Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki pitävät dilpomi-insinöörien älykkyyttä niin ylivertaisena, onko se koulutus todella niin vaikea?

Vierailija
11.09.2019 |

Naisia kiehtoo älykkäät miehet

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen DI-nainen (tietotekniikka). En ole mitenkään erityisen älykäs, vaan keskiverto. Koulutus vaati toki työtä jonkun verran mutta kuka tahansa motivoitunut keskivertoälykäs pystyy kyllä sen suorittamaan.

Ja pitikö sun tulla tänne vähättelemään? 

Diipadaapaa pystyy kuka hyvänsä tankkaamaan, mutta logiikka ja laskutaito vaatii enemmän.

Vierailija
102/115 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään erityisen vaativa ole. Esim. matemaatikon tai fyysikon FM-tutkinto on huomattavasti vaativampi.

Minä olen opettanut sekä TKK:lla/Aallossa että HY:n matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa. Oman kokemukseni mukaan TKK:n/Aallon opinnot ovat selvästi vaativammat.

Teknillinen fysiikka on se kuningaslaji, toisessa päässä joku tuta, mitkä perus kauppislaisia ilman matemaattista lahjakkuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh. Se, että on DI ei kerro vielä oikein mitään. Se taas, minkä oppiaineen DI on, voi kertoa jo jotain. Teknillinen fysiikka, biotekniikka ja tuotantotalous ovat esim. tosi arvostettuja, etenkin jos on Otaniemestä valmistunut. Jotain Lappeenrannasta raksa-DI:ksi valmistunutta en pitäisi sen fiksumpana kuin mitä tahansa muuta perusinsinööriä. Yhtään perusinsinöörejä väheksymättä. 

Tefy ja bio painivat ihan eri sarjassa kuin tuta. Tuta on varmaan Aallon DI-puolen helpoin koulutusohjelma

Mutta tutalle on vaikea päästä sisään. Ehkä vaikein tällä hetkellä, en tiedä? Se on totta, että esim. teknillisessä fyssassa pärjää kunnolla vain kourallinen porukkaa. Yliopistonkin puolella fysiikassa taitaa olla suurin keskeyttäneiden määrä.

Niin on, mutta se johtuu vain hakijoista eikä sillä ole mitään tekemistä koulutusohjelman haastavuuden kanssa. Vaikka tutan sisäänotto moninkertaistettaisiin, kaikki saisivat opinnot suoritettua

Eivät saa.

Vierailija
104/115 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh. Se, että on DI ei kerro vielä oikein mitään. Se taas, minkä oppiaineen DI on, voi kertoa jo jotain. Teknillinen fysiikka, biotekniikka ja tuotantotalous ovat esim. tosi arvostettuja, etenkin jos on Otaniemestä valmistunut. Jotain Lappeenrannasta raksa-DI:ksi valmistunutta en pitäisi sen fiksumpana kuin mitä tahansa muuta perusinsinööriä. Yhtään perusinsinöörejä väheksymättä. 

Lappeenrannasta raksa-DI:ksi valmistunut onkin huijari ja sellaista uskova täysi pölvästi, koska lappeen Rannassa ei ole rakennustekniikan DI-koulutusta. 

raksa, puu... mitä näitä nyt ns. helppoja on?

Sulla siis ei ole mitään hajua mistä puhut, mutta mollattava on. 

Vierailija
105/115 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on teknillisestä fysikaasta valmistunut ja väitellyt, pääsi sisään yö todistuksella. Mietti lääkistä ja teknillistä fyssaa, molempiin olisi päässyt ilman pääsykokeita. On äärettömän kurinalainen ja analyyttinen ilman tunneälyä. Ihailee minun, lastentarhanopettajan älyä ja kehuu kuinka olen mielestään älykäs juuri tunnepuolella. No mieherni vrt olen kyllä nero tunneasioissa.

En pidä miestäni älykkäänä, enkä tajua miten on voinut päästä niinkin vaativista opinnoista läpi. Älykkyyttä on monelaista ja hän ei sitä älykkyttään käyttää arjessa töissään kyllä ja valitsi tutkijan uran.

