Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset ei osaa käyttäytyä

Vierailija
15.09.2019 |

Asun itse Tampereella ja koin taas pienen kulttuurishokin mennessäni Helsinkiin. Ihmiset Helsingissä on tosi töykeitä ja perus käytöstavat puuttuu ihan aikuisiltakin ihmisiltä.
Etsin keskustasta pitkään parkkipaikkaa ja niin taisi etsiä moni muukin. Puolen tunnin päästä mua lykästi ja sain autoni parkkiin. Pian auton ikkunaan koputtaa joku keski-ikäinen mies joka alkaa räyhäämään stadin slangilla, että hän kyttäsi tätä parkkipaikkaa mua ennen. Nousin autosta ja totesin tyynesti, että niin minäkin. Aloin kerätä tavaroita autostani niin tää mies alkaa kiroillen huutamaan, että nyt jumalauta siirrät sen autos muualle. Mulla 3-vuotias lapsi sylissä tuijotti sitä äijää suu auki. Kun sain tavarat autosta, totesin miehelle vain että opettele käyttäytymään ja poistuin paikalta. Mies jäi huutamaan mun perään.

Menin ravintolaan missä tapasin ystäväni ja tämän lapsen. Juttelimme keskenämme kunnes naapuripöydästä joku mies alkaa jälleen sillä stadin slangilla kommentoimaan meidän keskustelua. Ei siinä muuten mitään, mutta ei mua suoraan sanottuna kiinnosta kuunnella jonkun randomin helsinkiläisen mielipidettä siitä, millainen asunto mun kannattaa ostaa.

Muutenkin päivän aikana mietin useampaan kertaan että miten helsinkiläiset voikaan olla niin ylimielisiä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä verrattuna melkein ihan mihin tahansa muuhun kaupunkiin :D Jos Helsingissä joku kävelee sua päin, niin anteeksipyyntöä et saa vaan murhaavan mulkaisun.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut parikymmentä vuotta Tampereella, ja nyt 10 vuotta Helsingissä. Helsingissä, ja pääkaupunkiseudulla, on kohteliaimmat suomalaiset. Kun on totuttu siihen, että muitakin ihmisiä on ja heidän kanssa on tultava toimeen. Liikennekulttuurikin on sivistyneempää. Mitä pienempi paikkakunta, sitä kyräilevämpiä juntti-einareita.

Vierailija
62/70 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veit jonkun nenän edestä parkkipaikan ja kailotit kovaäänisesti ravintolassa, ja mielestäsi helsinkiläiset käyttäytyvät huonosti?

Minkähänlainen herrasmies raivoaa naiselle parkkipaikasta ja vielä kun naisella on 3-vuotias lapsi sylissä? Oi aikoja, oi tapoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku juntti".

Vierailija
64/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut parikymmentä vuotta Tampereella, ja nyt 10 vuotta Helsingissä. Helsingissä, ja pääkaupunkiseudulla, on kohteliaimmat suomalaiset. Kun on totuttu siihen, että muitakin ihmisiä on ja heidän kanssa on tultava toimeen. Liikennekulttuurikin on sivistyneempää. Mitä pienempi paikkakunta, sitä kyräilevämpiä juntti-einareita.

Kåmppaan käytöstapojen ja

liikennekulttuurin osalta.

Ei pahaa sanaa hkiläisistä.

Vierailija
65/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syntyneenä ja asunnut Helsingissä monia vuosia, mutta ei toki kaksi töykeää ihmistä kerro helsinkiläisistä yhtään mitään. Olen itse kohtelias, joku joku pyytää neuvoa, niin neuvon ym.  En koskaan puutu toisten keskusteluihin, koska on ihan oma elämä. Ja joku tuntematon alkoi haukkumaan, että te helsinkiläiset olette todella töykeitä? Vaikka en sanonut hänelle yhtään mitään töykeää, hän vain kertoi, kun kävi täällä ja syyttää siitä kaikkia ja myös minua? En voi ottaa vastuuta toisten tekemisistä, kun millä paikkakunnalla tahansa asuu, niin aina löytyy niitä töykeitä ja ystävällisiä ihmisiä. Se on vähän vastaava tilanne, että jos vaikka alkaa haukkumaan suomalaisia, että te kaikki olette niin töykeitä? Ihanko siis kaikki ja niputetaan kaikki ihmiset samaan laatikkoon? 

Vierailija
66/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on paljon muualta suomesta tulleita. 🙄

Vierailija
67/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että haukutaan samalla kaikki helsinkiläiset?

Vierailija
68/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäiset helsinkiläiset ovat ystävällistä, joviaalia porukkaa.

Suuri osa on muualta muuttaneita, ja etenkin heissä on näitä että käyttäydytään ylimielisesti kun ollaan muutettu Hesaan ja oikeasti ollaan epävarmoja mutta peitetään se ylimielisyyden alle. Lisäksi pikkupaikkakunnan umpimielisyys näkyy lisänä monesti. Ei toki aina, mutta yleensä ne käytöstavattomat on juuri näitä.

Toki sitten esim kiireen tuntu jne on yleinen kaupungin ongelma ja se jotenkin tarttuu lähes kaikkiin.

Vierailija
69/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti maalaisia tarkoitat. Syntyperäisiä on alle puolet, joten todennäköisyys että puhut syntyperäisistä on alle 50%.

Tämä on tämä väsynyt no true scotsman -argumentti jota "syntyperäiset stadilaiset" käyttävät kun haluavat torjua heimoon kohdistuvat arvostelun. Hekin ovat kyllä yleensä ihan OK, niin kuin helsinkiläiset yleensäkin, mutta leuhkimmat ja tynnyrissä kasvaneimmat m*lkut löytyvät tuosta porukasta.

Vierailija
70/70 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne huonosti käyttäytyvät ovat muualta tulleita lantavarpaita jne. Aidot, vähintään 3. polven stadilaiset, ovat maailman mukavinta ja suvaitsevaisinta väkeä.

Polvisuuksiaan naamaasi hierovat paljasjalkaiset ovat kyllä aika sietämätöntä, tynnyrissä kasvanutta sakkia. Jos Helsingissä syntyminen on elämän suurin, ellei ainoa saavutus, ei ihme jos itsetunto-ongelmia pitää terapoida kaikkien vastaantulijoiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi