Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotitöitä on vähemmän ja arki kevyempää, kun mies on työmatkalla? Lapsiakin on, ja mies tekee kotitöitä

Vierailija
11.09.2019 |

En ymmärrä. Mies tekee kotitöitä, hän siivoaa ja laittaa tiskejä ja pyykkejä ja kaikkea. Silti aina kun hän on työmatkalla ja minä kahden pienen lapsen kanssa yksin kotona, niin minulla on paljon vähemmän kotitöitä (ja silti on yhtä siistiä ja tiskit tiskattu) kuin silloin kun mies on kotona. Ja minun arki on kevyempää kun mies on työmatkalla, vaikka joudun aivan yksin hoitamaan silloin nämä kaksi pientä lasta. Miten tämä voi olla näin, mitä en ymmärrä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sottapytty?

Vierailija
2/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInä itse olet ainoa joka tiedät vastauksen koska tiedät millaista teillä on kotona silloin kun mies on paikalla ja silloin kun ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rutiinit sujuu paremmin kuin ei ole toista häsläämässä?

Itse olen huomannut että jos teini on "apuna" missä tahansa kotityössä, vaikka ruuanlaitossa, niin kaikki on jotenkin työläämpää minulle.

Vierailija
4/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sottapytty?

Ei pahasti ole ja siivoa kyllä omat jälkensä. Ap

Vierailija
5/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse seurustella miehesi kanssa, joten aikaa jää muuhun enemmän ja ajankäyttö tehostuu. Pystyt keskittymään lapsiin paremmin, kun aikuisten välinen vuorovaikutus puuttuu. Et vaadi itseltäsi/suorita niin paljoa, kun mies ei ole kotona?

Vierailija
6/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se mies on kotona niin sinun pitää ottaa hänetkin huomioon joka asiassa lasten lisäksi.

Mitä vähemmän ihmisiä pyörii nurkissa samaan aikaan niin sitä helpompaa on henkisesti ja olo kevyempi?

Vierailija
7/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama 😄 Meillä se selittyy sillä, että mies syö enemmän kuin me. Tai siis kun tarhaikäinen lapsi ja minä 50kg sintti syömme, ruokaa jää reilusti. Mies kahmaisee siitä lähes saman verran kuin lapsi ja minä yhteensä. Niinpä ruokaa pitää tehdä usein ja kaupassa käydä samaten. Myös pyykkiä tulee treenikamppeista.

Vierailija
8/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä rutiinit sujuu paremmin kuin ei ole toista häsläämässä?

Itse olen huomannut että jos teini on "apuna" missä tahansa kotityössä, vaikka ruuanlaitossa, niin kaikki on jotenkin työläämpää minulle.

Jotain tällaista sen täytyy olla. Kun olen yksin (lasten kanssa) niin tuntuu että kotityöt sujuu nopeasti ja helposti mutta kun mies on kotona, niin ne samat hommat on tosi työläitä ja jotenkin kaaosmaisia ja niiden hoitamisessa menee todella pitkään. Ap

Vierailija
9/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin helpottui lapsiarki kun heidän äitinsä lähti etsimään itseään. Teki myös jonkin verran kotitöitä. Asennoituminen yksin on paljon helpompaa kuin kaksin ja kaikki tapahtuu silloin kun minä haluan, näin teen silloin kun on energiaa.

Vierailija
10/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tehdä omaan tahtiin ja huolehtia vain omista töistäsi.

Vierailija
11/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse seurustella miehesi kanssa, joten aikaa jää muuhun enemmän ja ajankäyttö tehostuu. Pystyt keskittymään lapsiin paremmin, kun aikuisten välinen vuorovaikutus puuttuu. Et vaadi itseltäsi/suorita niin paljoa, kun mies ei ole kotona?

Jotain tällaistakin se varmaan on, koska meillä mies vaatisi siistimpää kotia kuin minä. Kun hän on työmatkalla, niin siivoan kerran päivässä, kun hän on kotona niin hän siivoilee koko ajan jotain ja minäkin yritän koko ajan jotain pientä kerätä paikoilleen, koska mies alkaa valittaa jos ei ole siistiä. Ap

Vierailija
12/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi toisen puolesta tehty tunnetyö?

Monessa mies-nais-suhteessa nainen on se joka hoitaa molempien tunne-elämän.

Onko miehellä stressiä töissä? Joudutko varomaan hänen mielialaansa kun hän on kotona?

Jos näin on, ei ihmekään että on kevyempää kun painolasti ei ole paikalla.

Vierailija
13/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se mies on kotona niin sinun pitää ottaa hänetkin huomioon joka asiassa lasten lisäksi.

Mitä vähemmän ihmisiä pyörii nurkissa samaan aikaan niin sitä helpompaa on henkisesti ja olo kevyempi?

Näinkin se varmaan on. Kun olen yksin lasten kanssa niin saan tehdä kaiken omaan tahtiin ja kuten haluan eikä mies ole sotkemassa asioita. Ap

Vierailija
14/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites toi toisen puolesta tehty tunnetyö?

Monessa mies-nais-suhteessa nainen on se joka hoitaa molempien tunne-elämän.

Onko miehellä stressiä töissä? Joudutko varomaan hänen mielialaansa kun hän on kotona?

Jos näin on, ei ihmekään että on kevyempää kun painolasti ei ole paikalla.

On miehellä työstressiä ja stressaava työ ja ne työmatkatkin sitä stressaa. Ja puhuu paljon siitä kuinka työ stressaa. Eli tuokin se varmaan on. Ap

Vierailija
15/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ja mies ei kauheasti osallistu siivoiluihin.

Kuvio selittyy sillä, että kotona ollessaan mies tiputtaa likaiset vaatteensa lattialle eikä vie niitä pyykkikoppaan. Jättää kengät pitkin eteisen lattiaa, jättää kaikki tavarat ja työkalut käsistään lähimmälle tasolle eikä vie kaappeihin paikoilleen. Lisäksi syö paljon ja usein eli häneltä tulee tiskiä, jotka jättää keittiön pöydälle tai tasoille eikä koskekaan tiskikoneeseen.

Eikä naurata.

Vierailija
16/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap mutta tämä ennakoi eroa (tai sitä että jatkat tuon saman p*skasämpylän syömistä lopun ikääsi).

Parisuhde on miehelle voimavara, naiselle rasite.

Ne useimmiten loppuvat kun nainen huomaa tämän.

Vierailija
17/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös se kokemus, että jos toinen "auttaa" jollain tavalla kotitöissä tai on muuten paikalla siinä, niin se tuntuu jotenkin rasittavalta helposti. Menee paremmin, jos esim. silloin kun toinen laittaa ruokaa, toinen ei ole samassa huoneessa ollenkaan tai ainakaan millään tavalla osallistu ruoanlaittoon tai kommentoi sitä. Siis välillä kokkaan minä ja välillä mies, mutta vain yksi henkilö osallistuu yhteen ruoanlaittoon. Olisiko tästä apua?

Vierailija
18/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ap mutta tämä ennakoi eroa (tai sitä että jatkat tuon saman p*skasämpylän syömistä lopun ikääsi).

Parisuhde on miehelle voimavara, naiselle rasite.

Ne useimmiten loppuvat kun nainen huomaa tämän.

Mutta miksi? Voimavarahan sen juuri pitäisi naisellekin olla. Ap

Vierailija
19/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan saman. Itse olen vie mennessä, tuo tullessa-henkinen ja mies taas ripottelee itsensä ja omaisuutensa yltympäriinsä. Työkone keittiön pöydällä, pelikone olkkarin pöydällä. Kesken lukemisen jääneet lehdet ja kirjat lipastojen, yöpöytien ja tasojen päällä. Leivän tekemisen jälkeen saa just jääkaappitavarat heti paikoilleen, muut (leikkuulaudat, astiat, muruset) jäävät odottamaan inspiraatiota.

Mies kyllä siivoaa, mutta vasta kun itseään huvittaa. Ei ymmärrä että mun ei ole kiva mennä tekemään ruokaa kun edelliset sotkut on siivoamatta. Tai että ei ole kiva kun tulee lapsen kavereita ja täällä on puolipitoiset vaatteet ja kylpytakki nojatuoleilla ja keittiön tuoleilla.

Pyykkiä tuo ei ole pessyt koskaan (ripustaa kyllä pyydettäessä), vessaa ei ole pessyt koskaan, kaappeja ei koskaan, kylpyhuonetta tai saunaa ei koskaan. Ei ole pessyt koskaan lattioita. Lakanoitakaan ei vaihda, ellen sano että nyt voisit semmosen tehdä. Oikeastaan ainoat asiat, jotka tekee joskus ihan omatoimisesti ovat keittiön ja olohuoneen pöytien pyyhintä ja imurointi.

Eikä ole niin ettei "miesten hommiltaan" ehtisi. Minä kuljetin oman ja lapsen pyörän huoltoon, järjestin kodissa eteen tulleen remontin, leikkaan nurmikon ja silppuan oksat, vaihdan lamput ja tapetoin, puhdistan viemärit ja tyhjennän takasta tuhkat. Auto huollatetaan, pesetetään ja renkaat vaihdatetaan. Joskus se senkin innostuu itse imuroimaan, muu sisätilojen siivous (pölyt, listojen kurat, lattiamattojen pesu, nahkapenkkien pesu ja hoitoaineen laitto) jäävät mulle.

Nyt kun ajattelen, niin teen varmaan 90% kotitöistä.

Vierailija
20/25 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun pohjattomasti jos paikalle sattuu mies joka on

A) sisäistänyt kuormittavansa kumppaniaan kohtuuttomasti

Ja

B) muuttanut tapansa hyvän sään aikana

Mutta tietämistäni pareista kaikki ne joilla ongelmien syy on ollut jotain tämän tasoista ovat eronneet heti kun nainen on asettanut rajoja miehen ahneudelle.