Miksei vanhemmiten haluta enää hedelmäkarkkeja?
Ei aikuiset osta mitään hedelmänaperoita tai haribonalleja vaan salmiakki, lakritsi, suklaa, fudget, marmeladit jne. kelpaa. Tai joku pantteripussi vielä menee mutta hedelmäaakkoset ois kauhistus. Ootteko huomanneet saman?
Kommentit (25)
Ei niistä lapsenakaan tykätä, ei vaan tiedetä paremmasta ja värit on niin nätit.
En ole huomannut. Tykkään edelleen 59-vuotiaana hedelmäkarkeista, varsinkin hedelmäaakkosista. Jotkut hedelmäkarkit kyllä haisee pahalle.
Ihan pelkästään hedelmäkarkkeja, nallet ha aakkoset on parhaita. Ei ikinä salmiakkia, lakritsia ja tosi harvoin suklaatakin!
T:40v nainen
En halua hedelmäkarkkeja, mutta en tykännyt niistä nuorenakaan. Lapsena kyllä.
Makuaisti muuttuu jonkin verran, mutta ei tietyssä iässä, vaan pikku hiljaa.
Suklaakin on alkanut maistua ällömakealta, joten marjat ja hedelmät on parempia makeannälkään. Ei olisi aikoinaan arvannut, että meikäläinen alkaa syödä näinkin terveellisesti.
Juuri sama!
Erittäin huolestunut ole kun mul jäätelöt eivät enää kiinnosta ja keksipakettikin säilyy pitkään. Olen aina herkutellut kaikella hyvällä ja kuulostan mummoltani kun jotain herkkua on tarjolla.
Sori vaan, mutta kyllä haluttaa! T. M52
Haribon tutit ja nallet on parhaita. Monet on kyllä tosi mauttomia. En mä kyllä fudgeista ja marmeladista välitä vieläkään. Eli yleistyksesi meni metsään.
Meillä kaikki lapsia myöden rakastaa salmiakkia.
N48
Kyllä ne ainakin sen mainoksen mukaan syövät hedelmäkarkkeja firman kokouksissa.
En ole koskaan tykännyt mistään remix-karkkipussien tai vastaavien sisällöstä. Marmeladit ja kaikki vähänkään marmeladia muistuttavat karkit ovat pahoja. Hedelmäkarkeista pidin viinikumeista, mutta nekin ovat nykyään koostumukseltaan liian pehmeitä. Salmiakkia ja lakuakin syön todella vähän ja suklaasta tulee migreeni. Kaikkea makeaa tulee syötyä todella harvoin ja vähän. Nuorempana karkit maistuivat ihan eri tavalla. Sama juttu keksien ja leivosten kanssa.
Hinta-laatu-suhteeltaan aivan ylivoimainen on Lidlin pyöreä kilon boksi hedelmäisiä vinyylikumeja, jonka saa alle viidellä eurolla. Kestää n. kaksi päivää. En muista tuotemerkkiä.
Mulla on nykyään joskus (tai siis usein) karkkihyllyn edessä ongelma, että ei oikein mikään niistä innosta. Ja sitten otan lopulta fazerin sinisen....
Vierailija kirjoitti:
Hinta-laatu-suhteeltaan aivan ylivoimainen on Lidlin pyöreä kilon boksi hedelmäisiä vinyylikumeja, jonka saa alle viidellä eurolla. Kestää n. kaksi päivää. En muista tuotemerkkiä.
PVC:tä, nam-nam...
Vanhetessa niistä maistaa sen makeuden yli sen kamalan esanssisuuden, minkä keinotekoiset makuaineet antavat.
Joo, suunnilleen samaa olen huomannut. Parikymppiseksi asti olin ihan sekaisin kuin häiriintynyt lapsi. Johtui siitä että lapsena minua hyväksikäytettiin. En osannut elää. Söin enimmäkseen sokeria eli enimmäkseen karkkia. Kolmikymppisenä opin ihmisten tavoille ja opin syömään normaalia ruokaa. Myös monella muulla tavoin aikuistuin ja muutuin yhteiskuntakelposemmaksi ja terveyteni parani ja liikuntatottumukseni paranivat ja oikeastaan kaikki parani. Silloin väheni myös mieltymykseni makeaan. Alkuun en meinannut ymmärtää sitä, nyt olen jo tottunut siihen.
Välillä ihan vain "vanhasta tottumuksesta" mun alkaa tehdä mieli karkkia. Silloin ostan kokeeksi pienimmän mahdollisen ässämix pussin tms. Maistan paria karkkia ja totean että hyi sentään, ällöttävää, miten ne on tarkoitus saada syödyksi? Miten olen koskaan pystynyt syömään niitä? Karmeeta sokerimyrkkyä.
Mainitsit ap että sulle kelpaa nykyään yhä fudget, marmeladit ja pantterit. Mulle ei kelpaa.
Lakritsit ja salmiakit saattavat kyllä mennä kurkusta alas mutta en minä niistäkään kyllä liiemmin tykkää enää.
En ole huomannut. Ne keinotekoisenmakuiset hedelmänaperot eivät enää mene, mutta muut hedelmäkarkit kylläkin, kuten aakkoset ja marmeladit.
Väkeviä pastilleja ja salmiakkia tulee syötyä, ettei hengitys haisisi.
En itse ole koskaan erityisemmin tykännyt viinikumeista tai ylipäätään tavallisista hedelmäkarkeista, en lapsenakaan. Kirpeäpintaisista hedelmäkarkeista sen sijaan olen aina tykännyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ai ei haluta vai? Terv. 74-v.
74v kuolaa kiikkustuolissa eikä surffaa AVlla
Itse haluan kyllä aina värikkään pussin
T. 29-wee