Mitähän tässä pitäis tehdä, kun naama rupsahtaa 42-vuotiaana?
Minua luultiin vielä kolmekymppisenä, siis 10 vuotta sitten joskus jopa 18-22-vuotiaaksi. Nyt on ollut raju alamäki siitä lähtien. Riittää ryppyjä ja vähän roikkuvaa höllöä naamassa. En pysty katsomaan edes minusta otettuja valokuvia. Kroppa on säilynyt paremmin, vaikka minulla onkin ”kengurupussi” kolmen lapsen jäljiltä mahassa. Mutta tämä naama on kuin viiskymppisellä. Elintavat kai suht ok, viiniä juon pari, kolme kertaa kuussa ja sekaruokavalio. Mies sanoo, että puputan kauheasti salaattia. Pakko puputtaa, koska paino tuppaa nousemaan herkästi, vaikka harrastan paljon liikuntaa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut auringossa oleilua ja nytt 50+ ikäisenä ei juurikaan ryppyjä. Painoni on pysynyt lähes samana koko elämäni. En syö makeaa. Harrastan juoksua, mutta en niin paljoa, että olisin täysin rasvaton. Monilla juoksijanaisilla kaksoisleuka pysyy poissa .
Kaksoisleuka pysyy juoksijoilla poissa, mutta muutoin ovat ryppyisiä kuin rusinat. Johtunee siitä, kun juostaan säässä kuin säässä.
Kannattaa syödä hyaluronihapot sisäisesti. 150mg vuorokausi ja parissa viikossa iho on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä hyaluronihapot sisäisesti. 150mg vuorokausi ja parissa viikossa iho on parempi.
Ei kyllä sisäisesti syötynä täytä ryppyjä ja kohota poskipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä 44-v mies näytän kasvoista oikean komealta ja nuorelta vieläkin. Kroppakin upeassa kunnossa. Harrastanut aina voimanostoa, ei tupakkaa ja viinaa.
Sama, olen 44 v nainen ja mua luullaan todella usein alle kolmekymppiseksi. Treenaan, kroppa on upeassa kunnossa eikä ryppyjä ole. 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 44-v mies näytän kasvoista oikean komealta ja nuorelta vieläkin. Kroppakin upeassa kunnossa. Harrastanut aina voimanostoa, ei tupakkaa ja viinaa.
Sama, olen 44 v nainen ja mua luullaan todella usein alle kolmekymppiseksi. Treenaan, kroppa on upeassa kunnossa eikä ryppyjä ole. 😎
Sitten olet syntynyt onnellisten tähtien alla.
Mulla ei ole kroppakaan kummoisessa kunnossa. Olkapää kipuilee kroonisesti, polvi on lähtenyt paikaltaan pari kertaa ja viimeksi näkyi kulumamuutoksia. Lääkäri totesi, että kannattaa jättää hyppimiset sikseen, sillä polveen ei tekoniveltä alle viisikymppiselle laiteta kuin erityisen raskaista syistä. Yritän pitää peruskuntoa yllä käymällä salilla, jossa polviystävällinen ohjelma, jumppaamalla kotona ja uimalla. Kesäisin pyöräilen, mutta isot ylämäet joudun taluttamaan, kun käy niin vietävästi polveen.
Naama on myös mulla kuin petolinnun peräpää. Se levenee vuosi vuodelta.
Älä katso peiliin. Äläkä anna kenenkään ottaa fotoja.
Nuo kasvoleikkaustouhut on ihan hirveitä. Ainakin niillä julkkiksilla, joilla on täytteitä ja kiristetty ihoa, näky on irvokas. Joku luomien kohotusleikkaus on vielä ok.
Se on geeneistä kiinni. Itse en ole kuunaan kosmetologilla yms käynyt mutta ei ole myöskään esim yhtäkään otsauurretta eikä harakanvarpaita silmissä.
En ota koskaan aurinkoa kylläkään. Ikää ~ 42.
Paino ollut sama koko aikuisiän (alle 60 kg)
Hiukset hyväkuntoiset ja pitkät.
En tee mitään että näyttäisin nuoremmalta. Kai tää lahjaa on, jos saa olla terveenä jne.
Sitten On niitä ikäisiäni jotka tehneet jo kaikki kommervenkit ja silti näyttävät kymmenenkin vuotta itseäni vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Se on geeneistä kiinni. Itse en ole kuunaan kosmetologilla yms käynyt mutta ei ole myöskään esim yhtäkään otsauurretta eikä harakanvarpaita silmissä.
En ota koskaan aurinkoa kylläkään. Ikää ~ 42.
Paino ollut sama koko aikuisiän (alle 60 kg)
Hiukset hyväkuntoiset ja pitkät.
En tee mitään että näyttäisin nuoremmalta. Kai tää lahjaa on, jos saa olla terveenä jne.Sitten On niitä ikäisiäni jotka tehneet jo kaikki kommervenkit ja silti näyttävät kymmenenkin vuotta itseäni vanhemmalta.
Geeneistä se on pitkälti kiinni. Kun näkee vanhemmat, tietää, miten jälkeläiset tulee ikääntymään. Toisaalta itse käyn myös kosmetologilla, yleensä tehdään ihonpuhdistus ja jokin lifting-hoito. Ostan kasvorasvatkin yleensä kosmetologilta, koska ne toimii minun iholle paremmin kuin marketin rasvat. En väitä, etteikö marketissa voi olla hyviä rasvoja, mutta ammattilainen osaa suositella paremmin ihotyypille sopivaa. Oma ihoni ei esim. kestä mitään Lumenen tuotteita, tulee näppylää ja punoitusta.
Tää on varmaan aika pitkälti yksilöllistä. Mulla on naamassa aika hyvä luusto, eli korkeat poskipäät ja vähän leukaperiä. Parikymppisenä olin tosi lapsellisen näköinen, naama oli jotenkin semmoinen pyöreähkö. Olin parhaimmillani varmaan n. 30-35-vuotiaana, kun tuo lapsenpyöreys oli poissa.
Nyt olen jo 47-vuotias, ja naama on edelleen aika hyvä. Hienoja uurteita on otsassa ja silmänurkissa, mutta suht ok. Harrastan paljon liikuntaa, juoksen paljon, ja tosiaan kaksoisleukaa ei ole. En ole mallia kuivan kesän orava, mutta tiedostan, että se vaara on olemassa.
Kyllähän noita uurteita voisi jäädä hautomaan ja murehtimaan, mutta virkistän omaa mieltäni juuri urheilemalla. On tosi kivaa olla hyvässä fyysisessä kunnossa, se auttaa jaksamaan arjessa ja juoksulenkit virkistävät mieltä. Olen siitä onnekas, että mitään sairauksia tai kremppoja ei ole. Hoikkuudesta on se hyöty, että vaatteita on helppoa löytää.
Omana vinkkinä sanoisin, että vanhemmalla iällä semmoinen pelkistetympi tyyli toimii, eli ei mitään räikeitä kukkamekkoja tai tunikoita, vaan neutraaleja sävyjä. Itsellä esim. on aika paljon tummansinistä, mustaa, harmaata, valkoista. Pelkistettyjä linjoja, voi olla pillifarkkuja ja niukkoja jakkuja, minihameitakin, mutta ei mitään revittyä tai haalistettua Hiuksiin siisti leikkaus tai ponnari, ei räikeitä vaalennuksia, ei kovaa meikkiä, luonnolliset kulmat ja oikeansävyinen meikkivoide. Ei etenkään räikeää punaista hiusväriä. Ylimääräiset kilot pois.
Näin ainakin itse olen itseeni aika tyytyväinen, en näytä parikymppiseltä mutta ihan hyvältä nelikymppiseltä niillä edellytyksillä, mitä minulla on. Ja tietysti pitää pitää huolta ihosta ja hampaista, mikään ei tuhoa ulkonäköä niin paljon kuin keltaiset ja huonot hampaat.
Mulla alkoi rupsahdus karvan vajaa nelikymppisenä. Niin kuin joku sanoi, niillä rypyillä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä että iho alkaa valua. Iän näkee nimenomaan siitä, vaikka ei olisi rypyn ryppyä. No otsaan on kyllä mulle niitä yhä pysyvämpiä ilmeryppyjä tullut, joten leikkasin otsatukan. Kauhulla oon myös seurannut leukaperiäni, jotka alkavat valua kuten äidillä ja tädeillä.
Hetkellisen pelastuksen sain, kun raskauduin. Iästä katosi kuin taikaiskusta ainakin 5 vuotta. Nyt iho hehkuu, kynnet ja hiukset on elinvoimaisia ja miehillä taas katseet kääntyy, kun rinnat on täyteläiset eikä vatsakaan ei vielä pahasti pullota :D Toki tajuan, että muutama kuukausi eteenpäin, ja yövalvomisten myötä nämä kaikki vuodet tulee takaisin korkojen kanssa. Mutta tämän vuoksi entistä vahvemmin oivalsin, että ikääntyminen on ennen kaikkea kiinni hormoneista ja hieman myös elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi rupsahdus karvan vajaa nelikymppisenä. Niin kuin joku sanoi, niillä rypyillä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä että iho alkaa valua. Iän näkee nimenomaan siitä, vaikka ei olisi rypyn ryppyä. No otsaan on kyllä mulle niitä yhä pysyvämpiä ilmeryppyjä tullut, joten leikkasin otsatukan. Kauhulla oon myös seurannut leukaperiäni, jotka alkavat valua kuten äidillä ja tädeillä.
Hetkellisen pelastuksen sain, kun raskauduin. Iästä katosi kuin taikaiskusta ainakin 5 vuotta. Nyt iho hehkuu, kynnet ja hiukset on elinvoimaisia ja miehillä taas katseet kääntyy, kun rinnat on täyteläiset eikä vatsakaan ei vielä pahasti pullota :D Toki tajuan, että muutama kuukausi eteenpäin, ja yövalvomisten myötä nämä kaikki vuodet tulee takaisin korkojen kanssa. Mutta tämän vuoksi entistä vahvemmin oivalsin, että ikääntyminen on ennen kaikkea kiinni hormoneista ja hieman myös elämäntavoista.
Olet onnekas, minulla ollut joka raskaudessa akne ja turvotusta naamassa.
Katselin tuossa joku kerta Prisma dokumenttia, olikohan nimeltään kaikki kauneudesta..
No kuitenkin, siinä otettiin siis ryhmä ihmisiä ja heille tehtiin ihoanalyysi (tutkittiin mm. ihon kosteusprosentti) ja sitten heidät jaettiin ryhmiin ja joka ryhmälle eri rasvat käyttöön, ihan halvimmasta niveasta - johonkin super kalliiseen ryppyvoiteeseen.
Tulos: eipä ollut juuri merkitystä millä naamaansa rasvaili, ainoastaan voiteet jotka sisälsivät retinolia vähensivät hieman ryppyjä.
Ja mitä siihen aurinkoon tulee, niin myös sitä tutkittiin. Siinä oli mm. bussikuski jonka siitä puolesta kasvoja joka on aina ikkunaan päin, löytyi paljon enemmän mikrojuonteita.
Itse olen vasta 35 ja pelkään jo edessä olevaa rupsahdusta.. jotain ilmejuonteita on jo, mutta kaupassa vielä toisinaan kysytään paperit. Vaikka en usko, että ihonhoidolla pystyy paljon vaikuttamaan asiaan (pois lukien aurinkosuoja), käytän silti mm. hyaluronihapposeerumia.
Voit kokeilla fillereitä ja botoxia (vain asiaan paneutuneen lääkärin laittamana, ei mitään epämääräisiä hoitoloita tähän) tai voit kokeilla erilaisia järeämpiä kasvokäsittelyjä kuten esim. laserkäsittely kasvoille, jossa toipumisaika on ainakin viikon mutta iho nuorentuu sen jälkeen ainakin 10 vuotta.
Tiedän että nämä mun suositukset saa raivokasta alapeukkua, koska luonnollisen kauneuden ihannointi on Suomessa niin voimakasta. Itse asun Kaliforniassa ja nuo hoidot ovat ihan taviksilla normaalia arkipäivää. Kulttuurinen juopa maidemme välillä on todella iso. Halusin silti kertoa näistä, jos et ole tietoinen. Ei mikään kasvojumppa tai rasvat enää tuossa iässä muuta asiaa, tarvitaan järeämpiä keinoja.