistä miten lapsiperheet saa niin paljon. Minä en saa juuri mitään mutta olen itse nettomaksaja.

Vierailija
89/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myös tienaatte hyvin ettekä tee muksuja yhteiskunnan elätettäväksi.

Vierailija
90/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarina on tosi.

Joo tää ainainen lapsilisäkitinä. Saan neljästä lapsesta lapsilisää muistaakseni (ihan sentilleen en muista) 450e/kk. Riittää kahteen kauppreissuun. Maksan veroja 3800e/kk. Oliskohan ihan nyt niin että veroillani katan lapsilisän ja maksan muutaman muunkin sosiaalietuuden. Ja kohta tähän vastaa joku että käytät tietä, infraa, viemäreitä. Niin käytän mutta sossulokitkin käyttävät. Maksan veroina myös omien lasten koulunkäynnin (reaalilustannus 6000e/vuosi per lapsi) ja muutaman mt-ongelmaksen sinkkuvelan terapiatkin vielä päälle.

Älkää aina jaksako kitistä miten lapsiperheet saa niin paljon. Minä en saa juuri mitään mutta olen itse nettomaksaja.

Maksat veroja kuussa 3800e? Paljo sun palkka oikein sitten on kuussa? 😂

Vierailija
91/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteleminen kuuluu hyviin tapoihin, vaikka olisi asiasta eri mieltä. Minusta toisten elämäntapavalintoihin puuttuminen on sivistymätöntä.

Minulla on "tyttöporukka", johon kuuluu neljä hyvää ystävääni ja minä. Yhdellä ystävistäni on 5 lasta, yhdellä kaksi, yksi on lapseton vastoin tahtoaan ja yksi vapaaehtoisesti lapseton. Minulla on yksi lapsi.

Kukaan meistä ei koe tarpeelliseksi arvostella toistensa elämää tai lapsilukua, viisilapsisen lapsijutut ja lapsettomien koiratarinat kuunnellaan yhtä kiinnostuneina ja niistä keskustellaan yhdessä.

Normaalit ystävät ja tuttavat pystyvät iloitsemaan muille tärkeistä asioista heidän kanssaan ja pitämään turhan kritiikin omana tietonaan.

Vierailija
92/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarina on tosi.

Etkö osaa päätellä? Sinulla ei selvästi ole kokemusta millaista palkkaa akateemissa johtotehtävissä maksetaan.

Vierailija
93/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajahuomioita:

- Itselläni on tapana ollut sanoa jotain myönteistä raskausuutisen kuullessani. Esim. "Onnellista odotusta." tai "hieno homma" tms.

- En pitänyt hyvänä ideana sitä, että siskoni hankkiutui viidennen kerran raskaaksi. Ovat eläneet yhteiskunnan rahalla koko ajan. Lapsia ei sentään useammalle kuin kahdelle miehelle.

- Lastenhankinta on hyvä idea, ainakin järkevässä Suomenmaassa, jossa asiat pyritään hoitamaan kunnolla. Ilmastokeskustelu on lähtenyt laukalle jo ajat sitten. Pohjimmiltaan koen, että vain mukavuudenhalu (mitä se onkaan?) on syynä valita lapsettomuus.

- Jos lapsettomat tietäisivät syvällisemmin, millaista lapsiperhe-elämä oikeasti on, todennäköisesti suurin osa haluaisi lapsia.

- Lapsettomat eivät todennäköisesti ajattele maapallon tulevaisuutta niin paljon kuin ne, joilla on lapsia. Meillä "lapsellisilla" on kaikki syyt elää niin, että jälkipolvilla olisi asiat hyvin myös ympäristönäkökulmasta.

- Omalla kohdallani resurssit (raha ja aika, yksilöllinen huomiointi yms.) ovat riittäneet nipin napin kahdelle lapselle. Koen olevani omistautunut isä.

- Vaikka esitän mielipiteitä, en kuitenkaan väitä tietäväni ainoaa oikeaa totuutta.

Ihanko tosissaan olet sitä mieltä että jos lapsettomat tietäisi mitä lapsiperheen elämä on niin hankkisi lapsia? Minäkin haluaisin tietää useamman lapsen vanhempana mitä ne syyt on, kun itse en ole 20 vuodessa yhtään hyvää syytä löytänyt ja mitä pitempään tätä hommaa tekee sitä enemmän toivoo että olisi tajunnut lopettaa lisääntymisen siihen ensimmäiseen. Viittäkymppiä kun käy niin ei samat asiat enää innosta kuin nuoruudessa ja haluaisi olla vapaa.

Vierailija
94/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarina on tosi.

Kouluttamattoman wt velan kommentti XD

Vierailija
95/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti joku mielikuvaharha että suurperheet on köyhiä. Tuttu lääkäripariskunta jolla 6 lasta tienaa sellaiset 25 000e/kk brutto, toinen on osastonylilääkäri ja toinen päivystää paljon. En nyt menisi tällaisille huutelemaan että helvettiäkö teette lapsenne yhteiskunnan elätettäväksi, ettekö osaa ehkäistä, otan osaa kun olette imbesillejä, mehän ne teidän lapset elätetään jne.

Vähän vois miettiä kommentoijat ennenkuin leipäläpi aukeaa. Usein olette itse kouluttamattomia, työttömiä ja mt-ongelmaisia vielö kaupan päälle.

Vierailija
96/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelujen vuoksiko niitä lapsia teette?

Vierailija
97/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, maan älykkyysosamäärä säilyy. Kasvattajaa lapsista myös perhekeskeisiä ja perheen haluavia. ❤️

Vierailija
98/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti joku mielikuvaharha että suurperheet on köyhiä. Tuttu lääkäripariskunta jolla 6 lasta tienaa sellaiset 25 000e/kk brutto, toinen on osastonylilääkäri ja toinen päivystää paljon. En nyt menisi tällaisille huutelemaan että helvettiäkö teette lapsenne yhteiskunnan elätettäväksi, ettekö osaa ehkäistä, otan osaa kun olette imbesillejä, mehän ne teidän lapset elätetään jne.

Vähän vois miettiä kommentoijat ennenkuin leipäläpi aukeaa. Usein olette itse kouluttamattomia, työttömiä ja mt-ongelmaisia vielö kaupan päälle.

Miksi tehdä kuusi lasta jos työelämä on noin raskasta että toinen on johtajalääkäri ja toinen joutuu päivystämään? Miten siitä enää irtoaa vanhemmuutta lapsille? Älytöntä.

Vierailija
99/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä kuusi lasta jos työelämä on noin raskasta että toinen on johtajalääkäri ja toinen joutuu päivystämään? Miten siitä enää irtoaa vanhemmuutta lapsille? Älytöntä.

Mitä hittoa kommentoit kun et tiedä mistään mitään? Toinen lääkäreistä ei esim päivystä lainkaan eli on illat kotona ja toinen taas päivystää jotta voi olla arkisin viikolla kotona.

Mikään ei vela-valittajille kelpaa ikinä! Ei sekään että itse maksetaan perheen kulut ja isot verot.

Tiesitkö että lapsia halutaan koska ne on IHANIA. Tästä sinä et tietenkään ymmärrä mitään.

Vierailija
100/518 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat vauhdissa taas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan