Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos joulunpyhinä hajoaa vaikka hammasharja?

Vierailija
21.12.2025 |

Tai puuttuu jotain. Onko varalla uusi vai onko kauppa auki siellä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olisi ollut ongelma, nyt Cittari auki 24h myös joulun.

Vierailija
2/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on auki. Ja pärjää sitä seuraavana aamuun ilmankin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjoja on varastossa, mutta kyllä täällä Hgissä on paljon kauppoja auki jouluna jos on jotain pakko saada.

Vierailija
4/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varalla on tarpeeksi juttuja, joilla pääsee muutaman päivän eteenpäin. 

Vierailija
5/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaapista uuden harjan. Millaisella ihmisellä ei ole vähintään yhtä harjaa varastossa kaapissa?

Vierailija
6/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vessapaperi loppuu eikä ole bideetä, käytän suihkua, jos suihku ei toimi, pyyhin vaikka sukkaan. Jos ei paria päivää selviä niin ansaitseekin kärsiä.

Vierailija
7/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hammasharja voi hajota, ei ole ikinä tapahtunut mulle. Vaihdan uuden n. 3 kk välein. Ja nykyään on pyhinäkin kauppoja auki, mutta onko jossain maaseudulla, en tiedä.

Vierailija
8/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina jokunen uusi harja varalla. Joskus kavereille tarvinnut antaa, kun omansa on jäänyt matkasta. Kauppa on auki aattona klo 16 saakka, to kiinni ja pe auki klo 9 eteenpäin, mutta sinne on 15km matkaa suuntaansa, ei viitsi pelkän harjan takia lähteä.

Vierailija
9/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hammasharja voi hajota, ei ole ikinä tapahtunut mulle. Vaihdan uuden n. 3 kk välein. Ja nykyään on pyhinäkin kauppoja auki, mutta onko jossain maaseudulla, en tiedä.

Hammasharja voi pudota vaikka pönttöön tai likaisen paikkaan.

Vierailija
10/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan kaapista uuden harjan. Millaisella ihmisellä ei ole vähintään yhtä harjaa varastossa kaapissa?

No tälläisellä, jolla on 200m matkaa 24/7 auki olevaan kauppaan.

Vierailija
11/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt jo aikana jolloin kaupat menivät kiinni aattona klo 13.00, joten edelleen osaan varautua tärkeimpien asioiden suhteen. Astianpesuaine, särkylääkket, nenäliinat, vessapaperi, hammastahna-, ja harjat, kahvi, maito, mustaherukkamehu.

Vierailija
12/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta se ei ole hajoamista. Ehkä sen voisi desinfioida kiehuvalla vedellä, tai no ehkä kuitenkin ottasin uuden käyttöön jos noin tapahtuisi.

Vierailija
13/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varalla on monta, mutta jos sähköversio hajoaa, sitten odotan kaupan aukeamista ja haen uuden, kyllä käsipelillä nyt muutaman päivän pärjää, eikä sähköharja ole yhtään sen parempi kuin perusharja ilman töpöä.

Vierailija
14/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta se ei ole hajoamista. Ehkä sen voisi desinfioida kiehuvalla vedellä, tai no ehkä kuitenkin ottasin uuden käyttöön jos noin tapahtuisi.

Älä takerru sanoihin autistisesti. Se tarkoitti muitakin esineitä. Hammasharja voi katketa.

Vierailija
15/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet seppukun sillä hajonneella hammasharjan päällä

Vierailija
16/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt jo aikana jolloin kaupat menivät kiinni aattona klo 13.00, joten edelleen osaan varautua tärkeimpien asioiden suhteen. Astianpesuaine, särkylääkket, nenäliinat, vessapaperi, hammastahna-, ja harjat, kahvi, maito, mustaherukkamehu.

No mielestäni fiksulla on ihmisellä on aina tärkeitä juttuja varastossa ja ruokaakin tietty hätävaraksi kuivakaapissa ja  pakastimessa. Mutta joo, ennen piti usein vähän hamstrata ruokaa kun kaupat oli pyhinä kiinni - tosin tehdäänhän sitä nykyäänkin kun ei kesken joulunvieton haluta kauppaan lähteä.

Vierailija
17/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtopäitä löytyy ja käsi toimii. Jos sähkökone ei. Tosin niitä on meillä 3.

Olen elänyt aikaa, kun kauppa meni lauantaina kiinni klo 16. Ja oli sunnuntain kiinni.

Joten se mitä ei ole, ei tänään tarvita.

Ennenvanhaan käytiin naapurista lainaamassa munia. Niitäkin on ja lisää ostetaan jos loppu.

Ennenvanhaan oli sit niitä kioskeja. Ne eli lauantain lotolla ja tupakan myynnillä. Siksi niitä on kokoajan vähemmän. Kun kaupat on auki.

Vierailija
18/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielestäni fiksulla on ihmisellä on aina tärkeitä juttuja varastossa ja ruokaakin tietty hätävaraksi kuivakaapissa ja  pakastimessa. Mutta joo, ennen piti usein vähän hamstrata ruokaa kun kaupat oli pyhinä kiinni - tosin tehdäänhän sitä nykyäänkin kun ei kesken joulunvieton haluta kauppaan lähteä.

Kaikkeen ei voi varautua. Koska sitten se on joku muu joka loppuu. Ellei ole rahakas maailmanlopunvarautuja. Joku voi loppua tai jotain on liikaa.

Vierailija
19/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi katastrofi tilanteessa jossa jouluna olen. Lähden Brasilian kiertomatkalle ja oleskelen toisen viikon viidakossa, siellä ei hammasharjalla ole mitään käyttöä. Lutraan kannusta vettä, se saa riittää kaluston putsaukseen. Suurempi murhe on nuo myrkkykäärmeet, varaanit ja myrkkyhämyrit. Viikon olen viidakossa, eli majoitus Amazonin sademetsän laitamilla, perus-settiä vedän ja odotan sairaan helvetillisellä innolla tuota matkaa. Hammasharja ja passi on toki mukana, mutta viidakossa kummallakaan ei tee mitään, pääasia, että pääsen tarkistuksista läpi.

Vierailija
20/21 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjat kuuluvat myös varautumiseen. Jos vaikka tulee suuri sähkökatkos, niin sähkötönkin harja pitää kaikille perheenjäsenille olla. Toisaalta ei siitä nyt henki lähde, jos joskus jää hampaat harjaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan