Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku kertoisi sulle että ovat puolison kanssa yhdessä saaneet tuloistaan säästettyä 110000 euroa kolmessa vuodessa

Vierailija
13.09.2019 |

Uskoisitko? Ei perintöjä tai lottovoittoja.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jonnet, teidän vanhemmillanne OLISI varaa ostaa teille 5000 euron PC:t, mutta he eivät rakasta teitä tarpeeksi.

Vierailija
22/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on erittäin, siis todella erittäin hyvätuloinen, esimerkiksi menestyvä yrittäjä, ja elää todella pihisti. Säästää kaikesta, todella kaikesta.

Ei ostele kalliita autoja,asuntoja ei ulkomaan matkoja eikä muuta sellaista.

Tuo on mahdollista ihan normaaleilla lääkärin, juristin tai DI:n tuloilla ilman, että tarvitsee elää mitenkään pihisti. Ainakin siinä vaiheessa, kun lapset ovat kasvaneet aikuisiksi ja muuttaneet kotoa ja asuntolaina on maksettu.

Oma nettopalkkani DI:nä on 3500 euroa / kk. Käytän siitä noin tonnin syömiseen, asumiseen ja muihin välttämättömiin menoihin (esim. bussikortti ja lääkkeet). Toinen tonni menee harrastuksiin, matkusteluun, lasten avustamiseen ja humputteluun. Joka kuukausi jää ilman mitään pihistelyä 1500 euroa sijoituksiin. Kun on samanlainen puoliso, tulee jo tästä ap:n mainitsema summa kolmessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinpomona sais nopeammin ton säästöön. 90 tuhatta kuukausipalkka. Eikä hän ole ainut siellä hyvää palkka nauttiva. Ai niin näillä on vielä ne BONUKSET päälle. 

Tän takia voi sit puolittaa jakajien ja lajittelijoiden palkat. Sit on näille maahan muutajille duunii, kun suomi neidot ja pojat on pantu työttömyys putkeen. Eihän ne rupee pelleileen noitten rosvo johtajien kanssa. 

Tää on ihan kuin lapsille antas tikut ja itte söis jätskin siit päältä.

Vierailija
24/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin lähinnä kuinka moukkamaista rehvastella asialla.

Vierailija
25/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on säästynyt tuon verran ja enemmänkin. Tavallisen palkan päälle on tullut kolmena vuotena yhteensä 280000€ bonuksia. Vaikka puolet on mennytkin veroihin, niin on niistä kivasti säästöönkin jäänyt.

Nyt nuo hurjimmat bonusvuodet on ohi, tältä vuodelta tulee alle 30000€ nettona ja ensi vuonna ehkä puolet siitä, joten hyvä vaan ettei pistänyt kaikkia haisemaan vaan osti tylsästi osinko-osakkeita.

Vierailija
26/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentyisin, että miksi kertoo sen minulle. Kehuisin kovasti ja pohtisin itsekseni, että onnistuuhan tuo vuodessakin, jos vain tahtoa on tarpeeksi.

Joo kyllä mäkin tahtoisin duunin josta voin vuodessa säästää 55K. Hemmetti ettei oo tullu haluttua tarpeeksi.

Olen tavallinen toimistorotta, joka kuukausi säästöön jää vähän yli 2300 e, vaikka en edes säästä. Minulla jää siis ylimääräistä rahaa joka vuosi melkein 30 000 e. Jos tosissani haluaisin säästää, niin saisin tuon 55 000 e/v jäämään tilille. Kyse on siitä, mitä haluaa ja mitä viitsii.

Vierailija
27/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kerro kenellekään mitä on säästössä. Ei kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
28/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmiset oikein säästää?

Varsinkin siinä vaiheessa kun on maksettu asunto, miksi PITÄISI säästää tuhansia kuukaudessa?

Vierailija
29/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin siinä vaiheessa kun on maksettu asunto, miksi PITÄISI säästää tuhansia kuukaudessa?

Ei me säästetäkkään.Meiltä vaan jää pari tonnia kuussa tilille pyörimään ylimääräistä.

Onhan siinä huolta kun on paljon rahaa. Saa pelätä että inflaatio nakertaa pääomia.

Ei kannata olla kade. Ei saa aina unta kun niin pelottaa:(

Vierailija
30/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole kuin reilu 18000€ / pää / vuosi. Reilu tonni kuukaudessa. Itselläni jää liki tuo sama ilman varsinaista säästämistä.

jeps.. suunnilleen ton verran laitan itsekkin pankkitilirahoista pörssiin vuosittain vaikka olenkin osatyöllistetty ikityötön. Osinkofyrkat päälle niin kasvaa yli 2000e/kk.

Joku tommonen 8h/vrk + matkat ajan käyttämisen jonkun muun iloksi on aina vikuttany typerysten touhulta. Yli puolet heireilläolo ajasta!

Vierailija
31/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin uskottavaa, jos molemmat ovat hyväpalkkaisessa työssä (esim. lääkäri, juristi, DI). Olen itse DI, ja minulla jää joka kuukausi helposti säästöön 1500 euroa 3500 euron nettopalkasta. Toki tarvittaessa pystyisin säästämään enemmänkin.

Eihän tuossa sitten tarvitse muuta kuin toisen samanlaisen puolison.

Meillä on tämä tilanne. Molemmilla samat tulot kuin sinulla. Säästöön jää 1700 euroa kuussa, joten kolmessa vuodessa se tekee reilu 122000 kahdelta. Mielestäni emme pihistele, mutta esim syömme verrattaen halvasti. Elämästä ei puutu mitään

Vierailija
32/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aktiivisesti säästä pihistelemällä. Mutta joka kuukausi vain jää noin 1500 euroa yli sen jälkeen, kun olen maksanut kaiken, jota tarvitsen ja halua. Laitan sen sijoituksiin, jotta minulla olisi mahdollisuus matkustella myös eläkkeellä. Lisäksi jään todennäköisesti eläkkeelle 2-3 vuotta etuajassa.

Vierailija
33/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen tulot nettona noin 7000 euroa. Nyt jää joka kuukausi noin 2500 euroa säästöön. Lasten muutettua hurjasti enemmän.

Vierailija
34/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tulot nettona noin 7000 euroa. Nyt jää joka kuukausi noin 2500 euroa säästöön. Lasten muutettua hurjasti enemmän.

Teillä on hyvä kulukuri. Meillä lapsi on jo muuttanut pois kotoa (toki jonkin verran vielä tuemme taloudellisesti) ja meillä jää ehkä tonni säästöön 7000 eurosta. Toki asuntolainaakin vielä on, mutta silti, rahaa menee aivan liikaa.

Vierailija
35/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi onnistua, mutta ei minun palkkatasollani :D

terv. 27 000/vuosi

Vierailija
36/127 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuukaudessa säästänyt n.1527€ kumpikin, eli varmaan ihan hyvät tulot kummallakin tai ainakin pienet menot. Varmasti onnistuu.

Vierailija
37/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on hyvä kulukuri. Meillä lapsi on jo muuttanut pois kotoa (toki jonkin verran vielä tuemme taloudellisesti) ja meillä jää ehkä tonni säästöön 7000 eurosta. Toki asuntolainaakin vielä on, mutta silti, rahaa menee aivan liikaa.

En kyllä hirveästi osta mitään. Oli sekin vaihe jossain vaiheessa. Osa toki noista säästöön menevistä rahoista menee pian auton uusimiseen, kun minun autollani alkaa olla ikää 15 vuotta ja kilometrejä mittarissa melko reilusti.

Vierailija
38/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) pitäisin hyvätuloista moukkana, jos kehuu säästöillään

b) keskituloista pitäisin idioottina, jos elää kaurapuurilla kerätäkseen rahaa

Vierailija
39/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin säästän saadakseni tuottavaa pääomaa.

Vierailija
40/127 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin säästän saadakseni tuottavaa pääomaa.

Se on minunkin tavoite. Muutama satatuhatta tuottavaa pääomaa mahdollistaisi sen, että ei tarvitsisi olla töissä kuolemaan asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi