Myös luvaton koskettelu ja käpälöinti on raiskaus sanoo Riina Mattila
Kun uokkatoveri käpälöi Riina Mattilan seitsemännellä luokalla se jätti pysyvät arvet ja terveysviranomaisten vähättely oli ajaa Mattilan itsenmurhan partaalle. Lopulta Mattila jätti sen tekemättä, mutta hän on edelleenin katkera lääkäreille ja Suomen terveydenhoitojärjestelmälle.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a43911b-f284-4e3d-bbdc-9bea678c58d1
Kommentit (98)
Eiköhän tuonkin ongelmat ole ihan jossain muualla kuin jossain teinipojassa ja yhteiskunnassa.
Juu ja ikäviä toki mielenterveyshäiriöt
Missä tuossa artikkelissa lukee noin kuin otsikossa sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuonkin ongelmat ole ihan jossain muualla kuin jossain teinipojassa ja yhteiskunnassa.
Mistä sinä sen tiedät?
Vierailija kirjoitti:
ARGH, mikäköhän lapsuudentrauma minulla on kun en voi sietää näitä tarinoita jossa 30-40v uhriutuu kun silloin kerran ala-astella.
Minä en voi sietää ihmisiä, jotka hokeavat jatkuvasti uhriutumista ja uhriutujaa.
Myös silmiin katsominen voi olla raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ARGH, mikäköhän lapsuudentrauma minulla on kun en voi sietää näitä tarinoita jossa 30-40v uhriutuu kun silloin kerran ala-astella.
Minä en voi sietää ihmisiä, jotka hokeavat jatkuvasti uhriutumista ja uhriutujaa.
Ai kauhea miten negatiivista! Kyllä nyt trauma iski syvään, en tiedä ehtiikö eläkepäivilläkään purkautua, saattaa mennä seuraavaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
Toiset kehittävät itselleen traumoja ja vatvovat niitä. Toiset porskuttavat. Missä ero?
Jaa jos luvaton kosketus on raiskaus niin eiköhän sitä sitten voida kohtuullistaa raiskauksen tuomiota.
Semmoinen perus rikesakko "raiskauksesta" kuulostaa kohtuulliselta minusta.
Ärsyttää kun nämä kahelit heikentävät raiskauksen määritelmää ja kohta kukaan ei ota vakavissaan oikeatakaan raiskausta.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että r-kaus on pikku juttu?
Missä kohtaa jutussa sanottiin noin mitä väität? Mitä iloa saat siitä, että vähättelet tuon naisen kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut että otsikossa pitää olla sanatarkka sitaatti? Referointi on ihan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa jos luvaton kosketus on raiskaus niin eiköhän sitä sitten voida kohtuullistaa raiskauksen tuomiota.
Semmoinen perus rikesakko "raiskauksesta" kuulostaa kohtuulliselta minusta.
Ärsyttää kun nämä kahelit heikentävät raiskauksen määritelmää ja kohta kukaan ei ota vakavissaan oikeatakaan raiskausta.
Edelleen: Missä tämä Riina Mattila on sanonut noin? Artikkelissa ei noin sanota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä sitten mikä sinun lapsuudessa meni vikaan? Se, että ei siedä jonkun käytöstä on selvä merkki siitä, että kuvittelee olevansa jotenkin suhteessa muita parempi ihminen. Muutenhan ihminen osaa laittaa tuollaisen käytöksen käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin, eikä esim. kommetoi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut että otsikossa pitää olla sanatarkka sitaatti? Referointi on ihan yleistä.
Vaikka kuinka referoitaisiin, artikkelissa ei ole mitään tuohon viittaavaankaan.
Ongelmana on se että raja hyväksyttävän ja sopimattoman käytöksen välillä siirtyy hallitsemattomasti.
Sensaationhakuinen journalismi on tässä syypäänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
Siitä, että ihminen velloo asiassa vielä useita vuosia tapahtuneen jälkeen ja hakee sillä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Referointi on eri asia kuin omiensa keksiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
Siitä, että ihminen velloo asiassa vielä useita vuosia tapahtuneen jälkeen ja hakee sillä huomiota.
Ai oikein velloo ja hakee huomiota? Tunnetko tämän ihmisen henkilökohtaisesti? Miten nopeasti asioista täytyy päästä yli, ettei vello ja hae huomiota? Kuka tämän määrittää? Sinäkö?