Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nelikymppinen ja en ole saanut lapsia, miten täyttää elämässä tyhjyydentunne?

Vierailija
07.09.2019 |

Miten olet päässyt eteenpäin vastaavassa tilanteessa?

Koen, että mikään ei ole oikein tärkeää minulle, ei työ, ei harrastukset. Kuolla en halua, mutta elämisessä ei ole mitään järkeä.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs et ollut aikaisemmin liikkeellä. Sinun kaltaisia naisia tulee olemaan valtavasti enemmän seuraavan 10-20 vuoden sisällä.

Arvelen myös niin. Minulla nuoremmillakin todennäköisesti samoja syitä, miksi ei perhettä ja lapsia. Myös harrastuksissani (monet naisille tyypilliset) tapaa samankaltaisia kuin minä.

ap

Vierailija
22/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö lapsettomuudesta vai siitä että sinulla ei ole ollut kumppania?Jos olet alle 45,niin oletko ajatellut että,voisit vielä hankkia lapsen? Jos sinulla on turvaverkkoa ympärilläsi,niin lapsen kanssa pärjää hyvin yksinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelee harva se päivä naisia, joilla on tyhjyydentunne elämässä juuri siksi että on niitä lapsia hankittu. Musta tuntuu, että joillain ihmisillä vain on tyhjyydentunne liittyen omaan elämään olipa lapsia hankittu tai ei. Jos olisit hankkinut lapsia, itkisit täällä nyt elämätöntä elämää ja siitä johtuvaa tyhjyyttä jne.

Vierailija
24/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetystyö? 

Vierailija
25/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oppii hyväksymaan vaikka oman aikansa se vie. Tsemppiä

Vierailija
26/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilu maailma.

Minä mietin, miten jaksaisin elää ja nauttia elämästä vaikka jouduinkin äidiksi, ja joku toinen taas miettii että miten selvitä kun ei päässyt äidiksi.

Vierailija
27/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisin. Olen koko elämäni yrittänyt löytää poikaystävää ja miestä. Aloitin jo 16-v deittipalstoilla etsimisen, kun en livenä tavannut ketään, joka olisi ihastunut. Nyt olen lähes 40 enkä vieläkään ole saanut kumppania. Ei voi siis yrittämisen puutteesta ainakaan syyttää. Minulla ei ole myöskään ystäviä eikä sukulaisten lapsia eikä kummilapsia. Olisin tosi onnellinen, jos minulla olisi edes sisko ja sillä lapsia, joita voisin hoitaa. Mutta ei... Kukaan ei rakasta minua, ei edes äitini. Olin vahinkolapsi, jonka kaikki ovat hylänneet :( Vietän kaikki joulut ym. juhlat yksin. 

Vierailija
28/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs et ollut aikaisemmin liikkeellä. Sinun kaltaisia naisia tulee olemaan valtavasti enemmän seuraavan 10-20 vuoden sisällä.

Kuinka aikaisin sitä pitäisi olla liikkeellä? Takaako se että rupeaa vaikka jo 12-v. tapailemaan vastakkaista sukupuolta sen, että löytää sen oikean, johon rakastuu? Vai tarkoitatko että ap;n olisi pitänyt tyytyä ja ottaa joku, kuka tahansa?

Vierailija
29/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan haluat lapsen, tee kaikkesi.

Olen nelikymppinen ja lapseton. Tunnen hyvin usein syvää merkityksellisyyden tuntua elämässäni, työssä ja muutenkin. Ehkä se osaltaan selittääkin, miksi olen jättänyt lapset tekemättä.

Voimia!

Vierailija
30/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisin. Olen koko elämäni yrittänyt löytää poikaystävää ja miestä. Aloitin jo 16-v deittipalstoilla etsimisen, kun en livenä tavannut ketään, joka olisi ihastunut. Nyt olen lähes 40 enkä vieläkään ole saanut kumppania. Ei voi siis yrittämisen puutteesta ainakaan syyttää. Minulla ei ole myöskään ystäviä eikä sukulaisten lapsia eikä kummilapsia. Olisin tosi onnellinen, jos minulla olisi edes sisko ja sillä lapsia, joita voisin hoitaa. Mutta ei... Kukaan ei rakasta minua, ei edes äitini. Olin vahinkolapsi, jonka kaikki ovat hylänneet :( Vietän kaikki joulut ym. juhlat yksin. 

Eli ongelmasi on liiallinen nirsous? Miten kukaan ei löydä yhtäkään suhdetta 24 vuoden aikana?

Vierailija
31/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä kerrankin joku mies sydämmesi ja kehosi sisään niin vielä on hetki aikaa saada lapsi. Vai eikö tullut mieleistä prinssiä pegasoksen selässä elämässäsi vastaan?

Vierailija
32/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ala insinöörejä hyysäämään!

Hys, hän on itse se kiltti_miesinsinööri.

Vierailija
33/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti joutuneensa äidiksi. En ymmärrä, miten siihen joutuu... Jos ei huomaa raskautta ennen kuin jo synnyttää? Sitten ei kehtaa luopua lapsesta?

Vierailija
34/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetystyö? 

Joo, tuo on lähetyssaarnaajaa vailla.

Vierailija
35/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka aikaisin sitä pitäisi olla liikkeellä? Takaako se että rupeaa vaikka jo 12-v. tapailemaan vastakkaista sukupuolta sen, että löytää sen oikean, johon rakastuu? Vai tarkoitatko että ap;n olisi pitänyt tyytyä ja ottaa joku, kuka tahansa?

Olisi pitänyt tyytyä ja ottaa joku. Se, joka tykkäsi sinusta. 

Ei kaikki kohtaa mitään suuri rakkauksia, ei ainakaan täysin molemminpuolisia. Jos meinaa jonkun saada ja perheen perustaa, pitää joku kelpuuttaa. Täydellisiä miehiä (naisia) ei ole.

Vierailija
36/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko tässä neuvossa sinulle järkeä, mutta itse vastaavassa tilanteessa harkitsisin lähtemistä jonnekin eksoottiseen kohteeseen vapaaehtois- tai järjestötyöhön ja/tai reissaisin ympäri maailmaa (onnistuu halvallakin). Opettelisin surffaamaan. Tai kävisin purjehduskurssin ja menisin miehistöksi eri purjehduksillle (purjehtijat hakevat miehistön jäseniä netissä, kaverini tekee tuota).

Toisaalta tosiaan lapsen saaminenkaan ei ole mahdotonta vielä.

Vierailija
37/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä vaihtoehdoissa jotain ideoita: 1. Matkusta jos on rahaa. 2. Lenkkeily kävellen, tutki maisemaa. 3. Etsi uusia mielenkiinnon kohteita. 4. Sosialisoi joko ihmisten, lasten tai eläinten kanssa - siis oman toiveesi mukaan. 5. Etsi joku oma, vapaa henkinen suuntaus, mikä tuntuu omalta esim. new age /muu. 6. Tarkkaile taivasta ja luontoa, säätä. 7. Muuta ulkomaille. 8. Pyri johonkin tavoitteisiin, mitä toivot. 9. Kirjoita positiivinen kirja. 10. Askartele, nikkaroi tai kokeile kädentaitoja. 11. Käy luennolla, messuilla, kirjakaupassa, katso video - hae uusia inspiraatioita. 12. Kirjoita listaa mikä voisi kiinnostaa ja tuntuu hyvältä. Tässä on rajattomat mahdollisuudet. 13. Missä olet hyvä, entä mistä innostut. 14. Ilahduta lähisukulaista tai muuta ihmistä jollakin. 15. Käy rannalla ja katso aaltoja, tutki taivasta, puuta. Metsää. 16. Hanki kirjoja tai opettele kieli. Sisusta, tutki esineitä. 17. Hanki johtolankoja joita seuraat, joka saattaisi johtaa seuraavaan asiaan, aiheissa jotka kiinnostavat sinua. 18. Onko samantyyppisiä ihmisiä kuin sinä, jossain maapallolla, samoja kiinnostuksia tai muuta samankaltaisuutta? Tai viihdytkö toisenlaisessa seurassa. 19. Musiikin kuuntelu, joka tuo uusia ajatuksia. 20. Hyvä elokuva. 21. Tapahtuuko paikkakunnalla vapaa-ajalla sellaista mitä haluat tai missä sitä olisi. 22. Onko mahdollista että lapsiasia jää käsittelyyn ajatuksissa, tunteissa, mutta voit silti ajatella että maailmasta löytyy jotain tai joku joka täyttää tunnettasi jonkin verran(?). 23. Onko sinussa itsessäsi vielä olemassa sisäinen lapsi osa. 24. Entä jos lapsen saa yksin, mikäli on lähisukua myös auttamassa, sisar tms.

Vierailija
38/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä kerrankin joku mies sydämmesi ja kehosi sisään niin vielä on hetki aikaa saada lapsi. Vai eikö tullut mieleistä prinssiä pegasoksen selässä elämässäsi vastaan?

A) aloittaja on mies (ns. "Kiltti")

B) Pegasos on siivekäs satuolento, runoratsu. Ei sillä voi ratsastaa, hyötykuorma on niin pieni ilma-aluksessa.

C) Yhdenkään naisen ei tarvitse paritella vastenmielisten hyypiöiden kanssa. Laki suojelee meitä siltä.

Vierailija
39/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) Pegasos on siivekäs satuolento, runoratsu. Ei sillä voi ratsastaa, hyötykuorma on niin pieni ilma-aluksessa.

C) Yhdenkään naisen ei tarvitse paritella vastenmielisten hyypiöiden kanssa. Laki suojelee meitä siltä.

Kyllä pegasoksella voi lentää ja lennetään.

Vierailija
40/162 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla noin ilkeä?

t. eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä