Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut lyhyessä ajassa 11 kg

Vierailija
30.03.2026 |

Miten ihmeessä voi olla!? Olin joulun aikaan hoikempo ja sain bmi:n ensimmäistä kertaa vuosiin juuri alle 30 eli lievän ylipainon puolelle. Nyt en ole käynyt vaa'alla paitsi tänään oli pakko käydä kun housut eikä takki mene enää kiinni. Painoa oli tullut 11 kiloa kolmessa kuukaudessa. Onko tämä edes mahdollista vai pitääkö epäillä jo jotain sairautta? Olen ihmeissäni ja turhautunut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana ja tulee 3 kk 11 kg painoa, niin huolestuttavaa.

Vierailija
2/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni lihoi gynekologisen syövän vuoksi nopeasti. Ensimmäinen lääkäri oli vain kehottanut laihduttamaan, koska etenkin vatsanympärys oli kasvanut paljon. Vasta kolmas lääkäri tajusi, että nopean lihomisen takana voi olla muutakin kuin kahvipulla (jota sukulainen ei edes syönyt). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä olet syönyt viim. 3kkn aikana ja paljonko olet liikkunut aiempaan verrattuna, onko istumatyö lisääntynyt, oletko aloittanut jonkin läkityksen? Minkä ikäinen olet? Jos keski-ikä häämöttää, on varma,että kilot tulevat kuin kuolema ilman elintapojen muutosta. Jos painonnousu ei johdu alkoholista,makeisista,lääkkeistä tai muusta ruokavaliosta/elämäntavoistasi, vasta silloin syytä mennä lääkäriin. Pidä ruokapäiväkirjaa,liikuntapäiväkirjaa ja yleensäkin päiväkirjaa tekemisistäsi esim. parin kuukauden ajan ja pääset kärryille siitä,mikä painonnousun aiheuttaa. 

Vierailija
4/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho on kumma vekotin.

Itse pudotin 15:ssä kuukaudessa 30 kiloa. Sitten otin hetken "vähän rennommin", mutta en kuitenkaan mitenkään överirepsahtanut.

Seitsemässä kuukaudessa tuli kahdeksan kiloa takaisin.

Vierailija
5/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ensin laihduttanut ja sitten syönyt mitä sattuu, niin hyvin tuo on mahdollista

Vierailija
6/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen ongelmat, hormoneissa jotain ? Alkanut syömään herkkuja joka päivä enemmän kuin ennen?

Vierailija
7/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni lihoi gynekologisen syövän vuoksi nopeasti. Ensimmäinen lääkäri oli vain kehottanut laihduttamaan, koska etenkin vatsanympärys oli kasvanut paljon. Vasta kolmas lääkäri tajusi, että nopean lihomisen takana voi olla muutakin kuin kahvipulla (jota sukulainen ei edes syönyt). 

Tämä. Lääkärit/hoitajat on usein ylimielisiä. Nähdään vain ilmeisin. 

Vierailija
8/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet liikkunut vähemmän tai syönyt enemmän tai mahdollisesti molempia. 

Vierailija
9/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
10/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin vuoden 2004 alussa 74 kiloa, nyt 78. Kauhea painon lisäys.

Vierailija
11/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Paskat geenit, Emilia Huvinen. 

Vierailija
12/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein sama, ja fyysinen työ 15 000 askelta päivässä.

Vierailija
13/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ollut joulu, uusivuosi, Runebergin päivä, laskiassunnuntai. On siinä paljon herkuttelua. Itse lihonnut 3 kg.

Vierailija
14/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jäänyt vain jouluherkuttelu päälle. Occamin partaveitsi.

Vierailija
15/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
16/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Ozempicin, paino palasi.

Syynä stressi ja suklaa.

Vierailija
17/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cushing oli serkulla. Siksi nousi nopeasti. 

Vierailija
18/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani, jos olisin lyhyessä ajassa laihtunut 11 kg.

Vierailija
19/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 3 kk:ssa yli 30 kg HUOMAAMATTA. Sairastin vakavaa masennusta psykoottisin oirein ja sain lääkitykseksi antipsykootin. Lääkkeet ei tietenkään lihota, mutta olisin odottanut, että niin sekavassa mielentilassa olevalle sanotaan hyvin selkeästi ja painavasti, että nyt kannattaa tarkkailla syömisiä, koska lääke lisää ruokahalua. 

Kanssahullut kertoo, että kesken unien saattaa tulla pakkomielteinen nälkä ts. ajatus, että nyt on noustava syömään jääkaappi tyhjäksi. Itse en ole edes tajunnut syöneeni. Koko ajanhan on ollut pakko syödä, että saa läskiä 30 kg. Itkettää ajatus kesästä, kun pitäis olla vähemmillä vaatteilla.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että joillain psyykelääkkeillä meidät pahimmat mt-potilaat lihotetaan niin, ettei meitä sen jälkeen huoli kukaan, eikä me lisäännytä ja siirretä hulluusgeenejä lapsiin.

Vierailija
20/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Kilpirauhasen liikatoiminta aiheutti minulle painonnousun.