Isovanhemmat lopettivat yhteydenpidon
Mieheni vanhemmat eivät pidä enää yhteyttä kun saatiin lapsi. Ennen nähtiin kerran, pari kuukaudessa.
Laitettiin kyllä rajoja ja luulen että se on syynä.
Mutta ihan nätisti ja aiheesta. Ensimmäinen loukkaantuminen oli kun en halunnut välittömästi lapsen synnyttyä esitellä vauvaa, vaan vasta seuraavana päivänä.
Ja pyydettiin etteivät osta kokoajan kaikkea. Vaan joskus jotain ja mielellään tarpeellista.
Kummaksuivat imetystä kun sitten lapsi ei halua kuin äidin... otin vauvan takaisin syliin kun itki mummin sylissä.
Pikkuhiljaa yhteydenpito väheni ja loppui kokonaan.
Mies sanoo että varmaan siksi kun eivät saaneet olla sellaisia isovanhempia kuin haluavat.
Kommentit (869)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Isovanhempien pitää saada päättää millaisia isovanhempia he ovat.
Isovanhemmuudestaan toki, mutta eivät lapsen tai lapsenlapsen asioista. Eli eivät sekaannu imetykseen, eivät kasvatukseen, eivät tule kutsumatta jne. Ja lahjatoiveiden noudattaminen on yleistä hyvää käytöstä.
Lahjatoiveiden esittäminen on huonoa käytöstä. Lahja on aina lahja. Jos itse ostaa, voi valita, lahjaa ei.
Hyvää käytöstä on kysyä toiveita ja noudattaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa hallita myös anoppinsa suhdetta miehensä siskoon. Kun hän ei halua anopin lahjoja, ei nähtävästi anoppi saisi niitä ostaa tyttönsä lapsillekkaan. Kun on sitten narsisti.
Mummo oli tottunut odottamaan sairaalassa, kun tyttö synnytti. Halusi tehdä samoin, kun poika sai lapsen. Oli tottunut ostelemaan lahjoja tyttönsä lapsille, halusi tehdä samoin poikansa lapselle. Oli tottunut auttamaan ristiäisissä tytön lapsien kohdalla. Halusi tehdä samoin pojan lapsen kohdalla.
Mikään näistä ei miniälle käy. Mutta ei silti sallisi, että anoppi jatkaa tytön lapsille lahjojen ostoa ja auttamista ja osallistumista elämään. Kaikkien pitäisi saada yhtä vähän hänen mielestä, kun hän ei halua apua ja lahjoja
Ei ap ole sekaantnut mitenkään kälynsä asioihin.
Ja tietenkään se anoppi ei voi tunkea miniänsä asioihin vaikka kuinka olisi tottunut niin tekemään muiden kanssa.
Emmekä me edes tiedä oikeasti mitä mieltä se käly on kamalasta äidistään.
Miten niin ap. ei ole sekaantunut kälynsä asioihin tai ainakin mies ja näkyy ap.n olevan perillä adioista, kunkommentoi
"Lisään vielä että miehen siskon kolmea isompaa lasta näkevät ja hoitavat paljon.
Nyt ei enää miehen siskokaan pidä yhteyttä, yhdellä lapsista viikonloppuna synttärit ja mies soitti pitävätkö juhlat"
Missä tuossa ap sekaantuu kälynsä asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa hallita myös anoppinsa suhdetta miehensä siskoon. Kun hän ei halua anopin lahjoja, ei nähtävästi anoppi saisi niitä ostaa tyttönsä lapsillekkaan. Kun on sitten narsisti.
Mummo oli tottunut odottamaan sairaalassa, kun tyttö synnytti. Halusi tehdä samoin, kun poika sai lapsen. Oli tottunut ostelemaan lahjoja tyttönsä lapsille, halusi tehdä samoin poikansa lapselle. Oli tottunut auttamaan ristiäisissä tytön lapsien kohdalla. Halusi tehdä samoin pojan lapsen kohdalla.
Mikään näistä ei miniälle käy. Mutta ei silti sallisi, että anoppi jatkaa tytön lapsille lahjojen ostoa ja auttamista ja osallistumista elämään. Kaikkien pitäisi saada yhtä vähän hänen mielestä, kun hän ei halua apua ja lahjoja
Ei ap ole sekaantnut mitenkään kälynsä asioihin.
Ja tietenkään se anoppi ei voi tunkea miniänsä asioihin vaikka kuinka olisi tottunut niin tekemään muiden kanssa.
Emmekä me edes tiedä oikeasti mitä mieltä se käly on kamalasta äidistään.
Miten niin ap. ei ole sekaantunut kälynsä asioihin tai ainakin mies ja näkyy ap.n olevan perillä adioista, kunkommentoi
"Lisään vielä että miehen siskon kolmea isompaa lasta näkevät ja hoitavat paljon.
Nyt ei enää miehen siskokaan pidä yhteyttä, yhdellä lapsista viikonloppuna synttärit ja mies soitti pitävätkö juhlat"
En ole sekaantunut enkä halua sekaantua. Tottakai tiedän kun ennen nähtiin pari kertaa kk ja aina siskonlapset oli siellä tai toi ne mukanaan.
Lisäksi mies ja veljensä puhuvat.
Onko pakko olla ilkeä ja väkisin keksiä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Isovanhemmuudestaan toki, mutta eivät lapsen tai lapsenlapsen asioista. Eli eivät sekaannu imetykseen, eivät kasvatukseen, eivät tule kutsumatta jne. Ja lahjatoiveiden noudattaminen on yleistä hyvää käytöstä.
Lahjatoiveiden esittäminen on huonoa käytöstä. Lahja on aina lahja. Jos itse ostaa, voi valita, lahjaa ei.
No mutta eikö tämäkin ongelma ole jo ratkaissut itse itsensä kun appivanhemmat eivät enää ostele ap:n perheelle mitään ja lahjat menevät vain miehen siskon perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on lukenut odotusaikana aaveeta ja monet kerrat sieltä saanut neuvoja, että anopit pitää panna heti kuriin ja katkaista välit. Ja jos mies soittelee äidilleen ja on hyvissä väleissä, niin pane mies valitsemaan äiti tai minä. Aikuiset pojat ei enää ole väleissä äitiensä kanssa.
Lisäksi painotetaan, että pane rajat anopille. Pane se kuriin. Pane välit poikki, jos anoppi ei tee, miten haluat.
Ja niin on ap heti toiminut, kuten aavee neuvoo. Ja nyt ihmettelee, että miten tässä näin kävi, että anoppi ei matelekkaan hänen edessä anteeksiantoa pyydellen. Se meni ja jätti heidät rauhaan. Eihän sen näin pitänyt toimia.
Hehheh...ja se hoitoapukin alkaa olla tarpeen, kun lapsi todennäköisesti on jo 2-3v ja halutaan sitä omaa ja parisuhdeaikaa. Ja jostakin se ilmainen hoitaja pitäisi löytää.
Ei. On kyllä rahaa maksaa hoitaja jos halutaan, ei ole siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on lukenut odotusaikana aaveeta ja monet kerrat sieltä saanut neuvoja, että anopit pitää panna heti kuriin ja katkaista välit. Ja jos mies soittelee äidilleen ja on hyvissä väleissä, niin pane mies valitsemaan äiti tai minä. Aikuiset pojat ei enää ole väleissä äitiensä kanssa.
Lisäksi painotetaan, että pane rajat anopille. Pane se kuriin. Pane välit poikki, jos anoppi ei tee, miten haluat.
Ja niin on ap heti toiminut, kuten aavee neuvoo. Ja nyt ihmettelee, että miten tässä näin kävi, että anoppi ei matelekkaan hänen edessä anteeksiantoa pyydellen. Se meni ja jätti heidät rauhaan. Eihän sen näin pitänyt toimia.
Näin on tainnut käydä. Ap ei tajunnut, että sillä on nyt vastassa uuden sukupolven anopit, jotka viittaa kintaalla kiukutteleville miniöilleen.
Nyt on vastassa aaveemummot. Minäkin olen palstaillut jo 20 vuotta ja olen jo mummo 😂
Jostain syystä ap ei halua kertoa mikä tässä tilanteessa häntä häiritsee. Hän itse tekee kaiken oikein, isovanhemmat tekevät kaiken väärin. Hän on asettanut rajat, joita isovanhemmat kunnioittavat, mutta sekään ei riitä.
Mitä sinä haluat? Sitä on moni tässä ketjussa kysynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos luitte apn muut viestit ketjussa niin ilmiselvästi näki että tilanne on ollut koko ajam epäreilu. Anoppi suosinut vain tytärtään, tullut ihme aikoihin ilmoittamatta kylään ja raahannut tyttärenlapsia mukanaan, ja nyt viimeisimpänä kääntämyt tyttärensäkin apta vastaa .
Mulla on anoppi joka on narsisti. Todellakin umpinarsku. Anopilla on välit poikki miniäihon, omiin sosaruksiin, omiin vanhempiinsa, miehensä sisaruksiin, siis suunnilleen koko maailmaan paitsi siihen palvottuun tyttäreen.Apn anoppi kuulostaa just samalta, herkkänahkainen ylemmyydentuntoinen narsisti joka näkee loukkauksia kaikkialla ja oikein etsii syyn loukkaantua ja nenä pystyssä ylväänä leikkiä loukattua ja odottaa että häneltä tullaan matelemaan anteeksipyyntöä.
Apn ei tule pyytää anteeksi. Se on huonoin viesi mitä narsistimummolle annant, sillä hän saa silloin luvan jatkaa perseilyään apta kohtaan.
Kiitos. Palasin nyt lukemaan ja moni ei ole ymmärtänyt. En kyllä näe mitään kohtuutonta sille että asetin rajoja. Miehen siskon lapset hän on kasvattanut kuin ominaan, hoitanut kaikki lomat ja monet viikonloput, ostanut ja valinnut kaikki, siis oikeasti kaikki vaatteet. Ollut ns pääkasvattaja, tehnyt synttärikakut itse valitsemilla teemoilla jne.
Se on ihan fine kun kerran miehen sisko tykkää, ei mun asia. Mutta en todellakaan halunnut samaa. Etenkin kun tiedän että miehen ja veljensä hoiti isän äiti sen jälkeen kun sisko syntyi. Ei kuulemma jaksanut poikia kun tyttö syntyi. Kuitenkin tämän seurauksena veljeksillä lämpimät välit isoäitiin, joka jo kuoli, johon taas anoppi katkaisi tuntemattomasta syystä välit.
Anoppi loukkaantui myös siitä kun isomummo teki kuolemaa ja sinä aikana, muutama viikko, ei käyty anopilla koska oltiin sairasvuoteella saattamassa.
Miehen veli kertoi että äitinsä oli tullut katsomaan kun kuoli, ruumista. Tämä on totta.
Tämän jälkeen käyttäytyi normaalisti, ei mitenkään pahoitellut miehelle tai veljelle poismenoa.
Mä laitoin viestiä anopille että soittaa miehelle kun on ihan rikki, ei mitään.
Mies edelleen laittaa videota tai kuvaa lapsesta ja vastauksena tulee kuva siskon lapsista.
Ja en ollut edes minä joka lakkasi pitämästä yhteyttä
Yhä hullummaksi menee.
Mikä on miehesi motiivi laittaa lapsen kuvia isovanhemmille tai sinun motiivisi luoda suhdetta noin pahaan ja ilkeää ihmiseen.
Mitä haluatte ja miksi?
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä, jos ihmisessä/anopissa ei ole ainuttakaan posittivistä piirettä tai hyvää sanottavaa.
Normaali ihminen olisi onnellinen ja helpottunut kun pääsee noin pahasta ihmisestä eroon.
Oletko miehesi kanssa jotekin riippuvaisia appivanhemmista?
ihan ok juttu mutta ootko sä ap kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee
Ap haluaisi varmaan normaalit läheiset. Sellaisiksi ei taida appivanhemmilla olla, ja se harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempien kertomana tilanne olisi varmasti täydellisen erilainen.
Luulenpa, että tässä on taas kerran yksi "paha anoppi" -tarina viritys, jossa kertoja perheineen on se ihana mukava ja rakastettava, appivanhemmat taas ikäviä, tylsiä, nipottavia, tyhmiä, epäreiluja ja kamalia.
Niinpä.
Joskus voi vaan mennä ns ”maku ihmisiin”. Menee maku ihmissuhteesta.
Tiedättekö kun on pitänyt jostain ihmisestä , halunnut hänelle parasta, voinut olla vapaasti oma itsensä ja tuntenut että suhde pohjautuu molemminpuoliseen luottamukseen siitä että samassa veneessä ollaan.
Sitten tulee ap kirkumaan että lopettakaa niiden tavaroiden osto ja tänne se vauva. Aivan varmasti apn tavassa ilmaista asia on ollut jotain mikä on loukannut. Isovanhemmat ovat kokeneet tulleensa epäarvostetuiksi ja torjutuiksi, heitä saattaa vaikka hävettää.
Lisäksi MIKÄÄN ei ole ihmissuhteissa niin raskasta kun joutua kokoajan miettimään miten toinen reagoi, mitä se nyt ajattelee yms. Huonoitsetuntoisten seura on tällaista. Et suurinpiirtein saa ovesta tullessa hymyillä kun toinen alkaa miettiä et nyt se nauroi mulle. Jos mies on sanonut että isovanhemmat kokevat etteivät saa olla sellaisia kuin ovat, siitä tässä on kyse. Apllä on odotukset ja muotti heille, pilli jonka mukaan tanssittava. Apn odotukset isovanhemmuudesta ja sen esitys on tärkeämpi kuin isovanhempien todellinen persoona ja kohtaaminen ihmisinä. Ap ei halua lapselleen aitoa ihmissuhdetta isovanhempiinsa, vaan kiiltokuvasuhteen, jossa serkut nätisti jouluisin poseeraa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ap ei halua kertoa mikä tässä tilanteessa häntä häiritsee. Hän itse tekee kaiken oikein, isovanhemmat tekevät kaiken väärin. Hän on asettanut rajat, joita isovanhemmat kunnioittavat, mutta sekään ei riitä.
Mitä sinä haluat? Sitä on moni tässä ketjussa kysynyt?
Normaalit välit. Miehen ja lapsen takia. Rajat on asetettu aikaa sitten. En sano että teemme kaiken oikein ja he väärin, en tiedä mitä olet lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos luitte apn muut viestit ketjussa niin ilmiselvästi näki että tilanne on ollut koko ajam epäreilu. Anoppi suosinut vain tytärtään, tullut ihme aikoihin ilmoittamatta kylään ja raahannut tyttärenlapsia mukanaan, ja nyt viimeisimpänä kääntämyt tyttärensäkin apta vastaa .
Mulla on anoppi joka on narsisti. Todellakin umpinarsku. Anopilla on välit poikki miniäihon, omiin sosaruksiin, omiin vanhempiinsa, miehensä sisaruksiin, siis suunnilleen koko maailmaan paitsi siihen palvottuun tyttäreen.Apn anoppi kuulostaa just samalta, herkkänahkainen ylemmyydentuntoinen narsisti joka näkee loukkauksia kaikkialla ja oikein etsii syyn loukkaantua ja nenä pystyssä ylväänä leikkiä loukattua ja odottaa että häneltä tullaan matelemaan anteeksipyyntöä.
Apn ei tule pyytää anteeksi. Se on huonoin viesi mitä narsistimummolle annant, sillä hän saa silloin luvan jatkaa perseilyään apta kohtaan.
Kiitos. Palasin nyt lukemaan ja moni ei ole ymmärtänyt. En kyllä näe mitään kohtuutonta sille että asetin rajoja. Miehen siskon lapset hän on kasvattanut kuin ominaan, hoitanut kaikki lomat ja monet viikonloput, ostanut ja valinnut kaikki, siis oikeasti kaikki vaatteet. Ollut ns pääkasvattaja, tehnyt synttärikakut itse valitsemilla teemoilla jne.
Se on ihan fine kun kerran miehen sisko tykkää, ei mun asia. Mutta en todellakaan halunnut samaa. Etenkin kun tiedän että miehen ja veljensä hoiti isän äiti sen jälkeen kun sisko syntyi. Ei kuulemma jaksanut poikia kun tyttö syntyi. Kuitenkin tämän seurauksena veljeksillä lämpimät välit isoäitiin, joka jo kuoli, johon taas anoppi katkaisi tuntemattomasta syystä välit.
Anoppi loukkaantui myös siitä kun isomummo teki kuolemaa ja sinä aikana, muutama viikko, ei käyty anopilla koska oltiin sairasvuoteella saattamassa.
Miehen veli kertoi että äitinsä oli tullut katsomaan kun kuoli, ruumista. Tämä on totta.
Tämän jälkeen käyttäytyi normaalisti, ei mitenkään pahoitellut miehelle tai veljelle poismenoa.
Mies edelleen laittaa videota tai kuvaa lapsesta ja vastauksena tulee kuva siskon lapsista.
Ja en ollut edes minä joka lakkasi pitämästä yhteyttäYhä hullummaksi menee.
Mikä on miehesi motiivi laittaa lapsen kuvia isovanhemmille tai sinun motiivisi luoda suhdetta noin pahaan ja ilkeää ihmiseen.
Mitä haluatte ja miksi?
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä, jos ihmisessä/anopissa ei ole ainuttakaan posittivistä piirettä tai hyvää sanottavaa.
Normaali ihminen olisi onnellinen ja helpottunut kun pääsee noin pahasta ihmisestä eroon.
Ei. Se on miehen äiti. Ainoa. Ihan siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluatte ja miksi?
Ap:n miestä jos ajattelee, niin onhan se varmasti surullista ja satuttaa, jos omat vanhemmat katkaisee välit. Olivat he sitten millaisia vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Ap:n anoppihan on hyväkäytöksinen: kun miniä ilmoitti, että nyt etäisyyttä, niin anoppi totteli mukisematta. Meni ja vaihtoi kohteeksi toisen lapsensa lapset. Miksi ap siis nyt itkee, kun anoppi tekee juuri sen, mitä pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluatte ja miksi?
Ap:n miestä jos ajattelee, niin onhan se varmasti surullista ja satuttaa, jos omat vanhemmat katkaisee välit. Olivat he sitten millaisia vain.
Yleensä mies tapaa edelleen vanhempiaan, vaimo vain ei sitä tiedä.
Vähän ristiriitaisia nämä ap. jutut.
Hän haukkuu anoppia, minkä ehtii ja löytää siihen sanoja, mutta samaan aikaan haluaa anopin sydänkäpyseksi ja perheensä elämään, vaikka anoppi on ottanut etäisyyttä, eikä halua olla tekemisissä. Miksi tilanne voi olla noin ristiriitainen, luulisi ap. oikeasti olevan onnensa kukkuloilla, kun on päässyt anopista ja suvusta eroon.
Anoppi on selkeästi persoonallisuushäiriöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Ap:n anoppihan on hyväkäytöksinen: kun miniä ilmoitti, että nyt etäisyyttä, niin anoppi totteli mukisematta. Meni ja vaihtoi kohteeksi toisen lapsensa lapset. Miksi ap siis nyt itkee, kun anoppi tekee juuri sen, mitä pitääkin.
En itke. Enkä sanonut etäisyyttä. En vaan halunnut että päättää kaikesta miettimättä meitä.
Hyväkäytöksinen hän ei ole. Ei varsinaisesti huonokaan, pikemminkin kylmä.