Kumpi on enemmän työnantajia karkottava asia: aukko CV:ssä vai kuntouttavassa työtoiminnassa olo?
Mietin, että kirjoitanko CV:hen olleeni kuntouttavassa työtoiminnassa vai valehtelenko, että olin sen aikaa työtön.
Kommentit (38)
Olen kirjoittanut puolentoista vuoden aukon selitykseksi, että olimme miehen työn takia ulkomailla sen ajan. Mies olikin, minä vain kävin siellä välillä.
Mitäs sitten, jos valehtelee kuntouttavasta ja työnantaja on kiinnostunut näkemään todistukset? Ei se "työtoiminnan" todistus ketään vakuuta. Omalla paikkakunnalla noista on jätetty kuntouttava-sana pois.
Ei se pelkkä "työtoiminta" ole yhtään sen parempi.
Olisin kaikista työkkärin pupukursseista ihan hiljaa vaan.
Aukkoihin voi keksiä parempaakin täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on paha. Laita opintovapaa, vapaaehtoistyö, jne
Ja uskot vakaasti, ettei kukaan kysy "mitä opiskelit?"
Vierailija kirjoitti:
On erittäin huono idea valehdrlla CV:ssä. Rekrytoijat tarkistavat tiedot.
Miten he tarkastavat, olenko ollut isäni omaishoitajana?
Laita siihen että maailmanympärysmatka.
Merkitset vain sen työpaikan missä olet ollut ja mitä tehnyt. Jätät kuntouttavan mainitsematta. Jos kysyvät niin sano olleesi osa-aikaisena, sitähän se periaatteessa on (huonommalla palkalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Merkitset vain sen työpaikan missä olet ollut ja mitä tehnyt. Jätät kuntouttavan mainitsematta. Jos kysyvät niin sano olleesi osa-aikaisena, sitähän se periaatteessa on (huonommalla palkalla).
Monesti entisiin työpaikkoihin soitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysy Susanna Koskelta.
niin. kannattaa varmaan kirjoittaa ceeveeseen, että on ollut veronmaksajien kustantamalla runsaalla "sopeutumiseläkkeellä" jo 34-vuotiaana....?
Jätä suosiolla aukko. Minullakin on niitä vaikka kuinka paljon eikä kukaan koskaan kysele niistä mitään paitsi yksi erittäin kyseenalainen työnantaja. Jos asia nousee esille niin oikeastaan kannattaa itse sabotoida koko haastattelu.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kaikkea pysty tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mitenkään.[/quote
Itse laitoin, että isäni 87v. hoitajana, joka on totta. isäni ei täytä kotihoidon kriteerejä. Siinähän tarkistavat isäni syntymäajan. Todistusvelvollisuus on heillä, mitä olen tehnyt. Kyllä tämä maa on hullu.
Älä missään nimessä kirjoita niistä 9 euron hätäaputöistä.
M47
Jos on työkokeilussa tekemässä järkevää työtä, siitä pitäisi käyttää jotain muuta nimeä kuin kokeilu. Eivät useimmat ole sellaisia, että työntekoa tarvitsisi "kokeilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla aukkoja?
Työnantajat tulkitsevat aukon työhaluttomuudeksi sekä tuntuman menettämiseksi työntekoon ja työelämän pelisääntöihin. Yksinkertaisesti siis aukko = huono työntekijä.
Aukot viittaavat riippumattomuuteen oravanpyörästä.
Jos minua ei oteta mt sairauksien aiheuttamien vuosien cv aukkojen takia töihin, nikn pitää sitten elää tuilla.
Kyseessä ei ole työsuhde eikö siitä siksi saa työtodistustakaan.