Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore parisuhde ja hermostuminen toisen jatkuvaan rahattomuuteen

Vierailija
10.09.2019 |

Mies syyttää minua valehtelusta koska kuulemma tavatessamme sanoin, etten etsi mitään elättäjää itselleni ja että toisen taloudellinen tilanne ei ole minulle merkitsevä asia parisuhteessa.

Sanoin tämän sillä olettamalla, että miehen raha-asiat ovat edes jollakin tavalla kunnossa ja että säännöllisiä tuloja on. Mies ei siis kertonut olevansa työtön (mitä hän ei ole, ainoastaan yrittäjä ja tuloja ei käytännössä ole lainkaan).

Minä taas koen tulleeni petetyksi siksi, että oletan automaattisesti keski-ikäisen miehen pystyvän elättämään itsensä. Miehen mielestä hänen jatkuvan rahattomuutensa ei pitäisi olla mikään ongelma koska alussa sanon, etten etsi itselleni elättäjää.

Lopputulos on se, että mitään yhteistä ei voi tehdä tavalla, johon olen tottunut. En ole mikään miljonääri mutta tulen omillani toimeen. Minusta minä joudun luopumaan hirvittävästä määrästä asioita, joita haluan tehdä koska miehellä ei ole varaa tehdä mitään. En halua elää elämää, jossa ruokakaupasta pitää aina ostaa sitä halvinta ja jossa esim. kahvilassa poikkeaminen nähdään "turhuutena". Kahviahan voi juoda kotonakin.

Vastavaa on varmasti pohdittu täällä aiemminkin mutta näettekö minut kylmäkiskoisena ja rahanahneena paskiaisena mikäli tällaisen syyn vuoksi haluan päättää suhteen? Jatkaisitko itse suhdetta, jossa toisella osapuolella on jatkuvasti vuokrat maksamatta? Minusta olisi ollut reilua, että mies olisi jo tavatessamme kertonut olevansa täysin pa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat pienituloisia, alin 20% tuloluokassa. Molemmat myös keskivertoa taloustaitoisempia, joten säästöjä on silti (velkaa ei) ja voidaan käydä välillä ulkona, yöpyä hotellissa, syödä terveellisesti ja elää melko pienimuotoista, mutta riittävän kivaa arkea. 

On iso ero siinä, voiko "turhuuksiin" laittaa vaikka satasenkin kuussa vs ei yhtään. Tai onko elämä yhtä selviytymistä ja velkojen maksua vs taloudellisesti turvallista. Köyhä puoliso voi olla ihan ok, mutta sellainen epämääräinen rämpiminen ja ainainen kitustelu ei rakkautta lisää.

Vierailija
62/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore suhde. Toinen "syyttää" ja toinen "kokee tulleensa petetyksi". Eikun naimisiin vaan ja lapsia lykkimään niin siitähän se paranee?

Ei tuossa mitään rakkautta ole eikä edes aineksia, eli eroa vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olet miehen kanssa ja maksat mitä haluat tai etsit jonkun muun. Osa miehistähän on vastaavassa tilanteessa että joutuvat maksamaan kaiken jos haluaa naisen kanssa jotain tehdä

Koska miehet itse toivovat kulissiliittoja näyttävän ja mahdollisimman palvelualttiin naisen kanssa. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
64/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore suhde. Toinen "syyttää" ja toinen "kokee tulleensa petetyksi". Eikun naimisiin vaan ja lapsia lykkimään niin siitähän se paranee?

Ei tuossa mitään rakkautta ole eikä edes aineksia, eli eroa vaan. 

Rakkaus= Jeesus- syndrooma

Vierailija
65/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet pettynyt, niin anna ukolle kenkyliä.

Vierailija
66/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole sinun ongelmasi vaan miehen oma.

Vierailija
67/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt täysin eri asia jos vuokrat on maksamatta, niin ruveta vertaamaan sitä siihen jos ei halua tuhlata rahojaan johkin kahvilaan. 

En minäkään käy kahviloissa ihan sen takia kun sitä kahvia saa kotonakin. Muutenkin elän halvasti. Mutta ei mulla sentään laskut ole maksamatta.

Vierailija
68/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse vielä, kannattaako rahattomuuden takia erota. Kaikki asiat eivät maksa paljon. Huikean elämysseikkailun ja mahtavan illallisen voi saada esimerkiksi tällä tavoin ihan ilmaiseksi:

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka.

Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.

Ja sitten vaan syömään !

Esimerkiksi tällä tavoin saatte samaan pakettiin jännittävän seikkailun, saumatonta yhteistyötä vaativan urakan ja yhteisen herkkuhetken.

Vierailija
69/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa että teidän arvot talouden suhteen ovat liian erilaiset onneliselle tulevaisuudelle.

Jos tuoreella miesystävällä olisi vuokrat maksamatta niin olisi hyvin pian ex. Laskut maksetaan ja eletään tulojen mukaan. En jaksa edes ajatella millaista yhteiselämä olisi apn kuvaaman miehen kanssa. Saati jos kuvassa olisi vielä lapsia.

Vaikea elää tulojen mukaan jos ei tuloja ole! 

Vierailija
70/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitse vielä, kannattaako rahattomuuden takia erota. Kaikki asiat eivät maksa paljon. Huikean elämysseikkailun ja mahtavan illallisen voi saada esimerkiksi tällä tavoin ihan ilmaiseksi:

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka.

Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle ve

Mahtava idea! Tuo on kyllä ihan parasta. Eikä maksa mitään.

Vierailija
71/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen taloudellinen tilanne ei ole minulle merkitsevä asia parisuhteessa.

Mutta miehellesi se tuntuu olevan, koska sanomista tulee siitä, mitä sinä teet omilla rahoillasi. Miehesi taitaa olla kateellinen sinulle siitä, että sinulla menee taloudellisesti paremmin. Ei hyvä pohja parisuhteelle.

Vierailija
72/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kestämään. Olen itse suhteessa jossa on huomattavat tuloerot eikä tässä oltaisi yhdeksättä vuotta yhdessä jos ei asiaa olisi puhuttu heti alusta halki. Minun tuloni eivät tule nousemaan mutta en myöskään odota että toinen maksaisi menojani. Ja minusta on turha odottaa seuraa ravintolaan, leffateatteriin, baariin, en halua laittaa rahaa sellaiseen. Toinen käyköön itsekseen tai ystäviensä kanssa jos haluaa.

Vierailija
73/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo idea, että kannattaisi etsiä ilmaisia huvituksia, on hieno. Elämäntapamne on nykyään aivan liian kulutuskeskeinen.

Frettipaistia en aio kokeilla, kun olen vegaani, mutta sekasyöjälle ajateltuna itse hankittu ruoka ja hauska aamuöinen metsästysretki kuulostaa mainiolta yhdistelmältä.

Vierailija
74/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule kestämään. Olen itse suhteessa jossa on huomattavat tuloerot eikä tässä oltaisi yhdeksättä vuotta yhdessä jos ei asiaa olisi puhuttu heti alusta halki. Minun tuloni eivät tule nousemaan mutta en myöskään odota että toinen maksaisi menojani. Ja minusta on turha odottaa seuraa ravintolaan, leffateatteriin, baariin, en halua laittaa rahaa sellaiseen. Toinen käyköön itsekseen tai ystäviensä kanssa jos haluaa.

Ja kun joku kuitenkin tulee vänkäämään, minä olen se nainen suhteessa joka haluaa jättää turhat tuhlaamiset kuvioista vallan. Mieheni tienaa ja tehköön omillaan mitä haluaa 

Vierailija
75/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisiakin huvituksia on mutta pitää löytää molempia kiinnostavaa tekemistä. Onkiminen tulee näin äkkiä mieleen ja on niitä varmaan ilmaistapahtumia tai pienen budjetin juttuja, jos mieli tekee ihmisten pariin. Jonkun pelin katsominen jos pitää urheilusta. Itse en pidä mistään noista mutta saa keksiä lisää pienen budjetin tekemistä.

Vierailija
76/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam, frettipaistia!

Vierailija
77/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😋

Vierailija
78/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän ei lopeta yritystä, jos siitä ei ole tuloja? Eihän hän saa edes työttömyyskorvausta. Ei se rahattomuuskaan vielä mitään, mutta tuollainen jääräpäisyys tuottamattoman yrityksen pitämisessä ei vaikuta kovin fiksulta.

No näinpä juuri. Mulla nousi kyllä punaiset liput ap:n kertomuksesta. Olen seurannut tuttavapiirissä tilannetta, jossa mies oli yrittäjä, mutta käytännössä hänen yrityksensä hyvä kun kattoi kulut. Jossain vaiheessa toinen parisuhteen osapuoli sitten maksoi kuluja (yhteisiä, yrityksen..), kun yrityksessä oli tiukat ajat. Kun siihen makuun on päästy, on helppo pyytää aina lisää..ja lisää..ja toinen lainaa tai antaa rahaa rakkaudesta. Parisuhde on muuttunut hyväksikäyttösuhteeksi, mutta toinen tai kumpikaan ei tätä hoksaa. Tuossa tarinassa kävi lopulta niin, että sitten kun varat (eli käytännössä palkkatyössä olevan rahapalkka ja säästöt)ei riittäneet, niin hän alkoi ottaa pikavippejä kattamaan kuluja,  kun yrittäjä ei lainoja tuloillaan saanut. Siinä vaiheessa kun tilanne sitten katkesi, niin velkasumma oli viisinumeroinen ja velkojia lähes kymmenen..

Vierailija
79/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lopputulos on se, että mitään yhteistä ei voi tehdä tavalla, johon olen tottunut. En ole mikään miljonääri mutta tulen omillani toimeen. Minusta minä joudun luopumaan hirvittävästä määrästä asioita, joita haluan tehdä koska miehellä ei ole varaa tehdä mitään."

Eli koet että on asioita joita aiemmin olet tehnyt yksin mutta nyt parisuhteessa et kykene enää tekemään niitä edes yksin, koska miehellä ei ole rahaa? Ymmärrät varmaan että kumppanilla voi olla eri näkemys hauskoista ajanviettotavoista kuin sinulla. Nämä on sellaisia asioita jotka onkin hyvä huomata ennen mitään suurta sitoutumista. Miten parisuhde estää sinua ostamasta haluamaasi kahvia, jota ilmeisesti ostaisit yksinkin?

Vierailija
80/81 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia olla miehen kanssa, joka tulee vähällä toimeen kuin miehen kanssa, joka jättää vuokrat maksamatta. Jos et halua kustantaa miehen elämää, niin suosittelen etsimään enemmän omaa varallisuustasoa olevan henkilön.