Vierailija
106/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on teknillisestä fysikaasta valmistunut ja väitellyt, pääsi sisään yö todistuksella. Mietti lääkistä ja teknillistä fyssaa, molempiin olisi päässyt ilman pääsykokeita. On äärettömän kurinalainen ja analyyttinen ilman tunneälyä. Ihailee minun, lastentarhanopettajan älyä ja kehuu kuinka olen mielestään älykäs juuri tunnepuolella. No mieherni vrt olen kyllä nero tunneasioissa.

En pidä miestäni älykkäänä, enkä tajua miten on voinut päästä niinkin vaativista opinnoista läpi. Älykkyyttä on monelaista ja hän ei sitä älykkyttään käyttää arjessa töissään kyllä ja valitsi tutkijan uran.

Älykäs mies

Vierailija
107/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään joka pitää diplomi-insinööriä älykkäämpänä kuin muita. Se on vaan turvallinen ja vakaa ammatti, jonka jokainen ymmärtää. Vanhemmat varmasti toivovat vävykseen dipl.inssiä mielummin kuin tutkijaa.

Tutkija on ammatti ja DI koulutus. Ja DI on tutkijakoulutus.

Nope. Tutkijakoulutus = tohtorin koulutus.

Vierailija
108/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkikseen pääsee ensimmäistä kertaa vasta nyt ilman pääsykokeita, aikaisemmin vaadittiin aina pääsykoe.

Vierailija
109/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen komea DI-mies ja naisia ollut aina jonoksi asti.

Vierailija
110/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli matemaattinen ajattelu kehittää analyyttista ajattelua, jota tarvitaan työelämässä. Miksi sitten rekrytoinnissa ei painoteta matematiikan arvosanojen merkitystä vastavalmistuneilla? Moni DI kirjoittaa, että arvosanoja ei ole edes kysytty. On varsin selvää, että matemaattinen ajattelu on ihan eri luokkaa niillä, jotka ovat vetäneet perusmatikoista vitosia verrattuna ykkösjengiin

Arvelisin, että se matematiikan osaaminen heijastuu myös CV:hen. Esim. oma lapsi pääsi suoraan lukion jälkeen pörssiyhtiöön kesätöihin tekemään data-analyysiä. Kyllä siinä aika toope pitää olla jos ei hoksaa, että nyt on vähän syvempää matemaattista osaamista kuin normijampalla. 

Vierailija
111/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että kyllä DI vaatii jonkin verran jo älykkyyttä, ainakin jos on hyvä DI. Veikkaisin että on ihan eri juttu päästä kursseista läpi kuin saada sitten sen lisäksi hyvät arvosanat kursseista.

Riippuu myös varmaan suuntautumisesta, onko esim. raksa, sähkö vai konetekniikka.

Lähtökohtaisesti jos on DI tutkinto, tuskin voi älyllisestä kapasiteetiltaan hirveän tyhmä olla, vähintään keskiverto tai keskivertoa parempi. Tai näin ainakin ajattelisin. On sitten toinen juttu onko muuten fiksu esim. käytökseltään, omaako sosiaalisia taitoja ja minkälaiset, osaako ajatella muiden tunteita jne. Niitä taitoja ei takaa mikään koulutus.

Vierailija
112/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen komea DI-mies ja naisia ollut aina jonoksi asti.

Sama M48

Vierailija
113/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aallon tefyyn vaikeinta päästä mitä muille aloille DI koulutuksessa.  Siellä on ne neropatit. 

Vierailija
114/115 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkikseen pääsee ensimmäistä kertaa vasta nyt ilman pääsykokeita, aikaisemmin vaadittiin aina pääsykoe.

Ei vaadittu jos oli tarpeeksi hyvä yo todistus. Mun teknillisestä fysiikasta Aallosta väitelleestä miehestä ei uskoisi millään edes diplomi insinööriksi saati tohtoriksi. Ei tosiaan vaikuta erityisen fiksulta eikä osaa perusmatikkaa ollenkaan.

Vierailija
115/115 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ylivertainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi