Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko oikeasti ainoa jonka mielestä Uuno-elokuvat ovat kamalia eikä VesaMatti Loiri myöskään osaa laulaa?

Vierailija
13.09.2019 |

Rumakin kuin riihipiru, ei ymmärrä missä se taiteellisuus ja charmikkuus muka on.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
2/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan viime vuosiin saakka kaikki kriitikot ovat kovaan ääneen olleet kanssasi samaa mieltä ja kansa väärässä. Tuskin ne kriitikot ovat edelleenkään alkaneet pitään Loirin taiteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen pitkän aikaa ollut kyllästynyt uuno-elokuviin. Lisäksi osa niistä on aivan susisurkeita.

Loiri lähinnä ns. tulkitsee vaikka se musikaalinen onkin ja viihdyttävä sen huilunsa kanssa. 

Vierailija
4/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
5/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu et ole, mutta sitä ei sovi sanoa julkisesti. 

Vierailija
6/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se laulaa osaa, vaikken itse tykkää äänestä. Elokuvat aiheuttaa myötähäpeää ja oon aina ihmetellyt, kuinka ne viitsii tai kehtaa tehdä tuommoista kuraa.

Vierailija
7/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset uunot ny viel menettelee mut uudemmat on kamalia.

Laulu kuulostaa kännisen loilotukselta. Eikä sitä voi katsoa lainkaan. Rankat vuodet ja ylipaino näkyy naamaasta. Nuorena ollut ihan ok.

Vierailija
8/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut Turhapuroja. Lapsena niitä tuli kuitenkin katsottua. Muutenkaan tuo 80- luvun tunkkainen huumori ei pure. Onneksi ei ole pakko katsoa.

Ilmeisesti monet kuitenkin tykkää. Tosin joskus mietin, että tykkääkö oikeasti, vai onko nämä niitä, että pitää esittää tykkäävänsä, ettei saa tiukkiksen leimaa. Ja onhan nää elokuvat tavallaan kansalliskokemuksiakin. Hyvässä ja pahassa.

Vierailija
9/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tajua Uuno-elokuvia. Miten voi muka olla hauskaa katsella vastenmielisen näköistä törpösti käyttäytyvää hulttiota?

Enkä pidä Loirista laulajanakaan. Ylitulkitseva laulutyyli.

Vierailija
10/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap kanssasi aivan samaa mieltä

Vierailija
11/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne uunot ole lähinnä suurille ikäluokille tehty? Pidin jo lapsena niitä hyvin vaivaannuttavina. Speden huumori oli pitkälti sovinismia ja rasismia. Speden syytä että naiskoomikoilla oli hänen aikanaan hyvin kurjat oltavat, Spede kun oli sitä mieltä että naisen pitää olla vaimo ja äiti, komiikka ei kuulu naisille.

Vierailija
12/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunon roolissa vedetty överiksi kaikki sellaiset ominaisuudet (poislukien väkivaltaisuus ja pahantahtoisuus), joita kukaan ei sietäisi aviomiehessään. Tällä on oma kannattajakuntansa. Omituista. 

Vierailija
13/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se on kamala sovinistikin, unohtui aloituksesta.

Vierailija
14/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi Veskun laulavan kuin olisi kivuissaan ja oli kyllä osuva kuvaus, tuskaista mölinäähän se . Joidenkin mielestä niin syvällistä ... 

Vierailija
15/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne uunot ole lähinnä suurille ikäluokille tehty? Pidin jo lapsena niitä hyvin vaivaannuttavina. Speden huumori oli pitkälti sovinismia ja rasismia. Speden syytä että naiskoomikoilla oli hänen aikanaan hyvin kurjat oltavat, Spede kun oli sitä mieltä että naisen pitää olla vaimo ja äiti, komiikka ei kuulu naisille.

Silti uunoelokuvissakin naisroolit oli ne porukan järkevät jotka loppujenlopuksi piti homman edes jotenkin aisoissa. Miesroolit taas oli epäonnistujia tai sählääjiä tai renttuja jotka kyllä onnistuivatkin välillä mutta usein aivan älyttömällä tuurilla. 

Vierailija
16/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno-elokuvat ovat kamalia, mutta Loiri on kyllä mahtava tulkitsija. Tosin olen kuunnellut lähinnä hänen nuoruudentuotantoaan.

Vierailija
17/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti monet kuitenkin tykkää. Tosin joskus mietin, että tykkääkö oikeasti, vai onko nämä niitä, että pitää esittää tykkäävänsä, ettei saa tiukkiksen leimaa. Ja onhan nää elokuvat tavallaan kansalliskokemuksiakin. Hyvässä ja pahassa.

Vähän sama kuin Tuntematon sotilas. Omasta mielestäni tylsin kirja mikä koulussa piti lukea, mutta eipä sitä parane useinkaan ääneen sanoa.

Vierailija
18/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se laulaa osaa, vaikken itse tykkää äänestä. Elokuvat aiheuttaa myötähäpeää ja oon aina ihmetellyt, kuinka ne viitsii tai kehtaa tehdä tuommoista kuraa.

Sanot sitä ulinaa lauluksi?

Vierailija
19/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut komea, ei edes nuorena ja hoikkana joten en ymmärrä miten on pannut Hannele Lauria ja ties ketä . Sokeitako ne naiset on?

No hauska seuramies ja tsentlemanni. Ja siihen aikaan kaikki taiteilijat oli koko ajan kännissä, joten ei se niin nuukaa ollut.

Vierailija
20/156 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti uunoelokuvissakin naisroolit oli ne porukan järkevät jotka loppujenlopuksi piti homman edes jotenkin aisoissa. Miesroolit taas oli epäonnistujia tai sählääjiä tai renttuja jotka kyllä onnistuivatkin välillä mutta usein aivan älyttömällä tuurilla. 

Joo mutta aina sitä samaa, nainen on joko hemaiseva pimu tai tiukkapipoinen vaimo, aina määrittyi miehen kautta.