Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tässä pitäis tehdä, kun naama rupsahtaa 42-vuotiaana?

Vierailija
08.09.2019 |

Minua luultiin vielä kolmekymppisenä, siis 10 vuotta sitten joskus jopa 18-22-vuotiaaksi. Nyt on ollut raju alamäki siitä lähtien. Riittää ryppyjä ja vähän roikkuvaa höllöä naamassa. En pysty katsomaan edes minusta otettuja valokuvia. Kroppa on säilynyt paremmin, vaikka minulla onkin ”kengurupussi” kolmen lapsen jäljiltä mahassa. Mutta tämä naama on kuin viiskymppisellä. Elintavat kai suht ok, viiniä juon pari, kolme kertaa kuussa ja sekaruokavalio. Mies sanoo, että puputan kauheasti salaattia. Pakko puputtaa, koska paino tuppaa nousemaan herkästi, vaikka harrastan paljon liikuntaa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kokeillut kasvojen laserhoitoja, millaisia kokemuksia noista?

Vierailija
22/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetogeilla on ihan uskomaton määrä kaikenlaisia neulaus-, ultraääni-, laser- ja muita teknisiä hoitoja. Olen ihan yllättynyt kun olen alkanut tutustumaan. Ei ne mitään roikkuvia helttoja poista, mutta ihosta saa kiinteämmän, tasaisemman värisen ja heleämmän ja se vaikuttaa yllättävän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan me kaikki haluaisimme pysyä kuuman ja haluttavan näköisinä. Siinähän se ongelma onkin.

Katsoin tv sta kun Todella upeat - sarjan näyttelijät Jennifer Saunders ja Joanna Lumley pyörivät shamppanjatiloila Ranskassa. Jossain vaiheessa keskustelu tottakai meni ulkonäköön ja Joanna joka on varmaan seitsenkymppinen tjsp ja todella upea edelleen tuumi että hän ei edes tiedä miltä hänen tulisi ikäisenään näyttää.

Sille ei ole mitään mallia. Hän laittaa itsensä edelleen samalla tavoin kuin 60 luvulla kun hän oli nuori. Ja hän muuten näyttää hyvältä ja hänen tyylinsä on ajaton.

Aloin miettiä että näin se on. Toisaalta meillä on vapaus näyttää iäkkäänä sellaiselta kuin haluamme, mikä on hyvä. Mutta haluammeko me ikuisesti takertua nuoruuteen? Onko olemassa tapaa vanhentua näyttämättä joko epätoivoiselta pissikseltä tai vaihtoehtoisesti mummelilta?

Vierailija
24/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämässä on nuoresta lähtien tärkeämpiä kuin asioita kuin ulkonäkö niin se vanheneminen on luonnollinen osa elämää. Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö itseään tulisi hoitaa hyvin. Pakkomiellettä vaan siitä ulkonäöstä ei kannata ottaa.

Vierailija
25/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan me kaikki haluaisimme pysyä kuuman ja haluttavan näköisinä. Siinähän se ongelma onkin.

Katsoin tv sta kun Todella upeat - sarjan näyttelijät Jennifer Saunders ja Joanna Lumley pyörivät shamppanjatiloila Ranskassa. Jossain vaiheessa keskustelu tottakai meni ulkonäköön ja Joanna joka on varmaan seitsenkymppinen tjsp ja todella upea edelleen tuumi että hän ei edes tiedä miltä hänen tulisi ikäisenään näyttää.

Sille ei ole mitään mallia. Hän laittaa itsensä edelleen samalla tavoin kuin 60 luvulla kun hän oli nuori. Ja hän muuten näyttää hyvältä ja hänen tyylinsä on ajaton.

Aloin miettiä että näin se on. Toisaalta meillä on vapaus näyttää iäkkäänä sellaiselta kuin haluamme, mikä on hyvä. Mutta haluammeko me ikuisesti takertua nuoruuteen? Onko olemassa tapaa vanhentua näyttämättä joko epätoivoiselta pissikseltä tai vaihtoehtoisesti mummelilta?

Miksi yli nelikymppinen haluaisi näyttää kuumalta ja haluttavalta? Kyllä tuohon ikään mennessä olisi pitänyt jo tulla tiettyä kypsyyttä.

Vierailija
26/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tosiaan vähän epätahtiin, kun olisi vielä dravia muttei vientiä ja siinä viidenkympin korvissa onkin korjaustarve pahimmillaan, mutta helpottaa vaihdevuosien jälkeen, koska sitten ei yksinkertaisesti enää välitä miten rupstahtaneelta näyttää. Ihmettelen vaan amerikkalaisia, että kuinka ne viitsii leikkauttaa naamaansa vielä päälle 70-vuotiaina.  

Vierailija
27/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Itse huomasin saman, olen muutamia vuosia vanhempi. Nelikymppiseks asti saa itsestään meikkaamalla vielä ihan nätin,  mutta sitten ikä tuo sellasta tiettyä karuutta näköön ettei sitä pelasta mikään. Kirurgin veitsi tietty auttaa, mutta silti iän näkee, niin mitä järkeä siinäkin on.

