Helsinkiläiset ei osaa käyttäytyä
Asun itse Tampereella ja koin taas pienen kulttuurishokin mennessäni Helsinkiin. Ihmiset Helsingissä on tosi töykeitä ja perus käytöstavat puuttuu ihan aikuisiltakin ihmisiltä.
Etsin keskustasta pitkään parkkipaikkaa ja niin taisi etsiä moni muukin. Puolen tunnin päästä mua lykästi ja sain autoni parkkiin. Pian auton ikkunaan koputtaa joku keski-ikäinen mies joka alkaa räyhäämään stadin slangilla, että hän kyttäsi tätä parkkipaikkaa mua ennen. Nousin autosta ja totesin tyynesti, että niin minäkin. Aloin kerätä tavaroita autostani niin tää mies alkaa kiroillen huutamaan, että nyt jumalauta siirrät sen autos muualle. Mulla 3-vuotias lapsi sylissä tuijotti sitä äijää suu auki. Kun sain tavarat autosta, totesin miehelle vain että opettele käyttäytymään ja poistuin paikalta. Mies jäi huutamaan mun perään.
Menin ravintolaan missä tapasin ystäväni ja tämän lapsen. Juttelimme keskenämme kunnes naapuripöydästä joku mies alkaa jälleen sillä stadin slangilla kommentoimaan meidän keskustelua. Ei siinä muuten mitään, mutta ei mua suoraan sanottuna kiinnosta kuunnella jonkun randomin helsinkiläisen mielipidettä siitä, millainen asunto mun kannattaa ostaa.
Muutenkin päivän aikana mietin useampaan kertaan että miten helsinkiläiset voikaan olla niin ylimielisiä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä verrattuna melkein ihan mihin tahansa muuhun kaupunkiin :D Jos Helsingissä joku kävelee sua päin, niin anteeksipyyntöä et saa vaan murhaavan mulkaisun.
Kommentit (70)
Koppavuus ja töykeys sekä päällepuhuminen kyllä kiinnittää huomiota vaikka nyt heille arkipäivää?
Allekirjoitan ap:n tekstin täysin. Itse asun pienemmässä kaupungissa myös ja huomannut helsinkiläisissä saman piirteen. Huvittavinta on, että helsinkiläiset naureskelevat meille maalaisille eivätkä he ymmärrä että kolo muu Suomi nauraa helsinkiläisten käytökselle mikä on verrattavissa teinien käytökseen.
Aloittajalta jäi vain kertomatta vahva murre jota tarinan toinen osapuoli mokelsi ;D Ettei ihan mansee olis pärissyt?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta jäi vain kertomatta vahva murre jota tarinan toinen osapuoli mokelsi ;D Ettei ihan mansee olis pärissyt?
Olis varmaan pitänyt päristä 😛 -ap
Tampere on parempi kuin Helsinki. Helsinki muuttuu ghetoksi koko ajan. Keskusta jo nyt oksettavan likainen ja saastainen.
Olit varmaan jossain Kontulan tapaisessa lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan kirjoitti et keskustassa oli ollut
Helsinkiläisistä puolet ovat muuttaneet maalta. Hyvin harvoin tapaa syntyperäistä helsinkiläistä.
Veit jonkun nenän edestä parkkipaikan ja kailotit kovaäänisesti ravintolassa, ja mielestäsi helsinkiläiset käyttäytyvät huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan kirjoitti et keskustassa oli ollut
No tamperelainen voi tarkoittaa Kontulan keskustaa. Mistä sen tietää.
Ei kuulosta tutulta. Se ymmärrän, että jos joku odottaa paikkaa ja toinen tunkee siihen, niin menee hermo. Viereisestä pöydästä kommentointi on epäasiallista, ellei kommentoija satu olemaan asiantuntija ja haluaa auttaa.
Ilmeisesti kaikkeen tottuu, kun en pidä helsinkiläisiä ihmeellisen epäystävällisinä. Päin vastoin. Tietysti löytyy öykkäreitäkin, kun on enemmän ihmisiä.
Todennäköisesti maalaisia tarkoitat. Syntyperäisiä on alle puolet, joten todennäköisyys että puhut syntyperäisistä on alle 50%.
Yleensä kaikista tyhmimpiä ovat junantuomat. Muuten huono provo, 0/5. Ehkä olitkin Porvoossa.
Ne ovat kansainvälisiä. Idän ja etelän naapurikansoilta on omaksuttu käytös- ja asiakaspalvelukulttuuri, joka ei toivottavasti leviä muualle Suomeen.
Ap. Oliko helsinkiläinen mies kyttäämässä sitä parkkipaikkaa, johon ajoit. Täällä Helsingissä ei ole tapana kiilata parkkiin, jos toinen jonottaa siihen ensin. Tämä on taas sitä maalaisten kateellista panettelua.
Yksi asia mihin kiinnitin huomion nyt viikolla kun kävin stadissa. Siellä porukka on tunkenut sitruunan jonnekin minne aurinko ei paista. Hymyilen paljon nykypäivänä ja katson silmiin. Muualla Suomessa minun käytös aiheuttaa hymyn myös toisessa henkilössä muttei stadissa.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on aina tiedetty että helsinkiläisten käytökselle nauretaan kaikkialla muualla :D
Tämä nyt on tiedetty, että junttikylissä saa helsinkiläinen turpaansa vaikka olisi kuin ystävällinen. Sitten vielä ihmetellään, jos ei junttikylistä pidetä. Kukapa tykkäis.
Ihmettelen kovasti tätä vajakkiutta ja ymmärtämättömyyttä siihen, että joku on ihan sattunut syntymään Helsinkiin. Samoin kuin sinne perähikiälle.
Helsingissä asuvista ihmisistä niukka 40 % on syntyjään helsinkiläisiä. Loput ovat ”junantuomia” tai muita muukalaisia. Lisäksi Helsingissä käy päivittäin töissä kymmeniä tuhansia ihmisiä muista kunnista.
Mahdollisuus, että Tampereelta Helsingissä pistäytyvä kohtaisia helsinkiläisen, on siis varsin pieni.
Aika nuhjunen provo, kun ei täällä enää oikein kukaan puhu slangia ja jos puhuisi, niin et sinä sitä olisi kyllä ymmärtänyt.
Vaikuttaa muutenkin että käyttäydyit itse ensin huonosti, kun yleensä naapuripöytiin ei ole tarvetta huudella, ellei siellä joku ratakana kailota kaikille asioitaan. Ilmeisesti ystäväsi on kanssa helsinkiläinen, huonokäytöksinen luultavasti siis hänkin.
Keskustassa ei muuten ole erityisen paljoa kadunvarsiparkkeja, kun siinä on aika monta hemmetin isoa parkkihallia johon sen koslan kyllä saa. Kannattaa ens kerran ehkä viedä sellaiseen.
Nytpä kannattaisi avaajan katsoa peiliin, ja miettiä miten hän itse toimi. Oliko kohtelias ja ystävällinen. Vai moukka.
Tää nyt on aina tiedetty että helsinkiläisten käytökselle nauretaan kaikkialla muualla :D