Jos joku kertoisi sulle että ovat puolison kanssa yhdessä saaneet tuloistaan säästettyä 110000 euroa kolmessa vuodessa
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän 3-vuodessa 72 000€ yksin. T. 44-v valkoinen heteromies
Asumalla vanhempiesi luona maksamatta vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmiset oikein säästää?
Varsinkin siinä vaiheessa kun on maksettu asunto, miksi PITÄISI säästää tuhansia kuukaudessa?
Säästän siksi, että toiveissa on jäädä pois työelämästä ennen virallista eläkeikää, jos saan olla töissä niin pitkään. Jos olenkin "työmarkkinoiden ongelmajätettä" viisikymppisenä, säästän siksi, että minulla olisi muutakin kuin peruspäiväraha käytettävissä.
Ei siihen niksejä tarvita vaan aika hemmetinmoiset tulot. Kaikki ei todellakaan saa edes nettona käteen tuollaisiin säästökertymiin tarvittavaa 1500e/kk. Siitä kun vähennetään asuminen ja muuta pakolliset + ruoka + xx... niin hyvä jos 50e saa sivuun.
Mutta tietyissä ammateissa, tiettyjen ihmisten kohdalla helposti uskoisin. Osalla tuskin edes menisi kolmea vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin ja halausin oppia heidän säästämisniksinsä.
Kumma juttu että täällä melkein kaikki sanoo että "ei oo temppu eikä mikään", silti kun tilastoista katsoo niin noita joilla yli 100 000 rahoitusvarallisuutta löytyy on noin 15% kotitalouksista.
Vierailija kirjoitti:
Vai hyvä kulukuri 😂 4500e/kk pistävät haisemaan 😂 Minä elätän lapset yksin, nettotulot 2000e tukineen ja säästöön jää hyvinä kuukausina satanen. Ilman autoa jäis enemmän.
Mitä aloitukseen tulee, niin jos molemmilla hyvät tulot eikä juuri ole elätettäviä suita, niin eihän tuo ole edes vaikeaa. Lapseton pari joista molemmat tienaa 2500-3000e nettona riittänee.
Siitä 4500 eurosta maksetaan talolaina, kahden auton pito, mökkilaina ja kolmen lapsen menot. Heidän harrastuksiin menee suht paljon.
Ihmetyttää kyllä, mihin ihmiset tuhlaavat kaikki rahansa. Siis jotkut isotuloisetkin, joilla ei jää rahaa juuri säästöön. Ilmeisesti ylikalliin asunnon, kahden auton ja elämäntyylin ylläpito on sitten välttämätöntä.
Jos laittaa joka kuukausi parituhatta euroa säästöön, se tekee vuositasolla jo 24 000 ja 10 vuodessa 240 000!
Kulukuri kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän 3-vuodessa 72 000€ yksin. T. 44-v valkoinen heteromies
Asumalla vanhempiesi luona maksamatta vuokraa?
44-vuotias joka pystyy säästämään 72 000e/3v lienee jo maksanut itselleen asunnon. Yhtiövastike tai omakotitalon kulut ovat huomattavasti pienemmät kuin vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksoin asunnon tosi nopeaa pois. Nyt må pystyn sijoittamaan. Mä en tykkää velkarahalla elämisestä. Korot tulee myös nousemaan, siit olen ihan varma.
Eli teit tyhmästi. Asuntolaina on järkyttävän halpaa, MENETIT tuohon asuntolainan maksuun käytetyn ajan sijoitusten tekemisestä. Lisäksi tuhosit pääomaa.
Ei lainat estä sijoittamasta.
Minä ainakin maksan jopa vähemmän kuin mitä maksuohjelmassa on, jotta voin sijoittaa enemmän. Todennäköisesti olet tuolla tavalla menettelemällä menettänyt tuhansia euroja tuottoja. Minulla on jo nyt tilanne että sijoitusten tuotot maksavat kaikki korkokuluni, pankki kuluni ja merkittävän osan lainojen lyhennyksistä. Toisin sanoen joka kuukausi palkastani menee vähemmän ja vähemmän lainan hoitoon ja enemmän ja enemmän sijoituksiin. Ja tämä on kiihtyvä trendi. Koska korkokulut pienenevät, sijoitusten tuotosta jää enemmän pääomien lyhentämiseen ja uudet sijoitukset kasvattavat sijoitustuottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti. Osalla voi ollakki ihan hyvät tulot, mutta semisti liioittelun makua osalla. Jos jää 3 vuodessa tollasia käteen, niin miks helkutissa teillä olis jollekki 200 000 asuntolainalle 25 vuoden maksuaika.
Av parempiosaiset taas kokoontunut.Minus asuntolainani oil 141 500 euroa ja maksoin sen pois tasan neljässä vuodessa.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksoin asunnon tosi nopeaa pois. Nyt må pystyn sijoittamaan. Mä en tykkää velkarahalla elämisestä. Korot tulee myös nousemaan, siit olen ihan varma.
Eli teit tyhmästi. Asuntolaina on järkyttävän halpaa, MENETIT tuohon asuntolainan maksuun käytetyn ajan sijoitusten tekemisestä. Lisäksi tuhosit pääomaa.
Minä ainakin maksan jopa vähemmän kuin mitä maksuohjelmassa on, jotta voin sijoittaa enemmän. Todennäköisesti olet tuolla tavalla menettelemällä menettänyt tuhansia euroja tuottoja. Minulla on jo nyt tilanne että sijoitusten tuotot maksavat kaikki korkokuluni, pankki kuluni ja merkittävän osan lainojen lyhennyksistä. Toisin sanoen joka kuukausi palkastani menee vähemmän ja vähemmän lainan hoitoon ja enemmän ja enemmän sijoituksiin. Ja tämä on kiihtyvä trendi. Koska korkokulut pienenevät, sijoitusten tuotosta jää enemmän pääomien lyhentämiseen ja uudet sijoitukset kasvattavat sijoitustuottoja.
Mä en luota tähän taloustilanteeseen. Ja ku on lapsuutensa elänyt pelossa, että koti menee niin en ikinä enää halua sitä epävarmuutta.
Pienituloiset ja tuhlarit elävät omassa kuplassaan, josta käsin on mahdotonta ymmärtää että noin 20% kokoaikaisista palkansaajista tienaa yli 2500e nettona eivätkä kaikki näistä eka kulutushysteriaa. Kun pariskunnan molemmat osapuolet tienaavat tuon verran, yhteensä 5000e nettona, voi asumiseen laittaa tonnin, elämiseen toisen tonnin, ja säästöön kolme. Tuhannella eurolla elää kaksi aikuista jo melko pihistelemättä, ja esim muutaman satasen per pää isommilla tuloilla jo saa tuhlatakin. Tuohon kuitenkin tulee lomarahojakin vuodessa kolmisen tonnia, jolla saa kuitattua esim isompia laskuja tai lomamatkoja.
Joo. Minä ja mieheni saataisiin tuo kasaan nyk. palkoilla jos asuttaisiin hyvin halvassa kämpässä, syötäisiin niukasti ja jätettäisiin kaikki mahdollinen ylimääräinen pois.
Tiedot mitä aloituksessa oli liian ympäripyöreät että eipä tohon ole mitään mielipidettä!
Mutta ei tarvitse epäillä että saako joku pariskunta tuollaista summaa säästöön.
Kyllä itsekin keskitulosena olen samanlaista säästö summaa saanut kerättyä muinoin.
Ps. Ympäripyörydellä tarkoitan sitä että et kerro mitään heistä, esim miten asuvat. Ja sitten toisille säästö tarkoittaa myös lainanlyhennyksiä (onhan sekin säästöä vaikka ei ole enää käteistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en luota tähän taloustilanteeseen. Ja ku on lapsuutensa elänyt pelossa, että koti menee niin en ikinä enää halua sitä epävarmuutta.
Tuolla tavalla toimimalla nimenomaan LISÄSIT sitä riskiä menettää kotisi. SInulla on paljon pienemmät likvidit varat kuin toisin toimimalla.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ja tuhlarit elävät omassa kuplassaan, josta käsin on mahdotonta ymmärtää että noin 20% kokoaikaisista palkansaajista tienaa yli 2500e nettona eivätkä kaikki näistä eka kulutushysteriaa. Kun pariskunnan molemmat osapuolet tienaavat tuon verran, yhteensä 5000e nettona, voi asumiseen laittaa tonnin, elämiseen toisen tonnin, ja säästöön kolme. Tuhannella eurolla elää kaksi aikuista jo melko pihistelemättä, ja esim muutaman satasen per pää isommilla tuloilla jo saa tuhlatakin. Tuohon kuitenkin tulee lomarahojakin vuodessa kolmisen tonnia, jolla saa kuitattua esim isompia laskuja tai lomamatkoja.
No kerropa sitte miksi tilastokeskus kertoo aivan muuta kuin että kotitaloudet säästäisivät 3 keur kuukaudessa?
Minä säästin yksin tuon summan 8 vuodessa eli maksoin samankokoisen asuntolainan pois. Siinä sivussa elätin vielä perheeni ja matkusteltiin kaukomaillekin muutaman kerran.
Milla alalla maksetaan 280 000€ bonuksia (rivityöntekijöille)? Vai oliko kyseessä joku johdon sitouttamispalkinto fuusion yhteydessä tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin lainat ensin pois ja aloin sen jälkeen sijoittamaan. Neljässä vuodessa omaisuus on tuplaantunut (0,7M -> 1,4M).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla toimimalla nimenomaan LISÄSIT sitä riskiä menettää kotisi. SInulla on paljon pienemmät likvidit varat kuin toisin toimimalla.
Eli siis sun mielestä vain lainarahalla sijoittaminen on järkevää?