Vierailija
28/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään kosmetologin naaman rasvaus roikkuvaan ihoon auta. Siihen toimii vain kirurgin veitsi, ehkä mietoihin tapauksiin pistoshoidot.

Kun et tiedä mistä puhut.

Kosmetologeilla todellakin on tarjolla muutakin kuin rasvat ja pistokset.

Mutta rypisty rauhassa luonnonmenetelmällä tai myrkytä itsesi täyteaineilla.

Tosin minä tajusin ympäristöäni tarkkailemalla ja lukemalla aiheesta jo alle kolmikymppisenä, mitä tulee tapahtumaan,  ellei ymmärrä auringon ja esim. kasvojumpan merkitystä jo ennen kuin naama alkaa valua alaspäin.

Tekeekö se kosmetologi siis aurinkosuojausta tai kasvojumppaa, vai mikä oli pointtisi?

Otapa kuule ihan itse selvää mahdollisuksista vaikka googlaamalla.

Minä lähden nyt töihin, lippis päässä, ettei tarvitse siristellä silmiä ryppyisiksi ja pyörällä, niin iho ja hiukset ja keuhkot saavat nauttia aamun raikkaasta, kosteasta happikylvystä ihan ilmaiseksi. Iloisella mielellä, niin ei otsaakaan tarvi rypistellä raidalliseksi.

Tsemppiä!

Vierailija
29/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään kosmetologin naaman rasvaus roikkuvaan ihoon auta. Siihen toimii vain kirurgin veitsi, ehkä mietoihin tapauksiin pistoshoidot.

Tosin minä tajusin ympäristöäni tarkkailemalla ja lukemalla aiheesta jo alle kolmikymppisenä, mitä tulee tapahtumaan,  ellei ymmärrä auringon ja esim. kasvojumpan merkitystä jo ennen kuin naama alkaa valua alaspäin.

Tekeekö se kosmetologi siis aurinkosuojausta tai kasvojumppaa, vai mikä oli pointtisi?

Minä lähden nyt töihin, lippis päässä, ettei tarvitse siristellä silmiä ryppyisiksi ja pyörällä, niin iho ja hiukset ja keuhkot saavat nauttia aamun raikkaasta, kosteasta happikylvystä ihan ilmaiseksi. Iloisella mielellä, niin ei otsaakaan tarvi rypistellä raidalliseksi.

Tsemppiä!

Sivusta: Vähemmällä tarinoinnilla olisit jo vastannut kysymykseenkin.

Vierailija
30/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Iloisella mielellä kun sai taas v ittuilla jollekulle av:lla

Vierailija
31/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui myös tasan nelikymppisenä rupsahdus, yhtäkkiä muutamassa kuukaudessa kauheesti ryppyjä ja iho sellainen eloton ja kalpea. Olen myös ollut pitkään tosi nuoren näköinen ja siksi se olikin kauhea järkytys ja kriisi. Päätin, että teen asialle jotakin. Kokeilin ensin erilaisia kasvojumppia, mm. Method Putkistoa ja mitä nyt löysin netistä. Ei mitään tulosta, ehkä rypyt tuntuivat vielä syvenevän.

Sitten löysin luonnonkosmetiikan. Aloin tehdä 7 skin methodia mm. Whamisan tuotteilla ja silloin huomasin jo eron, ihosta tuli kimmoisampi ja hehkuvampi. Sen jälkeen aloitin vielä ketogeenisen ruokavalion ja tämän jälkeen äitini sanoi, että vaikuttaa, kuin olisi lähtenyt 10 vuotta ikää ihon kuulakkuuden vuoksi. Rypyt eivät ole hävinneet mihinkään, mutta ne eivät korostu kun iho ei ole sellainen kuiva rusina, niin kuin ennen. Keto vie myös turvotusta pois, eli ei ole sellaista roikkuvaa pussitusta kasvoissa. Suosittelen näitä, ei sillä mitään uutta nuoruutta saa, mutta olen itse taas tyytyväinen ulkonäkööni, mikä varmasti on pääasia :)

Vierailija
32/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen turvautunut seerumeihin, öljyihin, rasvoihin, lisäravinteisiin ja lymfaan. Näytän nyt paremmalta kuin just neljänkympin päällä rupsahduksen alkaessa.

Vierailija
33/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yli nelikymppinen haluaisi näyttää kuumalta ja haluttavalta? Kyllä tuohon ikään mennessä olisi pitänyt jo tulla tiettyä kypsyyttä.

Kun tätäkin palstaa lukee niin huomaa että se kypsyys on kaukana. Eihän mikään muu merkkaa kuin ulkonäkö!

Vierailija
34/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät vaan kropan kunnossa, niin kyllä äijät sua haluaa.

Mua ei ainakaan enää paljoakaan kiinnosta minkä näkönen nainen on, vaan seksy runko rules.

Läskit on niin out.

M45

Vierailija
35/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa katoaa muuten peffa. Ei ole vitsi. Kaikilla naisilla tulee lattapeppu tosi aikaisessa vaiheessa. Muistan kun lapsena ihmettelin saunassa äidinäitiä, jolla oli pelkkä viiva ja roikkuvaa nahkaa. Äidillä ja siskoillaan sama juttu. Minulla ei ole se peffan lihaksisto kunnolla koskaan kehittynytkään, vaikka harrastin taitoluistelua. Kaikilla muilla luistelijoilla oli kiinteät ja pyöreät pakarat, minulla ihan lautamallia. Siksi olen käyttänyt 25 vuotta pitkiä paitoja farkkujen päällä.

…..perse katoaa, torttu tipahtaa....

Vierailija
36/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät vaan kropan kunnossa, niin kyllä äijät sua haluaa.

Mua ei ainakaan enää paljoakaan kiinnosta minkä näkönen nainen on, vaan seksy runko rules.

Läskit on niin out.

M45

Seksiseksiseksi, blaah. Ei miesten huomio ole mikään nelikymppisen naisen elämän keskipiste. Ap kaipaa menetettyä nuoruutta, itseään sellaisena kuin ennen oli.

Vierailija
37/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen vanhenemiskriisi on pakko käydä läpi ja se kuuluu kai kaikille kokea? 

On oikeastaan ihan sama miten paljon joku rupsahtaa kuin miten hoitaa itseään. Moni ikääntynyt nainen tai mies saattaisi olla aivan hyvän näköisiä, jos suostuisivat miettimään pukeutumistaan. Osa uskoo tyylitajuunsa, mutta osalle toivoisin käyntiä tyylikonsultin luona. Hiusmallien, silmälasien ja vaatteiden kanssa pitäisi jaksaa miettiä, eikä päätyä ns järkeviin ratkaisuihin. Heittäytyä, ottaa uusia ideoita vastaan ja olla hangoittelematta joka asiassa oman mielipiteensä kanssa vain siksi, kun mukamas itse tietää paremmin. Sitten niitä pönöttäjiä ja "elämänkokemuksen" omaavia mauttomia tyyppejä talsii kadun täydeltä vastaan. 

Myös se, ettei välitetä itsestään yhtään. Keski-ikäinen näyttää rupsahtaneelta ja tylsältä usein siksi, ettei hymyä heru. Näkee, ettei ole aikaa itselleen ja huolirypyt otsassa saavat monet näyttämään ikivanhoilta.  Ei ole aikaa tehdä sitä, mistä itse pitäisi. Ja joista paljon puhutaan mediassakin, mutta jostain syystä viesti ei saavuta montaakaan. 

Ainoa vastalääke kaikkien pelkäämälle rupsahtamisille on elämänilo ja se, että rakastaa itseään sellaisena kuin on. Ei peilaa itseään nuorempiin tai vanhempiin tai välittäisi mitä muut sanovat. Ja ymmärtäisi sen, miten elämään voi heittäytyä, ottaa vastaan uusia ideoita ja kokeilla uutta. Se ei ole rahasta kiinni, vaan siitä mitä uskaltaa.

Vierailija
38/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vanhentaa kaikista eniten ja ensimmäiset rypyt tulisi ihmisille vasta 70-vuotiaana ilman sitä. Vanhentaa jopa enemmän kuin tupakointi. Ja ei, edes täällä Suomessa ei ole siltä turvassa etenkin kun vaalea ihoisilla ei ole omasta takaa pigmenttiä siltä vastaan suojaamassa. Aloitin käyttämääm 23-vuotiaana joka päivä kasvoille 50 spf aurinkovoidetta tai primeriä, kyllä jo nyt 5 vuotta myöhemmin alkaa huomata eroa niihin omanikäisiin jotka auringon ottoa harrastaa.

Vierailija
39/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa katoaa muuten peffa. Ei ole vitsi. Kaikilla naisilla tulee lattapeppu tosi aikaisessa vaiheessa. Muistan kun lapsena ihmettelin saunassa äidinäitiä, jolla oli pelkkä viiva ja roikkuvaa nahkaa. Äidillä ja siskoillaan sama juttu. Minulla ei ole se peffan lihaksisto kunnolla koskaan kehittynytkään, vaikka harrastin taitoluistelua. Kaikilla muilla luistelijoilla oli kiinteät ja pyöreät pakarat, minulla ihan lautamallia. Siksi olen käyttänyt 25 vuotta pitkiä paitoja farkkujen päällä.

Tuntemillani naisilla jolla lattapeppu niin on ollut suuret rinnat.

Molemmat nyt harvemmin saa luonollisesti.

Mä olisin mielelläni ottanu isommat rinnat ja lattapepun, entäpä muhkean ahterin tykien päälle.

Vierailija
40/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka vanhennuitte 40-vuotiaina, käytittekö nuorempina mitään kosteuttavia rasvoja päivittäin? Mietin vain että onko päivittäisellä rasvaamisella mitään vaikutusta miten aikanaan vanhenee? Tietenkin suurin vaikutus on elintavoilla ja geeneillä, mutta mietin vain että onko noista kosmeetiikka-tuotteista apua, esim. silmänympärysgeeli.

Itse pohdin nyt lähes kolmikymppisenä, kohtahan se on edessä. Otsassa on jo muutama viiru ja hiuksissa valkoisia suortuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi