Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat lopettivat yhteydenpidon

Vierailija
11.09.2019 |

Mieheni vanhemmat eivät pidä enää yhteyttä kun saatiin lapsi. Ennen nähtiin kerran, pari kuukaudessa.
Laitettiin kyllä rajoja ja luulen että se on syynä.
Mutta ihan nätisti ja aiheesta. Ensimmäinen loukkaantuminen oli kun en halunnut välittömästi lapsen synnyttyä esitellä vauvaa, vaan vasta seuraavana päivänä.
Ja pyydettiin etteivät osta kokoajan kaikkea. Vaan joskus jotain ja mielellään tarpeellista.
Kummaksuivat imetystä kun sitten lapsi ei halua kuin äidin... otin vauvan takaisin syliin kun itki mummin sylissä.
Pikkuhiljaa yhteydenpito väheni ja loppui kokonaan.
Mies sanoo että varmaan siksi kun eivät saaneet olla sellaisia isovanhempia kuin haluavat.

Kommentit (869)

Vierailija
681/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitköhän nyt ap kärpäsestä härkäsen? Itse olisin vain iloinen, että olisi sellaiset isovanhemmat jotka haluaisivat ostaa lapselle tavaroita/asioita/vaatteita. Ehkä tämä on heidän tapansa osoittaa välittämistä?

Ette te nyt muutenkaan kuulosta kovin läheisiltä: olette nähneet tähänkin asti kerran tai kaksi kuukaudessa?

Olisiko siis ”liikaa” että olisit sietänyt isovanhempien käytöstä sen kerran tai kaksi kuukaudessa? Ei se lapsi rikki mene jos isovanhempi pitää sylissä tai käy kylässä, jos kertoja on noin äärettömän harvoin.

Niin että olisi pitänyt antaa tulla odottamaan kun synnytän lasta jotta näkee heti? Siis ihan heti koska niin teki miehen siskon lasten kanssa? Ja antaa pitää vauvaa vaikka itkee ja sitten vie lapsen toiseen huoneeseen, itse sanoi että itkee kun näkee äidin.

Valita ristiäisiin ruuat ja valmistaa ne, ihan kuin itse haluaa, ja koristelut, samoin 1v juhliin. Ja vaikka mitä koska hän vaan teki oman tyttönsä kanssa niin?

Näin ap, paljastit katkeran luontosi tässä kirjoituksessa. Yritä pärjätä.

Eli sinusta anopin olisi pitänyt saada tehdä noin?

Ei vaan, tuossa ap paljastaa miten liioitellun negatiivisesti hän anoppiinsa suhtautuu.

Anopin näkemys samoista asioista voisi olla:

"Aioimme tehdä onnittelukäynnin synnytyslaitokselle samana päivänä kun lapsi syntyi, mutta miniä reagoi asiaan, kuin olisimme olleet tunkemassa mukaan synnytykseen."

"Vauvaa pidellessä miniä oli koko ajan ottamassa lasta pois sylistäni aivan kuin peläten, etten osaa häntä oikealla tavalla pidellä, mikä tuntui tekevän lapsenkin levottomaksi."

"Tarjosin monipuolisesti apuani ristiäisten valmisteluihin, mutta apuni ei kelvannut."

"Tuntuu, ettemme isovanhempia ole haluttua seuraa eikä mikään, mitä teen tai sanon ole miniäni mieleen."

-eri

Suomeksi ”tungin liikaa, käsittelin lasta väärin, mikä ahdisti äitiä ja sitten vedin uhrimielellä herneen nenään”.

Eli tämä on siis palstan perinteinen anoppien haukkumisketju, jossa ei yritetäkään ymmärtää muuta kuin miniän näkökulmaa.

Onhan täällä tullut moneen kertaan esille myös se, että ei niiltä anopeilta odoteta kuin normaaleja käytöstapoja. Tai isovanhemmilta. Huonoa käytöstä taas ei tarvitsekaan loputtomasti ymmärtää, eli hieman omituinen näkökulma sulla kyllä asiaan on.

Samaa ne anopit odottaa miniältään tai lapsenlapsensa vanhemmilta.

Miksi anopin tai isovanhempien pitäisi loputtomasti ymmärtää omasta mielestään huonoa käytöstä, eli hieman yksipuolinen näkökulma useimmilla keskustelijoilla asiaan on.

Ei ap tai kukaan muukaan miniä tai lapsenlapsen vanhempi ole kertonut menneensä huseeraamaan suuna päänä anopin asioihin.

Eikä kukaan anoppikaan ole sellaista väittänyt.

Ketjussa oli ylsi vastaaja joka oli koemielessä kohdellut miehensä kanssa samalla lailla appivanhempia, mitä appivanhemmat kojtteli heitä. Eli olivat kokeilleet jyrätä, päsmäröidä ja arvostella. Appiukko oli saanut vuosisadan raivokohtauksen.

Niinpä, sama ei tule kuuloonkaan toiseen suuntaan että appivanhempia alettais komentelemaan ja häärättäisiin niiden huushollissa. Toisinpäin pitää kuitenkin olla oikeus häärät ja miniän tulee alistua ja olla miellyttämishaluinen

Huomaaki kukaan mikä kulttuurinen kaksinaismoralismi tässä kukkii? Huomaaki kulaan miten iso osa nykynaisista puolustelee ikiaikaisia rooleja ja tiesostamattaan polkee miniää ja nostaa anopin tärkeämmäksi?

Tätä on kulttuurinen roolinmääritys ja kamalinta se että moni teistä ei tajua mitä tekee ja puhuu.

Vierailija
682/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ovat aina kultasii, ne leipoo, laulaa ,istuttaa kukkii kädet multasiin.

Mummot tykkää kaikista lapsista, varsinkin omista lapsen lapsista.

Mummo säästää rahat sulle ,jotta voisit alkaa mulle.

Mummo ei oo nainen lainkaan..papalla seisoo vain leivonta aikaan

Siinäpä onpi vastaus sulle..tunteitasi loukatulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisit pelastaa palavasta talosta vain yhden henkilön?

Olisiko se a ÄITISI

b VAIMOSI

talossa ei siis ole muita ,ja vain toisen ehdit pelastamaan.

Vierailija
684/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se a ÄITISI

b VAIMOSI

a. Äidin tietysti'

mulla on jo kolmas vaimo menossa..ja uutta pukkaa

lisäksi on noita lehtolapsia

Vierailija
685/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esimerkiksi sellainen tilanne ettemme ole miehen kanssa saaneet "omaa aikaa", mitään parisuhdeviikonloppuja tms. kertaakaan järjestymään, vanhempi lapsi on 4 vuotias. Olisimme sellaisen tarpeessa mutta isovanhempia ei apuna ole. Omat vanhempani asuvat kaukana ja miehen vanhemmat ovat samankaltaisella, tosin vielä törkeämmällä toiminnalla kuin ap:n appivanhemmat pilanneet välinsä meihin.

Vierailija
686/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on esimerkiksi sellainen tilanne ettemme ole miehen kanssa saaneet "omaa aikaa", mitään parisuhdeviikonloppuja tms. kertaakaan järjestymään, vanhempi lapsi on 4 vuotias. Olisimme sellaisen tarpeessa mutta isovanhempia ei apuna ole. Omat vanhempani asuvat kaukana ja miehen vanhemmat ovat samankaltaisella, tosin vielä törkeämmällä toiminnalla kuin ap:n appivanhemmat pilanneet välinsä meihin.

Hoida ite omat pentus...

Vierailija
687/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitköhän nyt ap kärpäsestä härkäsen? Itse olisin vain iloinen, että olisi sellaiset isovanhemmat jotka haluaisivat ostaa lapselle tavaroita/asioita/vaatteita. Ehkä tämä on heidän tapansa osoittaa välittämistä?

Ette te nyt muutenkaan kuulosta kovin läheisiltä: olette nähneet tähänkin asti kerran tai kaksi kuukaudessa?

Olisiko siis ”liikaa” että olisit sietänyt isovanhempien käytöstä sen kerran tai kaksi kuukaudessa? Ei se lapsi rikki mene jos isovanhempi pitää sylissä tai käy kylässä, jos kertoja on noin äärettömän harvoin.

Niin että olisi pitänyt antaa tulla odottamaan kun synnytän lasta jotta näkee heti? Siis ihan heti koska niin teki miehen siskon lasten kanssa? Ja antaa pitää vauvaa vaikka itkee ja sitten vie lapsen toiseen huoneeseen, itse sanoi että itkee kun näkee äidin.

Valita ristiäisiin ruuat ja valmistaa ne, ihan kuin itse haluaa, ja koristelut, samoin 1v juhliin. Ja vaikka mitä koska hän vaan teki oman tyttönsä kanssa niin?

Näin ap, paljastit katkeran luontosi tässä kirjoituksessa. Yritä pärjätä.

Eli sinusta anopin olisi pitänyt saada tehdä noin?

Ei vaan, tuossa ap paljastaa miten liioitellun negatiivisesti hän anoppiinsa suhtautuu.

Anopin näkemys samoista asioista voisi olla:

"Aioimme tehdä onnittelukäynnin synnytyslaitokselle samana päivänä kun lapsi syntyi, mutta miniä reagoi asiaan, kuin olisimme olleet tunkemassa mukaan synnytykseen."

"Vauvaa pidellessä miniä oli koko ajan ottamassa lasta pois sylistäni aivan kuin peläten, etten osaa häntä oikealla tavalla pidellä, mikä tuntui tekevän lapsenkin levottomaksi."

"Tarjosin monipuolisesti apuani ristiäisten valmisteluihin, mutta apuni ei kelvannut."

"Tuntuu, ettemme isovanhempia ole haluttua seuraa eikä mikään, mitä teen tai sanon ole miniäni mieleen."

-eri

Suomeksi ”tungin liikaa, käsittelin lasta väärin, mikä ahdisti äitiä ja sitten vedin uhrimielellä herneen nenään”.

Eli tämä on siis palstan perinteinen anoppien haukkumisketju, jossa ei yritetäkään ymmärtää muuta kuin miniän näkökulmaa.

Onhan täällä tullut moneen kertaan esille myös se, että ei niiltä anopeilta odoteta kuin normaaleja käytöstapoja. Tai isovanhemmilta. Huonoa käytöstä taas ei tarvitsekaan loputtomasti ymmärtää, eli hieman omituinen näkökulma sulla kyllä asiaan on.

Samaa ne anopit odottaa miniältään tai lapsenlapsensa vanhemmilta.

Miksi anopin tai isovanhempien pitäisi loputtomasti ymmärtää omasta mielestään huonoa käytöstä, eli hieman yksipuolinen näkökulma useimmilla keskustelijoilla asiaan on.

Ei ap tai kukaan muukaan miniä tai lapsenlapsen vanhempi ole kertonut menneensä huseeraamaan suuna päänä anopin asioihin.

Eikä kukaan anoppikaan ole sellaista väittänyt.

Mitä muuta ap on tehnyt, kuin puuttunut miehensä vanhempien taitoihin toimia isovanhempina?

Siinä, missä he ovat toisten lastenlastensa kanssa onnistuneet he ovatkin nyt ap:n lapsen kanssa pelkästään epäonnistuneet ja kaikesta heidän toiminnastaan tulee ap:lta sanomista.

Tietenkin ap määrää lapsestaan. Jeesus! Se on hänen lapsensa!

Ja mitä tulee siihen kälyn touhuun, tod näk siellä on kasvanut nyt uusi tunnevammainen sukupolvi

Kommenttisi perusteella voidaan jälleen todeta, että kuka toista haukkuu, se itse on.

Vierailija
688/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis omalla toiminnallasi rikkonut miehesi välit hänen vanhempiinsa

Häpeä!!!!!!!

kun ero tulee ,ite luikit himaas..mut entä miehes????

Vierailija
689/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä!!!!!!!

Mitä muuta ap on tehnyt, kuin puuttunut miehensä vanhempien taitoihin toimia isovanhempina?

Siinä, missä he ovat toisten lastenlastensa kanssa onnistuneet he ovatkin nyt ap:n lapsen kanssa pelkästään epäonnistuneet ja kaikesta heidän toiminnastaan tulee ap:lta sanomista.

Vierailija
690/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä!!!!!!!

Kanna vastuusi..älä sotke ap:ta tähän!

Vierailija
691/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Vierailija
692/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien ja miniän/vävyn välit ei kyllä yleensä tulehdu siksi, että miniä/vävy huseeraisi siellä anoppilassa, vaan kyllä se ongelma 99-prosenttisesi on siinä, että appivanhemmat pyrkii huseeraamaan siellä miniän/vävyn kodissa ja perheessä.

Osa skismoista syntyy ihan kulttuurisista jutuista. Itäsuomalainen ja länsisuomalainen kulttuuri ei ymmärrä toisiaan tms.

Osa on kyllä sitten ihan törkeän huonoa käytöstä. Joko tahallista tai sitten ajattelemattomuutta.

Vierailija
693/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Itse sain käsityksen pitkään jatkuneesta rajattomasta käytöksestä. Ap on kirjoitellut ketjuun useamman viestin, eikä mun nähdäkseni kyse olekaan siitä että lapsi ei olisi saanut olla lainkaan isovanhempien sylissä tai etteivät he olisi saaneet käydä kylässä.

Sen sijaan just tuo että itkevää vauvaa ei anneta vanhemmalle ja päinvastoin lähdetään vauvan kanssa tilanteesta pois, on ihan pimeää toimintaa. Siinä se lapsi kyllä menee rikki.

Vierailija
694/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempien ja miniän/vävyn välit ei kyllä yleensä tulehdu siksi, että miniä/vävy huseeraisi siellä anoppilassa, vaan kyllä se ongelma 99-prosenttisesi on siinä, että appivanhemmat pyrkii huseeraamaan siellä miniän/vävyn kodissa ja perheessä.

Osa skismoista syntyy ihan kulttuurisista jutuista. Itäsuomalainen ja länsisuomalainen kulttuuri ei ymmärrä toisiaan tms.

Osa on kyllä sitten ihan törkeän huonoa käytöstä. Joko tahallista tai sitten ajattelemattomuutta.

Juurikin näin.

Vierailija
695/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOMAA LAPSISTA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida ite omat pentus...

Älä nolaa itseäsi enää enempää.

Vierailija
696/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ole ollut isovanhempia (toiset muuttivat Espanjaan eläkepäiviä viettämään ja toiset ovat liian huonokuntoisia) lastenhoitoapuna, mutta naapurissa asuvan lapsiperheen kanssa autamme toisiamme vastavuoroisesti. Joskus meillä on ollut palkattu lastenhoitaja. 

Vierailija
697/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempia käyttäytyivät koko ajan kuin minä olisin huonoarvoisempi.

Esim minun odotettiin muistavan heidän merkkipäivänsä mutta he eivät koskaan kysyneet edes syntymävuottani.

Ja kaikki mistä minua arvosteltiin olikin huenoa kun käly sen teki. Esim meudän avoliittomme oli hirveä häpeä, molemmat kälyt teki au-lapsiakin mutta se olikin ok.

Vierailija
698/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se a ÄITISI

b VAIMOSI

Minä olen mies, ja tuohon tilanteeseen en ikinä onneksi joudu. Mutta tietenkin puolisoni - elämänkumppanini, lasteni äidin.

Se ei tarkoita etteikö äitini olisi minulle rakas ja tärkeä silti, mutta tietysti omassa elämässäni tärkeimmät ihmiset ovat puolisoni ja lapseni, niin sen kuuluu ollakin.

Eikö terveeseen ihmisen kehitykseen kuulu, että lapsena omat vanhemmat ovat tärkeimmät ja aikuisena oma puoliso.

Vierailija
699/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopillani on kolme lasta, 2 tytärtä ja yksi poika. Jostain syystä hän on valinnut yhden tyttären perheen kiintymyksensä kohteeksi. Tälle perheelle hän antaa kaikkensa: rahansa, vanhan kotitalonsa, lastenhoitoavun, siivousavun, pihanhoitoavun. Hän on kuin ilmainen orja entisessä kotitalossaan, ja ilmeisen onnellinen osaansa. Harmittaa vähän muiden lastenlasten takia, mutta olen kyllä samalla myös helpottunut, että pysyy kaukana. On nimittäin aika rasittava tyyppi.

Meillä ihan sama tilanne eli anoppo hyysää tytärtään ja ostaa/maksaa kaiken ja on hylännyt poikansa perheen täysin. Jos olen joskus yrittänyt puhia asiasta on kuitattu että oon katkera kateellinen miniä.

Teillä onkin jännää kun tyttäriä 2. Miten se toinen tytär suhtautuu? Eikö sitä korpea kun kaikki annetaan lellikkityttärelle?

Toinen tytär tuntuu myös olevan ihan sujut tämän ’hylätyksi’ joutumisen kanssa, pitää äitään rasittavana ihmisenä. Voi olla, että raha-asiat häntä harmittaa, muttei mulle ole puhunut asiasta.

Et kai sä miniänä ole ottanut jotain raha-asioit esille? "Kun maksatte tyttärelle kaikki, niin kai meillekin?" se on huonoa käytöstä.

Vierailija
700/869 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap edes pohtii muiden reaktioita, kun kokee itse olevansa niin täydellinen ja toimivansa kaikessa ainoalla oikealla tavalla?

Kerroit, että vielä ainakin 1-vuotisjuhliin lapsen mummi on tarjonnut apua, eli ei ihan heti kuitenkaan ole luovuttanut "asettamistasi rajoista" eli käskyttämisestäsi huolimatta.

Rajansa kuitenkin kaikella, ellet halua lapselle sellaisia isovanhempia millaiset hän on isänsä puolelta saanut, niin turha itkeä, ettei lapsilla ole suhdetta isovanhempiinsa.

Välit viilenivät ja katkesivat sittemmin, p i k k u h i l j a a. Anoppi ilmeisesti oletti että väsyn ja taivun hänen tahtoonsa isoissa ja pienissä asioissa.

Ikinä ei ole tarjonnut apua vaan tehnyt tai tuonut vaikka erikseen sanottu ei. Olisikin tarjonnut apua, ihan eri asia. Mutta yritti valita 1v kakun, mieleisensä. Turhauttavaa enää selittää kun puhut minusta vaikka et selvästi ole lukenut tai ymmärtänyt