Tein rikosilmoituksen (ex) avokistani
Sain maanantaina tietää että eksäni oli töissä ollessani murtautunut tietokoneelleni, avannut facebookini, ladannut tietopakettini ja lukenut kaikki keskusteluni vuoteen 2012 saakka. Keskusteluista (siis jopa vuoden 2012, jolloin olin parikymppinen enkä edes tuntenut avokkia) oli lähetetty kuvakaappauksia miehen omille ystäville ja naureskeltu päälle.
Laitoin miehen näyttämään puhelimestaan mitä kaikkea hän oli lähettänyt eteenpäin, ja kävi ilmi että kaikki whatsapp-keskustelummekin olivat lähetetty noille ystäville ja mies oli suoraan sanonut miten hirveä/lapsellinen/seksitön/karmiva/etc etc etc olen. Ja kotona näytellyt normaalia ja rakastavaa.
Otin miehen avaimen pois ja heitin miehen pihalle. Rikosilmoitus lähti tietotirkistelystä, kirjesalaisuuden rikkomisesta, yksityisyyden loukkaamisesta tai miten nämä haluaakin ilmaista. Sisällytin raporttiin myös miten mies oli nukkuessani ottanut minusta nakukuvia enkä osaa luottaa ovatko nekin nyt lähetetty ties minne.
Mitkä mahikset tässä ovat että juttu lähtee eteenpäin? Ilmoitin jo vuokrayhtiölle että mies muuttaa pois, otin avaimet pois, ja tänä iltana pakkaan miehen tavarat että voi hakea ne.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, tarina nähtävästi jatkuu. Rikosilmoituksesta ei ole vielä kuulunut takaisin, mutta miehestä sitäkin enemmän. Aloituksen ja tämän hetken välillä on nyt informoitu perheet ja ystävät ja käyty vielä keskusteluja eksän kanssa vähän laidasta laitaan.
Tänä aamulla oli kännykkä pullollaan viestejä miten olen eksän mielestä narsisti, miten olen puhunut pahaa hänen selkänsä takana (= kertonut kysyjille että valitettavasti erottiin ikävällä tavalla syystä miehen puuhat), miten hänellä on nyt oikeus ja velvollisuus haukkua minua että puntit ovat tasan, ja että kaikki on minun syytäni.
Kallooni ei vaan toden teolla mahdu miten ihminen voi käyttäytyä näin? Eihän tässä ole mitään järkeä, jos ensin oli minun vikani että mies murtautui tietokoneelleni, sitten se että kerroin asiasta kysyjille ja perheelle on kuulemma mustamaalaamista, ja nyt minua saa muka haukkua koska "puhuin pahaa" miehestä? Ei pidä tehdä tekoja joista ei kestä ihmisten puhuvan! Olen kaiken lisäksi yrittänyt olla mahdollisimman neutraali asiasta puhuttaessa, mutta mies haluaa todellakin lakaista asian maton alle ja kääntää tämänkin sille olalle että nyt se hirveä akka vielä mustamaalaa minua.
En ymmärrä, olen surullinen miten asioiden piti mennä.
Ap
Tuolla ukolla on selkeitä psykopaattisia piirteitä. Thomas Eriksonin "Psykopaatit ympärilläni"- kirjassa kerrotaan tuontyyppisistä ihmisistä, kannattaa lukea se.
Kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä... Kannattaa myös ratsata koko kämppä ympäri ja katsoa ettei missään ole mitään kameraa piilotettuna tms. Itse varmaan tulisin niin vainoharhaiseksi että vaihtaisin tietokonetta, puhelinta ja asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä... Kannattaa myös ratsata koko kämppä ympäri ja katsoa ettei missään ole mitään kameraa piilotettuna tms. Itse varmaan tulisin niin vainoharhaiseksi että vaihtaisin tietokonetta, puhelinta ja asuntoa.
Kännykkä on menossa vaihtoon ja uusi asunto (työkaupungistani) on haussa. En tunne itseäni enää turvalliseksi omassa kodissani, pimeällä laitan aina useamman lampun päälle ja ovi on turvalukossa. Eilen eksä vielä kysyi kenen kanssa kävin uimahallissa (jossa todellakin kävin viime viikonloppuna), ja en tiedä miten hän tiesi että olin sielläkin ollut. En halua itsekin muuttua paranoidiksi, joten mielelläni yritän löytää järkevän syyn kaikelle ennen kuin syyttelen muita (miestä).
Eilen hyvä ystäväni kertoi että mies oli lähetellyt hänelle kuvia liukuvoiteestamme (???) ja ystävä oli tietysti sanonut että ei halua viestitellä miehen kanssa. Mies eilen esitti ilmeisesti tämän saman tilanteen minulle siinä valossa että manipuloin ystäväni olemaan puhumatta hänelle. Kuka h-lvetti nyt oikein haluaa puhua liukuvoiteista jonkun itselle melkein tuntemattoman äijän kanssa?
Blokkasin miehen puhelimestani.
-ap
oman soppasi hämmensit. "avokki".
-