Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku kertoisi sulle että ovat puolison kanssa yhdessä saaneet tuloistaan säästettyä 110000 euroa kolmessa vuodessa

Vierailija
13.09.2019 |

Uskoisitko? Ei perintöjä tai lottovoittoja.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hyvä kulukuri 😂 4500e/kk pistävät haisemaan 😂 Minä elätän lapset yksin, nettotulot 2000e tukineen ja säästöön jää hyvinä kuukausina satanen. Ilman autoa jäis enemmän.

Mitä aloitukseen tulee, niin jos molemmilla hyvät tulot eikä juuri ole elätettäviä suita, niin eihän tuo ole edes vaikeaa. Lapseton pari joista molemmat tienaa 2500-3000e nettona riittänee.

Vierailija
42/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmiset oikein säästää?

Varsinkin siinä vaiheessa kun on maksettu asunto, miksi PITÄISI säästää tuhansia kuukaudessa?

Mitä sillä rahalla sitten pitäisi tehdä? Meillä palkat ovat n. 4500 ja 4900 e/kk. Mies saa myös yleensä bonuksia vähintään yhden kk palkan vuodessa. Asunto ja autot on maksettu. Emme koskaan ole tottuneet tuhlailevaan elämänmenoon ja ympäristösyistäkin emme halua ostaa turhaa roinaa tai matkustella jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työssäkäyvä pariskunta ja ei lapsia tai kalliita sairauksia, niin ei tuo mikään mahdoton ole, vaikka ei ois ihan huipputulotkaan.

Vierailija
44/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en säästä. Nyt kun talo on maksettu ja puskurirahasto täynnä niin kyllä sille rahalle käyttöä löytyy. Käymme usein ulkona syömässä viikonloppuisin, matkustamme kolme kertaa vuodessa. Meillä käy siivoja kerran viikossa sekä teen lyhennettyä päivää.

Säästöön ei jää tällä hetkellä yhtään (jos ei lasketa sitä että maksan tulevaa matkaa 500€/kk)

Vierailija
45/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti. Osalla voi ollakki ihan hyvät tulot, mutta semisti liioittelun makua osalla. Jos jää 3 vuodessa tollasia käteen, niin miks helkutissa teillä olis jollekki 200 000 asuntolainalle 25 vuoden maksuaika.

Av parempiosaiset taas kokoontunut.

Vierailija
46/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti. Osalla voi ollakki ihan hyvät tulot, mutta semisti liioittelun makua osalla. Jos jää 3 vuodessa tollasia käteen, niin miks helkutissa teillä olis jollekki 200 000 asuntolainalle 25 vuoden maksuaika.

Asuntolainaa on ihan fiksu maksaa maltilla pois näin matalien korkojen aikoina. Maksettu asunto ei tuota muuta kuin sen asumisen ilon, raha tuottavasti sijoitettuna taas tuottaa lisää rahaa.

Vierailija
47/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minus asuntolainani oil 141 500 euroa ja maksoin sen pois tasan neljässä vuodessa.

Vierailija
48/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaan aikaan otetun lainan korot voi olla jopa alhaisempia kuin inflaatio. Ei sitä nuorena otettua asuntolainaa kannata maksaa pois etuajassa näillä koroilla.

Vierailija
49/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkyy se miksi toisilla on rahaa ja toisilla ei. Meillä oli todella halpa asuntolaina. Sitä ei todellakaan kannattanut maksaa pois yhtään aiottua nopeammin vaan sijoittaa ylimääräiset rahat muuten.

Vierailija
50/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niillä molemmilla olisi bruttopalkka 1900 eur/kk, niin sitten kyllä ihmettelisin.

Vierailija
51/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin ja halausin oppia heidän säästämisniksinsä.

Niksi lienee: älä hanki lapsia.

Johan kolmen lapsen päivähoitokin maksaa keskituloisille sen 400-500e kuukaudessa.

Vierailija
52/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä rahalla sitten pitäisi tehdä? Meillä palkat ovat n. 4500 ja 4900 e/kk. Emme koskaan ole tottuneet tuhlailevaan elämänmenoon ja ympäristösyistäkin emme halua ostaa turhaa roinaa tai matkustella jatkuvasti.

Miten olisi luoda työpaikkoja ja kotimaista kulutusta? Ostaa palveluita paikallisilta pienyrittäjiltä (siivous, remontti, hieronta, ihonhoito, fysioterapia, pt tai muut liikuntapalvelut) tai paikallisilta tuottajilta niitä vähän kalliimpia elintarvikkeita. Ostaa lahjoiksi aina kotimaista käsityötä. Ostaa sijoitusasuntoja vuokrattavaksi (ja remontoida ne) Ostaa omille vanhemmilleen näitä samoja palveluita ja vaikka lisäkotihoitoa jossain muodossa jne jne. Laittaa osa ylimääräisestä rahasta luomaan lisää

Vierailija
53/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Olen itse säästänyt n 600kE 20 vuodessa mutta tietysti sijoittamalla ja töitä paiskimalla

Vierailija
54/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän 3-vuodessa 72 000€ yksin. T. 44-v valkoinen heteromies

Mä säästän tuon summan kuukaudessa

T. Postinjohtaja

Vierailija
55/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin ja halausin oppia heidän säästämisniksinsä.

Niksi lienee: älä hanki lapsia.

Johan kolmen lapsen päivähoitokin maksaa keskituloisille sen 400-500e kuukaudessa.

Meillä maksoi kahden lapsen hoito 550€/kk

Vierailija
56/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuhlannut saman summan vuodessa sillin kun tienasin ton verran käteen vuodessa.

Vierailija
57/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän 3-vuodessa 72 000€ yksin. T. 44-v valkoinen heteromies

Miksi mainitsit "valkoinen ja heteromies" ? Kukan ei ole kysynyt sitä.

Vierailija
58/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko että mieheni on elämänsä aikana säästänyt n. 2milj. Varallisuutta. Ei perintöä eikä lottovoittoa.

Itse olen elämäni aikana säästänyt n. 10 000e. Ennakkoperintöäkin olen saanut mutta sen olen valitettavasti käyttänyt.

Ja joo uskon että 2 ihmistä voi kolmessa vuodessa säästää vaikka ja minkä summan jos tekee esim. Onnistuneen yrityskaupan tai on hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
59/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin uskoa. Itse en siihen pysty, koska tilille kopsahtava kuukausipalkka on 1770 euroa, ja asun yksin eli maksan yksin kaikki laskut ja asumisen. Pysyn hengissä tilipäivästä toiseen, jotain pientä kivaa voin ostaa. (Työni on sen verran mukavaa ja kevyehköä, että en halua vaihtaa alaa/ammattia pelkän rahan takia.)

Onneksi on sentään perintönä saatu asunto pääkaupunkiseudulla, eli jotain omaisuutta/varallisuutta sentään minullakin on.

Vierailija
60/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään kertomatta, että on nostettu lainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän