Muuten ihana mies, mutta iltaunisuus & aamupirteys alkavat muodostua ongelmaksi
Minä käyn nukkumaan 22-23.00, mies 20-20.30. Koetan katsoa elokuvaa tai olla netissä, mutta mies huutelee kärttyisästi minua viereen. Olen koettanut olla kännykällä siinä mutta kitisee että pistä se puhelin pois.
Ja aamulla herää , siis jos ei ole työaamu, 7.00 ja alkaa kolistella ikään kuin tahtoen ajaa minutkin ylös.
Tilannne eskaloitui kun olimme viime kuussa yhteisellä lomalla, minä sain jäädä kiertelemään yksin kun mies tahtoi vetäytyä hotelliin yöpuulle ja pommitti loukkaantuneilla viesteillä . Ja aamulla repi sängystä hel""n aikaisin jolloin en jaksanut enää olla kohtelias ja käskin painua hevonvi""n. Paluulennolla oli melko kylmä tunnelma.
Kommentit (14)
Ongelmahan on iltapirteys ja aamu-unisuus.
Ja tämä paljastui vasta sitouduttuanne avo- tai avioliittoon?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on iltapirteys ja aamu-unisuus.
Joillekin niin on ja senkin takia minusta on tärkeää jo seurusteluaikana pohtia, kuinka yhteiselämä sujuu, jos on erilaiset vuorokausirytmit. Itse en voisi olla ihmisen kanssa, joka herää aikaisin myös vapaapäivinä ja edellyttää sitä minultakin ja/tai ei voi iltaisin valvoa pitkään seuranani. Siksipä etsin kumppanin, joka kaikkien muiden hyvien ominaisuuksiensa lisäksi on iltavirkku kuten minäkin.
Eiköhän teillä ole ihan muut ongelmat kuin erilaiset vuorokausirytmit. Eli molemminpuolinen kunnioituksen puute ja kyvyttömyys kommunikoida normaalin ihmisen tavoin.
Ei tossa kyllä unirytmin eritahtisuus ole se ongelma, vaan se, että ukko käyttäytyy asian suhteen kuin k-pää.
On sitä muillakin pariskunnille erilaisia unirytmejä. Sitten annetaan toiselle unirauha vaikkei itseä silloin nukuttaisi. Varsinkin jos kyse on ihan vain tunnin, parin erosta eikä siitä, että toinen tahtoo herätä aamuviideltä ja toinen iltapäivällä.
Että jollei tää ole provo, niin ei, sulla ei ole "muuten ihana mies", sulla on unidiktaattori joka haluaa kaikkien tanssivan oman pillinsä mukaan. Katsot ne leffat kuulokkeet päällä iltaisin tai luet sohvalla, meet sänkyyn kun itse haluat ja katsot mitä tapahtuu. Jos miehen käytös ei muutu, niin suosittelen eri osoitteita ja treffailua vain molempien valvomisaikaan. Lomallakin saa kaksi hotellihuonetta. Tai sitten eroatte kokonaan.
aamuvirkut yleensä nukkuu ihan helkkarin pitkän ajan tuntimäärällisesti, en ymmärrä miten ne saa koskaan mitään aikaan kun heti melkein töistä nukkumaan ja taas töihin. Laiskaa sakkia
Ei ole iso ongelma. Sovitelttavissa jos sovittelutahtoa löytyy. Jos toisen pitää määrätä unirytmikin niin vaikeaksi menee
Juu, meilläkin mies herää jo miltei kukonlaulun aikaan vapaapäivinään, mutta hän sentään osaa hiippailla hiljaa keittämään aamukahviaan, aamulenkille tai mitä nyt sitten aamulla puuhaakaan ja antaa minun nukkua. Hän menee monesti sänkyyn ennen klo 22, jolloin minä jään usein katsomaan tv:tä tms. ja kunnioitan hänen uniaan myös rauhallisella käytöksellä eikä telkkari pauhaa täysiä. Eipä ole ollut ongelmia ikinä.
Meillä on ollut noin koko 25 vuotisen avioliiton ajan. Mies simahtaa ennen kymmentä ja mä yhdentoista jälkeen. Mies nousee ylös viideltä ja mä seitsemän jälkeen. On siitä vähän haittaakin ollut mutta ollaan pystytty joustamaan. Mutta ei ole ylitsepääsemätön ongelma tuo.
Onkohan kyseessä exäni? Meni nukkumaan ennen minua mikä ei olisi ollut ongelma ellei olisi vartin välein huudellut makkarin ovelta "Tule nyt sinäkin tänne!" ja sitten kiukutellut, kun ilmoitin suoraan etten nukuta ja olen tässä hetken läppärillä tms. Ja aamulla piti tosissaan he kahvit keittää tai sinne aamusalille lähteä sellaisella ryminällä että heräsin minä ja varmaan naapuritkin.
Oletko tosissasi siis? Joku ei pysty nukahtamaan yksin? Sun on pakko mennä siihen viereen pyörimään?
Olen itsekin iltauninen mutta muut saa mun puolesta mennä nukkumaan ihan milloin haluavat. Ja herätä. Itse asiassa nukun parhaiten yksin. Inhoan takertuvia ihmisiä.
Mikä estää sinua menemästä nukkumaan klo 20:00?