Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoisitko lääkäriä/ravitsemusterapeuttia/PTtä joka on itse pyöreä?

Vierailija
11.09.2019 |

Olen luonnostaan (ei sairaalloisen) alipainoinen ja saan AINA huomauttelua vaikka kävisin tyyliin gynellä. Moni ammattilainen on itse pyöreä ja sanoo etten voi olla terve ja pitää syödä. En välitä kun tiedän olevani terve kuin pukki mutta miten oikeasti lihavat voi luottaa neuvojiin jotka on itse sen näköisiä että tarvivat apua?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa voi toki itse omata ilman, että sitä osaa omaksi edukseensa soveltaa.

Vierailija
2/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, kyllähän sitä tietoa voi olla vaikka toteutus on huonoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en luota ylipainoisen neuvoihin laihdutuksesta. Sama kuin en ota tosissaan huonokuntoista, joka neuvoo liikunnassa. Ihmisen pitää itse elää todeksi neuvonsa, ennenkuin on minun silmissäni uskottava. Esim. Antti Heikkilän neuvot ovat enimmäkseen hyviä, hän on siitä itse hyvä esimerkki: normaalipainoinen, terve, nuorekaskin. Ei hän minulle mikään guru ole, mutta ihan hyvän perustan hänen opeistaan saa. 

Vierailija
4/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en luota ylipainoisen neuvoihin laihdutuksesta. Sama kuin en ota tosissaan huonokuntoista, joka neuvoo liikunnassa. Ihmisen pitää itse elää todeksi neuvonsa, ennenkuin on minun silmissäni uskottava. Esim. Antti Heikkilän neuvot ovat enimmäkseen hyviä, hän on siitä itse hyvä esimerkki: normaalipainoinen, terve, nuorekaskin. Ei hän minulle mikään guru ole, mutta ihan hyvän perustan hänen opeistaan saa. 

Minäkin kysyn aina alkoholisteilta neuvoja - niitä ihan parhaita.

Vierailija
5/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä tohtorin kanssa, joka oli perehtynyt lihavuustieteeseen. Hänen painonsa sahasi koko ajan.

Hän työskenteli lihavuustieteen tohtorien kanssa, joista valtaosa oli ylipanoisia.

Ihminen keskittyy siihen, mikä kiinnostaa heitä usein kokemuksen perusteella.

Psykologian opiskelijoilla on runsaasti mt-ongelmia.

Vierailija
6/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa kannata vaivautua noudattamaan käytännössä kun neuvojakaan ei vaivaudu.

Vierailija
7/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa kannata vaivautua noudattamaan käytännössä kun neuvojakaan ei vaivaudu.

Tai jos niitä noudattaa niin päätyy samanlaiseksi kuin neuvoja :D

Vierailija
8/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en. Tiedän yhden lihavan pt:n ja jotenkin huvittaa kun hän läksyttää asiakkaitaan.. ethän sinä itsekään pysty olemaan syömättä!

Vierailija
9/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kuuntelisi lihavaa PTtä.

Vierailija
10/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa pyöreää (aloituksessa) ihmistä, eikö voitaisi puhua asioista niiden oikeille nimillä!

Vierailija
11/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A. Heikkilä ei ole oppiensa paras mannekiini, päinvastoin.

Vierailija
12/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että älä luota laihaan kokkiin...?

Vierailija
13/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota hoikkiin näissä asioissa.

Painonsa kanssa kamppaileva ymmärtää ihan eri tavalla ja osaa tukea, kuin joku jolle asia on helppo itsestäänselvyys ja kuvittelee, että paino-ongelmat ratkaistaan lykkäämällä joku veetun lautasmalliesite käteen kolmatta kertaa.

Vierailija
14/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs tyyppi kertoo faktoja, niin miksen uskoisi. Ei kai asiantuntijan läskiys vaikuta siihen hänen neuvoihinsa, voihan hän itse jättää ne noudattamatta. Ymmärtänet mitä tarkoitan. Eli terveellinen ruoka on mitä on, ei se fakta siitä mihinkään muutu jos lihava lääkäri välittää sulle tiedon.

Vierailija
15/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla oli tollanen erittäin ylipainoinen PT. Se huus ja tsemppas, että vielä yksi vielä yksi hyvä hyvä hyvä. Mietin siinä, että miksi ei itse vaivaudu tekemään mitään oman kehonsa eteen. Rehellisesti mulla tuli ajatus ettei ole kyllä kovin uskottava omassa duunissa.

Vierailija
16/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeuttini on hyvin laiha, lihavaa lääkäriä en ole tavannut ja pt:tä minulla ei koskaan ole ollut.Tosin lihavan hoitajan ns ravitsemusneuvot pidin aika naurettavina, itse olen hoikka.

Vierailija
17/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOs tyyppi kertoo faktoja, niin miksen uskoisi. Ei kai asiantuntijan läskiys vaikuta siihen hänen neuvoihinsa, voihan hän itse jättää ne noudattamatta. Ymmärtänet mitä tarkoitan. Eli terveellinen ruoka on mitä on, ei se fakta siitä mihinkään muutu jos lihava lääkäri välittää sulle tiedon.

Ihan sama minkäkokoinen lääkäri on, neuvot on suositusruokaa. Lääkäreillä kun ei ole ravintokoulutusta.

Vierailija
18/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Personal trainerin on kyllä oltava hyvässä kunnossa. Sellaisessa kadehdittavassa, josta itsekin haaveilisi ja mikä motivoisi.

Lihavuus lääkärissä söisi kyllä uskottavuutta. En ehkä pystyisi ottamaan tosissaan hänen sanomisiaan, vaikka tietotaitoa olisikin koulun penkiltä kertynyt. Toteutus huono.

Samoin ravitsemusterapeutin suhteen. Tekisi mieli kysyä miksei itse noudata omia neuvojaan.

En ole ikinä ollut lihava, niin nämä oli vain jossittelua.

Vierailija
19/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Personal trainerin pitää olla uskottava, mutta eri ihmisille se merkitsee eri asioita. Minulle on tärkeämpää, että hän on aidosti sinut vartalonsa kanssa ja elää terveellistä elämää kuin että on tietyssä painoindeksissä.  Itse haluaisin jalat maassa olevan PT:n, joka ei mene muotivirtausten mukana ja joka ymmärtää erilaisia elämäntilanteita.

Vierailija
20/74 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lihava ryhmämiikunnan ohjaaja. Yksi parhaista ohjaajista mitä mulla on ikinä ollut. Myönnän, että aluksi ylipaino söi hieman uskottavuutta, mutta heti ensimmäisen tunnin jälkeen oli kyllä ennakkoluulot kadonneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi