Mitähän tässä pitäis tehdä, kun naama rupsahtaa 42-vuotiaana?
Minua luultiin vielä kolmekymppisenä, siis 10 vuotta sitten joskus jopa 18-22-vuotiaaksi. Nyt on ollut raju alamäki siitä lähtien. Riittää ryppyjä ja vähän roikkuvaa höllöä naamassa. En pysty katsomaan edes minusta otettuja valokuvia. Kroppa on säilynyt paremmin, vaikka minulla onkin ”kengurupussi” kolmen lapsen jäljiltä mahassa. Mutta tämä naama on kuin viiskymppisellä. Elintavat kai suht ok, viiniä juon pari, kolme kertaa kuussa ja sekaruokavalio. Mies sanoo, että puputan kauheasti salaattia. Pakko puputtaa, koska paino tuppaa nousemaan herkästi, vaikka harrastan paljon liikuntaa.
Kommentit (95)
Syökää kollageenia, beetskaroteenia ja d-vitamiinia. Ja C-piimaakin saattaa toimia. Ja raskausmultivita. Ja tietty kylliksi hyviä rasvoja.
Ihoa ei voi muuttaa ulkoapäin kuin hetkeksi, minusta fiksuinta on syödä asioita jotka auttavat ihoa uudistumaan.
Mulle iski kasvojen ihon romahdus kun käytin liuotinpohjaisia maaleja kotiani remontoidessa: ilmeisesti iholle tarpeelliset rasvat liukenivat samalla sillä olin pitkään "mummorypyillä".
Kesän tullen alkoi olla naistenlehdissä juttuja iholle edullisista lisävinteista, joten ostin noita ja söin.
Toimii. Lisäetuna opin että ravinteet jotka ovat eduksi iholle jhiuksille ovat monesti myös aivoille tarpeellisia: ajatuskin luistaa nyt aivan toisella tavalla kuin viime talvena liuotinhöyryissä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät vaan kropan kunnossa, niin kyllä äijät sua haluaa.
Mua ei ainakaan enää paljoakaan kiinnosta minkä näkönen nainen on, vaan seksy runko rules.
Läskit on niin out.
M45
Heh, naisena sitä haluaisi ajatella että jos pitää itsestään hyvää huolta niin miehet saattavat kiinnostua. Tällaiset viestit sitten herättävät siihen todellisuuteen, että aika monia miehiä ei itseasiassa kiinnosta naiset ihmisinä lainkaan, vain se runko, johon voi tyydyttää tarpeensa. Pistää miettimään myös omia prioriteetteja, että onko sen ulkonäön vatvominen nyt oikeasti se ykkösasia tässä maailmassa.
Niin, sanoinkin tuossa jo, että jos haluaa tuollaisen miehen, niin toimii niin miten tuo mies haluaa.
No missä on miehiä, keille naisen ulkonäkö on yhdentekevä? En ole tavannut tähän 40 v ikään mennessä yhtäkään, ja esim tapailemani miehet on kaikki olleet sellaisia jotka ei kelpaa muillekaan, ei siis mitään komeita lentäjälääkäreitä
Olen aina inhonnut auringossa oleilua ja nytt 50+ ikäisenä ei juurikaan ryppyjä. Painoni on pysynyt lähes samana koko elämäni. En syö makeaa. Harrastan juoksua, mutta en niin paljoa, että olisin täysin rasvaton. Monilla juoksijanaisilla kaksoisleuka pysyy poissa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät vaan kropan kunnossa, niin kyllä äijät sua haluaa.
Mua ei ainakaan enää paljoakaan kiinnosta minkä näkönen nainen on, vaan seksy runko rules.
Läskit on niin out.
M45
Heh, naisena sitä haluaisi ajatella että jos pitää itsestään hyvää huolta niin miehet saattavat kiinnostua. Tällaiset viestit sitten herättävät siihen todellisuuteen, että aika monia miehiä ei itseasiassa kiinnosta naiset ihmisinä lainkaan, vain se runko, johon voi tyydyttää tarpeensa. Pistää miettimään myös omia prioriteetteja, että onko sen ulkonäön vatvominen nyt oikeasti se ykkösasia tässä maailmassa.
Niin, sanoinkin tuossa jo, että jos haluaa tuollaisen miehen, niin toimii niin miten tuo mies haluaa.
No missä on miehiä, keille naisen ulkonäkö on yhdentekevä? En ole tavannut tähän 40 v ikään mennessä yhtäkään, ja esim tapailemani miehet on kaikki olleet sellaisia jotka ei kelpaa muillekaan, ei siis mitään komeita lentäjälääkäreitä
Olet nyt hukassa tuon mustavalkoisuutesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut auringossa oleilua ja nytt 50+ ikäisenä ei juurikaan ryppyjä. Painoni on pysynyt lähes samana koko elämäni. En syö makeaa. Harrastan juoksua, mutta en niin paljoa, että olisin täysin rasvaton. Monilla juoksijanaisilla kaksoisleuka pysyy poissa .
Tuossa muuten piilee hyvä ohje. Mun kummitäti oli vielä yli 80-vuotiaanakin kasvoiltaan ja keholtaan todella kaunis. Hän oli hyvin hoikka ja vältteli aurinkoa. Lisäksi hän harrasti tanssia ja uintia ihan viimeisiin vuosiinsa saakka:)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään kosmetologin naaman rasvaus roikkuvaan ihoon auta. Siihen toimii vain kirurgin veitsi, ehkä mietoihin tapauksiin pistoshoidot.
Ei kosmetologin, mutta kyllä se auttaa jos hoitaa ihoaan nuoresta asti. Ei edes tarvitse mitään huippukalliita voiteita, mutta omalle iholle sopivat. Kosmetologin hoidoista taas todellakin toimivat sarjana tehdyt mikroneulaukset (kunnon neuloilla eikä millään puolen millin pelleneuloilla) sekä sarjana otetut rankemmat muut hoidot joita on monenlaisia. Rahaahan ne tietysti nielevät. Jotkut peruskasvohoidot nyt eivät kauhean kauaa auta.
Minulla on geneettisesti ohut ja punakka iho, mutta olen nuoresta asti hoitanut sitä. Jos en olisi, olisi näky kauhea. Vilpittömät arviot iästä eikä siis mitkään miesten känni-imartelyt osuvat selvästi nuorempaan ikään kuin mitä olen.
Mene aloittaja ensin kosmetologille arvioimaan mitä kannattaisi tehdä. Niin ja riittävä uni on mannaa iholle.
Ei ole paljoa tehtävissä jos jo 42 vuotiaana naama rupsahtaa. Täytyy vaan tyytyä kohtaloonsa ja olla kiukuttelematta miehelle. Ei kukaan katso rupsahtanutta ja nalkuttavaa akkaa. Miellyttävänä rupsahtanutkin näyttää siedettävältä. Nalkutus tekee kauneimmastakin naisesta ruman hirviön.
Tutkimusten mukaan tosiaan suurin tekijä on aurinko. Ja nimenomaan se osuus UV-säteistä, joka ei aiheuta ihon palamista ja tulee ikkunoidenkin läpi. Yhdessä kokeessa SPF-kertoimilla olevaa kasvovoidetta päivittäin käyttäneen ryhmän iho oli oikeasti kokeen jälkeen ikääntynyt paljon vähemmän kuin verrokeilla.
Myös retinolin tehosta taitaa olla ihan oikeaa näyttöä, muusta ei juurikaan. Kosteus- ja ryppyvoiteiden teho on hetkellistä, ellei niissä ole suojakertoimia.
Alkoholi ja tupakka vaikuttavat pitkässä juoksussa erittäin negatiivisesti, jos niitä käyttää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka vanhennuitte 40-vuotiaina, käytittekö nuorempina mitään kosteuttavia rasvoja päivittäin? Mietin vain että onko päivittäisellä rasvaamisella mitään vaikutusta miten aikanaan vanhenee? Tietenkin suurin vaikutus on elintavoilla ja geeneillä, mutta mietin vain että onko noista kosmeetiikka-tuotteista apua, esim. silmänympärysgeeli.
Itse pohdin nyt lähes kolmikymppisenä, kohtahan se on edessä. Otsassa on jo muutama viiru ja hiuksissa valkoisia suortuvia.
Käytin, ja kallliita heti siitä asti kun opiskelujen jälkeen aloin käydä töissä ja oli rahaa. Hoidin ihoani kosmetologien suositusten mukaan tunnollisesti ja laatusarjoilla. Aurinkosuojaa olen myös käyttänyt tunnollisesti. Silti 40 v paikkeilla tuli pikarupsahdus ihan muutamassa kuukaudessa. Äidilleni oli käynyt samoin samassa iässä, että yhtäkkiä vaan babyfacesta roikkuvanaamaiseksi ja ryppyiseksi tätiksi. Äitini ei ole koskaan käyttänyt aurinkosuojaa eikä hoitanut erityisemmin ihoaan, ja samassa iässä tapahtui molemmille meille, ei näyttäisi vaikuttavan.
Lisäksi mulla on kaveri, joka on jonkin sortin minimalisti-ekohippi. Hän on 45, ja ihan käsittämättömän nuoren näköinen. Kun olen kysellyt häneltä ihonhoidosta, hän on sanonut että pesee naaman illalla saippualla ja laittaa perusvoidetta jos iho tuntuu kiristävältä, useimmiten ei laita mitään. Aurinkovoiteita ei ole käyttänyt koskaan koska ne ovat hänestä luonnottomia ja tarpeettomia, parempi mennä varjoon ennen kuin alkaa palaa. Tuollainen ihonhoito vaikuttaa ihan järkyttävältä sen perusteella mitä asiasta opetetaan, mutta niin vaan on nelivitosena nuoren ja jopa tyttömäisen näköinen.
Ystäväsi ekohippi voi kuulua niihin onnekkaisiin joiden iho on luonnostaan paksu ja kermaisen näköinen vaikka hoito on tyyliin sutaisempa käsivoidetta jos muistan:). Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita:/.
Ei ole paljoa tehtävissä jos jo 42 vuotiaana naama rupsahtaa. Täytyy vaan tyytyä kohtaloonsa ja olla kiukuttelematta miehelle. Ei kukaan katso rupsahtanutta ja nalkuttavaa akkaa. Miellyttävänä rupsahtanutkin näyttää siedettävältä. Nalkutus tekee kauneimmastakin naisesta ruman hirviön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka vanhennuitte 40-vuotiaina, käytittekö nuorempina mitään kosteuttavia rasvoja päivittäin? Mietin vain että onko päivittäisellä rasvaamisella mitään vaikutusta miten aikanaan vanhenee? Tietenkin suurin vaikutus on elintavoilla ja geeneillä, mutta mietin vain että onko noista kosmeetiikka-tuotteista apua, esim. silmänympärysgeeli.
Itse pohdin nyt lähes kolmikymppisenä, kohtahan se on edessä. Otsassa on jo muutama viiru ja hiuksissa valkoisia suortuvia.
Käytin, ja kallliita heti siitä asti kun opiskelujen jälkeen aloin käydä töissä ja oli rahaa. Hoidin ihoani kosmetologien suositusten mukaan tunnollisesti ja laatusarjoilla. Aurinkosuojaa olen myös käyttänyt tunnollisesti. Silti 40 v paikkeilla tuli pikarupsahdus ihan muutamassa kuukaudessa. Äidilleni oli käynyt samoin samassa iässä, että yhtäkkiä vaan babyfacesta roikkuvanaamaiseksi ja ryppyiseksi tätiksi. Äitini ei ole koskaan käyttänyt aurinkosuojaa eikä hoitanut erityisemmin ihoaan, ja samassa iässä tapahtui molemmille meille, ei näyttäisi vaikuttavan.
Lisäksi mulla on kaveri, joka on jonkin sortin minimalisti-ekohippi. Hän on 45, ja ihan käsittämättömän nuoren näköinen. Kun olen kysellyt häneltä ihonhoidosta, hän on sanonut että pesee naaman illalla saippualla ja laittaa perusvoidetta jos iho tuntuu kiristävältä, useimmiten ei laita mitään. Aurinkovoiteita ei ole käyttänyt koskaan koska ne ovat hänestä luonnottomia ja tarpeettomia, parempi mennä varjoon ennen kuin alkaa palaa. Tuollainen ihonhoito vaikuttaa ihan järkyttävältä sen perusteella mitä asiasta opetetaan, mutta niin vaan on nelivitosena nuoren ja jopa tyttömäisen näköinen.
Minä olen 43 ja ihonhoitorutiinini ovat järkyttäneet muita ihmisiä ihan viime vuosiin. Ensinnäkin olen mennyt meikit naamassa nukkumaan varmasti useammin kuin pessyt ne pois. En ylipäätään ole juuri pessyt kasvoja, joskus tarvittaessa tavallisella saippualla. Useimmiten en ole rasvannut kasvoja millään, joskus talvella laittanut perusvoidetta tai jotain käsirasvaa :D Aurinkoa en ole juurikaan ottanut, mutta olen tupakoinut, käyttänyt reippaasti alkoholia ja syönyt sipsiä ja pizzaa tuonne lähemmäs nelikymppiseksi asti.
Omasta mielestäni olen kyllä viime vuosina vähän vanhentunut naamasta, mutta lähinnä se tulee jostain oudosta kasvojen levenemisestä (vaikka en ole lihonut). Silmäkulmissa on hentoja naururyppyjä mutta muita ryppyjä ei ole.
Pidän naamarasvoja ym. suurimmaksi osaksi rahastuksena.
Miten voisi nostaa leukalinjaa?
Olen viisikymppinen ja parina viime vuonna kasvot valahtivat.
Koska olen välttänyt aurinkoa, niin ei ole ryppyjä, mutta naamaan tuli bulldog-tyyppiset kamalat pussit. Googlasin kasvojenkohotuksestakin tietoja, mutten ole uskaltanut mennä. Ostin kollageenilisäravinnetta, mutta en ole huomannut vaikutusta. Onko siitä ollut oikeasti apua jollekin? Olen myös harrastanut kasvojumppaa yhden kirjan ohjeilla, mutta ei sekään ole näyttänyt tehoavan toistaiseksi. Onko joku onnistunut kirjaamaan naamajumpalla jo tapahtuneen romahduksen? Ylipainoa mulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Niiin totta.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen välttänyt aurinkoa, niin ei ole ryppyjä, mutta naamaan tuli bulldog-tyyppiset kamalat pussit. Googlasin kasvojenkohotuksestakin tietoja, mutten ole uskaltanut mennä. Ostin kollageenilisäravinnetta, mutta en ole huomannut vaikutusta. Onko siitä ollut oikeasti apua jollekin? Olen myös harrastanut kasvojumppaa yhden kirjan ohjeilla, mutta ei sekään ole näyttänyt tehoavan toistaiseksi. Onko joku onnistunut kirjaamaan naamajumpalla jo tapahtuneen romahduksen? Ylipainoa mulla ei ole.
No, mulle kollageeni on toiminut mutta tosiaan syön kasaa muitakin vitamiineja ja hivenaineita, ja olen myöskin 37.
En usko että yksikään lisäravinne toimii yksin: esimerkiksi rauta ei imeydy jos vedät sitä ilman c-vitamiinia, ja kalsium myös estää raudan imeytymistä.
Tietty voi olla että jos kiska menee kiinni 50-vuotiaana niin sitten menee, mutta hiukan epäilen. (Tietty. Koska olen vasta 37.)
SPF 50 kehiin niin aurinko ei vanhenna niin nopeaan. Siskoni muutti Australiaan niin häntä järjestään luullaa 10 vuotta nuoremmaksi koska ei ole elänyt siellä auringonpaahteessa koko elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Nefertiti lift.
Vierailija kirjoitti:
Muutama Pistos naamaan, eikä edes maksa paljon. Muista että elät vaan kerran voit itse valita oletko hyvännäköinen vai nukkavieru.
Minä otin muutaman pistoksen. Hyalyronihappogeeliä laitettiin. Ylläri: kesti ehkä 4 kk, ja tulos hävisi. Se hajoaa itsekseen yksilölliseen tahtiin. Kallista on. Yksi pistoskerta puudutuksen kanssa noin 300€, ja näitä kertoja ainakin minua hoitanut taho suositteli sarjana 3, jolloin hintaa tulee tonni. Tulos ei ole pysyvä. Vaikka väitetään, että se vahvistaa kehon omaa kollageenituotantoa, niin ei minulla ainakaan. Mutta tulipahan kokeiltua, sanotaanko näin. En aio puolen vuoden välein maksaa itseäni kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama Pistos naamaan, eikä edes maksa paljon. Muista että elät vaan kerran voit itse valita oletko hyvännäköinen vai nukkavieru.
Minä otin muutaman pistoksen. Hyalyronihappogeeliä laitettiin. Ylläri: kesti ehkä 4 kk, ja tulos hävisi. Se hajoaa itsekseen yksilölliseen tahtiin. Kallista on. Yksi pistoskerta puudutuksen kanssa noin 300€, ja näitä kertoja ainakin minua hoitanut taho suositteli sarjana 3, jolloin hintaa tulee tonni. Tulos ei ole pysyvä. Vaikka väitetään, että se vahvistaa kehon omaa kollageenituotantoa, niin ei minulla ainakaan. Mutta tulipahan kokeiltua, sanotaanko näin. En aio puolen vuoden välein maksaa itseäni kipeäksi.
Millaisia vaikutuksia tuolla oli? Siis ennen kuin häipyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaikutuksia tuolla oli? Siis ennen kuin häipyi.
Kohottaa ja siloittaa.