Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on enemmän työnantajia karkottava asia: aukko CV:ssä vai kuntouttavassa työtoiminnassa olo?

Vierailija
14.09.2019 |

Mietin, että kirjoitanko CV:hen olleeni kuntouttavassa työtoiminnassa vai valehtelenko, että olin sen aikaa työtön.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavalla on huono maine. Sehän tarkoittaa että olet tarvinnut kuntouttavaa eli et ole ollut (etkä ehkä ole vieläkään) työkykyinen.

Mieluiten voi täyttää aukon jollain jota ei voi oikein tarkistaa. Vaikka että olet ollut mummosi omaishoitajana tai kirjoittanut kirjaa.

Vierailija
2/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kuntouttavan työtoiminnan syystä. Meille palkattiin keväällä kolmekymppinen mies, joka oli ollut vakavassa autokolarissa 4 vuotta sitten, ja nyt viimeisen vuoden aikana kuntouttavassa työtoiminnassa. Todella skarppi kaveri, hoitaa hommansa (it-alalla) tehokkaasti, vaikka edelleenkin liikkuminen on vähän vaivalloista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen cv:n tarvi kirjoittaa että on ollut nimenomaa kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
4/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Susanna Koskelta.

Vierailija
5/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla aukkoja?

Vierailija
6/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, joka laittaa kuntouttavan työtoiminnan CV:iin tai jättää aukon. CV ei ole mikään virallinen asiakirja, vaan siihen voi laittaa mitä haluaa. Jokainen vähintään on kaunistellut CV:ia. Itse ainakin olen liioitellut toimenkuviani aina rankalla kädellä sekä LinkedIniin että CV:iin.

Vierailija
7/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat tulkitsevat aukon työhaluttomuudeksi sekä tuntuman menettämiseksi työntekoon ja työelämän pelisääntöihin. Yksinkertaisesti siis aukko = huono työntekijä.

Vierailija
8/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kuntouttavan työn tyyliin sanoilla "vapaaehtoistyö mielenterveyskuntoutujien kahvilassa"

Vierailija
9/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen pitäisi kirjoittaa että se on ollut kuntouttavaa? Merkkaat niin kuin minkä tahansa työkokemuksen koska töitähän sä olet tehnyt.

Vierailija
10/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäisin aukon tekaistulla työllä. Pääasia että cv näyttää hyvältä.

Vierailija
11/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aukot ovat epämieluisa muisto Suomen historiasta: "Von Döbeln ratsasti aukkoja katsellen".

Vierailija
12/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin huono idea valehdrlla CV:ssä. Rekrytoijat tarkistavat tiedot.

Vierailija
13/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen cv:n tarvi kirjoittaa että on ollut nimenomaa kuntouttavassa työtoiminnassa.

Voi käyttää myös kiertoilmaisua "pupukerho".

Vierailija
14/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on paha. Laita opintovapaa, vapaaehtoistyö, jne

Vierailija
15/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin huono idea valehdrlla CV:ssä. Rekrytoijat tarkistavat tiedot.

Jos ko firma on mennyt konkkaan/lakannut olemasta, tai mennyt konkkaan ulkomailla niin vaikea tarkistaa.

Vierailija
16/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa palkkasin kuntouttavan vakituiseksi kuukausi sitten.  Hyvä duunari jne. Kysyin ite haluatko alottaa kesäduuneista jne jos tunnet raskaaksi olosi.. Katsoi itse miten jaksaa. Jakso ja sanoin että siitä se lähtee. Nyt se painaa menee kuin 20v kundi. Kysyin häneltä jos haluat opettaa nuoria LVIS jutuissa  mitä olet itse oppinut ja opetat näitä muita, kun se aika tulee. Jäät sit eläkkeelle jne. Kävi se. Kokemus on valttia ja tuo minulle rahaa.

Olen itse LVIS yirttäjä 31v. Ollu alalla 10v pyöreästi. Joulukuuussa palkkasin naisen, joka on 58v. Hoitaa palkanlaskun. Miksi tein niin, koska se kokemus ja hän opettaa kahta muuta kun aika koittaa. Kun opiskelin itse alan ja päätin perustaa firman, niin tiesin miten yritys kasvaa. Otat eka ihmiset, jotka ollu alalla sen 30-40 vuotta ja he opettavat nuoria koulusta.Suoraan koulusta kokeneen mukaan on minulle rahaa ja heille rahaa. Työautot, kännykät, kuntosali, uiminen. Noi kaikki tulee minun puolelta. Ei yhtää sairauspoissaoloa 2018-2109 tähän päivään.

Vierailija
17/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat tulkitsevat aukon työhaluttomuudeksi sekä tuntuman menettämiseksi työntekoon ja työelämän pelisääntöihin. Yksinkertaisesti siis aukko = huono työntekijä.

Kannattaa mieluummin pysyä siellä töissä ja saikuttaa. Ei jää aukkoja.

Dorkat ajattelee aukoista jotain huonoa.

Mt potilas kaverini ovat saikuttaneet ihan hitosti. Aina uutta työtä löytyy.

Vierailija
18/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV tuntuu olevan jonkinlainen runoiluprojekti joillakin ihmisillä. Ihan uskomattoman paljon jotkut osaavat siihen kirjoittaa hienosti ihan mitättömästä kursseista ja harrastuksista. Olen kyllä hieman kade tuosta taidosta.

Omaehtoinen projekti aiheena ympäröivän yhteiskunnan ja ympäristön havainnointi subjektiivisesta lähtökohdasta. Käytännön tutustuminen omiin vahvuuksiin. Harjoituksena havaintojen kirjaaminen päiväkirjaan, tavoitteena käyttää havaintoja tutkimustyössä ja julkaista kirja.

Vierailija
19/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vain, mitä hommia teit. Työnimike voi olla myös esim. apulainen keittiössä/avustaja kirpputorilla tms. Ei tarvitse laittaa että se oli kuntouttavaa.

Jos kävit kuntouttavassa esim. askartelemassa niin voit mainita sen vaikka taideharrastuksena :D

20/38 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluumin sanoisin ollwensi työtön.

Itsellänikin on aukkoja cv:ssä kestoltaan 2vko-5kk ja kirjoitan työhakemukseen, että olen asunut paikkakunnilla, joissa on ollut ylitarjontaa alani työntekijöistä ja vain vähän avoimia työpaikkoja. Mun mielestä se on ihan pätevä selitys miksi olen tehnyt pätkätöitä (ja se on totta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi