Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeitä ei voi enää uusia etänä??

Vierailija
03.07.2024 |

Rahastaako työterveys, vai onko näin?

Viimeksi 2v reseptin sai uusittua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kyllä minä ainakin Kanta.fi:n kautta saan uusittua..?

Vierailija
2/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä. Lähdet lääkkeiden loppumisen jälkeen bussilla 100km päähän terveyskeskukseen. Mahtaa olla mukava matka muille matkustajille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin että ehkä saa sieltä kautta uusittua, mutta menee sitten julkisen terveyden puolelle, jossa ei yleensä heinäkuussa tapahdu mitään.

Niin varasin nyt sitten työterveyteen ajan. Viimeksi sai uusittua työterveydestä kun vaan chatissa pyysi.

Nyt sanoi että lääke vaikuttaa keskushermostoon, niin pitää mennä paikanpäälle. Vaikka olen syönyt samaa lääkettä melkein 10v.

Ap

Vierailija
4/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin että ehkä saa sieltä kautta uusittua, mutta menee sitten julkisen terveyden puolelle, jossa ei yleensä heinäkuussa tapahdu mitään.

Niin varasin nyt sitten työterveyteen ajan. Viimeksi sai uusittua työterveydestä kun vaan chatissa pyysi.

Nyt sanoi että lääke vaikuttaa keskushermostoon, niin pitää mennä paikanpäälle. Vaikka olen syönyt samaa lääkettä melkein 10v.

Ap

Vaikka julkisella "ei tapahdu mitään", niin reseptien uusimisen määräajat koskevat kyllä heinäkuutakin.

Vierailija
5/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka julkisella "ei tapahdu mitään", niin reseptien uusimisen määräajat koskevat kyllä heinäkuutakin.

Mutta jos etänä pitää olla määräävä lääkäri, joka on todennäköisesti lomalla.

Sitähän ei tiedä koska sieltä ajan saa.

Kysymys oli, onko jokin määräys muuttunut. Vai keksiikö työterveys. Nykyään yrittävät aina käskea vastaanotolle. Joka pikku asiasta.

Ap

Vierailija
6/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys keksii nyt ihan omiaan. Laitat normaalisti omakannassa uusintapyynnön ja laitat sen vastaanottajaksi oman terveysasemasi. Kuka tahansa tk-lääkäri voi uusia sen. Tai jos ei enää pysty uusimaan ilman vastaanottoa, pyyntö hylätään ja varaat sitten ajan. Jos lääkkeellä ei ole väärinkäyttöpotentiaalia, uusimisessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Vierailija
7/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa jos pitää varata aika tätä varten. Ainakin Treella menee kuukausien päähän kun on julkinen terv asema niin tukossa. Pitäisi kyllä digiklinikkaa kokeilla jos sitä kautta onnistuisi.

Vierailija
8/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveys keksii nyt ihan omiaan. Laitat normaalisti omakannassa uusintapyynnön ja laitat sen vastaanottajaksi oman terveysasemasi. Kuka tahansa tk-lääkäri voi uusia sen. Tai jos ei enää pysty uusimaan ilman vastaanottoa, pyyntö hylätään ja varaat sitten ajan. Jos lääkkeellä ei ole väärinkäyttöpotentiaalia, uusimisessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Kuulostaa kyllä hankalalta. Olen ennenkin joutunut palloteltavaksi.

Ja lääkettä ei voi väärinkäyttää.

Ap

Vierailija
9/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hankalalta. Olen ennenkin joutunut palloteltavaksi.

Ja lääkettä ei voi väärinkäyttää.

Ap

Eli teet nyt heti sen uusintapyynnön ja perut lääkäriajan. Uusimisessa saattaa mennä se maksimiaika, muistaakseni 11 (arki)päivää, eli jos sille ajalle vielä riittää lääkkeitä niin ei ole mitään hätää.

Vierailija
10/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää tavata lääkäri. Etkö sitä tiedä?

Vierailija
11/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi uusia yksityisen määräämiä mielialalääkkeitä kannassa.

Vierailija
12/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain uusittua masennuslääkkeen etänä, mutta sillä ehdolla että seuraavan kerran pitää mennä vastaanotolle. Oli kirjoitettu reseptiin. 

Vierailija
13/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmasti voi. Mulla on monet psykoosi- ja mielialalääkkeet uusittu, vaikka yksityinen psykiatri ne on määrännyt.

Vierailija
14/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Vantaalla ja täällä on alkanut olla julkisella samaa pelleilyä. Mieheltä torpattiin Buranat, minulta Sirdaludit. Ja siis uusintaa pääsee kyllä yrittämään, mutta tulee hylättynä takaisin.

Vierailija
15/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmasti voi. Mulla on monet psykoosi- ja mielialalääkkeet uusittu, vaikka yksityinen psykiatri ne on määrännyt.

Niinpä. Yleislääkäri vaan tekee sitten täysin uuden reseptin.

Vierailija
16/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli uusii ilman tarvittavia labroja, voi se johtaa AVI:n huomautukseen ja hoitovirhekorvakseen.

Vierailija
17/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Yleislääkäri vaan tekee sitten täysin uuden reseptin.

Asiakkaan kannalta sillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin se, että uudesta reseptistä ei tule tekstiviestiä.

Vierailija
18/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on saanut puhelimitse uusittavaksi. Toki minä olen sen kerran vuodessa käynyt lääkärinkin juttusille, että saan eläkkeelle taas sen vuoden jatkoa.

Vierailija
19/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa koskevia sairaudenkulun seurantakirjauksia ei lähivuosilta näy sairauskertomuksessa, on kyllä viisasta, että lääkettä ei automaattisesti uusita. Tietysti voi liittyä siihen, että työssä on kesäsijaisia, jotka ovat sekä tarkempia että epävarmempia kuin vakilääkärit. Ainakin puhelinvastaanottokäynnin edellyttäminen on hyvin perusteltua.

Vierailija
20/20 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä. Lähdet lääkkeiden loppumisen jälkeen bussilla 100km päähän terveyskeskukseen. Mahtaa olla mukava matka muille matkustajille...

Mitähän ihmeen omia järjettömiä ennakkoluulojasi höpiset?

Lääkkeet uusitaan ajoissa ennen loppumista.

Etkä todellisuudessa tietäisi yhtään mitään siitä, kuka niitä käyttää tai ei🤦🤦🤦🤦🤦

Ei nämä(kään) sairaudet ole sellaisia, joiksi niitä elokuvissa kuvataan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan