Mikä olisi sinulle vastenmielisin työ?
Missä työssä et viihtyisi päivääkään? Mikä työ olisi vähiten ”sinua”?
Olen usein miettinyt, että urheilu-uutisten toimittajan työ olisi minulle täyttä kidutusta. Toisin sanoen, en seuraa mitään urheilua enkä tiedä urheilusta mitään. En tuntisi pelaajia, en joukkueita, en saisi edes mitään kiksejä Kimin tai leijonien voitoista.
Uutistenlukija olisin mielelläni :)
Kommentit (89)
Kirurgi. Olisi hirvittävää tehdä päätöksiä, jotka koskevat toisen ihmisen henkeä, ja sitten vielä leikellä sitä ihmistä ja yrittää pitää se hengissä, ja silti se saattaisi kuolla. Hyi hitto... Sitä paitsi ällöttää suunnattomasti telkkaristakaan katsoa mitään leikkauksia.
Jos pitäisi turkis_firmassa tai -tarhassa rääkätä viattomia eläimiä.
Kaikki lasten kanssa tehtävä työ; päiväkoti, koulu, nuoriso-ohjaaja jne.
Joku kaupan kassatyöntekijänä olo olis kyllä paniikkihäiriöiselle painajaista.
Joku tilaisuuksien isäntänä/juontajana oleminen. Tyyliin yksin lavalla välispiikkaamassa konsertteja tai muita isoja tapahtumia.
Ihan mika tahansa tyo, joissa joutuu olla lasten (0-16v) kanssa tekemisissa. En yksinkertaisesti pida lapsista ja kammoan kaikkia niita bakteereja/tauteja/loisia mita niilla on.
Muuten voisin oikeasti tehda pakon edessa ihan mita vaan toita. Vaikka tyhjentaa kesamokkien ulkohuusseja, tai siivota (rikos)paikkoja veresta ja matanemisen merkeista.
Kyllä se olisi mikä tahansa myyntityö, etenkin jos toimitaan puhelimitse. En tiedä, mistä johtuu, mutta tuntemattomille soittaminen on vastenmielistä ja välttelen sitä.
Teurastaja. Jolu konsultti, somepersoona, yms. Joka ei tee oikein mitään hyödyllistä. En uskoisi asiaani yhtään tuollaisessa työssä ja se varmaan näkyisi.
Joku sisäsiisti toimistotyö olis varmaan puuduttavaa perceelle ja aivoille. Tykkään enemmän fyysisestä työstä, näkee työn jäljen konkreettisesti.
Sama kuin näköjään monilla: myyntityö. Uskoisin olevani siinä huonokin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan poliisin työ. Joo voisin valvoa liikennettä, mutta kun 99% työstä on käytännössä jotain liittyen juoppoihin. Kannat niitä autoon ja putkaan, selvittelet niiden tappeluita, yrität pitää ne pois liikenteestä ja jos ei muuta niin siivot niiden oksennuksia poliisiautosta. Yleensä vielä yöllä. Ei kiitos.
Mulla ihan sama! En ikinä voisi hyysätä juoppoja ja narkomaaneja ja taitaa poliisin työ olla juuri sitä suurimmaksi osaksi.
Hoitotyö. En kestäisi vanhusten huonoa kohtelua.
Toinen on ravintolatyö.
Mielenterveyteen liittyvä työ ei vaan nappaa. En jaksaisi seinähulluja ihan joka ikinen päivä.
Vanhusten hoitotyö. Olen entinen sairaanhoitaja ja vihasin työssäni vanhuksia. Mukavan hoitajan teeskentely on raskasta. Pahimmat painajaiseni (stressaantuneena) liittyvät sairaanhoitajan työhön. Onneksi aamulla tiedän, että ikinä ei niihin hommiin.
Baarimikko, ravintolatyöntekijä, hoitaja/ohjaaja jossain alkoholistien parantolassa. Siis en kestäisi työskennellä juoppojen tai edes kännissä olevien kanssa.
Toinen on teini-ikäiset, joku yläasteen opettajan työ olisi paha.
Teurastaja / Keltaisen Ruusun katselukoppien siivooja / bajamajan hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Joku tilaisuuksien isäntänä/juontajana oleminen. Tyyliin yksin lavalla välispiikkaamassa konsertteja tai muita isoja tapahtumia.
Tuo taas olisi mulle unelmatyö. Olen joutunut töissäni puhumaan isoille ryhmille ja se ei hermostuta minua
Jos joutuisin kauppaamaan ihmisparoille jotain roskaa mihinkä en usko itsekään ja kehumalla sitä päivät pitkät.
Vanhustenhoito