Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat lopettivat yhteydenpidon

Vierailija
11.09.2019 |

Mieheni vanhemmat eivät pidä enää yhteyttä kun saatiin lapsi. Ennen nähtiin kerran, pari kuukaudessa.
Laitettiin kyllä rajoja ja luulen että se on syynä.
Mutta ihan nätisti ja aiheesta. Ensimmäinen loukkaantuminen oli kun en halunnut välittömästi lapsen synnyttyä esitellä vauvaa, vaan vasta seuraavana päivänä.
Ja pyydettiin etteivät osta kokoajan kaikkea. Vaan joskus jotain ja mielellään tarpeellista.
Kummaksuivat imetystä kun sitten lapsi ei halua kuin äidin... otin vauvan takaisin syliin kun itki mummin sylissä.
Pikkuhiljaa yhteydenpito väheni ja loppui kokonaan.
Mies sanoo että varmaan siksi kun eivät saaneet olla sellaisia isovanhempia kuin haluavat.

Kommentit (869)

Vierailija
381/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitköhän nyt ap kärpäsestä härkäsen? Itse olisin vain iloinen, että olisi sellaiset isovanhemmat jotka haluaisivat ostaa lapselle tavaroita/asioita/vaatteita. Ehkä tämä on heidän tapansa osoittaa välittämistä?

Ette te nyt muutenkaan kuulosta kovin läheisiltä: olette nähneet tähänkin asti kerran tai kaksi kuukaudessa?

Olisiko siis ”liikaa” että olisit sietänyt isovanhempien käytöstä sen kerran tai kaksi kuukaudessa? Ei se lapsi rikki mene jos isovanhempi pitää sylissä tai käy kylässä, jos kertoja on noin äärettömän harvoin.

Niin että olisi pitänyt antaa tulla odottamaan kun synnytän lasta jotta näkee heti? Siis ihan heti koska niin teki miehen siskon lasten kanssa? Ja antaa pitää vauvaa vaikka itkee ja sitten vie lapsen toiseen huoneeseen, itse sanoi että itkee kun näkee äidin.

Valita ristiäisiin ruuat ja valmistaa ne, ihan kuin itse haluaa, ja koristelut, samoin 1v juhliin. Ja vaikka mitä koska hän vaan teki oman tyttönsä kanssa niin?

Hmm... hän selvästi saa olla sellainen isovanhempi kuin haluaa tyttärensä kanssa, ja se selvästi hänelle riittää.

Hän nyt ei taipunut sinun toiveisiisi, ja sinä et hänen, joten tilanne on tämä.

Kyllä mulle nyt vähän otti korvaan tuo, että miehesikin sanoi, että eivät halua olla yhteydessä koska olet niin hankala tyyppi. Ehkä siinä jotain perääkin on`? Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi lähteä kilpailemaan anopin kanssa joka asiassa. Joustaa siinä missä ei ole itselle niin tärkeää. Meillä esim. näistä anoppi on järjestänyt aina ristiäiset, ja olen ollut siitä vain kiitollinen, ettei ole itse tarvinnut. En keksi mitä väliä sillä olisi vieraille kuka on keksinyt ja päättänyt tarjottavat.

Samoin itse olen ollut siinä kunnossa, että vauvoja on saanut tulla katsomaan aina heti kun on ehtinyt.

Vierailija
382/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin ap olisi vähän narsisti. 

Tulee jotenkin semmonen kuva, että kun hän ei saanut anoppiaan hyppimään oman pillinsä mukaan, niin hän suuttui.

Kyllä minäkin anoppina vetäytyisin takavasemmalle jos miniä alkaisi esittää sellaisia vaatimuksia mitä en pysty/halua täyttää.

Olisin tehnyt näin myös itse miniänä. Tai missä tahansa roolissa.

Ovatko AP:n vaatimukset todella teidän mielestä sellaisia, ettei niitä normaali pystyisi täyttämään. Minun mielestäni ei. Ja minä olen mummo.

En olisi kehannut ehdottaakaan lapselleni, että näkisin vauvan samana päivänä kuin syntyi. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Tai että olisin välit poikki jonkun joulunvieton vuoksi.

Tänne varmana kirjoittaa lapsettomia ihmisiä nyt paljon, kun tuntuu niin vieraalta vauvaperheen ja pilkulapsiperheen elämä. Ei siinä mietitä miltä mikäkin asia kokoajan mummosta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia sinun muut ihmissuhteesi ovat ap? Onko sinulla paljon läheisiä ystäviä?

Kysyn tätä lähinnä vain sen takia että vaikutat jotenkin todella mustavalkoiselta ihmiseltä ja kokemattomalta mitä tulee ihmissuhteisiin? Niin kuin et pelaisi samassa sarjassa muiden ihmisten kanssa.

