Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi sinulle vastenmielisin työ?

Vierailija
12.09.2019 |

Missä työssä et viihtyisi päivääkään? Mikä työ olisi vähiten ”sinua”?

Olen usein miettinyt, että urheilu-uutisten toimittajan työ olisi minulle täyttä kidutusta. Toisin sanoen, en seuraa mitään urheilua enkä tiedä urheilusta mitään. En tuntisi pelaajia, en joukkueita, en saisi edes mitään kiksejä Kimin tai leijonien voitoista.

Uutistenlukija olisin mielelläni :)

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärisukeltaja, vessasiivooja, vaipanvaihtaja

Vierailija
62/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen yrittäminen. Pää leviäisi kun täytyisi pitää kaikki langat käsissään ja paahtaa ja miettiä jatkuvasti. Olla tavoitettavissa ja miettiä julkista imagoa. Ja kaiken tämän päälle kantaa vielä taloudellinen epävarmuus.

Turvallinen palkkatyö sopii minulle, vaikka siinä olisikin em. elementtejä. Mutta palkka tulisi säännöllisesti

:)

Tämän takia yrittäjyyskavastusta halutaan

peruskouluun. Ihmiset saadaan lähtemään yrittäjilsi ennen kuin on harkintakykyä ja itsetuntemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä tai sellainen myyjä joka päivystää kauppojen ovien läheisyydessä ja auloissa pikkukojuineen ja lappusineen häiriköimässä ihmisiä milloin milläkin puhelin- tai sähköliittymillä, luonnontuotteilla, vitamiineilla jne. Ja kaikki avokonttorityöt hyi helv. Sikamaisen ylipalkattu pikkutakki-keskitason pomo joka ei puoliakaan palkastaan oikeasti ansaitse, huom! ANSAITSE. Monia muita.

Vierailija
64/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että hoitoala. Tosin tätä nykyä postinjakajan työ vaikuttaa vielä ikävämmältä.

Vierailija
65/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
66/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies

Vierailija
67/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla tasapeli vanhustenhoidon ja puhelinmyyjän kanssa. Ahdistun dementoituneista vanhuksista todella paljon lapsuudentraumojen vuoksi ja puhelinmyynnissä taas kamalinta on se, miten tungetteleva joutuu olemaan sen lisäksi että joutuu kuuntelemaan v*ttuilua asiakkailta ja pomolta. Osapuilleen kaikkea muuta pystyisin tekemään, mäkkärin kassakin on ihan lungia ja hauskaa työtä noihin verrattuina. 

Vierailija
68/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UOMies kirjoitti:

Ulosottomies

Tämäkin on ihan siisti toimistotyö. ei ne nykyään enää missään velallisten ovilla kiertele. Voisin tehdä tätä (kin). 

Kyllä vain kiertelee. Uhkasi tulla työpaikalleni tai talonmiehen kanssa asuntooni, kun en kerran ehtinyt vastaamaan haastemiehen puheluun. T: velallinen.

Ite en pystyis olemaan haastemies. Voi olla väkivaltaisia asiakkaita. Sitten toinen on hoitoala!

Vierailija
69/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki tai tarjoilija. Minua inhottavat ruuantähteet, en pidä kokkaamisesta, ja työajat ovat kammottavat.

Vierailija
70/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. En haluaisi tehdä töitä pienellä palkalla, pestä ihmisiä enkä varsinkaan vaihtaa aikuisten vaippoja.

Vierailija
71/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan kaupan kassalla päivääkään ( tai millään kassalla). Jännittäisin niin paljon, että pyörtyisin varmasti. Mikään asiakaspalvelu ei sovi minulle. Hoitotyö olisi vastenmielistä, mutta ehkä jotenkin pystyisin sitä tekemään. Ainakin olemaan jossain päiväkodissa yms. Mitään sellaista työtä, jossa loukkaisin jotain ihmistä on pystyisi tekemään esim olisin sairaanhoitaja ja pitäisi pistää itkevää lasta. Muutenkaan en voisi toimia moraalisesti väärin ja olla joku "ulosottomies" (  tai mikä se onkaan) jota esim ulkomaisissa tv-ohjelmissa esiintyy. Tai joku tuomari, jonka pitäisi päättää tuomioista. En voisi koskaan tehdä sitä. En voisi päättää toisten elämästä. Kaikillainen esiintymistä vaativa työ olisi painajainen myös. Voisi mieluummin kysyä mitä työtä pystyisin tekemään kuin mitä en voisi.

Vierailija
72/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissari, opettaja, siivooja, lähihoitaja, puhelinmyyjä, kampaaja, mikä tahansa johtaja, postinkantaja, prismankassa, maanviljelijä... Näitä riittää ja olen niistä montaa työtä tehnytkin, mm. lähihoitaja ja siivooja.

Vierailija
73/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt jossain työkkärissä olisivat kafkamainen kokemus.

Vierailija
74/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgi. Olisi hirvittävää tehdä päätöksiä, jotka koskevat toisen ihmisen henkeä, ja sitten vielä leikellä sitä ihmistä ja yrittää pitää se hengissä, ja silti se saattaisi kuolla. Hyi hitto... Sitä paitsi ällöttää suunnattomasti telkkaristakaan katsoa mitään leikkauksia.

Niin ajatella että me kaikki kuollaan jossain vaiheessa. Sekin asia on kaikkivaltiaan Jumalan käsissä.

'Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.' Psalmi 139

Vierailija
75/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja. Etenkin se jonka pitäisi lopettaa eläimet, olisin varmaan päivän jälkeen itsekin kuollut.

Vierailija
76/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teurastaja. Etenkin se jonka pitäisi lopettaa eläimet, olisin varmaan päivän jälkeen itsekin kuollut.

Entä ruumiinavaaja?

Vierailija
77/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanope. En tiedä miksi päiväkodit ahdistaa niin paljon, jo lasten sinne vieminen tuotti mulle tuskaa. Nyt lapset onneksi jo koulussa. Hirvee meteli ja se värien sekamelska. Kaikki laulut ja leikit. Ei ei ei. Vanhus- tai muu hoitotyö ei ahdistaisi vaan kaikki se lapsiin liittyvä.

Vierailija
78/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit ja koulut sillä tulisin hulluksi siitä metelistä. Ammatit missä joutuu puhuun 8h koko päivän ihmisten kanssa niin olisin burnoutissa tai olen ollutkin, kestin vain kaksi vuotta. Kävin nuorena ammttikoulun  ja monenlaista työtä ja alaa olen tehnyt välillä opsiskellut uutta alaa pariin kertaan. Nyt +55 ei kiinnosta enään mikään työ. TE- toimistossa sanoin että saatte huolehtia etusijalla nuorten työllistymisestä. Minulla on kaikki nähty ja tehty jo. Joku leppoisa osa-aika työ vielä kävisi mutta sellaista ei ole tarjolla. 

Vierailija
79/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ruumiinavaaja?

Ruumiinavaaja olisi ihan ok. Niitä ihmisiä ei kuitenkaan tapeta liukuhihnalta vaan sen takia että niiden ruumiin voisi avata.

Vierailija
80/89 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen avustaja. Saisin kyllä sen työn tehtyä mekaanisesti, mutta vihaisin jokaista hetkeä. En vaan ole hoivaaja tai erityisen empaattinen, omassa työssäni niistä ominaisuuksista olisi jopa haittaa.

Mikä on työ, jossa empaattisuudesta on haittaa (enkä nyt puhu liiallisesta empaattisuudesta)? En keksi.