Sinulta tavallaan uupuu täysin kyky katsella tilanteita muiden kannalta eikä sinulle voi oikein esittää eriävää mielipidettä ilman että uhriudut. Se voi olla raskasta muille ihmisille.

Olen jo lähemmäs 40 ja ystävyyssuhteet kauan sitten muodostuneet ja vakiintuneet. Minulla on muutama todella sydänystävä ja lisäksi kavereita. Olen hyvin sosiaalinen ja minulle on sanottu että seurassani on hyvä olla. Olen lojaali ja luotettava.

Erikoisen analyysin teit sillä perusteella että ihan normaaleja rajoja halusin anopin kunnioittavan.

Tämä on keskustelu-palsta. Tein erikoisen analyysini ihan sen perusteella mitä sinä olet tänne kirjoittanut en sen perusteella että "halusit anopin noudattavan normaaleja rajoja". Jos olen ihan rehellinen niin kommenttiesi perusteella pidin sinua vähän päälle parikymppisenä. Mutta se siitä.

On ihan selvää, ettet sinä tule joustamaan senttiäkään. Otetaan vaikka esimerkkinä tuo kun joku ehdotti että mies ja lapsi voisivat tavata isovanhempiaan ilman sinua. Heti tuli liuta syitä miksi se ei käy ja korostit sitä ettei se ole sinun syysi.

Näet itsesi virheettömänä ja vastaat jokaiseen eriävään mielipiteeseen luettelemalla kaikki appivanhempiesi tekemät virheet. Et sinä ole täällä ratkaisua hakemassa vaan etsimässä validaatiota tekemisillesi ja haukkumassa appivanhempiasi jotka "hylkäsivät" teidät.

Siksi sinun kannattaisi unohtaa koko asia ja keskittyä omaan perheesi. Ei anoppeihin, kälyihin tai miehen muihin sukulaisiin. He eivät selvästikään halua viettää kanssasi aikaa etkä voi heitä siihen pakottaa. Riidat ratkotaan yleensä niin että molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Tässä sitä ei tule tapahtumaan. Anopistasi en tiedä, mutta sinä et tule koskaan pääsemään irti asioista jotka anoppisi on tehnyt väärin.

Vierailija
384/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin minulla ei ole vanhempia. Ja miehen vanhempia EI kielletty, mistä niin päättelit? He saivat tulla HETI aamusta. En halunnut että nappaamme heidät autoon ja mennään kaikki samaa matkaa. Kun olisivat tulleet mukaan, odottamaan, jotta saavat nähdä heti. Toistan vielä, saivat tulla. Ei kuitenkaan hengailemaan ja odottamaan että saa nähdä vauvan sillä sekunnilla kun tulee ulos.

No luulisi sinulle olevan vieläkin tärkeämpää pitää yhteyttä appivanhempiin jos sinulla ei ole omia vanhempia, ihan lapsenkin kannalta on suuri rikkaus saada viettää aikaa isovanhempien kanssa. Luuletko että mies on nyt iloinen kun välinne eivät ole kunnossa..? Minä olisin iloinen siitä, että anoppi haluaa osallistua lastenlasten elämään mutta sinä taidat olla sitä mieltä että vain sinun näkemys ja mielipide on ainoa oikea ja saada tälle täältä validaation.

Tää anopinpuolustelija on ihan maaninen. Mullakin on tilanne että omia vanhempia ei ole. Mitta silti on rajattomaan päsmäröiväön anoppiin välit poikki. Tajutkaa nyt että ei puhuta NORMAALEISTA isovanhemnmista. Te kellä hyvät isovanhemmat lapsillanne, vertaatte tilannetta vaan niihin omiin hyviin isovanhempiin. Ei sellisten kanssa kukaan haluakaan välejä poikki.

Mutta luonnevikaiset, rajattomat, tunkeilevat narsistit ja passiivisagressiiviset loukkaantujat ovat AIVAN ERI MAATA. Sellasten kanssa ei vaan voi keskustella eikä neuvotella.

Lapsi ei tee YHTÄÄN MITÄÄN paskoilla isovanhemmilla. Sen sijaan hyvillä tekee paljonkin. Jos on paskat häirikköisovanhemmar niin on kaikkien etu - myös vanhempien - että niiden kanssa ei olla tekemisissä.

Ap, ymmärrän täysin sua ja sanon että nuo sun kirjoittamat esimerkit ei aukea niille joilla ihanat isovanhemmat. Niillä on ihan eri tilanne, rakkautta ja luottamusta, eri keinot keskustella. Sun anoppi on omahyväinen mielensäpahoittaja joka käyttää VALTAA. Tuo välien poikkaus on vallankäyttöä ja hän hyppyyttää sinua, odottaen että matelisit ja anoisit armoa.

Unohda koko paska. Korvaavia munmokokemuksia saa kyllä muualta. Mulla on pari mummelia naapuristossa jotka tykkää lapsistamme ja heidän kanssa kyläillään. EI sa sama ole kuin HYVÄ isovanhempi, mutta on se parempi kuin HUONO isovanhempi.

En tajua miksi kaikki ylläpitää myyttiä että ispvanhempi on ihana ja ralastaa. Suomi on pullollaan häiriintyneitä tunnelylmiä ja julmia sukuja missä isovanhemmat haluaa vain vahingoittaa, möyryyttää ja alistaa. Näitä on lähipiirissäni paljonkin.

Vierailija
385/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee jotenkin semmonen kuva, että kun hän ei saanut anoppiaan hyppimään oman pillinsä mukaan, niin hän suuttui.

Kyllä minäkin anoppina vetäytyisin takavasemmalle jos miniä alkaisi esittää sellaisia vaatimuksia mitä en pysty/halua täyttää.

Entä anopin vaatimukset? Saada nähdä vauva heti? Joulu missä ja kuten anoppi haluaa? Ristiäiset ja synttärit kuten anoppi haluaa?

Siitä tässä on kyse, anoppi on se joka loukkaantui koska miniä ei tanssi hänen pillinsä mukaan.

SE HALUSI SYNNÄRILLE! RISTIÄISET! SYNTTÄRIT! ONKO TÄMÄ MUKA OIKEIN!?

SO?

Mitä siitä nyt enää?

Sähän sait estettyä sen, eikö?

Etkö voi jatkaa elämää eteenpäin?

Vai haluatko todellakin jättää meidät siihen luuloon, että sä tässä se seko olet?

Minä ap en kirjoittanut huutokommenttia.

Mutta kai se sitten on niin että tämän mukaan tuore perhe ei saa asettaa mitään rajoja isovanhemmille vaan kaikki tulee tehdä kuten he haluavat tai välit on poikki. Sitähän te moni sanotte.

Ap, älä välitä näistä kommenteista. Nämähän ovat ihan käsittämättömiä. On totta, että tilanteessa on monta näkökulmaa ja olisi kiinnostavaa kuulla myös isovanhempien versio - ihan siksi, että mitä siellä heidän mielessä mahtaa oikein liikkua.

Tuore perhe ilman muuta saa vetää rajat. Niitä on kunnioitettava. Esimerkiksi tuo synnärille heti tuleminen - hyvänen aika. Ihanko tosissaan tämä porukka täällä on sitä mieltä, että on suuri loukkaus, jos ei just lapsen punnattuaan maailmaan halua niitä ei-niin-itselle-läheisiä ihmisiä siihen pällistelemään? Pääsiväthän he ilmeisesti heti seuraavana päivänä vauvan syntymästä. Luulisi olevan tarpeeksi ajoissa. Totta kai tuossa tilanteessa voi joustaakin, mutta omien tuntemusten mukaan. Jos ihan oikeasti on sellainen olo, että ei, ja nyt on itselle tärkeää saada pitää hetken huilia, pesiä vauvan kanssa rauhassa jne niin kyllä sen nyt valitettavasti pitää olla ok isovanhemmille ja ymmärrystä pitäisi löytyä. Suhde lapseen ehtii kyllä muodostua, vaikka häntä ei saman tien näekään!

Muutenkin tuo rajanveto... Kyllähän siihen neuvotaan neuvolassakin. Kaikkien ihmisten kanssa ei pysty näistä puhumaan helposti eikä asia välttämättä tule mieleen, ennen kuin tilanne tulee kohdalle. Toki myös isovanhemmilla saa olla omat rajansa ja myös niitä pitää kunnioittaa.

Onko täällä ap:n anoppi nillittämässä ap:n narsismista ynnä muusta? Vaiko kenties omani? Hänkään kun ei rajoja tunne.

Kiitos! Mua oikeesti jo naurattaa tämä 😅! Ihan tavallista elämää ja tavallisia rajoja halusin että kunnioitetaan niin mulle ehdotettu hoitoon hakeutumista ja leimattu narsistiksi ja autistiksi!

Nämä huutelijat ilmeisesti hakisivat anopin mukaan kun lähtevät synnyttämään ja joulut ja muut juhlat viettäisivät ihan aina anopilla ilman mitään omia perinteitä luoden.

Autistiap

Kerro jo viimmein mikä tässä on ongelma?

Olet asettanut rajat anopille ja anoppi on toiminut sinun toivomuksesi mukaisesti - ei enää ostele lahjoja, ei tuppaannu teille kylään ja vähentänyt yhteydenottoja jne.

Mitä anopin vielä pitäisi tehdä ja miten käyttäytyä, jotta sinä olisit tyytyväinen ja hyväksyisit anopin toiminnan?

Vierailija
386/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitköhän nyt ap kärpäsestä härkäsen? Itse olisin vain iloinen, että olisi sellaiset isovanhemmat jotka haluaisivat ostaa lapselle tavaroita/asioita/vaatteita. Ehkä tämä on heidän tapansa osoittaa välittämistä?

Ette te nyt muutenkaan kuulosta kovin läheisiltä: olette nähneet tähänkin asti kerran tai kaksi kuukaudessa?

Olisiko siis ”liikaa” että olisit sietänyt isovanhempien käytöstä sen kerran tai kaksi kuukaudessa? Ei se lapsi rikki mene jos isovanhempi pitää sylissä tai käy kylässä, jos kertoja on noin äärettömän harvoin.

Niin että olisi pitänyt antaa tulla odottamaan kun synnytän lasta jotta näkee heti? Siis ihan heti koska niin teki miehen siskon lasten kanssa? Ja antaa pitää vauvaa vaikka itkee ja sitten vie lapsen toiseen huoneeseen, itse sanoi että itkee kun näkee äidin.

Valita ristiäisiin ruuat ja valmistaa ne, ihan kuin itse haluaa, ja koristelut, samoin 1v juhliin. Ja vaikka mitä koska hän vaan teki oman tyttönsä kanssa niin?

Hmm... hän selvästi saa olla sellainen isovanhempi kuin haluaa tyttärensä kanssa, ja se selvästi hänelle riittää.

Hän nyt ei taipunut sinun toiveisiisi, ja sinä et hänen, joten tilanne on tämä.

Kyllä mulle nyt vähän otti korvaan tuo, että miehesikin sanoi, että eivät halua olla yhteydessä koska olet niin hankala tyyppi. Ehkä siinä jotain perääkin on`? Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi lähteä kilpailemaan anopin kanssa joka asiassa. Joustaa siinä missä ei ole itselle niin tärkeää. Meillä esim. näistä anoppi on järjestänyt aina ristiäiset, ja olen ollut siitä vain kiitollinen, ettei ole itse tarvinnut. En keksi mitä väliä sillä olisi vieraille kuka on keksinyt ja päättänyt tarjottavat.

Samoin itse olen ollut siinä kunnossa, että vauvoja on saanut tulla katsomaan aina heti kun on ehtinyt.

Mieheni ei ole sanonut että olen hankala tyyppi. Äidistään on kyllä sanonut. Onhan se omituista että anoppi antoi poikansa isoäidin hoitoon jotta tyttö saa kaiken huomion ja myöhemmin katkaisi välit.

Ja kyllä ristiäisissä ja juhlissa saa auttaa ja osallistua, mutta ei kaapata koko juhlasuunnitelmaa itselleen jolloin äidillä ei ole ollenkaan osaa.

Kiva että suurinosa on tyytyväisiä kun anoppi tekee yksin kaikki juhlat, minä kuitenkin halusin tehdä kakun ja koristeet. Ja nyt tämän mukaan olen hankala ihminen, anoppihan se on jonka pitää yksin päättää.

Vierailija
387/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan uuden lapsenlapsen KUVAN heti synnyttyään. En todellakaan päivystä sairaalan liepeillä, kun lasta lähdetään synnyttämään! Välimatkaakin on paljon! Jännitän ja stressaan kotona kädet ristissä ja odotan uutisia ja kuvia puhelin sylissä. Vauvaa lähdetään katsomaan sitten kotiin myöhemmin. Ei se pikkuinen sieltä mihinkään karkaa!

Vierailija
388/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko AP:n vaatimukset todella teidän mielestä sellaisia, ettei niitä normaali pystyisi täyttämään. Minun mielestäni ei. Ja minä olen mummo.

En olisi kehannut ehdottaakaan lapselleni, että näkisin vauvan samana päivänä kuin syntyi. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Tai että olisin välit poikki jonkun joulunvieton vuoksi.

Tänne varmana kirjoittaa lapsettomia ihmisiä nyt paljon, kun tuntuu niin vieraalta vauvaperheen ja pilkulapsiperheen elämä. Ei siinä mietitä miltä mikäkin asia kokoajan mummosta tuntuu.

Mua tuli kaikki katsomaan heti synnärille. Minusta se oli ihan ok. Mun anoppini leipoi ristiäisiin, sekin oli ok. Hän osti kaikenlaista ja toi nurkistaan yhtä jos toista, sekin oli ok, koska meillä nuorena perheenä ei ollut juuri mitään. 

Jos minusta tulee joskus anoppi en osaa asettua sellaiseen asemaan, että hyppään näkyviin vain silloin kun miniälle sopii. Mä olen olemassa ja elän omaa elämääni ja jos meillä ei miniän kanssa kemiat ja aikataulut kohtaa niin sitten ei voi mitään. Poika saa tulla meille lapsen kanssa kaksistaan.

Vierailija
389/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä anopin vaatimukset? Saada nähdä vauva heti? Joulu missä ja kuten anoppi haluaa? Ristiäiset ja synttärit kuten anoppi haluaa?

Siitä tässä on kyse, anoppi on se joka loukkaantui koska miniä ei tanssi hänen pillinsä mukaan.

SO?

Mitä siitä nyt enää?

Vai haluatko todellakin jättää meidät siihen luuloon, että sä tässä se seko olet?

Mutta kai se sitten on niin että tämän mukaan tuore perhe ei saa asettaa mitään rajoja isovanhemmille vaan kaikki tulee tehdä kuten he haluavat tai välit on poikki. Sitähän te moni sanotte.

Ap, älä välitä näistä kommenteista. Nämähän ovat ihan käsittämättömiä. On totta, että tilanteessa on monta näkökulmaa ja olisi kiinnostavaa kuulla myös isovanhempien versio - ihan siksi, että mitä siellä heidän mielessä mahtaa oikein liikkua.

Tuore perhe ilman muuta saa vetää rajat. Niitä on kunnioitettava. Esimerkiksi tuo synnärille heti tuleminen - hyvänen aika. Ihanko tosissaan tämä porukka täällä on sitä mieltä, että on suuri loukkaus, jos ei just lapsen punnattuaan maailmaan halua niitä ei-niin-itselle-läheisiä ihmisiä siihen pällistelemään? Pääsiväthän he ilmeisesti heti seuraavana päivänä vauvan syntymästä. Luulisi olevan tarpeeksi ajoissa. Totta kai tuossa tilanteessa voi joustaakin, mutta omien tuntemusten mukaan. Jos ihan oikeasti on sellainen olo, että ei, ja nyt on itselle tärkeää saada pitää hetken huilia, pesiä vauvan kanssa rauhassa jne niin kyllä sen nyt valitettavasti pitää olla ok isovanhemmille ja ymmärrystä pitäisi löytyä. Suhde lapseen ehtii kyllä muodostua, vaikka häntä ei saman tien näekään!

Muutenkin tuo rajanveto... Kyllähän siihen neuvotaan neuvolassakin. Kaikkien ihmisten kanssa ei pysty näistä puhumaan helposti eikä asia välttämättä tule mieleen, ennen kuin tilanne tulee kohdalle. Toki myös isovanhemmilla saa olla omat rajansa ja myös niitä pitää kunnioittaa.

Onko täällä ap:n anoppi nillittämässä ap:n narsismista ynnä muusta? Vaiko kenties omani? Hänkään kun ei rajoja tunne.

Kiitos! Mua oikeesti jo naurattaa tämä 😅! Ihan tavallista elämää ja tavallisia rajoja halusin että kunnioitetaan niin mulle ehdotettu hoitoon hakeutumista ja leimattu narsistiksi ja autistiksi!

Nämä huutelijat ilmeisesti hakisivat anopin mukaan kun lähtevät synnyttämään ja joulut ja muut juhlat viettäisivät ihan aina anopilla ilman mitään omia perinteitä luoden.

Autistiap

Ole hyvä. Et tosiaan ole yksin tämän asian kanssa, vaan meitä on paljon muitakin samantyyppisten ongelmien kanssa kamppailevia.

Mä olen itse yksi heistä, jotka haluaisi isovanhemman ja lapsenlasten välisten suhteiden olevan hyviä, mutta en enää tiedä, mitä tässä voi tehdä. Kun koko elämän pitäisi mennä sen anopin pillin mukaan. Meidän perheen sekä meidän kaikkien ihan yksilöinä. Lapset ovat huomanneet tämän, mikä on ikävää, mutta näin myös mies, joka ei hänkään oikein keksi keinoja tähän. Tilanteen täytyy olla erityisen raskas, kun tämä kaikki tulee niinkin läheiseltä ihmiseltä, kuin oma äiti. Anoppi on kuitenkin kohdellut myös tätä kyseistä poikaansa niin, ettei tämä halua mennä äitinsä luo lastemme kanssa aikaa viettämään. Se taas on ihan hänen oma tahtonsa, ei minun, yhden varmaan myös narsistisen ja ties minkä miniän.

Meilläkin anoppi veti herneen nokkaansa, kun emme enää lapsen syntymän jälkeen käyneet heillä joka/joka toinen viikonloppu. Halusimme rauhoittaa aikaa kotona olemiselle ja sille että saamme perheenä olla keskenämme, koska viikolla mies, lapsemme isä, oli töidensä vuoksi hyvin paljon menossa. Meiltä kysyttiin, mikä meillä nyt on ja miksi emme käy enää niin usein jne. Toivotimme heidät tervetulleeksi meille, ja kerroimme ettei meillä tosiaan "mikään" ole, vaan kun tämä arki nyt on tätä että mies lentää viikot paikasta toiseen, niin viikonloppuisin on mukavampi olla kotona. Tätä ei uskottu, vaan riitahan tästä tuli.

Jouluisin oli pakko mennä anoppilaan, tai appisten tulla meille. Toki heillä käytiinkin ja he meillä, mikä oli ihan mukavaa. Mutta myös minulla on saman matkan päässä asuvat vanhemmat, jotka hekin halusivat tavata jouluna ja olivat puolestaan pahoillaan, emmekö ehtisi piipahtaa heillä lainkaan.

Päätimme viettää Joulut jatkossa kotona. Tästäkin piti tietysti riidellä. Ei mielestämme kuitenkaan ollut kohtuullista, että lapsiperhe (aluksi yhden, sitten useamman lapsen kanssa) kiitää kaikki pyhät tien päällä ettei kukaan vain pahoita mieltään. Pyysimme myös mm. appiksia meille. Ei kelvannut.

Vierailija
390/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihmiset keskustelevat ja tekevät kompromisseja ja näin ylläpidetään hyviä ja toimivia ystävyys- ja sukulaissuhteita. Ei se ole sen vaikeampaa.

Ai että juuri synnyttäneen pitää alkaa neuvotella omista asioistaan? Kyllä se on yksiselitteisesti se anoppi tuossa kontekstissa se joka joustaa.

Vierailija
391/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SO?

Mitä siitä nyt enää?

Autistiap

Olet asettanut rajat anopille ja anoppi on toiminut sinun toivomuksesi mukaisesti - ei enää ostele lahjoja, ei tuppaannu teille kylään ja vähentänyt yhteydenottoja jne.

Mitä anopin vielä pitäisi tehdä ja miten käyttäytyä, jotta sinä olisit tyytyväinen ja hyväksyisit anopin toiminnan?

Mun mielestä ei ole normaalia jättäytyä kokonaan pois lapsensa elämästä jos toinen vaihtoehto on kunnioittaa normaaleja rajoja. Tyyliin ette tulleet tyttäreni luokse jouluksi niin ei sitten nähdä.

Kaikki kuten anoppi haluaa tai sitten ei mitään.............

Vierailija
392/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankkaamista. Mikä tässä on ongelma?

Sinä olet onnellinen kun olet saanut asetettua isovanhemmille rajat ja he kunnioittavat niitä.

Isovanhemmat ovat onnellisia kun saavat viettää aikaa toisten lastenlapsiensa kanssa.

Miehestäsi ja lapsestasi en tiedä.

Vierailija
393/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua tuli kaikki katsomaan heti synnärille. Minusta se oli ihan ok. Mun anoppini leipoi ristiäisiin, sekin oli ok. Hän osti kaikenlaista ja toi nurkistaan yhtä jos toista, sekin oli ok, koska meillä nuorena perheenä ei ollut juuri mitään. 

Jos minusta tulee joskus anoppi en osaa asettua sellaiseen asemaan, että hyppään näkyviin vain silloin kun miniälle sopii. Mä olen olemassa ja elän omaa elämääni ja jos meillä ei miniän kanssa kemiat ja aikataulut kohtaa niin sitten ei voi mitään. Poika saa tulla meille lapsen kanssa kaksistaan.

Ei kai kukaan kiellä sua pitämästä omaa elämääsi. Kuitenkin aikuisen lapsen kanssa se menee juurikin niin, että ollaan riittävän etäällä ja annetaan aikuisen lapsen elää omaa elämäänsä - mutta silti riittävän lähellä, että voidaan vaikkapa tukea silloin kun sitä tarvitaan.

Ja pakko kai sitä miniääkin on jonkin verran kuunnella. Vaikka homma ei voi toimia täysin miniän ehdoilla, et myöskään sinä voi olla se, joka määrittelee täysin, että mitä tehdään ja milloin tehdään. Mahdollinen lapsenlapsesi on myös miniän lapsi. Välirikko oman aikuisen lapsen kanssa taas on ihan mahdollinen, jos tämän puolisoa ei kohdella kunnolla.

Vierailija
394/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SO?

Mitä siitä nyt enää?

Autistiap

Mun mielestä ei ole normaalia jättäytyä kokonaan pois lapsensa elämästä jos toinen vaihtoehto on kunnioittaa normaaleja rajoja. Tyyliin ette tulleet tyttäreni luokse jouluksi niin ei sitten nähdä.

Kaikki kuten anoppi haluaa tai sitten ei mitään.............

No eihän tässä selvästikään ole näin tehty. Selvästi nuo isovanhemmat ovat yrittäneet olla lapsen elämässä mutta kaikki on torpattu kylpytuolista lähtien. Kyllä siinä pikku hiljaa lannistuu ja lähtee sitten viettämään aikaa niiden seuraan joiden luona kokee olevansa toivottu. 

Vierailija
395/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin minulla ei ole vanhempia. Ja miehen vanhempia EI kielletty, mistä niin päättelit? He saivat tulla HETI aamusta. En halunnut että nappaamme heidät autoon ja mennään kaikki samaa matkaa. Kun olisivat tulleet mukaan, odottamaan, jotta saavat nähdä heti. Toistan vielä, saivat tulla. Ei kuitenkaan hengailemaan ja odottamaan että saa nähdä vauvan sillä sekunnilla kun tulee ulos.

No luulisi sinulle olevan vieläkin tärkeämpää pitää yhteyttä appivanhempiin jos sinulla ei ole omia vanhempia, ihan lapsenkin kannalta on suuri rikkaus saada viettää aikaa isovanhempien kanssa. Luuletko että mies on nyt iloinen kun välinne eivät ole kunnossa..? Minä olisin iloinen siitä, että anoppi haluaa osallistua lastenlasten elämään mutta sinä taidat olla sitä mieltä että vain sinun näkemys ja mielipide on ainoa oikea ja saada tälle täältä validaation.

Tää anopinpuolustelija on ihan maaninen. Mullakin on tilanne että omia vanhempia ei ole. Mitta silti on rajattomaan päsmäröiväön anoppiin välit poikki. Tajutkaa nyt että ei puhuta NORMAALEISTA isovanhemnmista. Te kellä hyvät isovanhemmat lapsillanne, vertaatte tilannetta vaan niihin omiin hyviin isovanhempiin. Ei sellisten kanssa kukaan haluakaan välejä poikki.

Mutta luonnevikaiset, rajattomat, tunkeilevat narsistit ja passiivisagressiiviset loukkaantujat ovat AIVAN ERI MAATA. Sellasten kanssa ei vaan voi keskustella eikä neuvotella.

Lapsi ei tee YHTÄÄN MITÄÄN paskoilla isovanhemmilla. Sen sijaan hyvillä tekee paljonkin. Jos on paskat häirikköisovanhemmar niin on kaikkien etu - myös vanhempien - että niiden kanssa ei olla tekemisissä.

Ap, ymmärrän täysin sua ja sanon että nuo sun kirjoittamat esimerkit ei aukea niille joilla ihanat isovanhemmat. Niillä on ihan eri tilanne, rakkautta ja luottamusta, eri keinot keskustella. Sun anoppi on omahyväinen mielensäpahoittaja joka käyttää VALTAA. Tuo välien poikkaus on vallankäyttöä ja hän hyppyyttää sinua, odottaen että matelisit ja anoisit armoa.

Unohda koko paska. Korvaavia munmokokemuksia saa kyllä muualta. Mulla on pari mummelia naapuristossa jotka tykkää lapsistamme ja heidän kanssa kyläillään. EI sa sama ole kuin HYVÄ isovanhempi, mutta on se parempi kuin HUONO isovanhempi.

En tajua miksi kaikki ylläpitää myyttiä että ispvanhempi on ihana ja ralastaa. Suomi on pullollaan häiriintyneitä tunnelylmiä ja julmia sukuja missä isovanhemmat haluaa vain vahingoittaa, möyryyttää ja alistaa. Näitä on lähipiirissäni paljonkin.

Millaisessahan "lähipiirissä" oikein olet ja elät, koska omassa lähipiirissäni en tunne yhtään kuvailemaasi tapausta, vaikka piirini on iso?

Vierailija
396/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne anoppi-maniat on ihan muilla kuin niillä anopin puolustelijoilla. Minuakin syytit palstalle späämmäämisestä vaikka en kirjoittanut kuin yhden viestin enkä ole edes anoppi vaan tarhaikäisten lasten äiti.

Vierailija
397/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SO?

Mitä siitä nyt enää?

Autistiap

En ole Ap mutta minäpä kerron tälle jankkaajalle mikä tässä hiertää:

- anoppi on loukannut törkeästi poikaansa osoittamalla että pojan lapset täysin yhdentekeviä

- anoppi ihan v*tun epäreilu kun KOSTAA LAPSILLE omat tunne-elämän ongelmansa ja tlemmyydentuntoisen vaikeilinsa, eli ei noteeraa pojan lapsia, ei tule synttäreille. Samaan aikaan hyysää tyttären lapsia ja ostelee lahjoja

- anoppi ei pysty erittelemään tunteitaan. Eli sitä että ”en pidä miniästä” vaan kostaa kokonaisuutena jossa viattomatkin kärsii, eli VÄLIT POIKKI KAIKKIIN!

- anoppi on huonotapainen kiukuttelija ja lapsellinen loukkaantuja

- anoppi tekee väärin viattomia ja syyttömiä lapsenlapsia kohtaan.

Kelsin vielä 10 syytä lisää miksi tilanne ärsyttää. Olet varmaan heikkolahjainen kun itse et keksi yhtään syytä milsi tilanne on epäreilu ja kuormittava. No, tajuat sit joskus jos osuu omalle kohdalle.

Vierailija
398/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia sinun muut ihmissuhteesi ovat ap? Onko sinulla paljon läheisiä ystäviä?

Kysyn tätä lähinnä vain sen takia että vaikutat jotenkin todella mustavalkoiselta ihmiseltä ja kokemattomalta mitä tulee ihmissuhteisiin? Niin kuin et pelaisi samassa sarjassa muiden ihmisten kanssa.

Sinulta tavallaan uupuu täysin kyky katsella tilanteita muiden kannalta eikä sinulle voi oikein esittää eriävää mielipidettä ilman että uhriudut. Se voi olla raskasta muille ihmisille.

Olen jo lähemmäs 40 ja ystävyyssuhteet kauan sitten muodostuneet ja vakiintuneet. Minulla on muutama todella sydänystävä ja lisäksi kavereita. Olen hyvin sosiaalinen ja minulle on sanottu että seurassani on hyvä olla. Olen lojaali ja luotettava.

Erikoisen analyysin teit sillä perusteella että ihan normaaleja rajoja halusin anopin kunnioittavan.

Tämä on keskustelu-palsta. Tein erikoisen analyysini ihan sen perusteella mitä sinä olet tänne kirjoittanut en sen perusteella että "halusit anopin noudattavan normaaleja rajoja". Jos olen ihan rehellinen niin kommenttiesi perusteella pidin sinua vähän päälle parikymppisenä. Mutta se siitä.

On ihan selvää, ettet sinä tule joustamaan senttiäkään. Otetaan vaikka esimerkkinä tuo kun joku ehdotti että mies ja lapsi voisivat tavata isovanhempiaan ilman sinua. Heti tuli liuta syitä miksi se ei käy ja korostit sitä ettei se ole sinun syysi.

Näet itsesi virheettömänä ja vastaat jokaiseen eriävään mielipiteeseen luettelemalla kaikki appivanhempiesi tekemät virheet. Et sinä ole täällä ratkaisua hakemassa vaan etsimässä validaatiota tekemisillesi ja haukkumassa appivanhempiasi jotka "hylkäsivät" teidät.

Siksi sinun kannattaisi unohtaa koko asia ja keskittyä omaan perheesi. Ei anoppeihin, kälyihin tai miehen muihin sukulaisiin. He eivät selvästikään halua viettää kanssasi aikaa etkä voi heitä siihen pakottaa. Riidat ratkotaan yleensä niin että molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Tässä sitä ei tule tapahtumaan. Anopistasi en tiedä, mutta sinä et tule koskaan pääsemään irti asioista jotka anoppisi on tehnyt väärin.

Sanoinhan jo pariinkertaan että minulle käy että mies ja lapsi tapaa ilman minua. Mutta miestä asia häiritsee paljon enemmän kuin minua, kokee äitinsä kylmäksi ja itsekkääksi ja suosivan sisartaan. Tällä viikolla sanoi (sen jälkeen kun soitti siskolleen) että nyt antaa jo olla. Kun ei ole vastavuoroisuutta äidiltä ei siskolta, paljon odotetaan mitään ei tule takaisin.

Ja miten niin miehen muu suku ei meitä (minua) halua nähdä? Mihin perustat? Ollaan kuten sanoin hyvin läheisiä miehen veljen ja vaimonsa kanssa.

Muusta suvusta en edes ole puhunut. Mutta ollaan enemmän myös muun suvun kanssa tekemisissä kuin anoppi. Ristiäisiin kutsuttiin kaukaisempia sukulaisia ja anoppi veti herneen nenään, nähtävästi ei tule toimeen heidänkään kanssa, en nähnyt vaihtavan sanaakaan.

Todellakin tästä eteenpäin keskitytään siihen muuhun sukuun joiden kanssa on hyvä olla, puolin ja toisin.

Vierailija
399/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näette tulevan loukkaantuja-anopin joka laittaa välit poikki miniään ja leikkii loulattua ylpeyttä. Katsokaa, näin helppoa se on, asia on päätetty jo etukäteen!!

Vierailija
400/869 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kiellä sua pitämästä omaa elämääsi. Kuitenkin aikuisen lapsen kanssa se menee juurikin niin, että ollaan riittävän etäällä ja annetaan aikuisen lapsen elää omaa elämäänsä - mutta silti riittävän lähellä, että voidaan vaikkapa tukea silloin kun sitä tarvitaan.

Ja pakko kai sitä miniääkin on jonkin verran kuunnella. Vaikka homma ei voi toimia täysin miniän ehdoilla, et myöskään sinä voi olla se, joka määrittelee täysin, että mitä tehdään ja milloin tehdään. Mahdollinen lapsenlapsesi on myös miniän lapsi. Välirikko oman aikuisen lapsen kanssa taas on ihan mahdollinen, jos tämän puolisoa ei kohdella kunnolla.

Muistutan vain, että välirikko on myös mahdollinen jos toisen puolison vanhempia ei kohdella kunnolla. Ei se pelkästään niin mene, että aikuiset lapset sanelevat miten isovanhemmat saavat olla ja käyttäytyä vaan kyllä se on molemminpuolista huomioonottamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi